Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 22:44 

Afbeelding
Ricky Fletcher

Ricky staat van de frisse lucht te genieten als hij een zak met voedsel en wat papier toegedrukt krijgt. Hij knikt als bedankje naar de bazin. Als zij wegloopt, tuurt hij in het zakje om de inhoud te bestuderen. Brood, een appel, een muntstuk, en een notificatie van in welke woonwagen hij zal moeten slapen. Met Bruce en James - wat geen verassing is. Er zijn een hele hoop nieuwelingen bij gekomen, en hoewel Ricky zich al aan iedereen heeft voorgesteld, beent hij met de appel in zijn hand naar het groepje dat ietsjes verderop met elkaar staat te praten. Bruce loopt net weg op het moment dat Ricky aan komt lopen.

"Hallo," zegt hij een beetje in het algemeen, een lichte glimlach op zijn gezicht. Zijn oog valt even op Kate. Het enige dat hij weet, is dat zij Sophie's zusje is. Na wat er gebeurd is, snapt Ricky niet zo goed waarom Kate het nodig vond om naar hetzelfde circus te komen. Hij had Sophie erg aardig gevonden - haar verlies was een grote. Maar het zal allemaal wel erger geweest zijn voor Bruce. Ricky wendt zijn ogen echter gauw weer van Kate af, om niet bemoeizuchtig over te komen. Zij zal wel haar redenen hebben.

"Je zult er snel aan wennen, maak je geen zorgen," beantwoordt hij Violet's vraag, die eigenlijk op James gericht was. "Het is geen luxe leventje, maar het heeft zo zijn positieve kanten."

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Laatst bijgewerkt door Skywalker op vr aug 05, 2011 1:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 23:39 

Kate Miller

Kate knikt ietwat onder de indruk als James vertelt dat hij nu al 9 jaar bij het circus meedraait. Ze is er nu al zeer benieuwd naar om hem eens te zien trainen. Ze zal zeker veel aan zijn hulp hebben.
Haar gedachten dwalen wat af naar de training die zo gaat komen als Bruce plotseling voor haar staat. Met een glimlach kijkt ze hem dan ook vragend aan bij het horen van haar naam, zich van geen kwaad bewust. Wanneer ze echter de uitdrukking op zijn gezicht ziet, verdwijnt de glimlach rond haar lippen. Ok, ze snapt wel dat het misschien toch wat onverwacht voor hem is om haar hier zo te zien, maar dan nog. ‘Bruce..’ begint ze dan ook bijna verontschuldigend tegen hem. Maar hij onderbreekt haar door even duidelijk te maken dat hij niet verantwoordelijk voor haar zal zijn. Ze kijkt hem sprakeloos aan, waarna hij wegbeent.

Haar blik blijft even twijfelend heen en weer gaan van Bruce naar het groepje waar James zojuist bij is gaan staan, en waar ook haar kamergenote blijkbaar is die haar zoekt. Zodra ze merkt dat ze ook nog bekeken wordt, draait ze zich snel om en gaat Bruce achterna. Ze vindt hem bij de wagens waar hij nogal druk bezig is met spullen uit te laden.
Ze kucht even zachtjes om haar aanwezigheid kenbaar te maken aan hem. ‘Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen,’ begint ze heel eerlijk. Ze glimlacht even flauw. Het is natuurlijk een rare situatie, maar zo is het nu eenmaal. ‘Ehh.. Ik wil je ook helemaal niet tot last zijn of iets hier..’ Ondertussen tilt ze een of ander raar voorwerp uit de wagen. ‘En daarbij wil ik niet eens dat jij –of wie dan ook hier- verantwoordelijk is voor mij. Ik ben hier tenslotte uit vrije wil gekomen..’ Terwijl ze hem even de kans geeft om te reageren bekijkt ze hem eens goed. Hij ziet er ouder uit sinds de laatste keer dat ze hem ontmoet heeft.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 0:47 

Afbeelding
Bruce Borden - Illusionist

Bruce kijkt even kort op als hij een zacht kuchje achter zich hoort. Hij zicht even vermoeid en gaat verder met het uitruimen van de spullen terwijl hij haar, haar zegje laat doen. Hoewel hij haar op dit moment niet kan uit staan, kijkt hij even medelijdend opzij als ze helpt met tillen. "Geef maar hier" mompelt hij waarna hij het van haar over neemt. Demonstratief reikt hij haar dan ook de wat lichtere spullen aan. Zelfs nu zit het nou eenmaal niet in zijn aard om haar het zware werk te laten doen.

Als ze even pauzeert zet hij wat spullen op de grond en draait hij zich naar haar toe, nu wel bereid haar aan te kijken. "Waarom nu? Waarom na haar dood?" hij maakt een gefrustreerd handgebaar naar haar hand "Waar is je ring? Je bent getrouwd en de enige dochter die je ouders nog hebben. Waarom vergooi je alles, je hele toekomst." Gefrustreerd grijpt hij even letterlijk met zijn handen in zijn haren en mompelt hij binnensmonds wat onverstaanbare woorden.  "Dit was Sophie haar droom, niet de jouwe. Je kunt haar niet vervangen, noch haar plek innemen. Je bent niet je zus en je moet je eigen leven leiden." Stilte. Hij had haar naam al enkele weken niet meer uitgesproken. Het hielp het rouwproces echter niet, Kate haar aanwezigheid zou ook niet helpen. Op deze manier kon hij het nooit afsluiten, Kate zou er alleen maar voor zorgen dat hij constant waakzaam zou zijn. Zijn blik dwaalt even af naar de grond, beschaamd dat hij Kate zo de les wil lezen en toch vroeg ze erom. "Ik weiger dit nog eens mee te maken" fluistert hij nu hij sterk het gevoel heeft dat de geschiedenis zich zal herhalen. Dat kan hij hij niet. 

Langzaam kijkt hij weer naar haar op. Ze is totaal verschillend van haar zus en toch ziet hij kleine gelijkenissen in haar gelaat. Zijn hand reikt even kort naar voren, naar een losse pluk haar, voor hij hem weer terug trekt en een volgende doos op tilt. Hij schraapt even zijn keel  "Kun je me de pannen aan geven?"

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 23:53 

Afbeelding
Kate Miller

Kate slikt even bij het horen van Bruce’s vragen. De frustratie is van hem af te lezen en ze voelt zich net weer dat kleine meisje dat door haar vader wordt toegesproken.
En dan noemt hij Sophie’s naam hardop. Ze voelt hoe de brok in haar keel groter wordt en wendt haar blik af van Bruce, zodat ze wat in de verte staart. Het was nu al een tijd geleden dat iemand anders in Kate’s bijzijn haar naam zei. Ze haalt dan ook even diep adem en kijkt Bruce vervolgens ontzet aan. ‘Ik weet heel goed dat ik haar niet ben,’ het komt er ietsje scherper uit dan ze bedoelt heeft, ‘Dat hoef jij mij niet te vertellen. Ik zou willen dat ik iets meer op haar leek, dan was het nu misschien allemaal anders geweest.’
Ze stopt even wanneer Bruce nog wat fluistert. ‘Je bent niet de enige die het heeft meegemaakt,’ wijst ze hem erop, ‘Ze was tenslotte mijn zus..’

Ze laat haar hand even door haar haren heen gaan en kijkt Bruce ietwat droevig aan. ‘Waarom nu? Waarschijnlijk omdat ik eerder het lef niet had om weg te gaan.. zoals Sophie.’ Haar ogen gaan even naar de plek waar eerder een ring had gezeten. ‘En de ring is weg. Dat was ook overigens alles wat mijn huwelijk voorstelde, meer niet. Dus zeg niet dat ik ‘alles’ vergooide, want dan stelde dat zogenaamde alles bar weinig voor.’ Ze slikt de volgende woorden in en besluit dat het wel goed zo is. Hij hoeft niet te weten dat haar ouders al voordat Sophie omgekomen was, deden alsof ze al niet meer bestond. Kate zucht bij de gedachte aan haar ouders.

Als ze zijn blik over haan heen voelt gaan, glimlacht ze mistroostig. Ze laat de pluk haar voor wat het is en geeft hem de pannen aan. ‘Ik mis haar ook..’ fluistert ze, terwijl ze haar hand troostend op zijn arm laat rusten.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 11:58 

Afbeelding

Bruce kijkt haar zwijgend aan. Zijn blik dwaalt opnieuw even af naar haar hand als ze het over de ring heeft. Hij besluit dan ook niet te vragen of ze waren gescheiden, wat erg ongebruikelijk was, of dat ze was weggelopen van huis. Hij vermoedt het laatste. Daarbij is het niet zijn plaats om haar daarover te ondervragen of op aan te spreken, sterker nog, hij wil zich niet mengen in een huwelijkscrisis. En toch zint het hem niet dat ze er nu bij is, welke redenen ze daarvoor dan ook mag hebben. 1, ze heeft sterke uiterlijke gelijkenissen met Sophie. 2, ze doet zelfs dezelfde act. 3, ...oke er is geen nummer 3.

"Sophie liep niet weg van haar problemen." mompelt hij. Sophie was niet bij het circus gegaan als een uitvlucht zoals vele dat wel deden. Maar omdat ze er intens van genoot. Oke, haar ouders waren nooit echt blij geweest met haar keuze. Hij had ze slechts één keer ontmoet en dat was de langste avond van zijn leven geweest. Hij zucht even. Kate bracht allerlei herinneringen omhoog die hij juist achter zich had willen laten. Hij klemt de pannen dan ook stevig in zijn hand als ze troostend haar hand op zijn legt. Stevig, omdat hij eerst de neiging had ze te laten vallen. "Dat weet ik" fluistert hij met een toegevelijke zucht. "Doe gewoon niks stoms" zijn ogen glijden even naar de plek schuin achter haar waar de paarden staan te grazen. "En doe in godsnaam voorzichtig bij die..die..beesten" Hij zet de pannen weg en glimlacht dan voor het eerst die dag even opgelucht en oprecht. "Opnieuw dan" grijnst hij flauwtjes. Hij pakt nogmaals haar hand en zoekt ditmaal niet naar de missende trouwring. "Bruce" hij schudt even vriendelijk haar hand "Aangenaam"

Daarna gaat hij verder waarmee hij begonnen was, voordat het straks schemer zou worden en de bazin boos werd. Argwanend slaat hij een van de karren over, daar zat een net iets te grote huiskat in. Demonstratief begint hij te slepen met het tentzeil.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 10:11 

Afbeelding

James glimlacht als het laatste meisje dat hij aankijkt, haar naam spontaan zegt. Hij merkt dat ze begint te blozen, wat hem een lichte lach doet ontsnappen. "James. James McCarty." Antwoordt hij vriendelijk. "Aangenaam, Anna." Hij kijkt naar haar, maar ze heeft ondertussen haar blik neergeslagen. Onwillekeurig vindt hij haar verlegen gedrag schattig. Ze ziet er nog best jong uit ook... Nog niet veel levenservaring waarschijnlijk...

Hij wil haar net vragen of zij de nieuwe assistente is van Bruce als Violet zich voorstelt en antwoordt op zijn vraag. Vervolgens vraagt ze hem of hij hier al langer vertoeft en of het snel went. James knikt en begint aan zijn antwoord. "9 jaar om exact te zijn. En het w-" Op dat moment wordt zijn zin aangevuld door Ricky en James blikt eventjes opzij. "Het valt goed mee eens je het gewend bent. Ik vertoef hier graag in het circus." Vult hij aan.

Hij kijkt dan weer eventjes naar Anna en om dan toch zijn vraag te stellen. "Jij bent de nieuwe assistente van Bruce, nietwaar?" Vraagt hij nieuwsgierig.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 10:31 

Afbeelding

Anna laat haar blik op Kate rusten, en ziet hoe ze Bruce achterna gaat.
Daar is er duidelijk iets aan de hand, en Anna is stiekem wel nieuwsgierig maar ze heeft van haar ouders geleerd dat ze zich niet mag moeien in andere hun situatie tenzij ze daar toestemming voor krijgt.

Ze onderdrukt een zucht, terwijl het gesprek tussen de andere collega's nog steeds vrolijk verder gaat en glimlacht dan als James zichzelf voorstelt.
Ze moet toegeven dat hij iets unieks over zich heeft maar ze weet niet goed wat.
Anna wendt haar blik dan af van hem als ze het gevoel heeft dat ze naar hem aan het staren is, terwijl hij zorgvuldig antwoordt op de andere hun vragen.

Ze gaat zorgvuldig met haar handen over haar jurk, zodat er geen kreuken in komen, want het prachtig afgewerkte kantwerk is haar zeer dierbaar.
Onwillekeurig vraagt ze zich af of ze ooit nog zo'n jurken zal kunnen kopen met het geld dat ze hier zal verdienen. Zal ze uberhaupt wel iets kostbaars verdienen?
Anna bijt op haar onderlip terwijl ze in gedachten verzonken is.
Ze schrikt dan op als James haar iets vraagt en ze merkt zijn nieuwsgierige blik.
Even moet ze de vraag door zich laten zinken.
'Ja, dat heb je goed geraden.' Antwoordt ze dan.
'Als je me even wil excuseren, ik ga uitpakken. Dat moet ook nog gebeuren.'
Ze knikt kort naar het koffertje dat naast haar staat, daar zaten nog meer van haar dierbare jurken in.

Ze tilt het koffertje op, geeft de andere collega's een vriendelijke glimlach en vertrekt naar haar woonwagen toe.
Nuja...Het rood afgebladerde krot.

Profiel  

Wanted: Dead or Alive

BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 11:29 

Afbeelding

Ze glimlacht even als zowel Ricky als James zeggen dat ze zich hier prima thuis voelen, dat wou ze maar even horen, en kijkt dan nieuwsgierig Anna na.

"Misschien moeten we eens helpen met de tent?" stelt ze het groepje voor. "Ik weet niet precies waar we moeten beginnen, maar als iemand even vertelt wat de bedoeling is komt het vast goed." Ze werpt een blik op de kar met palen in verschillende lengtes en een grote bak met allerlei bevestigingsmateriaal.

"De tent moet tenslotte wel lekker stabiel staan voordat we in de nok gaan hangen," glimlacht ze flauwtjes.

Never give up on the things that make you smile

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 20:26 

Afbeelding

Anna komt haar woonwagen in en slikt als ze de gordijnen ziet, die er nog slechter aan toe zijn dat ze in eerste instantie dacht.
Gelukkig dat haar moeder haar heeft leren naaien, ze zal in haar gebrekkige vrije uren wel met stukjes stof de gordijnen oplappen om de sfeer een beetje op te vrolijken.
Ze laat haar hand voorzichtig over de weinige meubels gaan en kreunt lichtjes als er haast overal een dikke laag stof aan hangt.
Als ze nu eens een stofdoek zou vinden...

Turend kijkt ze rond en besluit dan maar van een handdoek uit de kast te nemen en hier snel het stof mee af te doen.
Even later hangt ze haar jurken in de kast bij haar bed en schuift haar inmiddels lege koffer onder het bed.
Ze snelt zich dan naar buiten toe als ze Violet hoort zeggen dat ze best aan de tent kunnen beginnen.
'Laten we er dan maar aan beginnen.' antwoordt ze vrolijk en trekt Violet mee aan haar arm.
Dit.Is.Vrijheid. <3

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 17:41 

Afbeelding

James knikt als hij Anna hoort zeggen dat ze gaat uitpakken. Hij glimlacht, maar ergens vindt hij het spijtig dat ze er alweer vandoor gaat. "Natuurlijk, ga uw gang." Antwoordt hij haar beleefd.
James kijkt haar dan eventjes na, en volgt hoe ze naar de rode woonwagen toeloopt.

Hij kijkt dan opzij als Violet voorstelt om de tent maar eens te gaan opzetten. Hij knikt instemmend. "Voor we onze charmante bazin op ons dak krijgen." Grinnikt hij. "En inderdaad, we willen geen ongelukken." Knikt hij naar Violet.

Hij kijkt opzij als Anna zich weer bij hen voegt en Violet meetrekt. Hij moet lachen om haar enthousiasme. Hij volgt de twee vrouwen dan ook met een lach om zijn lippen. Hij stopt bij de kar en trekt het zeil voldoende weg. "Laten we maar eerst alles uitladen." Zegt hij en geeft zel het goede voorbeeld door een stel balken te nemen en ze uit de kar te trekken.

Hij loopt met de balken op zijn schouder richting de open plek waar ze hun tent gaan opstellen. "Grijp ook maar iets hoor, dames!" Roept hij achterom. Er is nog genoeg lichter gerief om uit te laden ook.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 18:25 

Afbeelding

Bruce verricht samen met James het wat zwaardere tilwerk. Zeilen worden neergelegd en zelfs Bruce moet zich nog een extra keer over een plattegrond werpen om de logica er van in te zien. De grote palen overeind trekken is nog het meeste werk en tegen die tijd staat het zweet dan ook op Bruce zijn voorhoofd. Het duurt even maar het resultaat mag er wel zijn.

Uitgeput haalt hij even zijn mouw langs zijn voorhoofd en staart hij omhoog naar de tent. Hij zou morgen wel gaan oefenen, daar zou hij nu geen energie meer voor vinden. Blij dat hij zijn boterham heeft bewaard kauwt hij wat op het droge brood. De eerste dag ging tot dusver vrij succesvol. Als ze ook nog een kampvuur en wat eten wisten te maken dan zou de eerste dag pas echt een succes zijn. Zijn mondhoeken krullen even licht iets omhoog. "Het wordt al schemer, zullen we dan maar een kampvuur proberen te maken en wat eten koken?" oppert hij in het algemeen. "Ik heb wat blikken eten zien liggen"

OOC: de tent opzetten heb ik maar even zo opgelost en wat kleine details gepikt van Elleaf ;)

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 19:15 

Afbeelding

Anna sleurt gretig met palen over het terrein om de circustent tot één geheel te krijgen.
Uiteindelijk kijkt ze dan ook trots en opgelaten omdat ze het tot een goed einde hebben gebracht en de tent er haast triomfantelijk staat.
Ze laat haar hand, die onder de zwarte viezigheid hangt van de palen, over haar bezwete voorhoofd gaan waardoor er een zwarte veeg blijft staan pronken op haar voorhoofd.

Gretig kijkt ze op als Bruce iets hoort zeggen over eten, en pas nu begint het echt te dagen hoe hard haar maag aan het knorren is.
Volgens haarzelf heeft ze nog nooit zo hard gewerkt en zich mens gevoeld als vandaag.
Met een glimlach veegt ze haar handen af aan een doek die ze van de grond raapt en knikt.
'Klinkt een geweldig plan.' antwoordt ze dan ook vrolijk, al helemaal zin hebbend in het sociaal gedoe.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 19:38 

Afbeelding

James is blij als éindelijk die tent overeind staat. Het blijft zijn minst favoriete taakje. En hij had zo het idee dat het er niet makkelijker op werd.
Hij veegt het zweet van zijn voorhoofd af, maar voelt zijn klammig haar tegen zijn voorhoofd kleven.
Hij besluit dat hij zich straks maar even zal opfrissen voor hij in zijn bed kruipt.

Hij knikt als hij Bruce hoort. "Goed plan. Ik rammel." Daad bij het woord voegend, maakt zijn maag een opstandig rommelend geluid.
Hij kijkt even om en wil naar de rand van het bos lopen achter hout voor het kampvuur.

Zijn blik valt op Anna. Hij glimlacht als hij haar bezweet, maar vrolijk ziet staan. Hij moet onwillekeurig eventjes lachen als hij ziet hoe ze een zwarte veeg op haar voorhoofd zet. Hij loopt naar haar toe en neemt de doek zachtjes en voorzichtig uit haar handen.
"Mag ik?" Vraagt hij terwijl hij een proper plekje zoekt en de doek goed vouwt. "Je hebt een zwarte veeg staan."
Hij tilt de doek op en veegt de veeg voorzichtig van haar voorhoofd waarbij hij met zijn hand, haar kin een beetje optilt.
"Zo... Dat ziet er weer beter uit." Zegt hij met een lach en geeft de doek terug aan haar.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 17:45 

Afbeelding

Anna legt het doekje netjes over een spanningsdraad van de tent, zodat het niet meer in de weg ligt.
Net als ze Bruce wil volgen, valt het op dat James haar in de gaten heeft.
Net als ze hem argwanend wil berispen, haalt hij een doekje uit zijn broekzak en vraagt hij om toestemming.
Toestemming om wat?

Even is ze dan ook verstomd als hij haar kin omhoog duwt en met het doekje over haar voorhoofd gaat, omdat ze blijkbaar een zwarte veeg heeft staan.
'Oh god. Gênant.' mompelt ze terwijl ze het schaamrood op haar wangen staat.
Met een kleine glimlach neemt ze het doekje van hem aan als hij klaar is.
'D-Dankje?'

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 20:40 

Afbeelding
    Lyla North

Lyla heeft ook meegeholpen met de tent, hoewel ze niet meteen een technische held is. Toch niet voor dit soort dingen. Geef haar maar haar trapeze, daar kan ze wel wat techniek op showen. Maar de veiligheid van het ding checken, dat is werk voor een ander. De tent ziet er wel goed uit, ze is best tevreden met het resultaat. Nu heeft ze plots echt enorm veel zin om het publiek te ontvangen en hun acts op te voeren.

'Ik help wel met het eten en het vuur,' biedt ze aan. 'Hebben we al hout of moeten we dat nog zoeken?' vraagt ze, aan niemand in het bijzonder. Ze heeft geen flauw idee wie er wat weet, buiten dan dat onvriendelijke oude mens van eerder, maar die ontwijkt ze gewoon.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: