Lana
Queen of Babylon
|
|
Geplaatst: za jul 16, 2011 22:59

Helena blijft vriendelijk glimlachen naar de oude vrouw wanneer deze begint te grinniken om haar arm. Die is duidelijk ver heen, schiet er door Helena terwijl ze verder werkt aan de arm. Mairiâs korte vreemde blik ontgaat haar volledig. Wanneer de oude vrouw weer begint te ijlen tegen haar, is Helena niet meer onder de indruk. Verwarde mensen doen nu eenmaal⊠vreemd. Mairi is er wel om haar op haar gemak te stellen, denkt ze, vlak voor de vrouw haar twee polsen stevig vastgrijpt en tegen haar begint te schreeuwen. Haar staf valt van het verschieten uit haar hand en klettert hoorbaar tegen de grond.
Toch ietwat geschrokken kijkt Helena de oude vrouw in de ogen aan. Zich verzetten doet ze niet. Nog niet. âBreng wat terug? Wat heb ik van je?â vraagt ze haar, in een snel besluit mee te gaan in haar verwarring. Het leek haar beter om kalm te blijven, in de hoop dat de vrouw misschien terug bij haar verstand komt, maar damn, die vrouw heeft een sterke greep. Haar polsen doen pijn. Dan weet Mairi de vrouw los te krijgen. Helena blijft staan en haalt kort haar schouders op.
âHet is niet erg, ze kan er niets aan doen,â zegt ze, terwijl ze door haar knieĂ«n hurkt om haar staf terug op te rapen. âMaar het lijkt me beter als je naar iemand anders toe gaat voor haar arm, want ik denk niet dat ze mij nog toe zal la-â
Een sterk gewicht werpt zich plots op haar, nog voor ze haar staf kan nemen en Helena valt onsierlijk op haar rug neer. Ze voelt hoe de vrouw haar luchtweg afsluit met dezelfde kracht die zich daarnet nog om haar polsen bevond. Ook voelt ze hoe de vrouw haar ketting in haar hals snijdt. Spartelend probeert Helena de vrouw van haar af te werpen terwijl ze probeert om de handen rond haar hals weg te trekken. Tranen springen in haar ogen en al vlug voelt ze hoe de vrouw haar kracht sterker lijkt te worden ten opzichte van haar, ook al staan er twee personen aan haar te trekken.
Geef? Geef wat?! schiet er door haar heen, terwijl ze koortsachtig met haar linkerhand over de vloer voelt, zoekend naar haar staf. De tijd begon al te dringen. Wanneer ze iets houterigs voelt, grijpt ze het stevig vast en perst ze de stok tussen hun lichamen in. Allerlei spreuken flitsen door haar hoofd. Iets wat niet schaadt⊠Stupefy⊠Stupefy! Verdorie, Helena, STUPEFY!!!
Een rode gloed verschijnt tussen hun lichamen terwijl ze voelt dat de greep rond haar hals plots verdwijnt. Ze voelt de vrouw van zich afgeblazen worden en hoort haar op zoân meter van haar met een smak op de grond neerkomen. OK, dat kon subtieler maar Helena en non-verbale duelleerspreuken zijn geen combinatie.
Helena grijpt naar haar eigen keel en begint luid te hoesten, terwijl ze terug naar adem hapt en zich wat onhandig rechtzet. Geschokt kijkt ze naar het bewegingsloze lichaam van de vrouw terwijl ze voelt hoe gevoelig de plekken zijn waar de greep zat de ketting gesneden heeft. Ze zet zich op haar knieën, met haar staf in haar hand, waarna ze aanstalten maakt om naar de vrouw te kruipen.
-----------------------------
De tijd begon nu te dringen. Haar ogen flitsen van links naar rechts, terwijl ze zich snel een beeld probeert te vormen van de omgeving, van haar mogelijkheden. Ze begonnen hun geduld te verliezen en dan zou alles in het water vallen. Alles. Ze moet hier weg zien te komen, en wel nu meteen.
âWe vertrouwen je niet meer! Altijd als jij betrokken bent bij een actie, gebeuren er dingen die niet gepland waren!â
Ze probeert haar kalmte te bewaren terwijl een zware stem, komende van een man, tegen haar schreeuwt. Haar staf hadden ze afgepakt, haar handen waren magisch op haar rug samengebonden.
âVertel ons wat je weet, en wel NU!â
De dreigende stem van een andere man. Ze zwijgt. Een vuistslag in haar gezicht die erg ruikt naar Muggle, waarmee ze languit op haar gezicht op de grond valt. Ze kermt zacht, terwijl ze voelt hoe een warme vloeistof uit haar neus over haar lippen en kin op de grond druipt. Ze wil hen het genoegen niet geven om te laten zien dat ze pijn heeft. Langzaam opent ze haar ogen. De haard brandde en verspreidt een warm oranjegelige gloed doorheen de ruimte waarin ze zich bevonden. Waardig probeert ze zich terug op haar knieën te zetten.
âCrucio!â
De vloek raakt haar vol op haar rug, en met een smak en een ijselijk hoge schrei valt ze terug op de grond. Ze spartelt zichzelf schokkend op haar rug. De vloek houdt op. Ze ademt jachtig in en uit. âIk heb alles verteld wat ik weet⊠Ik weet niet meer dan jullie.â zegt ze. Ze slikt. âIk ben ook maar eens mens, iedereen maakt fouten! Ik heb mijn straf ervoor dan ook gekregen, en daar zullen jullie niet jaloers om zijn! Maar Hij heeft het me een nieuwe kans gegeven en vertrouwt me met de opdracht! Daar zal je het helaas mee moeten doen!â
âNu is het genoeg! Ik maak haar af! Avada Ke-â âSTOP! Niet doen!â De zware stem. Een ontwapeningsspreuk. De stok vliegt uit de eerste man zijn handen. âJe kan haar niet vermoorden. Het zal opvallen en je kan je geen fouten meer permitteren. Trouwens, ze heeft informatie. Wil je dat het met haar mee sterft?â
Ze kijkt stil toe hoe de mannen met elkaar in discussie gaan, enigszins opgelucht. De stok â hĂĄĂĄr stok â valt kletterend aan haar voeten neer. Haar hart begint sneller te slaan. Met de hiel van haar voet schopt ze de stok tot achter haar rug. Het duurt even voor ze met haar vastgebonden handen de stok vindt. Stevig grijpt ze hem vast. Ze richt zonder te zien waarop, hopend dat het juist is.
âDiffindoâŠâ mompelt ze, en vrijwel meteen hoort ze hoe een urne achter haar in stukken van elkaar vliegt. Niet veel later heeft de oranjegele gloed in de kamer zich vervangen door een groene. Ze kan de verbazing op de gezichten van de mannen nog net zien voor ze zich laat vallen en richting het haardvuur rolt.
âSTOP HAAR! Ze ontsnapt!â âOBLIVIATE!â
âExpelliarmus!â roept ze nog wanneer ze met haar rug naar het tweetal gerold ligt. Ze mompelt iets vooraleer ze de aangenaam warme vlammen van het groene vuur inrolt. Dan wordt alles wazig. Een groene waas. Om één of andere reden heeft ze het gevoel dat haar hoofd pijlsnel wordt leeggezogen. Steeds lichter en lichter voelt het, en toch is ze op en top bij bewustzijn. Curieus, ze kan zich alleen maar andere dingen herinneren die ze ervaart tijdens het reizen met het haardvuurnetwerk.
Met een luide knal wordt ze via een andere haard weer uitgespuwd en hard tegen een salontafeltje geslagen. De aktetas die erop staat valt om. Veel papieren verspreiden zich doorheen de kamer. Een luide pijnkreet ontsnapt uit haar mond terwijl ze teruggekatapulteerd wordt. Een harde smak tegen de muur â en dan is het stil. Bewegingsloos ligt ze op de vloer, gezicht naar de grond, terwijl haar blonde haren het verhullen, handen nog altijd vastgebonden. Haar staf rust los in haar hand.