Ik denk dat ik het de minste van de reeks vond, vooral door het lage tempo en de vele karakters. Maar dat kan komen omdat ik lange tijd geen tijd heb gehad om te lezen, waardoor ik sommige details ondertussen was vergeten. En wat Jalf zegt, die vele bijnamen zijn irritant, je moet al zoveel namen onthouden. xD
Maar ik vond het zeker niet slecht. Vond de Arya hoofdstukken heel leuk, jammer dat het er maar 3 waren, ben benieuwd wat het einde inhoud van haar hoofdstuk inhoudt. Of ze nu echt blind is, of dat het drankje dat ze kreeg haar tijdelijk blind maakte, het kan zomaar weer een plottwist zijn.
En Brienne.

Hopelijk is ze niet dood, begon haar steeds leuker te vinden. Damn, de dode Catelyn is nog bijna ergerlijker dan de levende.
Het plotten van Cersei was erg leuk, gelukkig werd het op het eind afgestraft. Ik vermoed dat ze fout was met de interpretatie van de prophecy. Ik denk dat die slaat op een andere vrouw, Margarey zou te obvious zijn. Het zou ook Sansa, Danyaerys of Asha Greyjoy kunnen zijn. Vond het ook tof dat Jaime niet op haar aanbod inging op het eind om haar te redden. Hij zou een van de weinige goede koningen zijn in Westeros: gaat niet direct voor eigen gewin, probeert meestal het goede te doen, maar kan ook hard ingrijpen als hij vind dat het nodig is.
De hoofdstukken van Sam vond ik denk ik het saaist, kan mij ook weinig meer van herinneren behalve de laatste. Een nadeel van dit boek vond ik ook dat van sommige karakters je maar of 1 of 2 hoofdstukken had. Dan is het lastig om een goed beeld van het personage te krijgen. Ik weet bijvoorbeeld niet wat ik van Arianna moet vinden. Of van de greyjoys, behalve Asha, waarvan ik hoop dat ze nog terugkomt als POV. Ik hoop ook dat we nog meer te weten te komen over Blackfish, ben benieuwd waar hij heen gezwommen is.
Favoriete karakters t/m dit boek:
Arya Stark
Asha Greyjoy
Blackfish
Jaime Lannister
Tyrion Lannister