Geplaatst: wo okt 26, 2011 17:46

Daar loop je dan, dartelend achter Sado's nieuwste aanwinst. Het is duidelijk dat de man hier pas sinds vandaag is en het hele gebeuren van gisteren niet heeft meegemaakt. Zijn pas is snel, bijna huppelend en goedgemutst. In een poging de kwikke tred van zijn compagnon bij te houden, doet hij een kleine inspanning om enkele forse stappen te zetten en beent op die manier snel bij.
De opmerking over groene, pikante nootjes laat Nathan bewust aan zich voorbij gaan. Gone with the wind. Hij kent die dingen niet en misschien was dat maar goed ook. Groen is voor Nathan altijd al de kleur geweest van mysterie en onbekendheid. Pikant daarbovenop lijkt hem geen goede combinatie. "Wel, eigenlijk zocht ik gewoon een nieuwe thuishaven," begint hij als antwoord op de eerste vraag. "Nee, ik heb nog geen job. Ik doe basically heel weinig." Nuja, behalve dan Death Eaters omverkegelen en zo nu en dan brandende houten balken ontwijken. "Ik uhm.. ik ben wel op zoek," gaat hij verder, zijn gehersenspinsel negerend, "naar een job.. bedoel ik." Klonk dat te wanhopig?
Nu de jongeheer er een opmerking over maakt, bedenkt Nathan zich hetzelfde. Bijzonder veel jonge mensen in Sado, dat is zeker. Al een geluk. "Meisje?" vraagt hij dan lichtjes verbouwereerd wanneer een gecamoufleerde 'wat is uw relatiestatus'-vraag volledig uit het niets in zijn gezicht wordt geklapt. "Oh. Helena," vult hij aan, "Nee, geen vriendin. Of nuja, wel een vriendin, ergens - ik bedoel, ik ken haar ook maar sinds gisteren stiekem -, maar we zijn wel.. uhm.. maatjes denk ik." Moet ik er nu iets overdreven fairy aan toevoegen, just to be clear? Een verscholen verwijzing naar regenbogen of eenhoorns misschien? En dan wordt het een beetje helderder in Nathan's verwarde hoofd. "Oja, tuurlijk, met die bloemen. Ja, nee, kijk, dat - uhm -, gisteren heeft ze praktisch mijn leven gered. Ik wou haar bedanken." Hij krabt even aan de haren achter in zijn nek. "Maar niet meer dan dat - ik bedoel, tuurlijk, dat is heel wat, levens redden - maar op gebied van vriendinnen enzo," gaat hij stamelend verder, "Uhm. Ja, niet echt mijn type." Alhoewel dat korte haar wel iets heeft.
Terwijl hij ongecontroleerd woorden spuit in een poging coherente zinnen te maken en enigszins interessant over te komen, probeert hij met zijn andere hersenhelft zijn benen te coördineren en alle struikelmogelijkheden tactisch te ontwijken. Hij voelt hoe de blos op zijn wang een piek bereikt en weer langzaam wegebt wanneer er een kleine stilte valt. "Hier naar links," mompelt hij. Denk ik.
"Oh," zegt hij kort wanneer Damien besluit zijn hand stevig en direct vast te grijpen en zich voor te stellen. "Aangenaam," gaat hij verder, terwijl hij zoekt naar een minstens even stevige handgreep en aan het schudden gaat. "Ik ben Nathan." Voor Nathan het goed en wel beseft, maakt hij voor het eerst langer dan drie seconden oogcontact met Damien. Heel even gaat zijn aandacht niet uit naar de weelderige haarbos die hem siert, maar blijft hij hem aankijken. Wanneer hij bij zichzelf opmerkt dat ze misschien al net iets te lang handen aan het schudden zijn, laat hij abrupt los en doet zijn colbertje goed. "Dus.. Damien. Wat kom jij hier zoeken?"

Als Joseph ergens niet tegen kan, dan is het wel tijdverspilling. Zeker op momenten als deze, waarop hij zich eigenlijk met driftige stappen richting een begrafenis zou moeten begeven om daar zo onopgemerkt mogelijk een plaats in te nemen tussen het rouwende en zwart-gekleede volk en zijn ogen de kost te geven. Dit onderonsje duurt hem nu echt wel te lang. Hij heft zijn wand op - maar haalt die meteen weer naar beneden wanneer Donovan hem onderbreekt.
Veritaserum? Zonder twijfel was het flesje uit zijn tas gerold toen dat wicht doorheen de haard kwam geschoten. Dit flesje had eigenlijk andere doeleinden, maar daar was het nu te laat voor. "Waar heb je dat vandaan?" fluistert hij tegen Donovan in flauwe leugen. Joseph heeft het lastig zich een houding aan te nemen. De manier waarop hij en Donovan op elkaar aan het inspelen zijn, is voor buitenstaanders misschien een aandoenlijk zicht en voor sommige misschien zelfs een bron van genot - maar Joseph zou zowaar liever kotsen dan ook maar enige blijk van 'good thinking there, bro' te geven richting Donovan. In tegenstelling daarvan, ritst hij het flesje Veritaserum uit diens handen en besluit hij de daad bij het woord te voeren.
"Willen of niet. Mijn huis, mijn keuzes. En nu drinken," beveelt hij de onbekende vrouw met lange blonde haren. Zonder op haar reactie te wachten, neemt hij haar kin vast en doet hij haar mond open als ware hij een pas afgestudeerde EHBO-student die op het punt stond mond-op-mondbeademing te geven. Hij giet. Niet veel, maar net genoeg. Daarna haalt hij het flesje bij haar mond vandaan en laat haar kin los. "Kom maar op," eindigt hij, met een laatste overduidelijk blik op zijn horloge en zijn wand diep in zijn hand geklemd.