Lana
Queen of Babylon
|
|
Geplaatst: wo aug 31, 2011 19:42
Joseph trekt haar redelijk behendig recht, waardoor ze wat wankel op haar benen staat. Haar ogen gaan wat wijder open staan wanneer Joseph weerwoord geeft, en het feit dat hij haar pols blijft vasthouden, staat haar niet aan. Toch stribbelt ze niet tegen en laat ze hem uitspreken. Ze kan niet geloven dat hij er maar over blijft doorbomen en ertegenin gaat wanneer ze voorstelt dat ze dit voorval alle drie laten voor wat het is en elk hun eigen weg gaan.
Hij laat haar los â gelukkig â en spreekt gewoon verder zonder haar de kans te geven te reageren. Terwijl hij klaagt over zijn drukke agenda, ziet ze op de grond een staf liggen, die ze wel nog herkent als de hare. Net wanneer ze zich wil bukken, grijpt Joseph opnieuw, plots en zonder enige waarschuwing haar pols vast.
âHe, wat doe je nu?!â brengt ze geschrokken uit, terwijl ze de reflex heeft van haar arm terug te trekken, maar Joseph heeft haar te stevig vast en al gauw ontbloot hij haar onderarm. Wanneer ze ziet welk symbool haar arm siert, hapt ze geschrokken en duidelijk hoorbaar naar adem. Wat doet dat daar?!
âWhat the he-â brengt ze uit terwijl ze hevig verzet toont, vlak voor Joseph haar het zwijgen oplegt door de punt van zijn staf tegen haar keel te zetten. De manier waarop hij haar aankijkt en hoe hij zonder enige aarzeling tegen haar spreekt, boezemt haar tamelijk wat angst in. Ook zonder haar staf, die maar een meter van haar af ligt, voelt ze zich kwetsbaar. Snel schudt ze haar hoofd.
âNee, alsjeblieft, doe me niks! Ik weet niet, ik weet niet wat het is,â stottert ze verward, âik weet niet hoe het daar komt! Alsjeblieft, ik ben geen Death Eater.â Nee, dat kon niet. Kon het? Ze weet het niet. Ze kan het zich niet herinneren. Maar ze kan het zich ook niet voorstellen. Maar waarom heeft ze dan een Dark Mark op haar arm?
âIk heb geen kwade bedoelingen, ik zweer het! Ik ben gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats terechtgekomen. Ik doe geen kwaad. Je moet me geloven, ik doe geen kwaadâŠâ Hoofdschuddend herhaalt ze het, terwijl haar stem afzwakt. Het besef dat ze hier niet vertrekt als vrij mens, dringt langzaam door. De mannen zullen er wel voor zorgen dat ze gearresteerd wordt en in Azkaban belandt. Trillerig haalt ze adem en haar ogen worden vochtig. Wat gebeurt er toch allemaalâŠ?

Helena kijkt nog een laatste keer op wanneer Mairi met de oude vrouw verdwijnt. Ze zucht en kan niet bevatten dat Mairi zĂł kwaad op haar is geworden. Wat had ze anders moeten doen?
Ze draait zich weg van Damien en Nathan â blijkbaar hadden ze alles wel wat ze moesten hebben want ze reageren niet op haar vraag â en wil even aan haar bureau gaan zitten. Ze was alleen even vergeten dat er in haar werkruimte zowat een bom is ontploft aan documenten die nog gearchiveerd moeten worden. Helena werpt een blik op de klok. Nog tien minuten⊠Dan kan ze net zo goed die tien minuten besteden aan het verder opruimen. Dat zijn er morgen dan weer tien uitgespaard.
En dus gaat Helena weer verder aan de bak met sorteren. Erg aandachtig is ze niet terwijl ze de documentjes op verschillende hoopjes gooit, omdat ze met haar gedachten nog altijd zit bij het voorval tussen haar en Mairi. Ze neemt verveeld weer een rol perkament vast en kijkt naar de naam.
âAllez vooruit, nĂłg een Cheesemaker, het kan niet op hier,â mompelt ze, waarna ze, na nazicht van de bloedstatus, de rol op de hoop Halfbloods gooit. Ze wil net een volgende rol pakken als ze ziet dat ze de rol die ze net op de stapel gegooid heeft terug openvalt en wat van zijn inhoud tentoonstelt. Fronsend staart ze naar een foto die tevoorschijn komt. Mairi..?
Vlug raapt ze het document weer van de vloer, en rolt het dan volledig open. Ze inspecteert de bewegende foto nu grondiger. Het was al een hele oude foto, maar het was niet Mairi. Maar ze hadden wel veel overeenkomstige trekken. Helena begint te lezen.
AĂŻsha Cheesemaker, Halfblood⊠Getrouwd met Jack Brewer⊠Brewer. Mairi heet ook Brewer. Helena vond al dat ze op elkaar leken! Ze kijkt naar de andere fotoâs die gerangschikt zijn van jong naar oud en kijkt al minstens even verbaasd wanneer ze op de meest recente foto de vrouw ziet staan die tien minuten geleden haar hals aan het dichtknijpen was. Onwillekeurig strijkt Helena over haar hals en slikt, waarna ze weer verder leest. Delirisch/dement â âGoh, zou je het denken, ja?â â En dan, in rode letters, in het vak voor speciale mededelingen: PAS OP! Kan een gevaar vormen: meerdere uitingen van geweld naar andere personen toe.
Helena kijkt met een vieze blik naar de opvallendste mededeling: alsof het document er lol in heeft haar te laat te waarschuwen. Ze kijkt nog eens naar de fotoâs, de namen. Alweer die Cheesemaker. Hoogstwaarschijnlijk was Mairi AĂŻshaâs kleinkind. Waarom liegt ze daar nu over?
Helena leest het ganse document verder af, rolt het dan terug op en smijt het terug waar het vandaan kwam. Peinzend blijft ze even in het niets staren. Er was iets met Mairi. Of met die familie. Helena weet het niet goed. Maar dit nieuwigheidje, en het drama om die oude ketting die onschuldig voor haar op haar bureau ligt, plus het feit dat Mairi blijkbaar op de hoogte was van wat er met Dorothy ging gebeuren volgens het briefje⊠Het zint Helena niet. Ze stopt de ketting en de rest van haar spullen veilig in haar tas. Voor ze het kantoor verlaat neemt ze vlug toch ook een magische kopie van het document van Aïsha dat ze ook veilig wegsteekt en gaat bijhouden tot ze dat van Mairi heeft gevonden. Dit vroeg om duidelijkheid. Hier laat ze het niet bij.