Zo ik ben er zaterdag ook geweest... opzich een aardige film, maar zoals alle posts van iedereen hiervoor al laten zien is er toch wel een hoop verschillend.
Ik mistte zelf erg het stuk met harry en perkie die het over Ariana hadden bij King's Cross. Nu is het echt dat eerst in de films gezegd wordt dat harry ondanks alles toch perkie maar vertrouwd en doet wat hij wilt, en als ze dan op king's cross elkaar spreken is opeens alles weer goed en wordt er met geen woord over gerept? Niets over de deathly hallows. Het enige wat je ook over ariana hoort is bij perkie's broer, die vermeldt dat perkie ariana min of meer heeft opgeofferd. Blijkbaar maakte dat weinig indruk op harry in de film.
Daarnaast wordt er niet uitgelegd waarom harry nog leeft na avada kedavra van voldemort. Voor niet boek lezers is het nu meer van.... ehh waarom leeft hij nog? Geen woord over het 'voldemort heeft ervoor gezorgd dat zolang hij leeft, jij ook zal leven'.
Bij het eindgevecht als harry voldie uitschakelt: Je hoort ze geen van beiden een spreuk roepen ofzo.. ongetwijfeld alsnog expelliarmus en AK, maar wordt niet uitgelegd waarom voldie in as op gaat... slaat ook redelijk nergens op. Het had er meer de schijn van dat toen Marcel nagini doormidden hakte, voldie zelf uiteenviel ipv door de spreuken.
Daarnaast zodra voldie dood is, blijft de sfeer in de film hetzelfde, alsof voldie niet dood is of dat niemand er ook maar iets om geeft. In het boek is iedereen enorm uitbundig en wordt harry als een held gezien, maar in de film is op dat moment en eveneens 19 jaar later, niemand onder de indruk van harry. Daardoor ontbreekt ook helaas het stukje uit het 19 jaar later hoofdstuk "Why are they all staring?" (albus) ''Don't let it worry you, it's me. I'm extremely famous (Ron)'.
Met wat extra minuten in de film had er een hoop aandacht aan wat dingetjes gegeven kunnen worden zoals Ariana. Ik vond dit een aardige film (leuke extra stukken voor Marcel, op het ''ik hou van loena'' na

), maar helaas geen mooie afsluiting.