Auteur |
Bericht |
Belinda Broom
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 11, 2008 16:41 |
 |
Ik zat ik groep 3.
We hadden het boek in de klas en ik snapte er in het begin helemaal geen bal van.
Later zag ik dat het boek ook in de bieb stond en las is dat er nog meer delen waren.
Zo ben ik eigenlijk begonnen met de boeken van Harry Potter te lezen en ik ben er nog niet mee opgehouden...  |
_________________ The Next Time You Think You're Perfect Try To Walk On Water |
|
  |
 |
MrM@tthijs
Dreuzel

Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 11, 2008 17:23 |
 |
Ik vergeet nooit: 'You're a wizard harry' 'I'm a what?!'
grtz.. |
_________________ G R Y F F I N D O R |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 11, 2008 18:05 |
 |
Harry Potter heeft me ook speciale herrinneringen nagelaten. Ik weet nog dat ik naar de eerste film ging zien en toen ik uit de zalen kwam, dan was ik meteen fan! Ik heb er veel over Harry Potter gepraat op school en zo werd ik bekend als 'Wandelde HP-encyclopedie'.xD Als ik het woord 'perkament' of 'toverstok' al hoorde begon ik al te hyperen. Mijn klasgenoten werden dat wel na een tijdje beu maar een jaar later heb ik me kunnen inhouden.
In het zesde leerjaar had ik ook een spreekbeurd gehouden over Boek 5 en eigelijk moest je boekbespreking maar 5 minuten duren, de mijne duurde zo'n 45 minuten als ik het goed heb.xD
Ik had toen een zelfgemaakte verjaardagskalender gemaakt en om die te winnen, moest je vragen beantwoorden. Ik vroeg: 'Hoe heet de peetvader van Harry?' Want een antwoorden heb ik toen gekregen.xO
Pake Nieuw, Pepe, zelfs Professor Sneep stond erbij!xO
En een stagair die eens kwam lesgeven zei dat ze me bewonderde dat ik me zoveel bezig hield met HP. Dat was echt leuk om te horen. ^^ En elke keer als er een nieuw HP boek uitkwam, ik en mijn vrienden ze meteen kopen en lezen natuurlijk. Die momenten zal ik zeker nooit vergeten, dit is mijn grootste obsessie ooit. Ik ben nog nooit zo'n grote fan geweest van een boekenserie. ^^ |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Qiaw
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 14, 2008 18:01 |
 |
Ik had de eerste drie boeken (als ik het me niet vergis) al voor dat het een zogezegde hype was. Maar ik vond boek één op het begin zo verschrikkelijk saai dat ik geen zin had om er doorheen te lezen. Naderhand heb ik me er toch maar overheen gezet en sindsdien ben ik ver-slaafd. |
|
|
  |
 |
Marjo_x
Dreuzel

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 14, 2008 19:48 |
 |
Toen ik voor het eerst begon met HP te lezen, had ik een cd van een vriendin geleend. Daar stond een liedje op die me nu echt nog aan HP doet denken, terwijl het er helemaal niks mee te maken heeft
Nu heb ik die cd weer Alleen is ze er niet echt zuinig op geweest en doet dat nummer het niet meer en dat vind ik best wel spijtig  |
|
|
  |
 |
Darren
7e jaars

Verdiend:
360 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 17, 2008 23:52 |
 |
Ik herinner me ook nog de eerste Harry Potter film. Natuurlijk weet ik niet alles meer, maar in ieder geval wel dat we Choco kikkers kregen, dacht ik, en ook kaartjes en Smekkies als het goed is! xD Ik vond het helemaal geweldig en ook ik was meteen een Potter fan nadat ik de film gezien had.
Verder heb ik nog herinneringen aan het Harry Potter spelen met mijn broertje, achternichtje en volgens mij ook eens mijn neefje. Hebben we drankjes gemaakt, parseltongue gesproken, we gaven alle deuren een wachtwoord geloof ik. Onze toverstokjes waren trouwens vaak Chinese chopsticks! xD Lol, dat was echt grappig. Ik was altijd Harry, mijn broertje Ron en mijn nichtje Hermione. Echt geniaal. Gingen we naar lessen, werkstukken schrijven en zo. Ik herinner me nog dat mijn broertje en achternichtje geen zin hadden in een werkstuk en ik alleen achterbleef en – boos op hun- zelf mijn werkstuk heb af lopen maken (dat was dan gewoon iets over bijvoorbeeld parseltongue van een paar pagina’s).
Daarnaast herinner ik me ook nog van mij en mijn vriendin op school.. Zij was Sirius, ik was James. Echt.. xD Was echt leuk. Ik noem haar nu nog wel eens ‘Padfoot’. Ik tekende destijds ook vaak Harry Potter stripjes en sommige waren echt grappig. Daarnaast had ik toen ook een ander meisje in de klas die ook Harry Potter las (niet het Sirius-meisje, maar wéér een ander). Ik noemde haar “Mrs. Malfoy’’, want ze vond Draco leuk, en zij mij “Mrs. Potter”. Zoals jullie kunnen zien heb ik dus redelijk wat herinneringen aan Harry Potter. Bij techniek heb ik ook eens iets gemaakt met “Talita <3 Harry’’ – omdat ik toen actief was in de Gryffindor Common Room en ik iets met Harry had. xD Is al een heel lange tijd terug, maar alsnog. Dat was allemaal heel leuk.
Nu ik het over die herinneringen heb realiseer ik me hoe leuk Harry Potter eigenlijk is en hoe belangrijk het voor me is geweest. Mijn fangehalte is nu wat minder, maar ik denk dat ik alle boeken nog eens moet lezen. Het is en blijft gewoon een fantastische serie. <33 |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 10, 2008 16:05 |
 |
Mijn eerste HP herinnering kan ik me niet meer herinneren dat is het hem juist. xD Ik was een persoon die aangewezen werd om boeken voor de Kinderjury te lezen. Dus ik heb een keer HP gelezen. Ik kon me niet echt meer herinneren dat ik het boek ooit gelezen heb maar mijn vader gelukkig nog wel. De film kwam namelijk uit toen en mijn vader kon nog herinneren dat ik ooit een (of meerdere) HP boeken gelezen heb. Dus hij wou mij mee nemen naar de bioscoop om de film te zien. Ik kon me op dat moment dus niet echt meer wat herinneren van HP. Tot ik de film voor het eerst zag toen in de bios. Ik kreeg opeens allemaal deja vu's en alles kwam weer naar boven. xD Dus sindsdien ben ik me weer helemaal gaan verdiepen in HP. xD |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Monkeyballs_
Dreuzel

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 10, 2008 17:43 |
 |
Ik was 5 toen ik ermee begon . Ik had wel wat eens over de boeken gehoord en aan m'n ma gevraagd of ze de eerste boek wou bestellen via een of andere boekenclub waar ze altijd brochures van kreeg. Ik las de boek altijd bij m'n oma en opa, en graakte nooit verder van hoofdstuk 4 xD
Ik vond het slechte boeken, omdat ze vol spelfouten stonden -die ik dan ook verbeterde - : ik had niet door dat Hagrid dialect praatte
Na een paar maand las ik hem eens helemaal en ik was opslag verliefd, en toen heb ik de 2de gekocht, enz. Die las ik altijd bij mijn oma en opa met een stukje chocola van Callebaut. De eerste boek waarvan ik een eerste druk heb, is de 5de, vanaf toen ging ik naar de boekenwinkel om hem te bestellen.
Als ik nu mijn eerste boek opnieuw lees, lach ik altijd met mezelf omdat die "spelfouten" nog steeds staan doorstreept en verbeterd  |
_________________ Hier komt ooit wel een of andere geweldige quote.. |
|
  |
 |
NicoleD
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
168 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 10, 2008 18:02 |
 |
Mijn eerste boek was de Prisoner of Azkaban. Ik had 'm gelezen, maar vond 'm absoluut niet bijzonder. *Kijkt in boek* Ik heb hem van 2001, dus dat is zeven jaar terug. *Denkt* toen was ik net 9. Ik ging de films kijken, en werd steeds meer fan. Ik maakte spreekbeurten, werkstukken over HP. En tja, toen is het steeds meer geworden. Ben er mee opgegroeid, en tijdens moeilijke tijden lees ik toch het meeste HP, het is mijn eigen wereldje dan, en dan hoef ik gewoon even niet in deze wereld te zijn, diegene met problemen en verdriet (Op dat moment) |
_________________ 'We kunnen hem nog redden -' Harry stribbelde uit alle macht tegen, maar Lupos liet niet los.
'Je kunt niets meer doen, Harry... niets... hij is weg.' |
|
  |
 |
Niinza
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 10, 2008 18:22 |
 |
Mijn herrineringen aan HP zijn boek6&7 om 00.00 in handen te hebben :] Dat waren echt mooie momenten. Dan zit je half te lezen en half te slapen en je WEET dat je de volgende ochtend alles weer opnieuw moet lezen, maar je leest TOCH door. xD |
|
  |
 |
Doxy
1e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 11, 2008 21:04 |
 |
Op het journaal lieten ze zien dat er allemaal mensen midden in de nacht aan het wachten waren voor een boekenwinkel. Om dus een Potterboek te halen, ik weet eigenlijk niet eens meer welk deel. Dat vond ik zo raar, dat doe je toch niet? Toen liep ik een paar weken later in de V&D en daar lagen diezelfde Potterboeken. Ik dacht: Ik neem hem mee om te kijken wat het is. Nou, toen was ik verkocht. Bij de Vuurbeker stond ik ook midden in de nacht in de rij. En de laatste wilde ik ook s'nachts halen maar toen was ik ziek.
En als je eenmaal verslaafd bent... Heb alle boeken in het Nederlands en Engels, heb alle films in de bios gezien en heb ze ook nog eens allemaal op DVD. Zo gaat dat hé.  |
_________________ Ron: 'Follow the spiders... If Hagrid ever comes out of Azkaban I'll kill him!'
Sirius: "The ones who love you, never really leave you." |
|
  |
 |
Neleke
5e jaars

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 12, 2008 19:24 |
 |
Lady Voldermort schreef: | Mijn eerste bijzondere herinnering is, dat ik eerst helemaal niet van HP hield. Ik vertikte het om het boek te lezen, omdat het opeens zo'n hype was. Naderhand kreeg ik deel 3 en sindsdien ben ik eraan verslaafd. Kan er niet vanaf blijven. |
haha ik had net hetzelfde! Ik moest echt niets van HP hebben, ik wou echt die boeken niet lezen, maar als ik 12was, kwam de 1ste film uit en ben ik gaan kijken... Ik vond het zo geweldig en heb dan al de boeken gekocht
----------
NicoleD schreef: | Mijn eerste boek was de Prisoner of Azkaban. Ik had 'm gelezen, maar vond 'm absoluut niet bijzonder. *Kijkt in boek* Ik heb hem van 2001, dus dat is zeven jaar terug. *Denkt* toen was ik net 9. Ik ging de films kijken, en werd steeds meer fan. Ik maakte spreekbeurten, werkstukken over HP. En tja, toen is het steeds meer geworden. Ben er mee opgegroeid, en tijdens moeilijke tijden lees ik toch het meeste HP, het is mijn eigen wereldje dan, en dan hoef ik gewoon even niet in deze wereld te zijn, diegene met problemen en verdriet (Op dat moment) |
Wat je daar op het einde zegt is mooi... en ik heb dat ook. Ik zit nu echt in een dipje... al 4maanden en in de 4maanden heb ik niets anders gedaan dn HP lezen. Zo ontspannend. dan ben ik ff weg vn mn problemen en zit ik mn gedachten op Zweinstein, gelukkig te wezen.. HP is zo'n mooi geschenk van Rowling. Zij heeft deze boeken ook geschreven in een moeilijke periode in haar leven. Mss daarom dat het ons ook helpt om die tijden door te komen, mét HP!!
Smalofski: Niet dubbelposten aub |
_________________ Pippin: "I didn't think it would end this way"
Gandalf: "End? No, the journey doesn't end here..." |
|
  |
 |
Glauces
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 25, 2008 21:35 |
 |
Om eerlijk te zijn moest ik in het prille begin echt helemaal niks hebben van Harry Potter. En dat was vooral omdat het zo'n hype was. Bovendien dacht ik om de een of andere vage reden dat het zou lijken op die boeken van Kippenvel, weetjewel. En die vond ik dus doodeng [a].
Maar goed, toen las mijn buurjongen hem, en ik ging erg veel met hem om. Dus toen ik op zijn kamer was, pakte ik dat boek en las de eerste bladzijde... en was meteen verkocht. Dat had toch wel iets magisch...
Vervolgens heb ik volgens mij boek 1 en 2 voor mijn verjaardag gekregen, en vanaf toen heb ik moeten wachten. En iedere keer als er weer een nieuw boek uitkwam, was het zo spannend om erin te beginnen en om het te lezen tot ik er praktisch dood van de slaap bij neerviel.
Boek 7 was het speciaalst voor mij, misschien omdat het 't laatste deel is, maar... daar kreeg ik toch echt kippenvel van.
Oh, we richtten toen ik nog kleiner was trouwens ook steeds van die "Harry-Potter-clubjes" op. Dan gingen we hout zoeken, het met een mes bewerken (dat vonden mijn ouders niet zo heel erg grappig ) en doen alsof we toverden.
Dus ja, ik heb heel erg goede herinneringen aan Harry Potter. En dit forum hoort daar ook zeker bij. |
 |
Keaton
3e jaars

Verdiend:
84 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 26, 2008 14:05 |
 |
Ik dacht een hele lange tijd dat ik Harry Potter helemaal niet leuk vond en heb er ook een lange tijd niet aan gedacht om boeken te lezen of de films te kijken.
Toen was ik op een gegeven moment wel de films gaan kijken (en daar heb ik achteraf ontzettend spijt van) en ik vond de verhalen in de films heel erg leuk en ze grepen me echt aan, het Harry Potter gevoel kwam gewoon magisch over.
De reden dat ik spijt had dat ik de films eerst ben gaan kijken is dat de boeken wel 10x leuker zijn en een wel 10x leuker/ warmer Harry Potter gevoel bij me opwekken.
Toen ik de boeken las stapte ik echt in "De wereld van Harry Potter" en vond ik het heerlijk om te lezen. Maar nogmaals waren voor mij de eerste delen minder leuk om te lezen omdat ik in grote lijnen al wist wat er ging gebeuren door de films.
Toen ik boek 6 en 7 ging lezen had ik echt een "blast" door de spanning en de nieuwe avonturen, maar toch gebeurden er in de boeken zo veel meer dan in de films dat de boeken alsnog ontzettend leuk waren en ik heb ze nu al voor de tweede keer uit en ben er volgens mij nog niet op uitgekeken om in de wereld van onze Harry te stappen, haha.
Toen ik de boeken voor de eerste keer uit had heb ik ook een paar games gespeelt, gedownload dan wel.
Ook ben ik steeds meer op internet gaan lezen over achtergrondinformatie, forums, interviews met Rowling, Dan, Emma en Rupert, puur omdat ik steeds meer fan ben geworden in de loop der tijd.
Er zijn nog 3 films te gaan en dan is de vernieuwing wel over denk, maar het zal me altijd bijblijven. |
_________________ "Populair bij jong èn oud.
En terecht, want wie eenmaal kennis heeft gemaakt met de sympathieke tovenaarsleerling is voorgoed verkocht!"
En zo is het maar net! |
|
  |
 |
|
|