Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Waarom is Griffoendor zo'n goede tovenaar geweest? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 21:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zoals anderen hier al zoveel keer gezegd hebben, ze hebben een school opgericht. Maar Zweinstein is niet zomaar een school, nee, Zweinstein is een school waar veel werk voor nodig is geweest. Ze hebben er veel spreuken over moeten uitspreken tegen Dreuzels. Ze hebben lessen moeten samenstellen, want school voor tovenaars bestond toen volgens mij nog niet. Ze moesten ruimtes bouwen, of laten bouwen wat ook wel wat tijd moest gekost hebben. En verder hadden ze veel tijd nodig om dingen te bedenken, zoals bijvoorbeeld de techniek waarin de borden van de keuken naar de Grote Zaal gaan. Die spreuk is misschien niet zo moeilijk, maar het bedenken is wel nogal moeilijk, vind ik. Verder moesten ze de trappen laten bewegen, schilderijen laten schilderen van mensen, leerkrachten zoeken...

Verder is ook duidelijk dat het niet zomaar mensen waren.

Goderic Griffoendor is zoals jullie al weten enorm moedig en hij heeft een zwaard. Dus heeft hij volgens mij [tot ergernis van Zalazar] veel Zwarte Kunsten proberen te vernietigen of vernielen of Duistere Tovenaars vernietigd.
Zalazar Zwadderich was volgens mij zo machtig, dat iedereen hem ook wel graag zag, waardoor hij populair was en dan vooral bij de Duistere bevolking van de Tovenaarswereld. Maar volgens mij was hij ook niet echt slecht, waardoor ook "goede" mensen aan zijn kant stonden.

En Rowena was ergens een buitengewoon slimme vrouw, terwijl Helga dan weer enorm bekend was, door misschien het schrijven van boeken ofzo? Da's toch wat ik ervan denk...

Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2008 11:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is nu bekend geworden van JKR's website dat Godric Gryffindor een hele bekende dueleerder was. Hij was de beste van zijn tijd. Dus blijkbaar was hij nogal bekend daarmee. Daarbij was hij ook een man die zich erg inzette voor de Dreuzel rechten. Ik denk dat hij daardoor ook wel veel erkenning heeft gekregen. Het zal daarbij vast en zeker ook wel gewoon een hele slimme man zijn geweest. En als je met vier vrienden op een idee komt om een school op te richten dan word je alleen maar populairder lijkt mij. Ik denk dat dit ook de redenen zijn waarom Godric zo populair was.

Salazar was namelijk de eerste Parselmouths. Ik denk dat dat ook nog wel speciaal was. En daarbij was hij een van de eerste mensen die dacht dat purebloods beter waren. Ik denk dat je daarmee ook nog wel populair kan worden bij sommige tovenaars. Helga was daarbij heel goed met spreuken die te maken hadden met eten. En Rowena was een van de slimste heksen uit die tijd. Wel allemaal dingen waar je redelijk populair mee kan worden. Voornamelijk als je allemaal met elkaar bevriend bent. Als je de ene kent dan ken je de andere ook lijkt mij dan.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp