Poll :: heb je al eens een boek van Tolkien gelezen? |
Ja!! |
|
71% |
[ 68 ] |
euh...wie zeg je..? (nee dus) |
|
12% |
[ 12 ] |
ik ben van plan er een te lezen binnenkort |
|
15% |
[ 15 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 95 |
|
Auteur |
Bericht |
Secretus
2e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 12, 2008 18:58 |
 |
Jep, de LOTR boeken gelezen, moet ik er wel bij zeggen dat ik die pas ging lezen aan de hand van de LOTR films van Jackson, al zal ik denk ik niet de enige zijn die dat gedaan heeft. Dus de Silmarilion is niet erg toegangelijk? Vriend van me zei al dat er achterin in het boek tig pagina's waren met alleen maar namen van personen en plaatsen. Heb de Hobbit nu bijna uit en zal daarna eerst de Silmarilion gaan lezen en daarna Kinderen van Hurin, die ik overigens zaterdag ook nog in me handen heb gehad. |
|
|
  |
 |
Glauces
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 12, 2008 21:20 |
 |
1. Welke boeken van Tolkien heb je gelezen?
De Hobbit en Lord of the Rings deel 1, 2 en 3.
2. Welk boek vind je het leukst/best? Ik vond de Hobbit het leukst, omdat het daar nog niet echt súperdreigend was. Dat was allemaal een beetje luchtiger, bovendien vond ik Bilbo erg grappig ^^.
3. Wat vind je van Tolkiens schrijfstijl?
Ik vind dat hij erg uitgebreid dingen formuleert en beschrijft. Af en toe kan dat best vermoeiend zijn (vind ik), maar als je er eenmaal in zit, kom je er wel doorheen Je moet deze boeken toch in ieder geval wel lezen  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 17, 2008 20:58 |
 |
Ik had alle LOTR boeken al in het Nederlands. Ik heb ze een keer gekocht bij een tweedehands boekenwinkel voor 5 euro alle 3 boeken ofzo. Alleen gisteren heb ik nu ook de Engelse boeken gekocht. Ik heb nu ook LOTR in het Engels en ik heb The Hobbit in het Engels. Ik heb nog geen een van de boeken gelezen, maar ik wil ze wel heel snel gaan lezen. Ik begin denk ik met de Engelse aangezien ik het fijner vind om in het Engels LOTR te lezen. Ik ben denk ik nog wel van plan om alle Tolkien boeken te gaan lezen. Maar eerst LOTR dus. [a] |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 17, 2008 21:37 |
 |
Geen idee of ik dit lijstje ooit wel eens heb ingevuld.
Lord of the rings (One volume edition, eigenlijk minder te lezen, maar zo heeft Tolkien het wel bedoeld)
In de ban van de ring (in drie delen)
De hobbit
De kinderen van Hurin
2. Welk boek vind je het leukst/best?
LOTR, het is uberhaupt mijn lievelingsboek. Ik ben hem nu weer aan het herlezen en hij blijft uberbriljant. Nergens wordt ik meer meegesleept in het verhaal dan in dit boek. Het is de eerste keer dat ik hem helemaal in het Engels lees. En ook al is het boek heel goed vertaald, in het Engels is het meer zoals Tolkien het heeft bedoeld. Ik heb eigenlijk niet één stuk dat ik slecht vind, al vind ik Tom Bombadil soms irritant. Maar ergens is hij ook weer grappig
Mooi, ik hou van die detailliste beschrijvingen. Ik vind het daarnaast heel erg mooi dat hij (Tolkien) een hele geschiedenis heeft gecreerd, met talen, volken, enz.
Ik moet nog een keer de Silmarillion gaan lezen, daarnaast wil ik ook wel de andere boeken van Tolkien lezen. Ik weet nog niet of ik History of Middle-Earth ga kopen, omdat die echt duur zijn. En het is niet veel toevoeging. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 22, 2008 11:14 |
 |
Ik heb thuis een omnibus staan met alle LOTR delen in één. Ik ben nog niet heel ver met het verhaal, maar ik moet toegeven dat Tolkien erg goed schrijft en het verhaal is gewoon heel mooi.
Voornamelijk door alle details die hij erin verwerkt en het verhaal sleept je gewoon mee. Daarnaast is het echt heel knap dat hij een hele geschiedenis heeft gecreerd, met talen, volken, wezens en ga zo maar door. Natuurlijk zit er ook diversiteit in de personages. Daarnaast ben ik van plan om al zijn andere boeken te gaan lezen, die lijken me ook wel heel leuk  |
 |
Sabrè
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
819 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 06, 2008 9:25 |
 |
In de ban van de Ring (alle delen) en de engelse versie ook
De Hobbit
De Silmarillion
Kinderen van Húrin
2. Welk boek vind je het leukst/best?
Dat is zeker weten Lord of the Rings. Dat boek is echt fantastisch, Tolkien schrijft alles zo gedetaileerd en de wereld die hij heeft gecreeërd is gewoon briljant, bovendien heeft hij zijn karakters, de volken en de talen allemaal tot in de details uitgewerkt. Ik vond zowel de Nederlandse als de Engelstalige versie heel goed, maar toch is de Engelse versie mooier omdat dat gewoon het origineel is en dat blijft altijd beter dan een vertaling.
Ik heb het boek van de week weer gelezen en toen viel me opnieuw heel erg op hoeveel dingen uit HP op dit boek gebasseerd zijn.
Fantastisch, hij schrijft heel gedetaileerd en hij besteedt heel veel aandacht aan de omgeving waarin de karakters zich bevinden en dat vind ik heel mooi, want dan kun je je heel goed inleven in de situatie en bovendien vind ik het echt fantastisch dat hij een complete wereld heeft verzonnen, inclusief de talen en de volken.
Tolkien is wel mijn favoriete schrijver denk ik.. |
  |
 |
xxsophietJJ
Dreuzel

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 07, 2008 20:13 |
 |
Ik heb LOTR allemaal gelezen en ik vind het egt knap hoe hij dat allemaal heeft verzonnen hij is gewoon zijn hele leven ongeveer bezig geweest met die kaart, die btw boven mijn bed hangt ^^ elke dag kijk ik wel even op die kaart en volg dan met mijn vinger de route van hoe frodo & sam, merry & pippin en legolas, gimli en aragorn zijn gelopen. soms heb ik echt het gevoel als ik de films bekijk of als ik het boek lees dat het allemaal egt bestaat. maar dan denk ik weer even bij mezelf: doe niet zo mal, het is maar fantasie ( helaas )
xx |
|
|
  |
 |
Yazz
2e jaars

Verdiend:
88 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 10, 2008 17:45 |
 |
ik heb In de Ban van de Ring ,de Hobbit en Tom Bombadil gelezen,ik vind ze echt super!sommige van jullie vinden stukken te langdradig(wat ik volledig kan begrijpen) maar ik hou wel van veel details zo kan ik me beter inleven!!!
echt goede boeken! |
_________________ hello mate |
|
  |
 |
Lisanne_15
Dreuzel

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 12, 2008 19:13 |
 |
Ik ben op dit moment bezig met ''In de ban van de ring.'' Ik vind het echt een geweldig boek. Ik heb 1 boek waar alle 3 de delen in zitten. Ik vind het echt zo knap van Tolkien dat hij al die talen, volken en de geschiedenis heeft bedacht! Dat is echt leuk om te lezen! Het is echt een heel mooi verhaal, en heel erg gedetailleerd. Soms is dat wel leuk, alleen soms duurt dat heel lang en dan is het best wel saai. Maar daar lees ik gewoon overheen. Verder heb ik geen boeken van Tolkien gelezen, maar ik ben het nog wel van plan . |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 26, 2008 11:22 |
 |
Ok ik heb nu allemaal Tolkien boeken thuis en ik maak gewoon geen tijd om ze nog te lezen ook. Ik wou eigenlijk wel een keer beginnen met LOTR. Ik wil ze sowieso in het Engels lezen want dat lijkt mij mooier aangezien het ook oorspronkelijk Engels is. Ik heb dinsdag trouwens The Silmarillion gekocht dus die moet ik dan ook nog een keer lezen. xD Plus ik heb The Hobbit ook nog liggen en die heb ik ook nog steeds niet gelezen. Nu heb ik vakantie dus ik zorg gewoon wel dat ik hem aan de eind van de vakantie alle boeken gelezen heb. xD |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
|
|