Auteur |
Bericht |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 09, 2008 14:58 |
 |
Mijn persoonlijke voorkeur is toch wel een jongen, maar dat is niet omdat Rowling ook wel degelijk een jongen heeft gekozen. Een meisje zou ik net zo leuk hebben gevonden, als ze maar niet Harriëtte had geheten. ^^ |
|
  |
 |
everton
3e jaars

Verdiend:
10 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 09, 2008 15:59 |
 |
Ik denk dat jongens over het algemeen moeilijker over dingen praten,
en dat daarom de persoonlijke problemen in het boek iedereen ook zo aangrijpt. meisjes worden vaak emotioneel en bang afgeschilderd. kijk naar Cho..
had niet op dezelfde manier gewerkt |
_________________ ''..Maybe he is, maybe he isn't, but the fact remains he can move faster than Severus Snape confronted with shampoo when he wants to..'' |
|
  |
 |
Ilyah
1e jaars

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 26, 2008 22:14 |
 |
Jongen is wel leuker denk ik, alleen al omdat Harry Potter leuker klinkt dan Harriette Potter En een meisje durft toch minder dingen en zal niet veel risico's nemen. |
|
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 26, 2008 22:18 |
 |
Ilyah schreef: | Jongen is wel leuker denk ik, alleen al omdat Harry Potter leuker klinkt dan Harriette Potter En een meisje durft toch minder dingen en zal niet veel risico's nemen. |
Mag ik je vriendelijk vragen waar dat laatste op slaat? Niet alle meisjes zijn meisjes-meisjes, om het even zo te zeggen. Het kon net zo goed een meisje zijn dat enorm veel lef had, of zo. |
|
  |
 |
nathan
1e jaars

Verdiend:
79 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 02, 2008 4:20 |
 |
Qua leesplezier kan ik met beter vinden in een jongen. Dan is het-mij-in-de-hoofdrolplaatsen veel makkelijker. Ik snap alleen niet waarom de meeste vrouwelijke schrijvers en lezers dat ook vinden.
Waarom pakt JK Rowling een jongen? |
_________________ zelfverklaard Minister van Toverknutsels |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 02, 2008 8:04 |
 |
nathan schreef: | Qua leesplezier kan ik met beter vinden in een jongen. Dan is het-mij-in-de-hoofdrolplaatsen veel makkelijker. Ik snap alleen niet waarom de meeste vrouwelijke schrijvers en lezers dat ook vinden.
Waarom pakt JK Rowling een jongen? |
Een schrijver kan zich meestal (en moet dat ook) inleven in beide geslachten. Ik weet niet waarom Rowling voor een jongen heeft gekozen, ze had denk ik net zo goed voor een meisje kunnen kiezen. Al waren dan wel minder jongens geweest die de boeken zouden lezen. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
ijssnuiver
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 08, 2008 13:02 |
 |
Ik ga ook voor een jongen. Zoals ts ook zegt die zijn zo anders dan meiden, kijken zo anders tegen het leven aan.
Ook zijn die over het algemeen wat moediger.
En er is nog iets, een gevoel wat ik erbij heb maar niet helemaal kan omschrijven... |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Di Apr 08, 2008 22:55 |
 |
Citaat: | Ik ga ook voor een jongen. Zoals ts ook zegt die zijn zo anders dan meiden, kijken zo anders tegen het leven aan.
Ook zijn die over het algemeen wat moediger. |
Ik ben er niet mee eens dat jongens in het algemeen moediger zijn dan meisjes. Meisjes kunnen echt heel goed uit haar vel komen, en dan moet je eens kijken hoe moedig meisjes kunnen zijn. Sorry maar het punt dat jongens in het algemeen moediger zijn, ben ik gewoon on eens. Jongens en miesjes kunnen net zogoed even moedig zijn^^ |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
NiCoLe_eLoCiN
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 19, 2008 20:18 |
 |
Beter dat de hoofdpersonage een jongen is, want dan kan ik weer een boy toevoegen aan mn lkkrdingen lijst hahahahha
Ik vind trouwens niet zo dat meisjes minder moedig zijn, wij denken gewoon beter na voordat we stomme dingen doen Girlpower.
Maare ik heb gemerkt dat meeste goede boeken als hoofdpersoon een jongen hebben, alleen meidenboeken en daar hou ik niet zo van, eigelijk helemaal niet over tienerboekn over drugs enso, dat vind ik best wel saai. |
|
|
  |
 |
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 19, 2008 20:23 |
 |
Narcissa schreef: | Citaat: | Ik ga ook voor een jongen. Zoals ts ook zegt die zijn zo anders dan meiden, kijken zo anders tegen het leven aan.
Ook zijn die over het algemeen wat moediger. |
Ik ben er niet mee eens dat jongens in het algemeen moediger zijn dan meisjes. Meisjes kunnen echt heel goed uit haar vel komen, en dan moet je eens kijken hoe moedig meisjes kunnen zijn. Sorry maar het punt dat jongens in het algemeen moediger zijn, ben ik gewoon on eens. Jongens en meisjes kunnen net zogoed even moedig zijn^^ |
Ga ik mee akkoord!
Zie maar naar Hermelien, Ginny, Tops, Molly, Loena..
Dat waren allemaal meisjes toen ik het nog checkte . |
 |
berry6145
3e jaars

Verdiend:
36 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 19, 2008 22:08 |
 |
Mij maak het niet uit of het een jongen of meisje is want ik vindt de boeken sowiso leuk ookal is er een meisje in de hoofdrol,
maar ik ben bang dat minder jongens het dan lezen omdat ze het dan misschien te meisjesachtig vinden. |
_________________ {»»...Harry Potter...««}
Noem me maar Esther
23 augustus t/m 31 augustus op vakantie  |
|
  |
 |
Ilyah
1e jaars

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 10, 2008 13:48 |
 |
Addiie schreef: | Ilyah schreef: | Jongen is wel leuker denk ik, alleen al omdat Harry Potter leuker klinkt dan Harriette Potter En een meisje durft toch minder dingen en zal niet veel risico's nemen. |
Mag ik je vriendelijk vragen waar dat laatste op slaat? Niet alle meisjes zijn meisjes-meisjes, om het even zo te zeggen. Het kon net zo goed een meisje zijn dat enorm veel lef had, of zo. |
Ik bedoelde het niet vijandig tegenover meisjes of zo hoor (ik ben zelf immers ook een meisje) maar jongens komen -mits ze dus moedig zijn- meer als een superheld of iets in die richting over, en bij moedige meisjes heb ik dat niet. Ik vind ze gewoon minder krachtig over komen. |
|
|
  |
 |
|