Auteur |
Bericht |
Schéhérazade
3e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 05, 2008 13:04 |
 |
slechtste boek, moeilijk. Als ik naar de bibliotheek ga of een boek koop/vraag en krijg, vraag toch meestal een bepaald onderwerp waarvan ik weet dat het mij zal boeien. Meestal lees ik historische boeken, omdat ik ze het liefst lees. Ik hou ervan te vergelijken met de werkelijke geschiedenis en fouten aan te strepen in het boek. Wat ik bijvoorbeeld eerst niet graag las, zijn psychologische boeken, omdat er veel van mijn klas waren die het hadden geprobeerd en het hun niet bevallen was. De meeste jongeren houden bijvoorbeeld wel van de boeken van Dirk Bracke, maar ik niet. Ik heb ooit eens zo'n boek gelezen (weet niet meer welke, maar het ging over ene jongen met aids) en ik vond het vreselijk. Volgens mij was ik toen al rijp genoeg om volwassenen literatuur aan te kunnen. Eerst had ik het daar ook wel moeilijk mee, maar na verloop van tijd ben je dat gewoon en kan je geen jeugd auteurs meer lezen. Een schrijfster die bijvoorbeeld fantastische boeken schrijft, is Hella S Haasse. Ik las al ene stuk of tien boeken van haar en nog vind ik ze geweldig. Je moet je ook indenken dat haar boeken ongeveer al van in 194-/195- bestaan. |
_________________ Schéhérazade - het verhaal van de nachtegaal |
|
  |
 |
Melissa_sluipvoet
1e jaars

Verdiend:
88 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 22, 2008 0:14 |
 |
Er zijn heel veel boeken die ik slecht vind. Er is er niet echt een die ik aan kan wijzen. Wel kan ik zeggen dat ik een ongeloofelijke hekel heb aan voorspelbare boeken waarin je vanaf pagina 1 al weet dat de knapste jongen iets krijgt met het stille meisje. |
|
|
  |
 |
Linda Slytherin
5e jaars

Verdiend:
15 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 29, 2008 9:01 |
 |
Ik raad alle mensen hier op het forum aan om 'Lieve Claire' van Peter van Gessel niet te lezen. Het leest echt vreselijk irritant. Het hele boek is namelijk een ellenlange brief, waarin de hoofdpersoon vertelt wat hij die dag beleefd heeft. Als iemand dan wat zegt, staat het niet tussen aanhalingstekens, zodat het soms erg lastig is om te zien of iets nou gebeurt of dat iets gezegd wordt... Verder gebeurt er ook nauwelijks iets in het boek, dus de verhaallijn voegt ook niet veel toe.
Ik zou het dus niet gaan lezen als ik jullie was... |
|
|
  |
 |
|
| |