Auteur |
Bericht |
madame rosemarta
1e jaars

Verdiend:
25 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 19:22 |
 |
Meestal kijk ik niet zoveel naar Nederlandstalige films maar er zijn toch wel wat dat ik graag zie zoals; Ben X, afblijven, kruistocht in spijkerbroek. Ja ik weet het zijn Belgische films tussen. Maar ik ben van België . |
_________________ TAKE, O take those lips away,
That so sweetly were forsworn;
And those eyes, the break of day,
Lights that do mislead the morn!
But my kisses bring again, Bring again;
Seals of love, but seal'd in vain, Seal'd in vain! |
|
  |
 |
Soow1991
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 05, 2008 21:07 |
 |
Persoonlijk ben ik niet zo'n hele grote fan van Nederlandse films. Bij films zoals Afblijven, Costa etc zit ik me dood te ergeren. Maar nu moet ik wel zeggen dat er vorig jaar een paar behoorlijk goede films bij zijn gekomen.
Alles is Liefde: Geweldig, veel beter dan de engels Love Actually. Droge nederlandse humer, goede acteurs en leuk script. Volgens mij is de DVD nu uit, Huren!
Zwartboek: geweldige triller, weer veel goede acteurs en een hele goede regisseur.
Kruistocht in Spijkerbroek: Had eigenlijk nauwelijks verwachtingen van de film, maar viel me behoorlijk mee. Wel engels, maar een Nederlands verhaal en Nederlandse Cast. Op zich wel redelijk gespeeld, maar mooie locaties (eigenlijk meer hollywood dan echt Nederlands)
Dit is wel mijn top drie. Allemaal wel in de laatste paar jaren gemaakt. Ik hoop dat er wel betere films nu komen
xxx Soow |
|
|
  |
 |
Tyrael
7e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 05, 2008 22:11 |
 |
Soldaat van Oranje anyone.
Vroeger vond ik het een ontzettend mooie film, toen was ik gek op spectaculaire heldachtige WOII films.
Toch zorgde deze film voor de doorbraak van Paul Verhoeven, Rutger Hauwer en Jeroen Krabbé, bekende Hollywoodnamen. |
_________________ "Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon |
|
  |
 |
Schéhérazade
3e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 06, 2008 17:56 |
 |
Ik zag laatst met de school de film Ben X. Echt een goede film, al moest ik wel even lachen met Bens "begrafenis".
Ik vind dat niet alleen Amerikaanse en Britse films het moeten kunnen maken als beste film, maar dat het ook eens een Nederlandstalige mag zijn. In Ben X, spelen onder andere een Thuis-acteur (kan niet meer op zijn naam komen) en nog een paar andere bekende Vlamingen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik blij ben dat er ondertiteling was, want anders had ik niet veel van hun dialect verstaan. |
_________________ Schéhérazade - het verhaal van de nachtegaal |
|
  |
 |
malilly
Dreuzel

Verdiend:
58 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 15, 2008 13:12 |
 |
Hiya
als je zegt: Nederlandse films, denk ik echt, Oh nee... ik hou dus echt niet van nederlandse films. vroeger vond ik minoes heel leuk, en ik heb abeltje ook nog gezien, nu vind ik alleen "alles is liefde" nog leuk, en dat is geen kinderfilm meer. ik heb meestal al een oordeel klaar over nederlandse films. maar ik moet toegeven, er zijn ook grappige nederlandse films  |
_________________ www.emairajem.deviantart.com ==> my drawings
-Yup, That's him |
|
  |
 |
Miis GrAnger
4e jaars

Verdiend:
103 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 18, 2008 20:11 |
 |
OOHJA! minoes !
die heb ik nog op dvd, dat is inderdaad wel een leuke film (vooral 5 jaar geleden ofzo:P)
en verder vind ik zwartboek en alles is liefde ook mooie/leuke films!
ik vind Clarice van Houten ook een goede actrice en die speelt toevallig in alle drie deze films . |
_________________ H P F !!
_
__ > FAN ART ! <
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Je hebt pas echt lef als ik je in Huffelpuf tref!
|
|
  |
 |
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 19, 2008 16:49 |
 |
Ik kijk niet echt naar Nederlandse films.
Maar degene die ik goed vind en waar ik op de moment op kan komen is Shouf Shouf Habibi.
Die is gewoon té grappig x'] |
 |
San Riddle
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 19, 2008 21:51 |
 |
@Miis grAnger; Het is Carice, niet Clarice (;
Ik vind haar zelf ook een van de beste nederlandse actrices en ik ben ook heel blij voor Carice dat ze nu een soort van 'doorbraak' heeft (want ik denk dat je in een film spelen samen met Tom Cruise wel zo kan noemen).
Maargoed, het ging hier dus over films :')
De allerbeste Nederlandse film ever vind ik toch echt Alles is Liefde. Gewoon omdat ik het een geweldig script vindt en het eigenlijk geen typische nederlandse film is waarin je mensen ziet kosten, hun behoeften ziet doen midden op straat en noem maar iets wilds op. Daarnaast vind ik ook dat alle BN'ers het geweldig doen in hun rollen en ze maken het zo geloofwaardig dat ik er gewoon keer op keer om kan huilen, hehe [a]
Verder vind ik Keetje Tippel een ontzettende geweldige film, met Monique vd Ven, als een jong meisje dat als hoer moet gaan werken. Ik vind de humor in de film zo leuk :') maar jammer genoeg mocht ik hem van mijn ouders niet afkijken (ik was like 13 ofzo toen hij op tv kwam). Eeeen natuurlijk Ciske de Rat is gaaf :D
Voor de rest houd ik niet zo heel erg van nederlandse films, al moet ik toegeven dat ik de verfilming van de Hoe Overleef Ik-boeken toch wel heel graag wil zien, want daar was ik vroeger ontzettend fan van :')
Edit: En nu blijkt dus dat ik een van mijn grote favorieten vergeet, it's a shame. Een van de allerbeste films gemaakt in Nederland vind ik dus Simon. Dat gaat over een man die te horen krijgt dat hij kanker heeft en hoe hij daar de laatste maanden van zijn leven mee omgaat. De film is heel heftig, ik moest echt moeite doen om het droog te houden, maar het einde is anders dan verwacht... *om het spannend te houden XD*
En ik vind ook Ik omhels je met duizend armen een geweldige film, ook hier weer omdat het niet alleen over liefde en seks gaat (wel veel, maargoed xD) maar ook over het verwerken van iets ^^ |
 |
Anju
Dreuzel

Verdiend:
29 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 14, 2008 8:28 |
 |
Ik kijk niet echt veel Nederlandse films, waarschijnlijk omdat ik de taal zo saai vind.. Raar genoeg versta ik zelfs beter Engels dan Nederlands, dat komt omdat ik met Engels veel te maken heb gehad, meer dan met Nederlands.. Af en toe kijk ik wel een Nederlandse film, maar dan moet ie wel heel goed zijn (: |
_________________ It's just one thing, but it's everything I want <3 |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 14, 2008 10:11 |
 |
Ik kijk bijna nooit naar nederlandse films, vind het vaak saaie films. Heb voor school toen de tweeling moeten kijken, maar die was best wel mooi. Verder heb ik vroeger ook ciske de rat gezien maar dat vond ik niks. Ook de tasjesdief vond ik een zware domper. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
Stephan
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 04, 2008 4:36 |
 |
mijn top 3:
1: Bluebird
2:Ex-drummer (vlaams)
3: All stars
valt me op dat de eerste 2 nummers die ik noem hier niet worden genoemd, vooral Bluebird is een typische film die hier in de smaak zou vallen..
gaat over over een meisje met een gehandicapt broertje dat op school wordt gepest (het meisje)
Ex-drummer is goed omdat het allemaal zo geweldadig is, zinloos geweld en een absurd verhaal, maar ja wat wil je als Herman Brusselmans het boek heeft geschreven, die vent verdiend een standbeeld in elke stad in de benelux |
|
|
  |
 |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 04, 2008 10:56 |
 |
Ik veronderstel dat er bedoeld wordt 'Nederlandstalige' film en niet gewoon een film die uit Nederland afkomstig is. Er vanuitgaande dat we het dus over Nederlandstalige films hebben...
Is Ben X absoluut de beste Nederlandstalige film die ik heb gezien. Hij is dan ook verscheidene keren in de prijzen gevallen. De acteerprestaties, het uiterst origineel verhaal rondom een toch al eeder belicht thema én het geheel klopte gewoon helemaal. Ook de beelden waren heel sterk, alles werd mooi en goed in beeld gebracht en zelf het einde zag ik niet aankomen. Een heel erg sterke film die iedereen gezien zou moeten hebben, want het is een voorbeeld van hoe sterk een Nederlandstalige film kan zijn. |
  |
 |
sislon
The SuperAssassin

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: Under your feet.. Yeah that's right I fell for you :)
|
Geplaatst:
Di Aug 05, 2008 10:45 |
 |
Ik kijk persoonlijk ook niet heel veel nederlandse films, maar die die ik heb gezien vond ik best goed.
De mooiste die ik ooit heb gezien is voor mij toch echt De Tweeling. Ik had het boek gelezen en ik vind het een van de weinige films waarbij de verfilming echt goed gelukt is. De film is echt prachtig en ik had me de tweeling ook zo voorgesteld, de jonge waren iets anders maar de ouderen klopten echt bij mijn beeld van beide vrouwen.
Als ik zo jullie reacties hoor moet ik Ben X ook nog een keer zien, jullie hebben me echt geinteresseerd gemaakt. |
_________________ "Wat?! Mooi niet dat ik tussen die mensen ga rennen door een deur die er misschien mogelijk in mijn gedachte wel kan zijn!"
"Aha dus je geeft toe dat hij er wel kan zijn!"
HPF goodbye, we will miss you. |
|
  |
 |
|