Auteur |
Bericht |
KJRiddle
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 13:01 |
 |
Lupos-freak schreef: | Het volgende artikel stond gisteren in de krant. Ik heb echt wel medelijden met die roofvogels, maar ik vind dat ze de schuld wat in de schoenen van HP schuiven. Ja, ze hebben misschien wel gelijk, maar volgens mij overdrijven ze...
En wat vinden jullie?
 |
Nou echt schandalig en dom! Het slaat helemaal nergens op, alleen vind ik wel dat de mensen die hun roofvogels slecht behandelen dat die er beter mee om moeten gaan, maarja ... daar gaat het dan weer niet over |
_________________ 'Why So Serious?' |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 13:09 |
 |
Well, eigenlijk vind ik het helemaal niet zo dom. Ik zeg niet dat het helemaal aan Harry Potter ligt hoor, maar het is toch logisch dat als -vooal kinderen- zien hie geweldig zo'n uil wel niet is, ze er ook een willen? Je koopt of maakt ook toverstokken enzo. En tsja, eigenlijk is het meer de schuld van de ouders. Die moeten beter nadenken voordat ze zo'n dier kopen, maar ik snap wel dat ze Harry Potter er de schuld van geven, geheel onterecht natuurlijk, maar wel te begrijpen. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 13:56 |
 |
Ik ben het helemaal eens met Jessica. Ze kunnen de schuld geven aan HP, maar het zijn de ouders die aan hun kinderen toegeven. Ze moeten toch ook beter weten? HP is maar fictie en die ouders beseffen volgens mij dan niet dat roofvogels houden in het echte leven gewoon niet gezond is voor die dieren. |
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 14:34 |
 |
Maar wie zegt dat het alleen maar jonge kinderen zijn? Je hebt toch ook niet alleen maar jonge HP fans. Je hebt ook HP fans die in de 20/30 etc. zijn. Die kunnen echt wel voor zichzelf beslissen. Die zijn dan ook helemaal gek van HP dus die kunnen die beesten ook kopen. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 03, 2008 14:42 |
 |
Witch_Eva schreef: | Maar wie zegt dat het alleen maar jonge kinderen zijn? Je hebt toch ook niet alleen maar jonge HP fans. Je hebt ook HP fans die in de 20/30 etc. zijn. Die kunnen echt wel voor zichzelf beslissen. Die zijn dan ook helemaal gek van HP dus die kunnen die beesten ook kopen. |
Ja, dat is waar. En het zijn inderdaad niet alleen de ouders, maar ik denk dat de meeste het wel zijn. Dus als de ouders al wat beter op zouden letten, zouden er al minder roofvogels in het nauw zijn. Denk ik, tenminste.
En ik denk dat je het toch nooit helemaal kunt tegenhouden. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
Firminus Niggelus
3e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 04, 2008 10:04 |
 |
Ik vind dat de controle van de verkoop van die arme beesten gewoon veel beter moet worden gecontroleerd en zwaarder bestraft.
Oudere mensen moeten toch in de gaten hebben dat ze erg fout bezig zijn zo. |
_________________ Huffelpuf Proud.
Proud to be a Huffie |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 04, 2008 11:52 |
 |
Ik kan het artikel wel begrijpen. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat kinderen graag een uil als Hedwig willen. Ik vind het persoonlijk ook mooie dieren en ik wist zelfs niet dat je ze niet als huisdier mag houden.
Uiteraard keur ik het niet goed dat al die dieren dan naar een opvangcentrum gebracht moeten worden. Als je niet weet hoe je ze moet verzorgen, moet je die dieren laten waar ze zijn. Ze hebben tenslotte ook een leven. Het zijn geen poppen. |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
MaaudJ
2e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 04, 2008 22:22 |
 |
Het lijkt me zowiezo geen goed idee om roofvogels te kopen. En dan vooral al je niet eens weet hoe je ze moet verzorgen.
Ik vind het wel stom dat ze de schuld op hp afschuiven. |
_________________ Jessica + ik loven TMTN!! |
|
  |
 |
Firminus Niggelus
3e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 05, 2008 10:21 |
 |
De schuld komt direct op de kopers,maar indirect op de HP gekte.
Dat IS gewoon zo.
Zonder de HP gekte,geen zielige roofvogels die als huisdier dienen.
Het komt natuurlijk het meest door de onverstandige kopers.(en verkopers) |
_________________ Huffelpuf Proud.
Proud to be a Huffie |
|
  |
 |
|