Auteur |
Bericht |
Gaffel7
Dreuzel

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 2:02 |
 |
ik schrijf momenteel een verhaal, wat gewoon in me opkwam.
gaat over angels met magical spells & powers enzo. en fallen angels/archers, fantasy dieren enzo. |
_________________ We Are The Borg...Resistance is Futile. |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 9:42 |
 |
Ik schrijf wel, maar ik ben niet van plan het op te sturen naar uitgeverijen ofzo, ik ben er niet goed genoeg voor. Vrienden zeggen wel dat ik goed schrijf en een leuke stijl heb, maar soms is dat niet genoeg xD En het van vrienden horen... dat is me zo subjectief. |
  |
 |
eva(nna)
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
147 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 21:16 |
 |
schrijven , tja begonnen maar nooit afgemaakt.. ooit heb ik eens begonnen aan een verhaal met als inspiratie sleepy hollow maar dat werd niks..
nu ben ik al ff bezig met een mangastrip en ik denk wel dat het een goede verhaallijn is. |
_________________ Never forget, never forgive..
sweeney todd XD |
|
  |
 |
Changetje
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 22:50 |
 |
Oh right, ik heb eind November m'n tweede boek afgeschreven :') Heh, ik heb weer meegedaan aan de National Novel Writing Month en ook weer gehaald (: De 50.000 woorden zijn voor dit jaar dus ook weer geschreven *yay*
Dit keer heb ik soort van twee genres door elkaar gegooid: fantasy en mystery (als dat een genre is, lol) xD Fantasy vind ik toch wel het leukst om te schrijven, omdat je er zoveel bizarre dingen in kunt stoppen die in realistische verhalen niet goed passen :') Mijn NaNo van dit jaar gaat ook over een jongen met magie die niet werkt, want hij krijgt er black-outs van xD [/lame beschrijving, maar ik ben altijd lame met vertellen-waar-het-over-gaat]
Anyway, opzich ben ik best tevreden met dit verhaal, omdat ik mijn personages zo leuk vind XD En ik ben trots op mijn ingewikkelde plot, omdat ik echt dacht dat het noooooit zou gaan lukken om te schrijven, but I did it! =D
Er moet nog veel aan gesleuteld worden though, vooral omdát het plot een stuk ingewikkelder is, vanwege de verschillende personages die hun eigen verhaal hebben. Het is best een rommeltje, want ik ben zelfs een subplot vergeten (Oké, dat kwam eigenlijk door NaNo, omdat ik zoveel per dag moest schrijven en zo in het hoofdplot opging, dat ik de andere vergat xD). Op blz. 60 achterkomen dat je er eigenlijk mee moest beginnen op blz. 40 is niet zo handig [a] Maar dat kan ik natuurlijk allemaal editen.
Eigenlijk wil ik dat echt ubergraag, maar daarvoor moet ik eerst weten wat er beter kan, dus heb ik het aan een aantal vrienden gestuurd die het voor me gaan lezen (: Eerst de vragenlijsten terugkrijgen dus, en daarna kan ik gaan editen. Wat ik zo vervelend vind is dat ik eigenlijk niet precies weet hóé ik het goed leesbaar kan maken xO Want ik wil (nog steeds) een boek uitgeven (zomg, biggest wish ever), dus yay :') |
_________________ there’s no way to stop what comes falling |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 30, 2007 19:58 |
 |
Dat is ook mijn biggest wish ever Ik ben momenteel een fantasyverhaal en een politieroman aan het uitwerken. Ik werk namelijk graag aan een paar projecten tegelijk. Bij de politieroman zit het hele verhaal al ongeveer in mijn hoofd. Voor het fantasyverhaal ben ik bezig met enkele leuke personages te ontwikkelen. Het wordt alleszins fun om het te gaan uitschrijven.
@Changetje: Mocht je er eind januari nog behoefte aan hebben om het te laten nalezen, stel ik me graag kandidaat Nu heb ik het een beetje te druk. Bovendien kan ik je een document doorsturen met enkele tips wanneer je je boek wilt publiceren. Ik vond het alleszins interessant om lezen en mss ben jij er ook wat mee. Je moet het maar laten weten  |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
230 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 31, 2007 17:53 |
 |
Ja, ik schrijf wel eens verhalen, maar meestal houd ik het niet echt lang vol Meestal over Hp, vampiers (ook eens gedaan) enz... Meestal verhalen die gericht zijn om jongeren denk ik  |
_________________ Slytherin <3
FanFic
FanArt
PC-Crea |
|
  |
 |
[Anabel_x]
1e jaars

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 07, 2008 17:01 |
 |
Ik schrijf soms. =) als er een verhaal in m'n hoofd zit, dan zet ik dat meestal dan ook neer. Heb zo al een paar verhaaltjes geschreven, maar die laat ik dan aan niemand lezen, haha Gedichten shreef ik vroeger, nu niet meer, heb ook niet zoveel meer tijd dan toen. Ik zou wel graag later Journalistiek studeren. Dat lijkt me echt een geweldig beroep.  |
|
|
  |
 |
Lady Quiera
1e jaars

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 07, 2008 18:26 |
 |
Tis leuk schrijven! En vaak heb ik de gekste en leukste ideeën door mun hoofd heen huppen (plot bunny's) , maar ik krijg ze niet op papier op de manier dat ik ze op papier wil hebben. In het nederlands kan ik niet de woorden vinden die de juiste uitdrukking of het juiste gevoel uitdrukken en in het engels ben ik te lang bezig met de spelling goed te krijgen om enigzins in mun verhaal te blijven. Ik denk dat ik binnenkort wat Plot Bunny's als Challenge's op een aantal Fanfictie site's ga zetten, want misschien kan iemand anders mijn "What if?" verslaving verhelpen!
LadyQ |
_________________ Je hebt pas lef als ik je bij Hufflepuff tref!
Proud owner of a hufflepuff logo!
We unite! Take that sorting hat! |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 17, 2008 22:08 |
 |
*schopt topic omhoog*
Komaan mensjes posten, dit topic mag niet verloren gaan
On topic nu: waar de examens al niet goed voor zijn. Ik krijg steeds een beter beeld van mijn fantasieverhaal. Al zitten er nog gaten in de plot, maar dat is voor na de examens. Bovendien ben ik steeds meer aan het denken om mijn hoofdfiguur(Andor Burion) te vervangen door een meisje. Tijd voor wat girlpower en het hoeft ook geen hyperdappere figuur te zijn, zoals je in alle andere boeken meestal wel hebt.
Ik heb zo'n een zin om eraan te werken, maar die stomme examens hé. Nog 4 daagjes te gaan  |
|
  |
 |
Changetje
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 18, 2008 10:35 |
 |
@SvP: Haha, ik ken dat ^^'' Maar je hebt nu wel genoeg tijd om je plot helemaal uit te denken toch? xD Uitdenken kan je overal =D
Trouwens, beetje late reactie, maar je mag het best lezen ^^'' En ik zou graag eens die tips willen zien ja =D
Ik heb op dit moment ook een nieuw plot in m'n hoofd, maar dit keer is het realistisch. Kijken hoe het gaat worden, want stiekem heb ik nog nooit echt serieus een realistisch verhaal geschreven xD Maar ik heb zo'n gevoel dat ik er toch weer wat fantastische elementen in ga stoppen, gewoon omdat ik het niet kan laten, lol. En alweer is het plot (misschien te) ingewikkeld XD
Maar ik ga eerst eens m'n hoofpersoon & personages uitschrijven, want dat doe ik eigenlijk nooit en daarom veranderen de karakters van de perso's de hele tijd xO |
_________________ there’s no way to stop what comes falling |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 18, 2008 14:11 |
 |
Zoals ik al eerder gezegd heb, heb ik samen met mijn vriendin een boek geschreven. De laatste spellingscontole moet nog en een klein stukje moet nog worden uitgetyped. En dan staat het helemaal goed en wel op de pc.
De moeder van mijn vriendin kent mensen in het uitgeverwereldje. En een man heeft ons al beloofd er naar te kijken. Die moeder zal hem bellen wanneer het helemaal goed is. En -natuurlijk de kans is erg klein- het kan dus zo zijn dat het wordt uitgegeven.
En je kunt het altijd - voor een redelijk nrmale prijs- voor jezelf uit laten geven. Onze families willen het sowieso lezen, want we hebben hun al meer dan een jaar in spanning gehouden.
Het leuke van met z'n tweeën schrijven vind ik dat als je geen inspiratie hebt, de ander gewoon verder gaat. En we hebben natuurlijk dingen afgesproken, maar het is altijd maar weer een verassing wat er precies in komt te staan. We schrijven namelijk per hoofdstuk. En dat is echt komisch
Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het met het boek gaat  |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 18, 2008 17:08 |
 |
@Changetje: je personages eerst uitschrijven, is erg goed om te doen. Dat heb ik gelezen in 'Wie Schrijft' van Elizabeth George. Echt een aanrader, dat boek. Het gaat weliswaar over het schrijven van thrillers, maar het meeste kan je wel veralgemenen voor alle genres.
Ik zal je mss best mijn e-mailadress pb'en om je het document door te sturen. Dat lijkt me het makkelijkste.
@Miss Raddy: ik ben eens benieuwd naar je boek. Hou ons zeker op de hoogte. Ik las onlangs nog van een zekere Bart Claus die een boek heeft uitgegeven, 'Alleen Samen' heet het. Die jongen is 16, dus je bent nooit te jong om schrijver te worden.  |
|
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 19, 2008 17:09 |
 |
Ik geloof dat ik hier nog niet ben geweest;
Ik schrijf ja. Gedichten, verhalen, columns, krabbeltjes, ik schrijf álles. En dat doe ik al tamelijk lang. Ik schreef al verhaaltjes op de basisschool, natuurlijk niet met een hoog niveau, maar toen is het wel begonnen. Bij de leeftijd van 9/10 jaar begon ik serieuze verhalen te schrijven. Ik ging er toen echt over nadenken en ik schreef ze voor mijzelf, niet voor school. Daarna ben ik overgeswitcht op gedichten en nu schrijf ik beide ^^. Het is echt zo'n bezigheid waar ik graag mee bezig ben en ik schrijf ook vaak. Als ik het een dag niet heb gedaan, dan voel ik mij echt raar.. Gewoon omdat ik dan zoveel ideeën in mij heb zitten, dat het eruit moet  |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
Scran
Dreuzel

Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 04, 2008 18:36 |
 |
Ik ben momenteel wel bezig met een verhaaltje.
Niet echt seriuus om uit te geven ofzo, meer voor de lol |
|
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 04, 2008 19:01 |
 |
OehOehOeh
Ik ben samen met mijn vriendin weer verder gegaan aan het boek. Het was zeer gezellig en ik vond het stuk best wel goed^^
Verder is het zo dat we al twee mensen hebben die er serieus naar willen kijken. Gewoon het serieus lezen. Uitgeverpersoontjes dan he...
Ik ben echt benieuwd of het wat wordt of wat onze feedback wordt ^^ |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
|
|