Auteur |
Bericht |
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 18, 2007 18:41 |
 |
Miriam Margolyes (Pomona Stronk) (geboren 18 Mei, 1941)

Miriam is geboren op 18 Mei, 1941 in Oxford, Engeland. Haar ouders zijn Ruth (Walters) en Joseph Margolyes. Ze groeide op in een Joodse familie en ging naar de Oxford High School. Daarachter zat ze op the Newnham College, dat gelegen is in Cambridge waar ze is beginnen acteren toen ze in haar 20's zat. Miriam heeft al in verschillende succesvole films gespeeld. Eentje daarvan is Harry Potter and the Chamber of Secrets.
Miriam Margolyes speelt professor Stronk, hoofd van Huffelpuf en lerares
Kruidenkunde.
Mijn reactie over Miriam in the Chambers of Secrets ::
Ik vond haar rol in 'Harry Potter and the Chambers of Secrets' echt wel overtuigend. Ik had zowiezo al zo'n professor Stronk in mijn hoofd. Ze ziet er ook uit als de Pomona die voorkomt in de boeken, ze is niet te oud, maar ook niet té jong om haar te spelen. Bij veel characters heb je dat geval wel zoals bij Remus en Sirius.
Ik hoop dat ze in de toekomst nog meedoet in de film. Want ik vind haar voor Hufflepuff wel een belangrijke persoon.
Maar wat vinden jullie eigenlijk van haar? Bespreek het maar hier!
(Moderators als deze topic al bestaat, mag je hem gerust verwijderen) |
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 18, 2007 18:53 |
 |
Wie had ook kunnen denken dat jij dit topic zou openen, Wicked Sprout
Maargoed Ja, ze is Stronk zoals ik me haar voorgesteld heb. Ze speelt haar rol echt goed, ik denk niet dat ze een beter iemand hadden kunnen vinden ^^ Doet ze in de eerste film niet ook al mee? |
  |
 |
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 18, 2007 18:55 |
 |
Genner schreef: | Wie had ook kunnen denken dat jij dit topic zou openen, Wicked Sprout
Maargoed Ja, ze is Stronk zoals ik me haar voorgesteld heb. Ze speelt haar rol echt goed, ik denk niet dat ze een beter iemand hadden kunnen vinden ^^ Doet ze in de eerste film niet ook al mee? |
Nope, maar in book 1 heeft ze nog niet zo'n grote rol. Ik vond wel dat ze haar mochten betrekken in the Goblet of Fire. Weet je met de dood van Cedric en misschien de lessen die voorkomen in book 4.
Dat zou wel leuk geweest zijn xD |
  |
 |
Furp
2e jaars

Verdiend:
71 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 20, 2007 15:00 |
 |
Ik vind Stronk niet zo’n interessant karakter echter was ze wel zoals ik me haar had voorgesteld, ze hoeft van mij dus ook niet meer in de films voor te komen maar ook zeker niet minder omdat ze als je het mij vraagt goed gecast is, |
_________________ "Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!" |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 24, 2007 0:22 |
 |
Ik vind dat ze haar rol ook overtuigend speelt. Ik heb me haar ook zo voorgestelt. Als ik een HP-boek lees en Pr. Stronk komt erin voor, dan denk ik meteen aan Miriam Margolyes. ^^ Ik vind haar qua uiterlijk wel iets hebben van pr. Stronk. Die krullen en dat vrolijk gezicht. En in COS heeft ze wel een beetje humor vind ik! xD Miriam is zeker geknipt voor deze rol. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
__xSmartie
3e jaars

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 24, 2007 13:44 |
 |
Jaa, ik vind haar ook de perfecte persoon om Stronk te spelen. Ze speelt het heel overtuigend en haar gezicht is heel vrolijk en soort van ondeugend ofzo, dat is leuk! Ik vind haar ook wel een goed hoofd van Huffelpuf.  |
|
|
  |
 |
Autumn Symphony
1e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 27, 2007 16:56 |
 |
Het is niet mijn favoriete personage maar ze is wel helemaal zoals ik haar had voorgesteld! Ze zet haar rol goed neer en ik moet op de een of andere manier altijd om haar lachen..  |
|
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 01, 2008 14:19 |
 |
Ja ik vind haar ook een prima Sprout hoor. ^^ Ik weet niet meer wat voor voorstelling ik me bij Sprout maakte voordat ik de films had gezien, maar ik vind haar een goede rol spelen. Haar uiterlijk vind ik ook goed gedaan. ^^
Verder heb ik haar nooit ergens in zien spelen, maar in HP doet ze het goed. Jammer dat ze er niet zo heel vaak in voorkomt, maarja dat is in de boeken ook wel zo. |
  |
 |
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 19:32 |
 |
Het viel mij in CoS op dat Neville flauw viel en dat professor Sprout tegen Dean zei dat hij hem moest laten liggen. Ik vind het enorm raar dat Neville neervalt, terwijl hij een uitstekende leerlingen is in Herbology. Moest je zeggen bij Potions of Transfiguration dan zou ik het begrijpen, maar Herbology ???
Hij word ook nog later leraar Herbology en hij had in zijn 5de jaar een Uitmuntend voor Herbology. Ik vind het nogal raar dat ze er zoiets bijzetten terwijl het geen enkele nut heeft of dat het iets toevoegd aan de film zelf... |
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 20:06 |
 |
Ze vertolkt echt de persoon die ik in mijn hoofd had zitten. Vind het echt zo'n grappig vrouwtje in de film.
Neville viel toch flauw door de 'angst'? In het begin was Neville natuurlijk nog zo'n 'sukkeltje' om het zo te zeggen. In de boeken zie je hem pas opbloeien, dus misschien komt het daardoor dat hij in het begin flauw viel? Hij ontluikt pas halverwege de boeken en dan wordt hij wat heldhaftiger. Misschien is het de manier van J.K om te laten zien dat iemand zich moet ontwikkelen ofzoiets?  |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
miss louise
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
178 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 20:09 |
 |
@: Lady Voldemort en Wicked Sprout.
Naah, ik vind dat Wicked Sprout wel gelijk heeft. Het flauwvallen opzich was wel grappig in die scene, maar doe dan liever Korzel of Kwast.
Verder vind ik haar heel goed gecast! Ze voldoet precies aan de beschrijving in het boek en - naah - gewoon een goede actrice ^^. |
_________________ Honden hebben een baas, katten hebben personeel |
|
  |
 |
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 22:18 |
 |
Lady Voldermort schreef: | Ze vertolkt echt de persoon die ik in mijn hoofd had zitten. Vind het echt zo'n grappig vrouwtje in de film.
Neville viel toch flauw door de 'angst'? In het begin was Neville natuurlijk nog zo'n 'sukkeltje' om het zo te zeggen. In de boeken zie je hem pas opbloeien, dus misschien komt het daardoor dat hij in het begin flauw viel? Hij ontluikt pas halverwege de boeken en dan wordt hij wat heldhaftiger. Misschien is het de manier van J.K om te laten zien dat iemand zich moet ontwikkelen ofzoiets?  |
Nou hij was de beste van Herbology, iemand die zo goed is zou niet flauwvallen <.< Ik vind dat de producers eerst goed moeten nadenken wat er met de characters gebeurd. J.K. heeft er ook veel inspraak in, maar de regisseur heeft er nog veel meer inspraak in.
Ze hadden beter eens de boeken opengedaan en kijken wat de characters deden in die scéne. |
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 22:37 |
 |
Wicked Sprout schreef: | Lady Voldermort schreef: | Ze vertolkt echt de persoon die ik in mijn hoofd had zitten. Vind het echt zo'n grappig vrouwtje in de film.
Nou hij was de beste van Herbology, iemand die zo goed is zou niet flauwvallen <.< Ik vind dat de producers eerst goed moeten nadenken wat er met de characters gebeurd. J.K. heeft er ook veel inspraak in, maar de regisseur heeft er nog veel meer inspraak in.
Ze hadden beter eens de boeken opengedaan en kijken wat de characters deden in die scéne. |
Maar wat heeft dit alles te maken met de actrice?
Ze is eigenlijk helemaal professor Sprout. Ik heb haar nog niet in andere films gezien, is ze full time actrice, heeft ze een lang cv? |
  |
 |
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 22:42 |
 |
Genner schreef: | Wicked Sprout schreef: | Lady Voldermort schreef: | Ze vertolkt echt de persoon die ik in mijn hoofd had zitten. Vind het echt zo'n grappig vrouwtje in de film.
Maar wat heeft dit alles te maken met de actrice?
Ze is eigenlijk helemaal professor Sprout. Ik heb haar nog niet in andere films gezien, is ze full time actrice, heeft ze een lang cv? |
Ik weet dat deze topic over professor Sprout en Miriam gaat, maar Herbology word met deze character gelinkt. Daarom dat het me gewoon even opviel en moest ik het even zeggen, want het lag al een tijdje op mijn lever
Ontopic:
Ja Miriam heeft al in verschillende films gespeeld, ik heb haar natuurlijk leren kennen door CoS. Ze gaat waarschijnlijk niet in de 6de film meespelen, wat ik enorm jammer vind! |
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 22:44 |
 |
Hmm jammer dat ze niet meespeelt. Ik vind dat ze echt zoiets helemaal Hogwarts over zich heeft als prof Sprout. Dit lijkt me echt een enorm gezellig personage, jammer dat ze in de boeken niet zo uitgewerkt worden. Het lijkt me dat ze goed overeen komt met Flitwick ^^
Maar over de actrice: welke films kan je aanraden, Wicked Sprout? |
  |
 |
|