Auteur |
Bericht |
Sabrè
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
819 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 03, 2007 11:27 |
 |
Laatst gekochte boek:
De Silmarillion en De Hobbit van J.R.R Tolkien
Genre:
Fantasy
Waar gaat het over:
De Silmarillion is een verzamelwerk dat Tolkien gemaakt heeft over de schepping van Midden-Aarde en wat er in de Era's erna allemaal gebeurd is. (ook het verhaal van LotR wordt verteld, in een samenvatting van een paar regels *lol*)
De Hobbit gaat over een avontuur van Bilbo, die met de dwergen en Gandalf meegaat om weer in Moria te gaan wonen, maar om dat te doen moeten ze een draak verslaan en er gebeurd onderweg natuurlijk ook nog vanalles.
Heb je het boek al uit? Zoja, wat vond je ervan?
Ja, ik heb ze al uit. Ik vond de Hobbit echt een heel grappig boekje, je kunt heel erg aan de manier van schrijven merken dat hij dit boek voor kinderen heeft geschreven. Ik vond het een leuk verhaal, er gebeurde vanalles en het leuke was dat er in de film ook echt gebruik van gemaakt wordt.
De Silmarillion heb ik ook al uit en in tegenstelling tot de Hobbit is dit behoorlijk pittige stof om te moeten lezen. Veel moeilijke woorden en het duurt even voordat je erin zit. Het verhaal vond ik echt heel goed, het was leuk om te lezen hoe Tolkien Midden-Aarde heeft gecreëerd en hoe het verder is gegaan en alles zich heeft ontwikkeld zeg maar. Het zijn allemaal vrij oppervlakkige verhaaltjes, je beleefd het niet vanuit een persoon om het maar zo te zeggen, je kijkt er meer van bovenaf op neer had ik het idee, maar verder echt heel leuk ^^ |
  |
 |
sartoootje
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 16, 2007 19:28 |
 |
Laatst gekochte boek: Overleven op Antarctica.
Genre: waargebeurd/avontuur
Overleven op Antarctica gaat over een arts van 46 die een slecht huwelijk heeft gehad. Op een dag leest ze een advertentie in de krant waarin een arts wordt gevraagd voor het onderzoekscentrum op Antarctica. Ze gaat naar Antarctica en gedurende de winter ontdekt ze bij zichzelf dat ze borstkanker heeft.
'Dit boek vertelt het bloedstollende en ware verhaal van Jerri Nielsen die het gevecht met borstkanker aan moet gaan terwijl zij als onderszoekster op Antarctica verblijft.'
Heb je het boek al uit en zo ja wat vond je ervan?
Ik heb het boek al uit. Ik vind het ontzettend mooi boek, omdat het waargebeurd is en het aangeeft hoe mensen kunnen veranderen. Er staat ook nauwkeurig beschreven hoe hecht een vriendschapsband wordt en samenwerking als je met 41 personen een jaar lang op de Zuidpool werkt en woont.
Het is een best wel zwaar boek maar echt schitterend. Af en toe stonden de tranen me wel in de ogen. |
|
|
  |
 |
Ikkuh-Me
1e jaars

Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 30, 2007 8:57 |
 |
Volgens mij is dat hp7
hp7 heb ik nog niej uit.. ben ongeveer op de helft..
verder zal k dr maar niet zoveel over vertelle hè  |
|
|
  |
 |
miss marlies radcliffe
6e jaars

Verdiend:
163 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 19, 2007 19:13 |
 |
mijn laatst gekochte boeken zijn :
en ik heb ze gisteren gekocht 4 boeken zijn het er maarliefst
De Da Vinci Code - Dan Brown
Het Juvenalis Dillema - Dan Brown
Het Bernini Mysterie - Dan Brown
Het Gouden Kompas - Philiph Pullman
http://www.kb.nl/dossiers/davinci/davinci.jpg De Da Vinci Code
Waar gaat het over?
Een verborgen code in het werk van Leonardo Da Vinci Een wanhopige race door Franse kathedralen en kastelen Een verbazingwekkende eeuwenoude waarheid - eindelijk onthuld In Parijs loopt professor Robert Langdon een afspraak mis met de curator van het Louvre omdat die kort daarvoor is vermoord. Langdon is de belangrijkste verdachte, ook al omdat de man vóór hij stierf Langdons naam op de grond heeft geschreven. Langdon vlucht, geholpen door een agente. Hij beseft dat de curator aanwijzingen heeft achtergelaten die alleen hij kan ontcijferen: symbolen die verwijzen naar het werk van Da Vinci, voor wiens 'Mona Lisa' het lijk gevonden is. Langdon gaat terug, het Louvre in. Met zijn redster begint hij een speurtocht naar het motief voor de moord en naar de betrokkenheid van Opus Dei. Maar de politie en de moordenaar zitten hem op de hielen... De Da Vinci code is onvergelijkbaar met elke andere thriller: bloedspannend, intelligent, meedogenloos snel en vol interessante details.
Heb je het boek al uit wat vond je ervan?
Ik heb hem uit en ik vindt hem erg goed echt de moeite waard om te lezen!
Bernini Mysterie
Waar gaat het over?
Na een aanslag wordt professor Robert Langdon naar CERN gehaald om een mysterieus symbool te duiden. Hij legt verband met de Illuminati... de machtigste terreurbeweging uit de geschiedenis. Maar die bestaat allang niet meer.
Of toch?
Dan blijkt er een tijdbom in het Vaticaan verborgen te zijn, net nu de kerkleiders een nieuwe paus kiezen.
Langdon onderneemt een race tegen de klok. Hij volgt een eeuwenoud spoor door Rome, langs verzegelde crypten, gevaarlijke catacomben en verlaten kerken.
Zijn doel: de verloren gewaande plek die de enige kans op redding van het Vaticaan bevat...
Heb je het boek al uit zoja wat vond je ervan?
Ik heb hem nog nooit gelezen maar hij lijkt me erg leuk
Juvenalis Dillemma
Waar gaat het boek over?
Dan Brown laat zijn onderzoeks- en vertellersgaven los op de machtigste inlichtingendienst ter wereld: de Nationale Security Agency, een ultrageheime miljardenoperatie met als missie het breken van vijandelijke codes, tot elke prijs.
Als de krachtige NSA-supercomputer doldraait op een onbreekbare code, wordt de briljante wiskundige Susan Fletcher opgeroepen. ZIj ontdekt dat de NSA gechanteerd wordt met een code die zo ingenieus is dat er een ramp dreigt als terroristen en criminele netwerken hem in handen krijgen.
Dan Brown brak in 2003 door met De Da Vinci Code. Van de eerste editie zijn in de VS tot dusver 8 miljoen exemplaren verkocht. In 2004 volgde zijn internationale doorbraak: het boek voert momenteel in 35 landen de bestsellerlijsten aan.
Heb je het boek al uit, zoja, wat vond je ervan?
Nee ik heb het boek nog niet gelezen maar lijkt me wel leuk!
Ver-url-d
Het Gouden Kompas
Waar gaat het over?
Lyra is opgegroeid zonder haar ware identiteit te kennen. Ze leeft in een wereld die op die van ons lijkt, maar er zijn huiveringwekkende verschillen. Zo raakt ze betrokken bij de ontvoering van kinderen die gebruikt worden voor experimenten in de poolstreek. Achtervolgd, verraden en meer dan eens aan zichzelf overgeleverd, leert Lyra intussen hoe ze met het gouden kompas om moet gaan. Alleen met dit mysterieuze instrument kan ze de waarheid achterhalen...
Heb je het boek al uit, zo ja, wat vond je ervan?
Nou ja het zit zo ik zag het liggen voor 15,- en dacht die is wel leuk dus nam ik hem mee. Paar blz. gelezen en toch een beetje telleurgesteld. Nou ja, ik lees hem wel uit.
Trouwens die boeken van Dan Brown die heb ik in een aanbieding gekocht 3=2 bij de blz. dus had ik ze alledrie voor 30,-! en ik wou ze al heel lang en nu heb ik ze dus. |
_________________ je bent een mens, en niet zomaar een mens maar een bijzonder mens. Denk jij dat je in de hell komt? Dat is onmogelijk als ik je in mijn hard heb gesloten. Greetz my Alessea |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 10:07 |
 |
Ex Drummer van Herman Brusselmans (zat gratis bij de Humo + DVD)
Maar ik ga de andere 9 ook kopen. Omdat ik het een mooie reeks vind. (Maar het is mij bij sommige wel meer te doen om de film dan om het boek (Brkeback Mountain) )
Ik ben zelf trouwens juist begonnen aan het lezen van Ex-drummer en het is in het begin best raar om te lezen, maar na een tijdje gaat het wel vind ik. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
no.23
Dreuzel

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 12:29 |
 |
Laatst gekochte boek:
Scorpia ( van de Alex Rider-reeks)
Genre:
actie (denk ik)
Waar gaat het over:
Alex Rider, een veertienjarige spion voor MI6, probeert het raadsel van zijn vaders verleden te ontrafelen. Dit gebeurt wanneer hij in Venetië op zoek gaat naar de geheimzinnige Scorpia.
Ik heb het nog niet uit, maar ik denk dat dat niet lang meer zal duren, vanavond heb ik er de tijd voor.
Ik verwacht er eignelijk wel wat van. Hoewel ongeveer alle boeken in de Alex Rider-reeks over hetzelfde gaan, hoop ik dat dit een beetje anders gaat zijn. |
_________________ Always & Forever
♥ I won't talk
I won't breathe
I won't move
Until you finally see...
That you belong with me ♥ |
|
  |
 |
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
527 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 31, 2007 11:30 |
 |
Jill Mansell - Schot in de roos
Deze reeks zijn mijn badboekjes en aangezien ik meer in bad ga dan dat er van deze boekjes zijn was een nieuw titel wel weer welkom!
Gewoon lekker makkelijke chickflickjes, grappig geschreven en altijd met een happy ending
Even een kopiepaste over het verhaal;
Het begint allemaal met een glimmende rode grasmaaimachine. Is dat haar kerstcadeau? Met een schok realiseert Nancy zich dat de sieraden die haar man Jonathan de laatste tijd gekocht heeft niet voor haar bestemd waren, maar voor een andere vrouw. Ze vertrekt naar Londen om een nieuw leven te beginnen. Het duurt niet lang voor ze haar knappe buurman Connor ontmoet.
Dus, al om al, ik vond dit niet de meest grappige van de reeks, maar ik vond hem wel leuk! (voor in bad ) |
 |
duffie
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
449 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 19, 2007 17:58 |
 |
Ik heb ook een boek gekocht xO
Surprise ^^'
Schuld,
Simonne Van Der Vlugt.
Genre: Een beetje magie achtig, niet echt veel...
Waar ging het over:
Zoë is een meisje met een speciale gave. Toen ze nog maar klein was, communiceerde ze al met haar overlede grootvader. Ook kan ze de toekomst zien en de Aura's van mensen zien. Een beetje een Medium in wording dus. Al snel doet ze een voorspelling over haar beste vriendin. Maar als die vriendin haar advies de wind in slaat, en toch gaat paardrijden. Laat ze Zoë achter met een enorm schuldgevoel. Wanneer ze naar een andere school gaat, begint ze weer helemaal opnieuw. Ze verteld hen niets over haar 'gave' en hoort al snel bij het populaire kliekje. Maar dan lijkt alles weer overnieuw te beginnen...
Jaaah! Ik heb hem uit! En ik vond hem best wel goed... Ik heb er niet zo lang over gedaan ook niet. Dus de schrijfstijl zal dan wel goed hebben gezeten hé?  |
_________________ How did we get here?
When I used to know you so well.
Paramore<3
De uitdaging! |
|
  |
 |
Yori87
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
153 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 20, 2007 18:07 |
 |
Mijn laatst gekochte boek is een heel vreemd boek. Voor een kadotje was het, en het is niet helemaal geschikt voor iedereen hier, dus laat ik mijn voorlaatste boek beschrijven:
Jill Mansell
The one you really want, in NL: Schot in de Roos
Beschrijving:
Het begint allemaal met een glimmende rode grasmaaimachine. Is dat haar kerstcadeau? Met een schok realiseert Nancy zich dat de sieraden die haar man Jonathan de laatste tijd gekocht heeft niet voor haar bestemd waren, maar voor een andere vrouw. Ze vertrekt naar Londen om een nieuw leven te beginnen. Het duurt niet lang voor ze haar knappe buurman Connor ontmoet.
Leuk boek, ben er nog maar net in begonnen. Houd wel van Jill Mansell. Ze schrijft romantische boekjes die niet moeilijk te lezen zijn. Echte vrouwenboeken, dat wel.
Edit:Ik zie net TheKimKommer dat het boek ook als laatste heeft gekocht! Toevallig, zijn inderdaad fijne boekjes om in bad te lezen  |
_________________ "You're a prefect? Oh Ronnie! That's everyone in the family!" "What are Fred and I? Next door neighbours?"
''There's no need to call me 'sir', Professor.''
'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge." |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Di Nov 20, 2007 23:50 |
 |
Ha ja wat zal het zijn *fluit*
Ja een paar dagen geleden heb ik het 7de boek van Harry Potter gezien. In de nacht van vrijdag en Zwaterdag ..om precies te zijn Zaterdag om 0:22 uur. Ik heb het nog niet uit..ben pas bij hoofdstuk 12 bezig. Dus ik heb nog wel wat te gaan. Maar ja ik nu geen uit gebreide samenvatting geven...Dat zal spoilers zijn^^ |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Lilly_W
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 28, 2007 15:51 |
 |
Een dinosauriër als huisdier door Robert Mash
en
Draken trainen en verzorgen door John Topsell
ik hou van dat soort boeken♥ ookal ben ik 19 haha. |
|
|
  |
 |
*Tessie*
4e jaars

Verdiend:
196 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 28, 2007 19:55 |
 |
1) Wat is je laatst gekochte boek?
Harry Potter en de Relieken van de Dood!
2) Waar gaat het over? Oehh, als ik dat neer ga zetten ga ik nogal spoileren, en dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Nou, een steekwoord is iig Harry Potter, ik hoop dat ik niet te veel heb verteld
De meesten zullen nu wel weten waar hij over gaat, anderen wens ik nog veel plezier met lezen!
3) Heb je hem al uit, zo ja, wat vond je ervan?
Nope, ik heb nog een paar bladzijden te gaan! Het is iig een geweldig boek, en ik vind het de beste uit de reeks!
XXXTess |
_________________ Live your life and like your life!^^ |
|
  |
 |
Caleb
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 05, 2007 21:07 |
 |
SINTERKLAAS!
eindelijk wat nieuwe boeken van de Sint gekregen. Thank goodness =)
Dit zijn mijn drie nieuwe boeken:
Raymond E Feist & Janny Wurts - Vrouwe van het Keizerrijk
JK Rowling - Harry Potter En De Relieken Van De Dood
Troy Denning - Inferno
Voor het eerst dat ik al mijn boeken die ik van St. Nicolaas heb gekregen leuk! Ik kan niet wachten. Ik begin vanavond nog in Inferno! |
|
|
  |
 |
mitzie1988
Dreuzel

Verdiend:
91 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 17, 2007 17:03 |
 |
1)Mijn laatste gekochte boek(en) zijn deel 1 en 2 van Harry Potter (Harry Potter en de steen der wijzen en Harry Potter en de geheime kamer)
2) Iedereen kent neem ik aan deel 1 en 2 van Harry Potter wel, dus hoef het niet uit te leggen.
3) Ik heb beide boeken in 2 weken tijd uitgelezen, en dat is snel voor iemand die lezen haat. |
|
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 17, 2007 18:42 |
 |