Auteur |
Bericht |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 09, 2007 10:50 |
 |
Ik zie geen reden waarom hij zou liegen. Hij is zelf volwassen en verder kan hij er niks mee [en wij ook niet].
Zoals ik al zei, worden dubbelgangers niet alleen gebruikt voor stunts, maar ook voor scenes waar je bijv. Harry's gezicht helemaal niet hoeft te zien. Bij die shots in film 2 waar ik het over heb, zie je alleen Harry's achterkant. Als Daniel [zeker op de leeftijd van film 2] nog niet full time op de set mocht zijn, en ook naar school moest, is het logisch dat ze dubbelgangers hebben gebruikt voor scenes waar Daniel niet 100% voor nodig is. |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 09, 2007 15:57 |
 |
SeverusSnape schreef: | Ik zat laatst in een pub een pub-quiz te doen met vrienden [in Engeland], en een vriendin van mij had een vriend meegenomen. Hij vond Harry Potter helemaal leuk, en hij vertelde dat zijn beste vriend de stuntdubbel was voor Daniel in de tweede film, bij de duelleer scene. Als Harry dan door de lucht vliegt, dan is hij dat dus. Wel grappig. ^^ |
Hé, nou verpest je het wel een beetje voor me hoor
Ik weet dat ze dubbels gebruiken maar dat hou ik in mijn achterhoofd en niet als ik de films bekijk. verdorie, nu zie ik Daniel niet meer zo leuk door de lucht vliegen maar die dubbel omdat ik nu echt weet dat het een dubbel is.
De enige paar keer dat je echt goed ziet dat het een stuntdubbel is is die van Ron dat hij in deel 2 tegen de muur liep met zijn karretje en ook met die slakkenscene dat hij achteruit knalde. Ook de schaakscene kon je het duidelijk zien. Conclussie, geen goede dubbel  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 09, 2007 16:34 |
 |
@Helen: Dat was ook mijn eerste reactie toen hij dat aan mij vertelde. Sorry!
Ik vind het zelf ook niet zo leuk dat bijv. bij deel 4 het duidelijk is dat Snape op de achtergrond niet echt Snape is. Als Alan Rickman fan weet ik wel hoe Alan eruit ziet qua figuur etc, en soms is het gewoon echt géén Alan. Ik probeer er ook maar niet te veel aan te denken... |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 09, 2007 16:39 |
 |
Dat viel mij niet eens zo heel erg op eigenlijk. Als het niet opvalt vind ik het niet zo erg maar die dubbl van Rupert in de 2e film was wel héél slecht,. Die gast was veel langer en veel dunner dan Rupert en dat is storend.
*gaat weer vergeten wat ze net over een of andere dubbel van Daniel heeft gelezen*  |
 |
riccmaster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 25, 2007 16:38 |
 |
ik had nooit gedacht dat emma daniel en rupert stuntdubbels had ik dacht dat die alles zelf deden
maar als ik die link zag met daniel en zijn stuntdubbels begon ik echt te twijfelen met daniel heeft een stuntdubbel dat kan toch niet!ze zijn toch oud en sterk genoeg om dat zelf te doen of is dat door hun eigen veigligheid
die krijgen zoveel geld om eigelijk 2/3 niets te doen of doen die wel alleen de stunds niet
 |
_________________ weg met de regelsµ |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 25, 2007 16:52 |
 |
riccmaster schreef: | ik had nooit gedacht dat emma daniel en rupert stuntdubbels had ik dacht dat die alles zelf deden
maar als ik die link zag met daniel en zijn stuntdubbels begon ik echt te twijfelen met daniel heeft een stuntdubbel dat kan toch niet!ze zijn toch oud en sterk genoeg om dat zelf te doen of is dat door hun eigen veigligheid
die krijgen zoveel geld om eigelijk 2/3 niets te doen of doen die wel alleen de stunds niet
 |
*kuch* Antwoord is al gegeven, lijkt me.
SeverusSnape schreef: | Zoals ik al zei, worden dubbelgangers niet alleen gebruikt voor stunts, maar ook voor scenes waar je bijv. Harry's gezicht helemaal niet hoeft te zien. Bij die shots in film 2 waar ik het over heb, zie je alleen Harry's achterkant. Als Daniel [zeker op de leeftijd van film 2] nog niet full time op de set mocht zijn, en ook naar school moest, is het logisch dat ze dubbelgangers hebben gebruikt voor scenes waar Daniel niet 100% voor nodig is. |
Ik vond zonet een foto van Emma Watson [Hermione/Hermelien] met Rickie. Rickie is de stuntdubbel van Rupert Grint [Ron] ten tijde van Chamber of Secrets. Deze foto is dan ook genomen tijdens de opnames van de tweede film.
 |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 25, 2007 20:03 |
 |
In (vooral) deel 3 zie je vaak dat Hagrid helemaal niet door Coltrane is gespeeld. Alleen in de close-up shots is hij te zien. Totaal shots is hij vaak niet, dat kun je zien aan zn gezicht, die veel minder vriendelijker oogt. En iets behaarder lijkt.
Ik dénk het, want kheb het zelf ontdekt maar kan het niet bewijzen.. |
|
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 26, 2007 14:30 |
 |
Ik vind het niet zo erg dat ze stuntdubbels gebruiken, maar bij sommige scenes snap ik het niet helemaal? waarom zou alan rickman in deel4 een stuntdubbel nodig hebben of hagrid. Die zijn toch volwassen, die mogen zoveel acteren als ze willen. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 26, 2007 15:04 |
 |
missme98 schreef: | Ik vind het niet zo erg dat ze stuntdubbels gebruiken, maar bij sommige scenes snap ik het niet helemaal? waarom zou alan rickman in deel4 een stuntdubbel nodig hebben of hagrid. Die zijn toch volwassen, die mogen zoveel acteren als ze willen. |
En waarom zou Dan dat dan niet mogen? Iedereen mag acteren hoeveel ze willen, maar als je een scene hebt waar veel "actie" in zit dan heeft iedereen wel eens een stuntdubbel nodig. En ik ga weer iets van SS quoten (Sander deed het net ook al)
Severus Snape schreef: | Zoals ik al zei, worden dubbelgangers niet alleen gebruikt voor stunts, maar ook voor scenes waar je bijv. Harry's gezicht helemaal niet hoeft te zien. Bij die shots in film 2 waar ik het over heb, zie je alleen Harry's achterkant. Als Daniel [zeker op de leeftijd van film 2] nog niet full time op de set mocht zijn, en ook naar school moest, is het logisch dat ze dubbelgangers hebben gebruikt voor scenes waar Daniel niet 100% voor nodig is. |
|
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 26, 2007 15:06 |
 |
missme98 schreef: | Ik vind het niet zo erg dat ze stuntdubbels gebruiken, maar bij sommige scenes snap ik het niet helemaal? waarom zou alan rickman in deel4 een stuntdubbel nodig hebben of hagrid. Die zijn toch volwassen, die mogen zoveel acteren als ze willen. |
De volwassen HP-acteurs spelen ook nog mee in heel wat andere recente films, en daar moeten ze ook eens tijd voor maken, hé. Ten tijde van deel 4 deed Alan Rickman bijvoorbeeld in The Parfume, dus is het logisch dat hij niet altijd aanwezig kon zijn op de HP-set, hé. En als je weet dat ze voor de opnames van The Perfume in Italië gefilmd hebben, is het wel logisch dat hij niet op twee plaatsen tegelijk kan zijn... behalve met een tijdverdrijver natuurlijk. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Celia
Dreuzel

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 02, 2007 16:14 |
 |
iedereen heeft een stand in
waarschijnlijk gebruikt ze ook haar stand in voor de kus van haar en ron in deel 7!
dat staat namelijk niet in haar contract [dat ze moet zoenen]
maar ze gaan toch wel zoenen hé? |
_________________ Speak to the hand,
becease the face don't listen. |
|
  |
 |
Nena
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 18, 2008 22:47 |
 |
volgensmij zijn dat geen stunddoubles, maar ze worden gebruikt zodat de acteur kan zien hoe het eruit komt te zien en hij het wat btr kan doen, volgens mij hoor dat zeiden ze namelijk bij achter de schermen bij GOF |
_________________ you think that those words hurt??
whell sweaty I'm laughing as hard as I can.
you wanna piece of me?? |
|
  |
 |
|