Auteur |
Bericht |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 11:15 |
 |
Kijk, maar al zou er iets als harry potter bestaan, dan zou ik het niet geloven als ik zo een brief kreeg. Ik zou denken dat het een geintje was van iemand, behalve als ik wist dat ik krachten had of dat er onverklaarbare dingen gebeurden. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 13:29 |
 |
Als ik alleen de brief zo krijgen zo ik waarschijnlijk heel hard lachen. En toch wel nieuwsgierig zijn, en me dan afvragen waarom mensen het leuk vinden om met me te sollen.
Maar als er mensen op bezoek komen om het gebeuren uit te leggen en wie weet te demonstreren, dan zou ik (en zouden mijn ouders) er nog wel even over nadenken denk ik. |
_________________ Blimey. |
|
  |
 |
Master of Magic
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 15:36 |
 |
Of een dreuzelkind naar een toverschool zou mogen gaan, ligt helemaal aan wat voor ouders hij heeft. Er komen dan ook mensen van de school die alles uitleggen. De Duffelingen zouden volgens mij geschokt zijn als Dirk de brief krijgt en hem zeker niet laten gaan.
Als ik de brief zou krijgen zou ik 't eerst niet geloven. Als het later wordt uitgelegd enzo, zou ik het wel geloven en zeker wel willen. Het lijkt me (of course ) geweldig. :')
Ik denk dat mijn ouders het eerst raar zouden vinden en me niet zouden laten gaan, maar als ze later merkten dat ik er echt heen wil (en ik ze met grote moeite heb geprobeerd over te halen), dat ze me dan toch laten gaan. |
 |
karinpotter
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 17:32 |
 |
Ik zou net als Lady des Champs vet hard gaan lachen als ik opeens een brief van Zweinstein zou krijgen. Dan denk ik gegarandeert dat iemand een grap met me uithaalt. Wij hebben over Zweinstein gelezen maar andere dreuzels die zouden het niet kennen dus ik denk niet dat die het meteen geloven. Kijk maar naar Harry, iemand is het hem komen vertellen en hij wou het eerst nog niet geloven dus...Ik denk dat ze het bij dreuzels altijd komen uitleggen. Als het trouwens geen grap zou zijn, dan zou ik wel vet blij zijn en dan moeten mijn ouders me maar laten gaan!  |
|
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 20:01 |
 |
Gegeven uit boek 7, het verraadt niet veel maar gewoon uit voorzorg laat ons maar zeggen.
SPOILERS! | [selecteer] Ik dacht dat er in boek 7 duidelijk stond dat kinderen van Dreuzelouders bezoek krijgen van iemand van Hogwarts om alles uit te leggen. Bij harry is Hagrid gekomen, Bij Voldemort Perkamentus en bij Lily is er ook iemand langsgekomen. [/selecteer] |
|
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
sneeuwvlok
Dreuzel

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 20:59 |
 |
ik zou behoorlijk nieuwschierig zijn als ik zo'n brief kreeg xD lijkt me toch wel erg vét weer eens iets anders dan "Nederlands" en "lichamelijk onderwijs"
en verder, ben ik het helemaal eens met de Strijder van Perkamentus ^^ |
_________________ Her voice has echoed in my mind:
"je moet erin geloven." |
|
  |
 |
RIDICULUS2
1e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 06, 2007 15:28 |
 |
Ik denk dat ze hun kind niet zomaar wegsturen naat een vreemde wereld,
Ik denk eerder dat ze denken dat het een grap is en hem gewoon weggooien.
Mijn ouders zouden het denk ik niet zo snel doen.
Maar als er iemand komt om het uit te leggen denk ik wel dat ze het zouden doen.. wie wilt er nou niet dat zijn kind kan toveren?
Ja en de duffelingen..
die zouden de brief meteen verscheuren.. |
_________________ Ron & Hermione «33
True Love |
|
  |
 |
Rita_Skeeter
1e jaars

Verdiend:
71 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 28, 2007 16:46 |
 |
Citaat: | Ja en de duffelingen..
die zouden de brief meteen verscheuren.. |
Was dat niet vooral omdat Petunia slechte ervaringen met Lily had gehad en dus met tovenarij?
Ik denk overigens tevens dat een dergelijke brief als onzin zou worden beschouwt  |
_________________ *There's just to much that time cannot erase |
|
  |
 |
__xSmartie
3e jaars

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 18:50 |
 |
De Duffelingen zouden denk ik absoluut niet willen dat Dirk naar Zweinstein ging, ze haten alles wat met tovenaars en heksen te maken heeft.
Het lijkt mij zelf echt super cool om naar Zweinstein te gaan, dus ik denk dat mijn moeder het wel goed zou vinden. |
_________________ OMG.
8 Maanden later! |
|
  |
 |
lobj_x
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 30, 2007 11:44 |
 |
Ik denk dat de meeste ouders erg blij zijn... Tante Petunia heeft gewoon een hekel aan tovenarij omdat vroeger haar zus wel uitgenodigd was door zweinstein en zij niet, ze was gewoon jalours...
X.x |
_________________ && De relieken van de dood <3!! helemaal fantastisch!!!
Waarom is het gedaan
Rowling je bent helemaal fantastisch!!!
Happy new-year!!  |
|
  |
 |
Filister
5e jaars

Verdiend:
64 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 20:30 |
 |
Dreuzel ouders zouden door het dolle heen zijn: Er zou minder aan het huishouden gedaan hoeven worden (Kijk maar naar het huis van de Wemels) dus hebben ze meer tijd over om met de familie door te brengen. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 22:18 |
 |
Filister schreef: | Dreuzel ouders zouden door het dolle heen zijn: Er zou minder aan het huishouden gedaan hoeven worden (Kijk maar naar het huis van de Wemels) dus hebben ze meer tijd over om met de familie door te brengen. |
Denk daarbij dat leerlingen onder de 17 jaar niet mogen toveren, en dat Dreuzels in principe niet mogen weten dat toverkunst bestaat. Kijk bijvoorbeeld naar Harry in boek 5 als hij een patronus afvuurt. Hij moet naar een hoorzitting omdat zijn neef het zag. Het zal dus nog niet veel nut hebben. Daarbij ben je niet uren bezig met het huishouden, dus het maakt niet heel veel uit in dat opzicht of je kind nou een dreuzel of een tovenaar is. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 23:15 |
 |
Ik zou helemaal freaken als ik zo'n brief kreeg! Helemaal geweldig, ik zou me speciaal voelen, net als Marten, maar dan positief.. ^^
Een heel jaar op een magisch kasteel, weg van huis en ouders en stomme regels, nieuwe, magische dingen leren... wie wil dat niet?
Ook al was ik dan een mudblood... ^^
Mijn ouders... zouden wel serieus hun bedenkingen krijgen, maar uiteindelijk wel overhaalbaar.
Ik heb zó erg gehoopt op m'n 11de dat ik de brief kreeg, al was het maar een fake van mijn ouders... Maar niets... |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
Filister
5e jaars

Verdiend:
64 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 04, 2008 12:13 |
 |
Witch_Eva schreef: | Filister schreef: | Dreuzel ouders zouden door het dolle heen zijn: Er zou minder aan het huishouden gedaan hoeven worden (Kijk maar naar het huis van de Wemels) dus hebben ze meer tijd over om met de familie door te brengen. |
Denk daarbij dat leerlingen onder de 17 jaar niet mogen toveren, en dat Dreuzels in principe niet mogen weten dat toverkunst bestaat. Kijk bijvoorbeeld naar Harry in boek 5 als hij een patronus afvuurt. Hij moet naar een hoorzitting omdat zijn neef het zag. Het zal dus nog niet veel nut hebben. Daarbij ben je niet uren bezig met het huishouden, dus het maakt niet heel veel uit in dat opzicht of je kind nou een dreuzel of een tovenaar is. |
Dat is waar. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Dark_angel schreef: |
Ik heb zó erg gehoopt op m'n 11de dat ik de brief kreeg, al was het maar een fake van mijn ouders... Maar niets... |
Ik kan hem nog krijgen, ik ben nu nog 11
Smalofski: Gelieve niet de dubbelposten. Je reacties zijn ook behoorlijk kort, graag reageren met meer dan 1 zin, of het is spam. |
|
|
  |
 |
Ballerina Girl
Dreuzel

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 05, 2008 11:07 |
 |
Ik denk dat ik (ben erg naief) Het dus wel zou geloven e mijn ouders iets minder, zou er alles aan doen om me ouders te overtuigen. Hoopte trouwens na mijn elfde nog op een brief XD (alles om eenste verdwijnen uit deze wereld ) Maar ja heb de hoop nu wel opgegeven XD |
_________________ "Knock knock"
"Who is there"
"You know.."
"You Know Who?"
"YEAH! AVADA KEDAVRA" |
|
  |
 |
|