Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Muziek: Red Hot Chili Peppers Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Ashlanty
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels
Woonplaats: Diep in de oceaan, op een plek waar niemand mij kan vinden

Ashlanty is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 13:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het Verbaast me dat er GEEN topic is over de op een na grootste band van de wereld Surprised

Nouja hierbij dan maar..

Red Hot Chili Peppers, voor 2006 had ik er slechts zelden van gehoord..en kende ik alleen het nummer "By The Way".

Sinds ze in 2006 Hun nieuwe album hebben uitgebracht begon ik me in ze te interesseren, en begon ik steeds meer nummer van ze goed te vinden.

In 2006 beperkte zich dat slechts tot de bekende nummers en een stuk of 6 nummers van hun nieuwe album...nu..2007 vind ik biijna alles wat ze hebben gemaakt..meer dan geweldig...ik weet niet wat het is..maar ze hebben gewoon iets aparts..

-Een zanger met een apart stemgeluid en een verre van perfecte zangstem (althans live)

-Een idioot goede gitarist, vrijwel zeker de beste gitarist ter wereld.
-Een nog idiotere bassist, die ook nog eens zeer goed is.

En heel aanstekelijke nummers...zoals Snow (leuke intro) Hump De Bump (Grappig) of Don't Forget Me (Heel mooi liedje)

Maar ook lekkere rock nummers als Parallel Universe.

De combinatie van Rap en zang is ook iets waardoor de band een heel eigen gezicht heeft gekregen, en daarmee ook veel waardering.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 0 Sikkels

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 14:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ashlanty schreef:
Het Verbaast me dat er GEEN topic is over de op een na grootste band van de wereld Surprised

Wat is naar jou mening dan de grootste band?

Ashlanty schreef:
-Een idioot goede gitarist, vrijwel zeker de beste gitarist ter wereld.

Nooit van Jack White gehoord? Of Keith Richards? Of Jimi Hendrix? John Frusciante staat pas op nummer 17 of 18 in de top 100 van beste gitaristen. Hij is dus zeker NIET de beste gitarist in de wereld.

Ik vind de Red Hot Chili Peppers we een hele goede band, met een enorm repetoire. Ik heb de cds Blood Sugar Sex Magic, Californiacation, By The Way, Greatest Hits en Stadion Arcadium.

De Red Hot CHili Peppers zijn:
    * Anthony Kiedis (zang), lid van de Red Hot Chili Peppers sinds de oprichting van de band.
    * Michael Balzary, (basgitaar), beter bekend als Flea, lid sinds de oprichting.
    * John Frusciante (gitaar), was afwezig in de band van 1992 tot 1997 om zich in een bijna dodelijke drugshel te gooien. Zijn terugkeer betekende een grote opbloei van de band.
    * Chad Smith, huidige drummer.
    * Hillel Slovak (gitaar), lid van de Red Hot Chili Peppers vanaf de oprichting tot zijn dood in juni 1988 door een overdosis heroïne.
    - Jack Sherman (gitaar), verving Hillel gedurende diens afwezigheid.
    - Duane 'Blackbird' McKnight (gitaar), vervanger van Hillel Slovak.
    - Arik Marshall (gitaar), verving John Frusciante voor ca. 8 maanden.
    - Jesse Tobias (gitaar), verving Arik Marshall voor een paar maanden.
    - Dave Navarro (gitaar)
    - Jack Irons (drums), een van de oprichters van de Red Hot Chili Peppers.
    - Cliff Martinez (drums), speelde mee op de eerste twee albums.
    - D.H. Peligro (drums), vervanger van Jack Irons voor ca. 8 maanden

Discografie:
    * The Red Hot Chili Peppers [10-08-1984]
    * Freaky Styley [16-08-1985]
    * The Uplift Mofo Party Plan [23-09-1987]
    * The Abbey Road E.P. [1988]
    * Mother's Milk [16-08-1989]
    * Out In L.A. [31-07-1990]
    * Blood Sugar Sex Magik [24-09-1991]
    * What Hits!? [22-09-1992]
    * One Hot Minute [12-09-1995]
    * Californication [08-06-1999]
    * By The Way [09-07-2002]
    * Greatest Hits [18-11-2003]
    * Live in Hyde Park [02-08-2004]
    * Stadium Arcadium [05-05-2006]

Biografie Red Hot Chili Peppers: (cliptop40)
    Red Hot Chilli Peppers werd in 1983 bij wijze van grap opgericht.
    Al snel werd het serieuzer, wanneer George Clinton contact zocht met The Peppers.Ze mochten optreden in het voorprogramma van George Clinton en dat werd een indrukwekkend schouwspel.
    De bandleden kwamen ze naakt het podium op, ok niet helemaal naakt...ze hadden nog netjes een sok om hun geslachtsdeel gedaan.
    Nadat gitarist Hillel Slovak overleed in 1988 aan een overdosis heroïne, kwam de band in een diep gat terecht. Ze klommen er pas in 1992 weer uit met de wereledhit "Under the bridge". Hierna scoorden ze nog een klein hitje met "Give it away".
    Het bleef daarna erg rustig, totdat ze in 1999 terug kwamen met het album "Californication", waarvan vele hits kwamen zoals "Scar tissue" en "Otherside". Men dacht dat de band na dit hoogtepunt geen betere album meer op de markt zou brengen......
    Deze uitspraak werd meteen in de doofpot gestopt, na het horen van het nieuwe album "By the way" die in 2002 uitkwam. De gelijknamige single "By the way" werd wederom een wereldhit.

Rolling Stone top 100 beste gitaristen allertijden:
    1 Jimi Hendrix
    2 Duane Allman van the Allman Brothers Band
    3 B.B. King
    4 Eric Clapton
    5 Robert Johnson
    6 Chuck Berry
    7 Stevie Ray Vaughan
    8 Ry Cooder
    9 Jimmy Page van Led Zeppelin
    10 Keith Richards van the Rolling Stones
    11Kirk Hammett van Metallica
    12 Kurt Cobain van Nirvana
    13 Jerry Garcia van the Grateful Dead
    14 Jeff Beck
    15 Carlos Santana
    16 Johnny Ramone van the Ramones
    17 Jack White van the White Stripes
    18 John Frusciante van the Red Hot Chili Peppers

The show must go on my moonlight

MiYuvi

Laatst aangepast door Josse op Wo Jul 11, 2007 14:40; in totaal 3 keer bewerkt
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 15:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de red hot chilli peppers echt keigoed. Ze zijn een goed band, echt een grootheid die iedereen wel kent en die altijd zullen blijven. Naar mijn mening zijn er een aantal artiesten die altijd bekend blijven. Robbie williams, madonna, rhcp, gwen stefanni. Ze maken echt realxte muziek en het is tenminste niet zo mainstream. Bijna elk nummer van hun vind ik goed, en hun nieuwe album is geweldg. Echt rhcp. Wist je dat ze eerst 'chilly willy and the red hot peppers' heetten

Mijn mega spoiler fanfic!
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 17:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de Red Hot Chili Peppers erg goed. Ik zou laatst naar het concert gaan, maar ging niet door *_*'. Balen!!! Ik vind het liedje Hump de bump niet leuk, maar vele wel. Mijn favo is Under the bridge. Ook Can't stop, by the way, Californication, Snow, etc. vind ik er leuk. Ik denk dat de RHCP wel erg goed zijn vergeleken met andere bands. Qua zang is het erg goed, en ook het ritme van de nummers is goed.

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

BerichtGeplaatst: Zo Jul 08, 2007 8:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ missme98, ik denk niet dat Gwen Stefani (ik kan haar naam niet eens schrijven) zo beroemd zal blijven. Met No Doubt misschien wel, maar solo is ze me niet uniek genoeg, niet meer.

Maar goed, ik ben dus wel naar het concert geweest en ik vond het echt kei leuk! Anthony was wel wat minder, hij deed bijna niets met het publiek, hij was minder entertainer dan Spike van Di-rect. xD
Maar ik vind de liedjes heel mooi, en puur.
Ik denk dat je ze ondertussen wel tot de die-hards kan rekenen, ze gaan al heel lang mee, al vind ik dat ze de laatste tijd wat meer voor de "veilige" weg kiezen, het lijkt allemaal wat op elkaar.

Ik snap trouwens niet, missme98, dat je Gwen Stefanie wel noemt als grootheid maar Mick Jagger of John Lennon niet... Maar goed, dat is een andere discussie. Wink

MiYuvi
Wolkenveldt
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 233 Sikkels
Woonplaats: Backstage, at Rock Werchter, enjoying the sound of pure rock!

Wolkenveldt is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 08, 2007 10:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik VOND ze goed. Vroeger, ik ben nu in het genre metal, hardcore dus dan hou ik niet meer van dat Funk/Rap gedoe. Althans ik John Frusciante en Flea dus extréem goed vind.

Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 13:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben enorm fan van hun CD Californication (die dan ook staat te pronken in mijn kast) en vind het verreweg de beste CD van hen. De rhcp hebben iets speciaals, hun teksten, muziek en het ritme en alles (ohmy, hoe moet ik dit omschrijven) vind ik gewoon heerlijk! Van de andere CD's ben ik minder of niet echt fan.

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 13:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Hummol: hun screw-the-rules-we-do-what-we-want attitude? xD
Dat vind ik namelijk echt zo fantastisch aan ze. Ze zetten de hele muziekwereld op hun kop, ook met het nieuwe liedje Hump De Bump.
Het is iets wat je moet snappen, je bent het met hun statements eens of niet, maar niet een beetje. xD
Ik vind Hump De Bump (clipje) echt prachtig. De parodiën, het belachelijk maken (van Gwen Wink ), echt top.

MiYuvi
Hermione_Granger<3
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future

Hermione_Granger<3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 13:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nja, RHCP zijn gewoon té goed ofzo! Ik ken bijna geen enkele groep waarvan ik zo'n grote fan ben. Vooral hun hits Snow en Suck my kiss vind ik top!

We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 16:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Josse schreef:
@ Hummol: hun screw-the-rules-we-do-what-we-want attitude? xD
Dat vind ik namelijk echt zo fantastisch aan ze. Ze zetten de hele muziekwereld op hun kop, ook met het nieuwe liedje Hump De Bump.
Het is iets wat je moet snappen, je bent het met hun statements eens of niet, maar niet een beetje. xD
Ik vind Hump De Bump (clipje) echt prachtig. De parodiën, het belachelijk maken (van Gwen ;) ), echt top.

Haha xD Ja, dat ongeveer ja. Geez, dat nummer kende ik nog niet. Heerlijk. Ze hebben ook altijd van die heerlijke melodiën die je na een keer gewoon kent en als het tegenzit een hele dag in je hoofd zit.

@hieronder: Ik ben het er niet mee eens als je zegt dat het een te goede band is ofzo. Ze hebben goede nummers en californication is een goede CD maar ze vallen ook wel vaak in de herhaling vind ik. But, ieder zn mening.

I'm with you so far..

xD
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 23:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik moet zeggen dat ik de RHCP ook wel een heel goeie band vind. De nummers zijn altijd wel leuk en ik zit er al tijden over na te denken om de Stadium Arcadium te kopen, maar ik doe het elke keer niet ^^" Ik kan net zo goed de leuke liedjes downloaden op iTunes. Maar ik had graag naar het concert gegaan onlangs, maar ik kwam er te laat achter dat het we leuk had geweest daarheen te gaan (lees: de dag ervoor ongeveer). Ik vind ze niet beter dan de Foo Fighters trouwens, die staan bij mij daar ver boven, maar goed da's ieder zijn ding. Ik vind de Foo Fighters iets unieker qua muziekstijl enzo (:

Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 9:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Red Hot Chili Pepper xO
Ik vind het een erg goede band. Eerst kende ik zowat niks van deze band, maar sinds we een nummer op school bij muziek moesten zingen en ook spelen op een instrument, vond ik het steeds leuker worden.
Ik heb toen wat nummers gedownload en vond ze meteen al leuk. De Red Hot Chili Peppers vind ik vooral leuk omdat ze apart zijn. Ze zijn niet hetzelfde zoals de meeste bandjes en ze doen hun eigen ding. Ze doen wat ze zelf leuk vinden, hun screw-the-rules-we-do-what-we-want attitude, idd Josse xD Dat vind ik erg leuk aan de hele band.

Ik vind vooral het nummer Under The Bridge erg mooi. Ook Snow is leuk, maar die is inmiddels zo vaak gedraait op radio en tv dat het een beetje hetzelfde wordt. Hump The Bump vind ik zelf niet een fantastisch nummer, maar het is wel weer eens wat anders. Ook By The Way is een fantastisch nummer en Tell Me Baby vind ik prachtig.

Rose
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 93 Sikkels

Rose is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 13:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kelly Griffel schreef:
Ik moet zeggen dat ik de RHCP ook wel een heel goeie band vind. De nummers zijn altijd wel leuk en ik zit er al tijden over na te denken om de Stadium Arcadium te kopen, maar ik doe het elke keer niet ^^" Ik kan net zo goed de leuke liedjes downloaden op iTunes. Maar ik had graag naar het concert gegaan onlangs, maar ik kwam er te laat achter dat het we leuk had geweest daarheen te gaan (lees: de dag ervoor ongeveer). Ik vind ze niet beter dan de Foo Fighters trouwens, die staan bij mij daar ver boven, maar goed da's ieder zijn ding. Ik vind de Foo Fighters iets unieker qua muziekstijl enzo (:

de dag ervoor is niet te laat hoor Angel Ik bedacht op zaterdagochtend dat ik de volgende dag niks te doen had, hoorde toen op de radio van het concert en heb dezelfde dag kaartjes geregeld. Tegen kostprijs, op marktplaats.

Nouja, ik ben dus ook gek op RHCP. Niet flauwvallen-als-ik-ze-zie fan, maar ik vind de muziek heerlijk en heel aanstekelijk. Bovendien zijn ze live echt goed. En Hump de bump is gewoon echt een heerlijk nummer om naar te luisteren, de clip is trouwens ook hip. [En dat rijmt Angel]

Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

BerichtGeplaatst: Wo Jul 11, 2007 14:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was net een clipje aan het zoeken over Death Of A Martian (liedje van rhcp op nieuwste cd),
en toen vond ik een intervieuw-stukje over dat liedje. xD Het gaat voornamelijk over een hond. xD Hier klikken
O, en dit is het liedje.
Ik vind het echt een vet mooi liedje, maar best lang wist ik niet wat een Martian was. xD Toen ik er tijdens mijn Centraal Examen Engels achter kwam dat het een marsmannetje was, kon ik mijn lach amper inhouden. xD

MiYuvi
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2007 14:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

*gooit topic omhoog*
In de Stars stond een heel klein stukje over Anthony Kiedis:
    Anthony Kiedis van The Red Hot Chili Peppers is zo blij als een kind, hij wordt op zijn 45e voor de eerste keer vader. Zijn vriendin, het 21-jarige fotomodel Heather Christie, is zwanger.
    (Stars)
Die heeft t goed voor elkaar. ^^ 21 en dan ben je zwanger van Anthony Kiedis! OMG
Ik kan het niet eens erg vinden ofzo. Kom op, Anthony Kiedis! Hij is zooo cool! *woot*

Maar toch:
PROFICIAT!!! <3

MiYuvi

Laatst aangepast door Josse op Di Jan 08, 2008 13:09; in totaal 1 keer bewerkt
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp