Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken: Laatst gelezen boek [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Sweet Ginny
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 21 Sikkels

Sweet Ginny is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 12:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Naam van het boek: Carrie
Auteur: Stephen King
Waar gaat het over?: Carrie White is een meisje dat alleen een moeder heeft. In de douches na gym wordt ze ongesteld, maar is daar niet over ingelicht en de andere meisjes beginnen maandverband en tampons naar haar te smijten (echt zielig eigenlijk). Haar moeder heeft godsdienstwaanzin en sluit Carrie regelmatig op in een kast. Dan ontdekt Carrie dat ze telekinetische krachten heeft en bij het schoolbal wordt er een emmer varkensbloed over haar heen gegooit bij de kroning van de Koning en Koningin van het bal.
Cijfer: 9.5

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 420 Sikkels

Rylane is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 19:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik kan geloof ik om de week in dit topic posten! Weer een nieuw boek gelezen:

'Het huis in het woud' van Marion Bradley.
Het huis in het woud, de woonplaats van de maagdelijke priesteressen van de Grote Godin, is gebouwd door de druïden om de vrouwen tegen de macht van Rome te beschermen. Toch heeft het zaad van tweedracht en verwoesting er wortel geschoten, want in het geheim bloeit rebellie. Het volk wil vrijheid en wraak, de druïden willen vrede. Eilan, de hoofdpersoon van dit boek, bevindt zich tussen twee vuren: ze voelt zich verplicht jegens de Godin, maar haar liefde voor Gaius, een van de gehate veroveraars, roept. Een verboden liefde tussen twee onverenigbare culturen is het hartverscheurende gevolg.

Ik vind de boeken van Marion Bradley altijd erg goed. Ook dit boek is weer prachtig geschreven, maar kan niet tippen aan de Nevelen van Avalon.
7.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 229 Sikkels

Emma-fan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 12:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek:[b] The Wave
[b]Auteur:
Morton Rhue
Waar gaat het over:
Ik moest dit boekje lezen voor het proefwerk Engels in de Proefwerkweek.
Het verhaal is echt gebeurd en er is ook een film over gemaakt. Hier een samenvatting:

Ben Ross is leraar geschiedenis op Gordon school. Hij behandelt de Tweede Wereldoorlog aan de hand van een videofilm. De leerlingen vragen zich af waarom het grootste deel van het Duitse volk zich zo afwachtend en volgzaam gedroeg. Hij wil een experiment uitvoeren: De situatie in Duitsland (voorafgaand en tijdens de oorlog) imiteren. Het begint als een spel.
De leerlingen krijgen er steeds meer plezier in. Door harde bevelen gaan ze steeds beter en preciezer reageren.
Al snel zijn Christy, de vrouw van Ross, en de moeder van Laurie bezorgd. “De Golf”, zoals de beweging heet, gaat werken met emblemen en lidmaatschapskaarten. Sommige leden gaan andere leden controleren op hun gedrag. Niet-leden worden geintimideerd, ofwel bang gemaakt! Het hele gebeuren dreigt uit de hand te lopen. Het “succes” verbaast zelfs Ben. Hij beseft op tijd zijn verantwoordelijkheid en ook de directeur is bezorgd. Laurie wordt intussen ook lastig gevallen door leden van “De Golf”. Een kneusje, Robbert, wordt lijfwacht van Ben.
Iedereen lijkt meegesleurd te worden door de beweging.
De schoolkrant komt zelfs met een speciale editie. Als je erover nadenkt, is het griezelig. Iemand die weigert lid te worden, wordt afgetuigd. Vooral op aandringen van zijn vrouw besluit Ben het experiment te stoppen. Hij regelt een bijeenkomst van “De Golf’’. Op deze bijeenkomst zal de nationale leider van de beweging iedereen toespreken. In de zaal is de spanning te snijden. Eindelijk wordt de grote leider aangekondigd. Het blijkt een video opname van Adolf Hitler te zijn. In de zaal heerst verdriet, twijfel en verslagenheid.

Cijfer: 7,5 Het was best een leuk boekje om te lezen, meestal zijn het van die prutboekjes voor Engels.

Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 0 Sikkels

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 12:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb eindelijk De koning is dood! van Caroline Hanken gelezen.
Het gaat over een hofdame aan het Franse hof ten tijde van de Franse Revolutie, ze moet met haar man en kinderen onderduiken en vlucht ook naar Amerika.
Het is afwisselend het verhaal van deze hofdame, Lucy, en het verhaal van de zoektocht van de schrijfster naar informatie. Heel interesant dus, ook om meer chtergrondinformatie en dergelijke te lezen.
Ik had het boek al heel lang in de kast staan, maar nadat ik het gelezen heb vind ik het prachtig en ik ga het waarschijnlijk nog wel een keer lezen. (:
Ik kan het boek echt aanraden, al moet je er wel van houden. Het is niet zozeer een verhaaltje, als een historische roman over de Franse revolutie.

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Profiel bekijkenStuur privébericht
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 15:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek: Charmed Classics: Kus der duisternis
Waar gaat het over: Pruedence Halliwell gaat met nieuwejaar naar een feestje van haar werk. Ze werkt met oude dingen. (Bv: Oud schilderij, oude ketting) Ze schat de waarde ervan in. Om klokslag 12 uur gaan alle lichten uit en word ze gekust. Ze ziet alleen niet door wie maar vind de kus zalig. Als de lichten terug aangaan is haar kuspartner vermist. Ze voelt de drang om iedere man de ze tegenkomt te kussen. Die mannen belanden daarna ook in het ziekenhuis. Prue krijgt dromen van die kus. Phoebe (haar zusje) krijgt een visioen waarin Prue sterft. En haar visioenen komen meestal uit. Piper (haar andere zus) vind prue haar gedrag er veranderd en slecht...
Wat vond je d'rvan: Ik vind persoonlijk alle Charmed boeken heel goed. Ik heb ze allemaal en dit is één van de beste.
Waarom heb je het gelezen: Omdat ik vroeger de serie gezien heb van Charmed en ik vond die erg goed. En nu zijn er ook boeken van dus die moest ik gewoon hebben en lezen.
Cijfer: 9.5

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 44 Sikkels

huffelpuf_girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 15:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek: De kat in het aquarium
Auteur John Vermeulen
Waar gaat het over: Vier koppels, die schijnbaar niets met elkaar te maken hebben, winnen een vakantiereis. Ze mogen gratis acht dagen doorbrengen op een oude, omgebouwde oorlogsboot die in een lagune van een verlaten Turks eiland voor anker ligt. Gaandeweg blijken de prijswinnaars toch een gemeenschappelijke factor te hebben. Een uiterst boosaardige factor die van dodelijke spelletjes houdt en die geen scrupules kent. Wat een idyllische vakantie had moeten worden, ontaardt hierdoor gaandeweg in een bloedstollende nachtmerrie waaruit geen ontsnappen mogelijk is…
Cijfer: 8

- het Rad des Tijds -
Katrientje
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

Katrientje is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2007 20:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het laatste boek da ik heb gelezen was (aha!!!) de 6de Harry Potter boek samen met de 5de ter herhaling voor de nieuwe film Very Happy Very Happy Very Happy .
Waar het overgaat zou iedereen hier op de site moeten we.
Mijn beoordeling: 8/10
7 is te weinig en 9 is te veel. kvind het einde nogal rot (nie slecht, da zeg ik nie) omdat der zo nie echt een einde op komt zoals met de andere boeken. Nu moet der echt duidelijk een vervolg op komen (anders ook wel hoor, maar nu nog meer
SPOILERS!
[selecteer]
door R.A.Z.
[/selecteer]
. Maar het is wel goed. Momenteel ben ik 'Het geheim der wijzen' aan het lezen van Rafael àbalos. kben nog maar net begonnen maar het ziet der zeer goed uit. Kzal den achterflap eens overtypen.

Winter 1313. Het leven van de 15-jarige Grimpow verandert voorgoed, wanneer hij in de sneeuw het lijk aantreft van een onbekende ridder. In de bevroren hand van de overledene vindt hij een gladgepolijste, ronde steen en een verzegelde brief. Als snel onthult de steen haar vreemde krachte: wanneer Grimpow de geheimzinnige tekens in de brief blijkt te kunnen ontcijferen, smelt het lijk in de sneeuw.

Zodra het hun ter ore komt, zetten de koning van Frankrijk en paus Clemens hun zinnen op deze magische steen. Aldus begint een wonderbaarlijk avontuur waarin Grimpow en zijn vriend Durlib een reis maken door de mysterieuze Middeleeuwen. Tempelierlegendes, raadselachtige genootschappen, de steen der wijzen en de heilige graal, nobelen, alchemisten, monniken en bandieten, krijgers en kroegbazen bewonden de pagina's van deze adembenemende roman voor jong en oud.

Ziet der goed uit hé Laughing Der onder staat ook nog:

Rafael àbalos (1956) doceert rechten aan de universiteit van Malaga in Spanje. Zijn Grimpow verscheen in meer dan Vijftien landen en is inmiddels een wereldwijde bestseller.

Da zegt toch wel al wa. Kvind het der allersinds goed uitzien. En al ik het kaft zo eens zie (kheb het gehuurd in de bib) dan ziet het der nog vrij nieuw uit (maar da zie ik ook aan de bladeren Wink )
(ps: weet der iemand wa alchemisten zijn? kben te lui om mijn woordenboek te openen Laughing Laughing Wink )

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2007 21:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Emma-fan: Die wil ik ook dolgraag lezen. Zo'n heftig idee.
@ Sweet Ginny: ''Carrie'', I love it. Het einde duurt ook veel langer dan bij de film. Echt spannend.
@ Laeta: Anne Rice is geweldig. Ik heb een stuk of vijf boeken van haar gelezen... Dagboek van een vampier (rockt), Moeder aller zielen (erg langdradig en chaotisch, hoewel het einde super is), De Mayfair heks (voor Rice's doen erg vlot, mooi verhaal, Het Heksenuur (bevat veel info over de geschiedenis van Amerika, neurochirurgie en architectuur) en een deel van de Nederlandse versie van ''The Body Thief''... hoe heet ie nou...

---

Laatst gelezen boek: Harry Potter en de Halfbloedprins
Auteur: Joanne Rowling

Waar gaat het over: Harry Potter is een zestienjarige leerling
wizard aan de toverschool Hogwarts. Hij heeft weer eens te kampen met Vollebol, hormoontjes, mysteries en obsessies.
Een speciaal schoolboek blijkt uitkomsten te bieden, maar is het boek wel wat het lijkt? En wat voert Malfidus in zijn schildje? Komt Voldy nog eens om de hoek kijken? En hoe zit het met de horcruxen, waar Perkamentus over verteld? Dit (bijna) allemaal word onthuld in het zesde deel van onze geliefde Harry Potter!

Oordeel: Ik zat er weer helemaal in. Heerlijk boek.
Alleen was ik deze keer een stuk minder onder de indruk van Perkamentus' dood dan de voorgaande keren. Hoewel ik nu steeds moet denken: Wat gebeurde er met Perkamentus en de drank?
En I love Snape. Hij is echt gaaf.

Cijfer: 7.9. Soms mocht de tienerdrama wel wat dimmen.

Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2007 22:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek: Zoet!
Auteur: Yoyo van Gemerde

Waar gaat het over: Ik zal de achterkant overtypen.
'Manuela heeft het goed voor elkaar: hoewel ze nog maar net klaar is met de kunstacademie wordt ze gescout door een galeriehouder. Ook privé gaat het haar voor de wind: ze vind een huurster voor de bovenverdieping van haar nieuwe huis in de Amsterdamse Pijp en die nieuwe buurvrouw lijkt al snel een goede vriendin te worden.
Maar dan krijgt Manuela een vreemd telefoontje, en een tweede, en een derde. En daar blijft het niet bij. Een anonieme persoon dringt op afschuwelijke wijze haar leven binnen. Langzamerhand bekruipt haar het akelige gevoel dat haar belager iemand is die haar diepste geheimen kent.'

Oordeel: Het was spanneeeeend. Normaal lees ik meer diepzinnige boeken, maar af en toe [vooral in de zomervakantie] ben ik van de chicklits. Dit is een Nederlandse chicklit. Normaal ben ik niet zo enthousiast over Nederlandse chicklits, omdat ze nogal voorspelbaar zijn. Deze niet! Manuela is een gaaf persoon. Okee, na een tijdje wist ik wel wie de stalker was, al voor Manuela het door had. Maar toch. Hij blijft spannend en is gewoon leuk (:

Cijfer: Hm.. Een 8,2 ofzo.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 1496 Sikkels

rooieke is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 20:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek: natascha kamphusch
Waar gaat het over: weet zo ff niet hoe de 2 schrijvers heette
Wat vond je d'rvan: ik vond het een super boek, je komt zoveel meer te weten maar ook weet nie niet genoeg eigenlijk van wat je allemaal wil weten.
Waarom heb je het gelezen: omdat ik graag waargebeurde verhalen lees. en dan het liefste zulke.
Cijfer: 8,5

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

SchadowCat is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2007 19:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek: De Tiende Wet van de Magie, Fantoom van Terry Goodkind
Waar gaat het over: Wel voor degenen die de boeken van de wetten van de Magie al gelezen hebben , of een ervan, weten waar het over gaat. Het gaat over magie en dat de wereld op het punt staat te vallen voor een slechte man, een droomwandelaar genaamd Jagang, en Richard Rahl moeten de wereld redden van de ondergang.
Wat vond je d'rvan: Fanatstisch!!! Dit is het voorlaatste deel van de serie en ik kan niet wachten tot het laatste deel uitkomt!!! Het is zo spannend!!! *zucht* *fanvlaggetjes*
Waarom heb je het gelezen: Omdat ik de negen voorgaande boeken van deze reeks heb gelezen en omdat ik die zo heerlijk en prachtig en fantastisch vond moet k natuurlijk elk niet deel in handen krijgen. Nu nog wachten op het laatste. En voor degenen die het willen weten: ikben deze reeks beginnen lezen op aanraden van een vriendin van me. Ik ben haar nog altijd erg dankbaar hiervoor!!
Cijfer: Op hoeveel? Op 10: 10/10. Op 20: 20/20. Op 30: 30/30. Enzovoort.... 100/100.

Ik raad iedereen en alles aan deze reeks ook te lezen!!!

greetzz
ShadowCat

°-ShadowCat-°

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

Quinney is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2007 8:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek: De Mammoetjagers
Auteur: Jean M. Auel

Waar gaat het over: Dit boek is de derde in een serie van vijf boeken ('De Aardkinderen'). Het verhaal speelt zich af in de ijstijd, dus met neaderthalers en mammoeten enzo (;. Het verhaal zelf gaat eigenlijk de hele tijd over een vrouw (Ayla). Zij is zeg maar een mens, en op 5-jarige leeftijd komt haar hele familie/stam om bij een aardbeving. Hierna wordt ze in een stam van Neaderthalers opgenomen, hier gaat boek 1 over. Op een gegeven moment trekt ze daar weg en gaat ze alleen in een vallei wonen waar later nog een man bij komt (Jondalar), dit is boek 2. Het boek dat ik nu net uit heb gaat over dat Ayla en Jondalar samen bij een stam van hun eigen 'soort' om het zo maar te noemen terechtkomen.

Wat vond ik ervan: Ik vind het verhaal opzich heel leuk, maar alleen wordt hier en daar de sex wel heel erg uitgebreid beschreven Rolling Eyes Dat hoeft er van mij niet echt perse bij. En na een tijdje wordt het verhaal ook een beetje langdradig want de schrijfster gaat een beetje te lang door over hetzelfde onderwerp.

Cijfer: 7,5

- Snow Patrol, Open Your Eyes
Lander
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 51 Sikkels

Lander is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2007 15:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek: Harry Potter en de Orde van de Feniks

Auteur: J.K. Rowling

Waar gaat het over:
Harry's verplichte zomervakantie bij oom Herman en tante Petunia op de Ligusterlaan is dit keer nog erger dan alle voorgaande jaren: niet alleen wordt hij door de Duffelingen weer vreselijk behandeld, ook zijn beste vrienden lijken hem deze zomer totaal te negeren. Harry vindt dat hij iets moet doen, maakt niet uit wat, om zo snel mogelijk te kunnen terugkeren naar Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Maar dan krijgt de vakantie een onverwacht einde en wordt het zelfs onzeker of Harry nog wel aan zijn vijfde jaar op Zweinstein mag beginnen. Vreemde gebeurtenissen stapelen zich op en Harry doet ontdekkingen die het hem onmogelijk maken kalm te blijven...
Wat vond je d'rvan: Heel mooi natuurlijk!

Waarom heb je het gelezen: Omdat ik een HP-Fan ben, maar het meest omdat ik de film beter zou begrijpen.

Cijfer: 9/10

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 55 Sikkels

Imke is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2007 16:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gelezen boek: Pretty Little Liars
Auteur: Sara Shepard
Waar gaat het over: Rosewood, Pennsylvania – tussen de Mercedessen, de gigantische villa’s en de perfect bijgehouden sierheggen, viert het geroddel hoogtij. En dat is niet vreemd, want iedereen heeft wel wat te verbergen, en dat geldt zeker voor het groepje middelbare-schoolvriendinnen van Aria. Zijzelf heeft een affaire met haar leraar Engels, Spencer heeft een oogje op het lekkere vriendje van haar zus en Hanna gebruikt gemene trucjes om mooi te blijven. Samen delen ze echter een geheim dat nog veel gruwelijker is, maar dat niemand anders kent. Tot ze op een dag berichtjes ontvangen van iemand die zich ‘A’ noemt. Is ‘A’ Alison, hun beste vriendin die een jaar geleden is verdwenen…?
Waarom heb je het gelezen: Het leek me best een hip boek, iets van deze tijd, en ik vond de cover ook mooi, jong, fris,..
Wat vond je ervan: Het was echt een mooi boek; je kon je goed inleven in de personage's en hun leefwereld. En als je eenmaal in het verhaal zit, kan je niet meer stoppen. Je móét gewoon weten wie die geheimzinnige 'A' is! Ook de afwisseling tussen alles is leuk. Er zijn momenten dat je je plat lacht, maar ik heb ook momenten gehad waarop ik een brok in m'n keel had...
Het enige minount is het einde... Ze zouden gewoon moeten verbieden een boek zo te laten eindigen. Het eindigt net op het moment een nieuw mysterie de kop opsteekt... Gelukkig maar dat er een 2e deel aankomt!
Cijfer: 9,5/10

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 29, 2007 10:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben op vakantie geweest dus heb ik veel gelezen vind ik in 10 dagen. xD

• De Bende van Jan De Lichte - Louis Paul Boon

Boekmeter:
      In 1748 werd in Aalst de roverhoofdman Jan de Lichte wegens zesvoudige moord terechtgesteld. Hij was de Vlaamse Cartouche die zich tegen de verpaupering verzette door kastelen en postkoetsen te plunderen en de buit onder de armen te verdelen. Dit is het portret van deze op drift geraakte idealist die met zijn bende een bloedig spoor trok in de Vlaamse historie.

Ik vond het echt een prachtig mooi boek! Heel schokkend, en heel meeslepend. Ik moest even aan de taal wennen want het is een beetje Vlaams en ik woon in Nederland. Maar ik vind het echt een super, mega, extreem mooi boek. Het deed me denken aan de volwassen en verbeterde versie van Jehanne van Simone van der Vlugt.

• Harry Potter & The Deathly Hallows - J.K. Rowling

Ik ga hier niets over vertellen, ik wil me geen onnodige ban op de hals halen. Mijn reacties staan elders op het forum. Wink

• Dagboek van een Geisha - Arthur Golden

Boekmeter:
      De 9-jaar oude Chiyo is de dochter van een arme visser en wordt van haar familie gescheiden en verkocht aan een geishahuis in het Gion-district van Kyoto. Hier is ze het mikpunt van de grillen van hoofdgeisha Hatsumomo, maar zij weet zich te verzetten en groeit met hulp van Hatsumomo's concurrente Mameha uit tot de beroemdste geisha van Japan.

Ik vond het echt een prachtig mooi boek en kan het aan iedereen aanraden. Het leest heel fijn en het is heel meeslepend. Bovendien is het heel interesant. Ik heb de film nog niet gezien maar ik wil m vandaag of morgen zeker zien!

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp