Auteur |
Bericht |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 09, 2007 16:56 |
 |
Chaja-girl schreef: | Het klinkt misschien raar, maar Knijster (in het Engels Kreacher) doet me heel vaak denken aan Gollum uit LotR! Die zijn allebij gemeen en verbitterd enzo... Allen zien ze er in m'n gedachten wel wat anders uit.
En bij Sirius moets ik eerst ook steeds denken aan Jezus! Ik weet niet waarom... Maar soms ook aan Aragorn uit LotR;
ze zijn allebei moedig,
sterk,
slim,
mysterieus,
in het begin van het verhaal lijkt het alsof ze aan de slechte kant staan,
zijn eigenlijk behoorlijke goodguys,
stoer,
behoorlijk knap *zwijmel*
en zijn allebei verbitterd door de daden van hun voorouderen. |
dit is absoluut niet waar, sirius vind ik niet echt bepaald slim ik vind hem meer roekeloos. Aragorn komt niet echt over als de bad guy in het begin vind ik, sirius zeker wel. Knap zijn ze allbei op zich wel.
Aragorn is niet verbitterd door de daden van zijn voorouderen! hij mist zijn familie juist en is er kapot van als hij merkt dat zijn landgenoten in problemen zijn. Hij is een van de dunedain en als hij bij hun land aankomt merkt hij dat al die mensen vernietigt zijn door sauron, dat vind hij afschuwelijk. Hij was trots op waar hij vandaan kwam!
Verder vind ik dat Perkamentus op Gandalf lijkt ( logisch ). Sirius lijkt veel op mijn oom qua uiterlijk en karkater. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 09, 2007 19:52 |
 |
Over de Aragorn/Sirius vergleijking: Ik vind Aragron veek knapper! Kwa innerlijk weet ik het niet echt.
Ik vind Merry and Pippin op Fred en George Wemel lijken.
Harry en Frodo vind ik niet te vergelijken. Ik weet niet waarom, ik vind dat gewoon  |
HPF and us <3
Forever in our hearts!
Laatst aangepast door Jessica. op Vr Jul 13, 2007 16:08; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 10, 2007 10:27 |
 |
ja merry en pippin zijn zeker te vergelijken met Fred en George idd. Allevier boefjes die graag kattekwaad uithalen. Ik ken Aragorn wel van innerlijk, ik ken de boeken erg goed maar hij is heel anders dan Sirius, veel wijzer en sterker. Mij gaat het niet echt om het uiterlijk. |
Sawyer |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 10, 2007 11:06 |
 |
Aragorn heeft volgens mij een heel ander karakter dan Sirius. Aragorn is volgens mij wat wijzer dan Sirius en Sirius is brutaler dan Aragorn.
Merry and Pippin kun je wel vergelijken met Fred en George, omdat ze beiden graag kattekwaad uithalen. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Chaja-girl
3e jaars

Verdiend:
223 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 11, 2007 15:25 |
 |
Nog ff op al die reacties hirbove, ik weet niet zoveel over Aragorn enzo, maar het was gewoon waar ik dan aan denk. Sirius is inderdaad veel roekelozer enzo, maar hij is toch wel slim. En Aragorn is ook inderdaad niet echt een potentiele badguy, maar aan hte bigin van de eerste film zie je hem daar in die kroeg heel mysterieus zitten... Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
En over dat Aragorn knapper is dan Sirius, dat weet ik nog zo net niet. Want ik heb het dus absoluut niet over de film! In de films vind ik Gary Oldman als Sirius bij lange na niet knap genoeg!
Maar hier: de echte reden voor deze nieuwe post. Ik heb laatst Star Wars voor het eerst gezien, en toen viel me dit op:
Perkamentus doet me denken aan Yoda.
Eerst niet, maar in het deel dat Luke Skywalker op zoek is naar Yoda, doet Yoda wel heel vaag en lollig, terwijl hij ook superserieus en wijs kan zijn. En niet te vergeten dat hij supergoed kan vechten, ookal is 'ie zo oud! |
|
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 11, 2007 15:33 |
 |
A.Perkamentus schreef: | Aragorn heeft volgens mij een heel ander karakter dan Sirius. Aragorn is volgens mij wat wijzer dan Sirius en Sirius is brutaler dan Aragorn.
Merry and Pippin kun je wel vergelijken met Fred en George, omdat ze beiden graag kattekwaad uithalen. |
Je hebt zeker gelijk over Aragorn, die zou ook nooit zo'n pestkop als Sirius geweest zijn, daar is hij veel te wijs voor. Aragorn is in de boeken 87 jaar oud maar zo ziet hij er niet uit, omdat hij een van de Dunedain is, gezegend met een lang leven. Merry en Pippin vind ik wel erg gegroeid door de boeken heen, ze zijn slimmer en wijzer geworden. |
Sawyer |
|
  |
 |
12cho21
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
89 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 12, 2007 19:48 |
 |
Uhm Er Is Een Manga Karakter En Die Doet Me Veel Denken Aan Voldemort, Hij Heet Naraku
Waarom Hij Me Aan Doet Voldemort Denken:
Allebij Naam Veranderd
Allebij Bad Guys
Vroeger Waren Ze Bijde MooiBoys
Allebij Ongeveer Zelfde Leeftijd
Allebij Onsterfelijk
 |
_________________ If You Love Someone, Set Them Free...
If They Come Back, They're Yours...
But If They Don't, It Was Never Meant To Be... |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 12, 2007 20:45 |
 |
De oude Perkamentus(Richard Harris) deed aan Sinterklaas denken Weer een man met een witte lange baard  |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 13, 2007 10:55 |
 |
ik vind merry en pippin op fred en george lijken. Omdat ze allebei kattekwaad uithalen en omdat ze hun vrienden altijd helpen.
Ik snap wel waarom mensen de aragorn/sirius vergelijking maken: allebei donker haar en een baard, ze zijn ongeveer van dezelfde leeftijd.
Maar ik vind harry en frodo dus ook niet te vergelijken, ze zijn gewoon heel anders. je kan ze alleen vergelijken omdat het de hoofdpersonen van het verhaal zijn. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 13, 2007 11:01 |
 |
@missme89;
Ik had inderdaad ook al die link gelegd van Sirius/Aragorn, maar toen ik film 5 aan het bekijken was, deed hij mij de hele tijd aan iemand denken die ik kende. Maar ik weet nu dus niet meer wie, ik kan er echt niet opkomen en da's heel irritant ^^" Maar zijn gehele karakter, hoe dat in de film naar voren komt, leek echt zó op iemand die ik ken. Maar wie? xD |
 |
nirphania
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 13, 2007 13:54 |
 |
Ik vind Omber op mijn Nederlands lerares lijken.
Dat was ook een takke mens, ze wis altijd alles beter en was heel onredelijk.
Hermelien doet me denken aan een vrouw die nu bij me in de klas zit, ze haalt altijd goede cijfers en plant alles.
En dan doet ze ook nog betweterig (dat doe ik ook hoor maar ik heb het vaak mis zij niet ) |
|
|
  |
 |
Auror89
4e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 13, 2007 14:50 |
 |
missme98 schreef: |
Ik snap wel waarom mensen de aragorn/sirius vergelijking maken: allebei donker haar en een baard, ze zijn ongeveer van dezelfde leeftijd.
|
Sirius en Aragorn lijken inderdaad op elkaar maar ze zijn niet van dezelfde leeftijd. Sirius was een jaar of 35 of 36 toen hij doodging.
Aragorn is op het moment dat the Fellowship vertrekt ongeveer 88. |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Vr Jul 13, 2007 15:55 |
 |
nirphania schreef: | Ik vind Omber op mijn Nederlands lerares lijken.
Dat was ook een takke mens, ze wis altijd alles beter en was heel onredelijk.
Hermelien doet me denken aan een vrouw die nu bij me in de klas zit, ze haalt altijd goede cijfers en plant alles.
En dan doet ze ook nog betweterig (dat doe ik ook hoor maar ik heb het vaak mis zij niet ) |
Omber doet mij dus echt wel bij me oude lerares van het eerste jaar op de middelbare school denken. Oh wat was die erg zeg, je moeg daar ook helemaal niks van, en ze kon ook vaak van die verhalen vertellen wat je gewoon niks van snapte |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 13, 2007 16:31 |
 |
Ik zou het anders wel leuk gevonden hebben om een lerares als Omber te hebben, ik denk dat ik dan een beetje Fred en Georgeachtig zou worden
Ze lijken trouwens echt op Merry en Pippin zoals hier al is gezegd  |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 13, 2007 17:51 |
 |
Auror89 schreef: | missme98 schreef: |
|
Sirius en Aragorn lijken inderdaad op elkaar maar ze zijn niet van dezelfde leeftijd. Sirius was een jaar of 35 of 36 toen hij doodging.
Aragorn is op het moment dat the Fellowship vertrekt ongeveer 88. |
Ja dat weet ik, hij is een doler. Maar in de films lijken ze even oud, en daar worden de meeste vergelijkingen op gebaseerd. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
|