Auteur |
Bericht |
witch-melissa
2e jaars

Verdiend:
37 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 03, 2007 11:47 |
 |
1: Ik denk dat als hetgene waar een geest aan is verbonden verdwenen of 'dood' is dat de geest dan zelf ook wel verdwijnt
2: Ik heb geantwoord dat ik het nog niet wist maar nu ik er zo over nadenk denk ik dat ik er geen wil zijn, want je leeft niet meer en je kan niet meer eten enz. dus dan lijkt het mij des te moeilijker om allemaal levende mensen om je heen te zien. |
_________________ Ron Weasley
"WEASLEY IS OUR KING!" |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 03, 2007 12:00 |
 |
Nee, niet alle geesten zijn verbonden aan zweinstein...
Ik denk dat ze echt tot het einde van de wereld blijven bestaan en dan gewoon verdwijnen...
Ik zou zéker geen geest willen zijn, want na een paar eeuwen is de lol ervan af. dan kan je alleen maar lijdzaam toezien hoe anderen leven en jij verveelt je tot in de eeuwigheid... |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 24, 2007 9:47 |
 |
Ik zou niet willen leven als geest. Misschien een paar dagen, maar nooit voor eeuwig. Elke dag weer opstaan en eigenlijk niets doen. Je kan niet eten etc. Dat lijkt mij echt niets. Het voordeel is alleen dat je álle boeken van de wereld kunt lezen, omdat je toch blijft bestaan , maar dat zou een leven als geest mij niet waard zijn. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
Vivian.
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 24, 2007 10:04 |
 |
Met een leven als geest zou ik niet kunnen leven (of dood zijn XD).
Het is dan wel interessant om te zien hoe het na je dood met iedereen gaat, maar zoals al gezegd is... Je bestaat eeuwig, waardoor je op den duur niks meer te doen weet. Het lijkt me net zoiets als in de gevangenis zitten, alleen dan erger: je ziet iedereen dingen doen maar je kan alleen tegen ze praten en hoort er niet echt bij. |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Vr Aug 24, 2007 11:23 |
 |
Jemig, ik weet niet wat ik zal kunnen gaan doen als je een eeuwige leven als geest rond moet brengen. Ik bedoel wat kan je doen , dan behalve met andere mensen praten of iemand gek maken die jou ooit eens het leven zuur wilde maken. Ik denk niet dat ik een geest zal willen zijn. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Lily Tonks
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
726 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 24, 2007 15:14 |
 |
Ik denk dat geesten verdwijnen als datgene waar ze zich aan gebonden hebben verdwijnt. Dus dat Haast Onthoofde Henk verdwijnt als Zweinstein ten onder gaat.
Ik zou het niet willen: je kan alleen maar zien hoe anderen nog leven, en zelf kan je alleen maar toekijken... |
_________________ Goodbye, HPF... I'll miss you. |
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 24, 2007 15:45 |
 |
Ik zou geen geest willen worden, want dan blijf je maar zo ronddwalen... Op een gegeven moment word je het leven toch gewoon moe? Hoe mooi het ook mocht zijn? Ook weet ik op dit moment niet echt of ik bang ben voor de dood, alleen dat ik nu niet dood zou willen. |
_________________ Blimey. |
|
  |
 |
Auror89
4e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 24, 2007 16:01 |
 |
Een geest blijft denk ik tot het einde van de wereld ronddolen. Ik denk niet dat de geesten verbonden zijn aan Zweinstein, volgens mij is de keus of ze weg willen gaan volledig aan hen.
Persoonlijk zou absoluut niet verder willen gaan als geest, je bent toch al dood. En je kan niet meer eten, drinken, noem maar op. Het lijkt me verschrikkelijk om constant naar mensen te moeten kijken die dit allemaal nog wel kunnen.
Nog erger lijkt het me rond te zweven in de wetenschap dat je hier niet mee kunt stoppen. Je komt allerlei mensen tegen die je misschien zelf zult zien sterven. |
_________________ Dumbledore's man through and through," said Harry. "That's right." |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 24, 2007 16:12 |
 |
Nee, ik wil geen geest zijn. Dan zou ik niets meer kunnen aanraken, en zo, bovendien lijkt het me ook wel een beetje eng om een geest te zijn, in een zekere zin. Dus nee, zoiets hoeft voor mij niet echt. |
|
  |
 |
Dennis Krauwel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: In de slordige bezemkast van mijn huis der gedachten
|
Geplaatst:
Ma Aug 27, 2007 14:40 |
 |
Voor geen goud zou ik een geest willen worden na mijn dood. Als geest blijf je eeuwig rondwaren. Eeuwig. Eeuwig is echt geen pretje hoor. Op een gegeven moment ben je het echt wel zat. Eeuwig leven zoals Nicholas Flamel, daar moet ik ook niet aan denken. Op een gegeven moment, zoals met alles, is de lol er gewoon af. Wij, als mensen, moeten gewoon accepteren dat je eens dood zal gaan, dat dat dan gewoon het einde is. Punt. Finito. Om Dumbledore maar even te citeren: "Death is nothing but the next great adventure." |
 |
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
230 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 27, 2007 16:06 |
 |
Aan de ene kant lijkt het me wel grappig om een geest te zijn, allemaal mensen laten schrikken enzo xD maar asl het eeuwig duurt gaat de lol er wel een beetje af he... Dat lijkt me dus niet zo geweldig... maar voor even lijkt het me wel oké  |
|
|
  |
 |
riccmaster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 17:37 |
 |
iki zou een geest willen worden,omdat je dan je leven voort kan zetten.niet veel kiezen ervoor maar ik vind het handig.door een muur zweven,onkwetsbaar zijn(alleen versteend worden als je wordt gedoodt)ik vind het handig.niet?ik wel ik zo ervoor kiezen.alleen kan je niet eten en heb je geen toverkracht meer maar dat maakt toch niet uit.toveren kunnen dreuzels ook niet. |
_________________ weg met de regelsµ |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 17:43 |
 |
riccmaster schreef: | iki zou een geest willen worden,omdat je dan je leven voort kan zetten.niet veel kiezen ervoor maar ik vind het handig.door een muur zweven,onkwetsbaar zijn(alleen versteend worden als je wordt gedoodt)ik vind het handig.niet?ik wel ik zo ervoor kiezen.alleen kan je niet eten en heb je geen toverkracht meer maar dat maakt toch niet uit.toveren kunnen dreuzels ook niet. |
Begin zal het waarschijnlijk voor veel mensen leuk zijn, misschien ook wel lekker wraak geven aan de mensen die jou het leven zuur hebben gemaakt. Maar de denk je niet dat het aan tijdje de lol daar van af is. Of ja zoals jij zeg je leven voort zetten? Hoe wil je dat dan doen? Ik bedoel je kan niet ergens voor een baan solliciteren of wat dan ook. Geen geliefde vinden waarmee je verder wilt gaan leven. Ik weet het niet, het zal niks voor mij zijn  |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Crissy77
5e jaars

Verdiend:
403 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 15, 2007 9:44 |
 |
1) Net als velen hier denk ik dat een geest blijft, totdat hetgene wat hem aan de aarde verbind er niet meer is. Dus als Zweinstein weg zou zijn, gaan de geesten ook weg.
2)Ik zou niet weten of ik een geest zou willen zijn. Je weet natuurlijk nooit hoe dat zou zijn, maar het lijkt me heel vreemd om iedereen waar je om geeft te zien, en dat zij je niet zien. Heel raar. |
|
|
  |
 |
missy_m
1e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 15, 2007 17:57 |
 |
Ik weet niet hoelang zo'n geest zou blijven op aarde, misschien tot het einde van wereld, maar ik denk toch eerder dat een geest verdwijnt als dat waarmee ze verbonden zijn (zweinstein) ook verdwijnt.
Ik weet het niet, hoor. Ik denk dat het na verloop van tijd wel zou gaan vervelen, om een geest te zijn. En je ziet andere mensen genieten en leven terwijl je zelf toch wel dood bent. Je kan toch veel dingen niet doen.. maar wie weet hoe zoiets echt zou zijn, wat voor een ervaring dat zou zijn, als geest ronddwalen. |
|
|
  |
 |
|