Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Muziek: Muzikanten op het Forum ? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2007 18:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Mijn oma heeft een keyboard en daar speel ik al heel lang op. Maakt mijn moeder een grap over dat ik de keyboard maar mee naar huis moet nemen, zegt mijn oma: "Ok, wanneer gaat tie mee?" We waren eerst verbaasd, maar nu....ik heb mijn eigen keyboard!!!!!! Woohoot en het is zo fantastisch om weer te kunnen spelen. En j-me heeft voor kerstmis een gitaar gekregen!!! En Princess_Morgan speelt dwarsfluit, dan kan er vaak moi tussen!! Dus binnenkort maar bladmuziek halen wat we dan samen kunnen spelen. Hij is al bezig met wacky namen te verzinnen. Rolling Eyes Zo lang ik maar muziek kan maken!!! Familiebandje dus!!! Behalve dat we niet zingen, hahahahah.

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Profiel bekijkenStuur privébericht
Brendon
Oude Forumnaam: Brendon1470 5e jaars
5e jaars

Verdiend: 22 Sikkels

Brendon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2007 20:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik speel beginnend op akoustische gitaar , maar ga een elektrische gitaar kopen.
En Djembe 'speel' ik ook wel eens bij vrienden , en ik ben beter dan een vriend die het al 1,5 jaar doet , dus ik ga me ook een djembe kopen.

Mischien nog andere kleinere instrumenten , die niet al te veel plaats innemen en niet al te moeilijk te bespelen zijn , iemand tips ?

Carla
Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2007 18:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik speel dwarsfluit. Ik speel ermee in de harmonie en op school als begeleiding van de musical. Ik speel al bijna 11 jaar en ga er ook zeker mee door. Ik heb op dit moment ook nog les.

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 0:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik speel dus piano, zoals ik al eens gepost heb. EN mensen, ik krijg weer les! Van Snijtsheuvel in Venlo!
Zo cool, ik ga meer rock leren spelen, en gewoon van een liedje in allerlei genres en ik ben blij!
Ik krijg de lessen van mijn ouders, één keer in de week. =)
Ik heb al een proefles gehad, en het is cool!
*hypert een klein beetje*

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 23:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oké helen heeft deze topic opgezocht , deze topic was net geopend, terwijl hij er al was, ( maargoed dat wist ik natuurlijk ook niet Wink ) Ik speel nu helemaal geen muziek, al heel lang niet meer. Maar ik heb wel als klein jong meisje op een muziek school gezeten, heb onder trommelen, blokfluit en gitaar gezeten. Het was wel zeker leuk hoor. Maar als je me nu zal vragen, wil je iets gaan spelen, ahah dan kan ik het echt niet meer, Want het is zeker al 8 jaar geleden

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
M'leen
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 55 Sikkels

M'leen is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 14, 2007 14:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik speel al behoorlijk wat jaren piano, ik schat zo'n 8 jaar ofzo. Het liefste speel ik pop/rock nummers op de piano maar ik ben ook bezig met Yann Tiersen muziek (van de Amélie Poulin films) en andere muziek die daar een beetje op lijkt.
Eigenlijk zou ik ook nog heel graag gitaar willen leren, we hebben nu een gitaar te leen waar ik wat op oefen maar veel accoorden kan ik niet pakken omdat mijn handen te klein zijn Confused Van te kleine handen heb ik met piano spelen ook regelmatig last.

nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2007 2:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

ok ik ga dus echt naar de opticien want ik mis steeds meer dingen met lezen (en ook de bus omdat ik niet zie welke het is tot ie al weg rijd)
maar ik heb hem dan toch gevonden, nou ja helen dan.

Speel je een muziek instrument? za ja welke?
Ja ik speel gitaar, snare drum
Wat heb je altijd al willen spelen? (instrument)
Ik heb altijd willen drummen en nu doe ik ook zoiets maar als een eigen huis heb koop ik een drumstel.

Speel je in een band?
Met de gitaar niet, maar met de snaredrum speel ik en een doedelzak band.
Welk muziek genre speel je?
Op de gitaar van alles wat, rock, metal, keltish, reggea
op de snaredrum schotse doedelzak nummers.

Hoelang speel je al?
Gitaar 1,5 jaar les.
snare drum 4 weken. Maar het lukt al

Hermione_love
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 110 Sikkels

Hermione_love is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2007 18:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik speel een beetje keyboard, miss ga ik binnenkort weer op Pianoles.
Ik volg nu al zangles. Ik zing dus ook.
Mijn broer heeft een bandje: Ze heten resume dacht ik (de naam veranderd nog al vaak)
Ze hebben pas 3 nummers opgenomen, echt heel cool!

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2007 18:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op school leren we blokfluit spelen en ik kan dat al redelijk goed. Ik heb alleen wat probemen met noten schrijven en ze uit mekaar houden maar ik kan de meeste liedjes al van buiten leren.

Thuis heb ik nog een gitaar liggen en een doedelzak. Die gitaar kwam vanuit de rommelmarkt maar die snaren zijn niet zo goed (zijn van ijzer inplaats van paardenhaar). Die doedelzak is me veel te klein aangezien ze voor kinderen is tussen 8 en 10 jaar oud. Ik had me maar een kleinere gekocht omdat die grotere nogal duur waren. Het jammere is dat je op die kleine doedelzak niet op kan spelen. Je kan er wel in blazen maar echt bespelen is niet mogelijk.

Ik ben geen muziekante, maar ik zou wel graag leren drummen.^^

I'll do anything for you.
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2007 13:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

echt vet goed zoals ik al eerder zei zit ik bij een bagpipe band. Gisteren hadden ze hun eerste wedstrijd. Deze vond plaats in peine (ergens in Duitsland)
We deden mee in de laagste graad namelijk graad 5.

Ondanks dat ik nog niet meespeelde was ik wel vet zenuwachtig voor de vereniging.

De leraren hadden het voor elkaar gekregen om het ook in graad 4 te mogen proberen.

het eindresultaat,
in graad 5 2de (de drum sectie zelfs 1ste)
en in graad 4 6de van de 14 (en dat is best wel goed voor een eerste keer)
we zijn in graad 4 3de geworden voor de kwalificatie (wat dat betekend daar ben ik zelf ook nog niet achter)

We gingen dus naar huis met twee bekers.
En volgend jaar dan doe ik ook mee.

Frog Choir
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 66 Sikkels

Frog Choir is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2007 13:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Naja, ik zing dus dus erg graag, zou er ook heel graag wat mee willen doen.
Ik droom al sinds ik kloein was van een bandje, hoe ouder ik wordt, hoe meer tegenslagen ik tege me aan krijg, hoe sterker mijn wil wordt. Ik ben van plan volgend jaar muzikanten te gaan zoeken, het liefst uit de buurt van Rotterdam.. En dan uiteindelijk wil ik gewoon lekker optreden in amateurmuziekwereld, op poppodia enzo Very Happy Ik schrijf tussendoor ook al teksten enzo, dus beetje voorbereidingen zitten er al in Very Happy

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Glauces is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 16:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zit nou in mijn zevende jaar met klarinetles Very Happy. Ik speel ook in ene orkest (we hebben zelfs al een keer met het jeugdorkest meegedaan aan het Wereld Muziek Concours en zijn 5e geworden! Very Happy) en ik heb drie examens gedaan (A, B en C Wink) en voor C ben ik met lof geslaagd Very Happy
Ik speel vooral klassieke muziek, maar ook wel filmmuziek van Harry Potter en Lord of the Rings!

Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 17:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb geloof ik drie lessen keyboard gehad, ik vind het wel leuk, maar liever dat mijn vriend/neef mij een blaadje geeft met de noten eronder. Ik kan namelijk heeeeel erg slecht noten lezen. Ik maak geen muziek, maar ben laast wel naar een soort bijeenkomt van clubs gegaan , zoals Avalace enzo... Dat vind ik wel hip om te horen en zien, want de winterguard was er ook. Was echt heel erg leuk.

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 19:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou mensen, ik ben weer begonnen met het mezelf aanleren van gitaar spelen :') Ik heb de eerste akoestische gitaar van m'n broertje geleend en ik heb mezelf al 3 akkoorden aangeleerd :') Ik ben wel eens eerder begonnen maar toen ben ik na een paar week alweer gestopt vanwege tijdsgebrek... Waarschijnlijk heb ik er de komende tijd ook niet al te veel tijd voor vanwege school, maar ik heb mezelf de regel gesteld dat ik sowieso elke dag éventjes speel en dat ik mezelf elke zaterdag een nieuw akkoord aanleer, dat ik dan die week daarna extra hard ga oefenen. Hopelijk krijg ik er zo wat meer vaart in en leer ik de akkoorden wat sneller :')

Ik ben weer gemotiveerd geraakt vanwege de excursie waar ik afgelopen week heen was, naar Zwitserland. Het was een beetje een kamp-idee en er waren een paar lui met gitaren en die konden het zooo goed en het klonk zooo gaaf... Toen wou ik zelf ook zo graag :') Dus ik dacht, ik heb wel een gitaar thuis, waarom zou ik het niet gewoon proberen? Dus here we are, ik ga weer beginnen.

Inmiddels ken ik dus de Em, Am en de Dm :') En ook bijna de A7 [a] Dus het schiet op zich best op. En als ik het echt niet meer snap vraag ik het gewoon aan m'n broertje of aan één van die kerels die op excursie zo goed speelden :') Ik kom er vanzelf.

Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 23:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nu in mijn eigen tempo wat liedjes aan het leren (piano) . Nu ben ik bezig met Angie van The Rolling Stones en Hey Jude van The Beatles. Heb zojuist The Poetry Man van Stevie Ann afgerond, ben wat meer op basis van akkoorden, en dat bevalt goed. Wat meer de rock eruit halen. Cool Dit kan ik zo wel volhouden, en ik had een arrogante ijdeltuit als docent, dat liep niet.

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp