Auteur |
Bericht |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 11, 2007 9:21 |
 |
SeverusSnape schreef: | fairy_princess schreef: | Nou zo werkt het denk ik niet. Ik denk dat je gewoon altijd een eerlijk antwoord geeft op wat je gevraagd wordt. Dus als er gevraagd wordt of je een persoon hebt vermoord en het is niet zo, dan zeg je denk ik gewoon dat je dat niet deed. Dat is dan ook de waarheid. Het laat je gewoon de waarheid spreken, volgens mij dan. |
Maar als je nu de waarheid niet weet? Dan moet je wel wat zeggen. Of onder invloed bent van de Imperius vloek?
Wat is sterker: de Imperiusvloek of Veritaserum of de onbreekbare eed die Snape aflegt in boek 6? |
Ik denk dus ook dat veritaserum het sterkst is als je de waarheid wil weten.
De imperiusvloek doe je volgens mij wat de ander wil dus als de ander wil dat je liegt lieg je
De onbreekbare eed ligt eraan wat je beloofd hebt maar daar zit denk ik geen waarheid aan gebonden.
Bij de veratiserum heb je geen keuze. Daar moet je de waarheid vertellen of anders wat voor jou de waarheid is |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...
|
Geplaatst:
Vr Mei 11, 2007 9:36 |
 |
Ik vraag me eigenlijk min of meer af, wat er zal gebeuren met de persoon die plotseling mer de onbreekbare eed ophoud. Ik heb daar wel eens aan gedacht, dat Snape het voor Narcissa deed ( dat is ook zo ), om haar gerust te stellen. Maar dat hij verder er niet meer op in ging, als hij op Zweinstein zat. Maargoed het zal vaste en zeker iets hebben, dat je daar aan moet houden |
_________________ Het geluk van de vampiers is met ons!!
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 11, 2007 10:01 |
 |
Narcissa schreef: | Ik vraag me eigenlijk min of meer af, wat er zal gebeuren met de persoon die plotseling mer de onbreekbare eed ophoud. Ik heb daar wel eens aan gedacht, dat Snape het voor Narcissa deed ( dat is ook zo ), om haar gerust te stellen. Maar dat hij verder er niet meer op in ging, als hij op Zweinstein zat. Maargoed het zal vaste en zeker iets hebben, dat je daar aan moet houden |
Dat was toch de dood? Dat lijkt me eigenlijk wel genoeg... Behalve voor de slimmerts, want "there ware worse things than dead." |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
witch-melissa
2e jaars

Verdiend:
37 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 16, 2007 16:41 |
 |
Jhaa ik ben het daar helemaal mee eens anders zou de toverdrank voor niets zijn dus ik denk ook dat het er voor zorgt dat je de waarheid moet zeggen en dat het je dwingt de waarheid te zeggen. |
_________________ Ron Weasley
"WEASLEY IS OUR KING!" |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 21, 2007 0:25 |
 |
Veritaserum speelt een grote rol in de waarheid uitvinden over Dwaaloog Dolleman in boek vier. Waarom wordt het dan niet gebruikt in, bijvoorbeeld, de rechtszaken die genoemd worden in hetzelfde boek? Het zou veel makkelijker zijn in het oplossen van problemen zoals het probleem of Sirius Zwarts schuldig was of niet?
Veritaserum werkt het beste als het onverwachts wordt gebruikt, op de kwetsbare en die personen die niet genoeg talent hebben (op welke manier dan ook) om zichzelf te beschermen tegen de drank. Bartolomeus Krenck was net daarvoor aangevallen voor hij de drank kreeg gegeven en toen hij nog erg van de wereld af was, anders kon hij maatregelen hebben genomen tegen de drank - hij kon zijn echte keel hebben dicht gemaakt en hebben gedaan alsof hij onschuldig was, de drank hebben kunnen transfigureren in iets anders voor het zijn lippen raakte, of Occlumensie hebben toegepast tegen de effecten van de drank. In andere woorden, net zoals alle andere vormen van magie in de boeken, is Veritaserum niet veilloos. Ook kunnen sommige tovenaars zich beschermen tegen de drank, en andere niet, zou het dus oneerlijk en onbetrouwbaar zijn om deze drank te gebruiken in een rechtszaak.
Sirius zou misschien vrijwillig hebben aangeboden de drank in te nemen als hij de kans had gekregen, maar die heeft hij nooit gekregen. Meneer Krenck sr. machtsbelust en groeiend in het onrechtvaardig behandelen van verdachte, gooide Sirius in Azkaban op de (toegeven; overtuigende) getuigenissen van de velen ooggetuigen. Het trieste feit is dat zelfs als Sirius de waarheid vertelde onder de invloeden van de drank, dan had Meneer Krenck iedereen er van overtuigd dat Sirius de boel was aan het bedriegen door hemzelf immuun te maken voor de drank.
Dit is wat Rowling zegt... Dus lijkt me duidelijk. Je kan je ertegen beschermen. Dus Vetiraserum is niet onkwetsbaar, het heeft veel met de persoon en de situatie te maken, wat het krachtigste is. |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
|
| |