Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Tolkien boeken Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: heb je al eens een boek van Tolkien gelezen?

Ja!!
71%
 71%  [ 68 ]
euh...wie zeg je..? (nee dus)
12%
 12%  [ 12 ]
ik ben van plan er een te lezen binnenkort
15%
 15%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 95

Auteur Bericht
Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 18:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb eindelijk de "two towers" en de "Silmarilion". Ik kon ze niet in de druk vinden die ik zocht (waar mijn andere boeken in zijn gedrukt), want die is best oud, dus heb ik de engelse versie gehaald in een niet al te nieuwe druk. Anders vind ik ze niet zo leuk.

Ik heb de "Hobbit"zelfs dubbel gekregen op een verjaardag!!!

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Profiel bekijkenStuur privébericht
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 0 Sikkels

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 12:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb De Hobbit, De Reisgenoten, De Twee Torens, De Terugkeer Van De Koning en (weet niet zeker of t zo heet) Afgesloten Verhalen gelezen. Ik vond alle boeken heel mooi.
Ik vind het een heel creepy idee dat die man een heel ander wereld heeft uitgedacht!!! Shocked Een soort The Sims ofzo... Echt eng met een eigen verleden, heden en toekomst. Eigen tijdlijnen, schriften, helden, oorlogen en vredes. Eigen werelddelen en een eigen helal. Echt angstaanjagend vind ik dat idee... Embarassed

The show must go on my moonlight

MiYuvi

Laatst aangepast door Josse op Do Jan 11, 2007 16:16; in totaal 1 keer bewerkt
Ryelle
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

Ryelle is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 22:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

mijn favoriete tolkien boek blijft boek 4 (2de deel van de Two Towers dus) van LotR en meerbepaald hfst 4: of herbs and stewed Rabbit. Ik heb LotR zeker al 15 keer gelezen, en ik heb de gewoonte dat elk jaar minstens 1 keer te doen Very Happy freak, I know, maar tja. Tis het zelfde met HP, dus...

Maar ik ben ook dol op de silmarillion (Valaquenta en quenta Silmarillion vooral) en de hobbit

Ik heb ook farmer Gilles of Ham, the adventures of Tom Bombadil en Unfinished tales. Wel, eigenlijk alles, behalve Roverandom.

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 21:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de ban van de ring gelezen en de hobbit van Tolkien. Ik vond 'in de ban van de ring' heel erg goed, maar de hobbit vond ik wat minder. Het is meer een sprookje en kinderboek en dus wat kinderachter geschreven. Ik vind het jammer dat ze in de lord of the rings films soms het plot hebben veranderd waar dat niet nodig was.

16-08-2005 ~ 31-12-08
DutchHermione
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 27 Sikkels

DutchHermione is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 20:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik moet met grote schaamte bekennen dat ik pas afgelopen weken 'In de ban van de ring' gelezen heb, en dan dus ook nog in het Nederlands...
Ik heb mijn redenen wel.. (te dik, ik ben een boekenwurm die niet stopt als ik ben begonnen, dus om mijn studie niet te storen nooit begonnen).. maar goed: heb nu dus de Nederlandse vertaling gelezen! Ik vind het verhaal echt heerlijk, al is de beschrijving soms wat aan de langdradige kant vind ik zelf...
Ik wil nu wel errrrug graag een mooie engelse versie van de boeken (ik heb de nederlandse pocket-versie) maar goed.. daar sparen we nog ff voor.
Mijn omslachtige plan was na mijn afstuderen weer een bibliotheek-abbo te nemen.. en dan zou ik zeker ook de andere werken van Tolkien willen lezen...

I do not believe this darkness will endure.
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 24, 2007 22:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

*hypert*
Op 20 april 2007 verschijnt het allernieuwste Tolkien boek!
Het boek is ook nieuw in Engeland!

Er waren al eerder fragmenten van de kinderen van Hurin te lezen in de Silmarillion en in Nagelaten Vertellingen, maar nu is het verhaal binnenkort volledig leesbaar in boek-vorm!

De eerste nieuwe Tolkien sinds De Silmarillion in 1977, in speciale gebonden editie.
De kinderen van Hurin is het verhaal van het tragische lot van de mensenheld Hurin en zijn kinderen Turin en Nienor, die allen een grote rol spelen in de mythologie die Tolkien creëerde voor Midden-aarde, in de tijd dat Elfen en Mensen nog niet van elkaar vervreemd waren. J.R.R. Tolkien begon al in 1918 aan het schrijven van De kinderen van Hurin. Het is een van de drie 'Grote Verhalen' waar hij zijn hele leven lang aan bleef werken en als zodanig een van de pijlers die de geschiedenis van In de ban van de ring ondersteunt.
Dit boek bevat een nieuwe kaart, getekend door Christopher Tolkien. Omslag en kleurenillustraties van Alan Lee, al jarenlang de vaste illustrator voor de Tolkien-boeken, die een Oscar ontving voor zijn werk aan de Lord of the Ring-films.

Image

Je kunt het boek al bestellen op Bol.com!

Type: Hardcover
Estimate: 304 pages
Publisher: Uitgeverij M
Publication Date: 20 April 2007
Language: Dutch
SBN10: 9022547647
ISBN13: 9789022547649
Price: 22,50 €

De verschijning is precies 12 dagen na mijn verjaardag^^

Ik vraag me wel af wie het vertaald heeft, aangezien Max Schuchart [de vaste vertaler] op 25 februari 2005 gestorven is!

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 121 Sikkels

LuCos is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2007 22:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:

*hypert*
Op 20 april 2007 verschijnt het allernieuwste Tolkien boek!
Het boek is ook nieuw in Engeland!

De verschijning is precies 12 dagen na mijn verjaardag^^

Ik vraag me wel af wie het vertaald heeft, aangezien Max Schuchart [de vaste vertaler] op 25 februari 2005 gestorven is!

haha, ik lkker 4 dagen naa rme verjaadag Razz,

ik ben ook benieuwd wie hem zal vertalen ja, maar ik denk dat ik hem toch in het engels ga lezen. Het boek lijkt me echt super!

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 13:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vreemd dat er zo weinig reactie is op dat nieuwtje.
Ik hyper er nog steeds van. Ik heb die afbeelding tweemaal afgedrukt, waarvan ik één exemplaar in mijn kamer opgehangen heb en een ander gewoon altijd op school bij me heb.

Verder heb ik onlangs Sprookjes en Vertellingen gekocht van Tolkien. Een sprookjesboek, waar ik helemaal gek van ben.
Image
Dat boek bevat het volgende;
- De avonturen van Tom Bombadil
Gedichtjes over hem die ook apart te koop zijn.
- De thuiskomst van Beorhtnoth
Een waargebeurd oorlogs-fragment dat Tolkien aangepast heeft. Wel heel ingewikkeld en een beetje à-là Shakespeare.
- Over Sprookjesverhalen
Een (lang) essay dat Tolkien schreef. Heel interessant en leuk, maar wel erg langdradig en nogal nutteloos.
- Blad van Klein
Heel erg leuk sprookje
- Boer Gilles van Ham
Heel erg leuk sprookje
- De Smid van Groot Wolding
Heel erg leuk sprookje

----

Nu moet ik enkel nog Nagelaten Vertellingen, Roverandom, Meneer Blijleven en De kinderen van Hurin kopen en dat heb ik alle Nederlandse Tolkien boeken.

Ja, ik geef het toe, ik ben in de ban... Razz

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 55 Sikkels

Dedalus Diggel is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 18:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb afgelopen weekend de trilogie uitgelezen in die 3-in-1 versie. Prachtig boek, heb ook alle aanhangsels uitgelezen omdat ik wilde weten hoe het met alle Reisgenoten verder ging.

De Hobbit heb ik ook gelezen, maar afgezien van de Silmarillion wist ik niet dat er nog andere boeken waren. Misschien dat ik die ook nog eens ga lezen.

Dit nieuwe boek spreekt me in ieder geval wel erg aan, daar het ook nog met Midden-Aarde te maken heeft, en de magie die die wereld heeft laat me dan ook nog niet los.

...
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Zo Feb 18, 2007 17:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een paar posts geleden melde ik dat er een nieuw Tolkien-boek zou gaan komen; De kinderen van Hurin. Daar staat ook de kaft die de Nederlandse versie mee zal krijgen. Ondertussen is ook bekend gemaakt hoe de Engelse versie er zal uit zien;

Image

Ik vind het wel grappig dat de Nederlandse editie eerder bekend is dat de originele Engelse^^

EDIT; En in het boek zullen er illustaties staan van Alan Lee. Het eerste voorbeeld is gisteren vrij gegeven. Klik!

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2007 20:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb vorige week een soort encyclopedie gekocht. Het boek heet 'De Tolkien lexicon' en is geschreven door J.E.A. Tyler. Het is een zeer compleet boek met daarin, op alfabetische volgorde uitleg over personage, plaatsen, enz. Het boek heeft iets van 664 pagina's en volgens mij staan er alle personages uit de volgende boeken van Tolkien:
- De hobbit
- In de ban van de ring
- De Silmarillion
- Sprookjes en vertellingen
- Nagelaten vertellingen
- De avonturen van Tom Bombadil

Ik denk dat dit een goede encyclopedie is die iedere fan van Tolkien en zijn boeken zou moeten hebben zeker omdat het zo compleet is. Voor wie hem wil kopen zou ik het wel snel doen want in de boekenweek (tot en met 24 maart) is dit boek te koop bij boekhandel "De slegte" voor maar 3 euro Shocked (Normaal het dubbele, dus nog goedkoop) !!! Ik weet niet of het bij al die de Slegte winkels te koop is maar ik heb hem in ieder geval in Nijmegen gekocht, dus daar hebben ze hem zoieso. Er zijn de slegte winkels in Nederland en Belgie (zie www.deslegte.com).

16-08-2005 ~ 31-12-08
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2007 10:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Children of Hurin-nieuws!!!

- De verschijningsdatum is verandert! Jaja, ipv 20 april is het nu 16 april! Yay! Dat betekend dus binnen twee weken!

- De uitgeverij heeft een trailer vrijgegeven waarin enkele fragmenten van het boek te zien zijn. Als je de trailer wilt zien, ga je naar deze pagina, en druk je in de rechterkolom op "View Now"

- Binnenkort kunnen we allemaal genieten van een voorsmaakje (fragmentje) van het boek!

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2007 13:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sorry, voor de dubbelpost, maar voor grote Tolkien-fans is dit belangrijk!
Nieuw Children of Hurin nieuws!!!

Image

- Wie onlangs naar de boekhandel ging trof daar de Nl. versie van The Children of Hurin niet aan! Terwijl ze nochtans bevestigd hadden dat de Eng. en Nl. versie op zowat hetzelfde ogenblik zouden verschijnen. Ik heb het eens nagevraagd in de boekhandel...
En nu is het voor de zoveelste maal officieel...

De Kinderen van Hurin zal verschijnen op 30/04!

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Feel<Free is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2007 17:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hee dat is mijn verjaardag !
Weet ik ook weeer wat ik moet vragen, ik ben echt verslaafd aan Tolkien's boeken. Maar tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik van dit boek nog nooit gehoord had *schaamte*
Ik hoef van dit boek denk ik geneens een voorproef, het word toch net als alle andere geweldig (nouja, hoop ik dan) !

others stay and leave footprints in our
hearts
Wizardjuh
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 108 Sikkels

Wizardjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2007 11:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat ik hier nog niet heb gepost!
Ik heb De Hobbit en de In de Ban van de Ring-trilogie gelezen. Ik ben nu bezig met HP in het Engels lezen, maar daarna ga ik denk ik De Silmarillion lezen. En natuurlijk De Kinderen van Húrin.
Ik vind dat Tolkien de landschappen heel uitvoerig beschrijft, maar niet zo uitvoerig dat het vervelend wordt. En het is ook leuk dat er zoveel gedichten en verzen in voorkomen (ben helemaal weg van dat liedje over 'Het Been van mijn Oom Jeen').

Lupos-freak schreef:
Ik vraag me wel af wie het[=The Children of Húrin] vertaald heeft, aangezien Max Schuchart [de vaste vertaler] op 25 februari 2005 gestorven is!

Ja, dat vraag ik me ook af...
Ik hoop wel dat hij/zij het net zo vertalt als Max Schuchart (om het zo maar te noemen 'ouderwets taalgebruik').

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp