Auteur |
Bericht |
OFCYN
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 11, 2007 8:50 |
 |
het enige wat sneep de kinderen leert is bang zijn en stil zijn meer is het niet van lesgeven komt er niet veel in huis leren doe je voor een groot deel zelf en als je echt geinterreseert bent in je lessen dan makt het eigelijk niet uit hoe een leerkracht lesgeeft
natuurlijk in de klas leer je zelf ook veel en voor de ene les ga je al wat meer moeten doen dan de ander |
_________________ HP rulezzzz |
|
  |
 |
Alek
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 11, 2007 9:43 |
 |
Het verschilt natuurlijk per persoon. Sommigen kunnen daardoor heel goed werken, sommigen helemaal niet. |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 12, 2007 8:49 |
 |
juist door niet te hoge cijfers te geven, maakt hij een uitdagen voor mensen uit ravenklauw en mensen zoals hermelien. Zij willen graag steeds beter presteren.
Daarnaast moet je niet vergeten dat toverdranken (en VtzK) een vak is waar veel ongelukken kunnen gebeuren. Doordat sneep streng is, voorkomt hij dat leerlingen domme fouten gaan maken die drastische gevolgen hebben.
Ook door streng te zijn, weet je zeker dat leerlingen niet snel de boel op stelten gaan zetten (bij die vakken belangrijk) en dat ze netjes hun huiswerk inleveren.
Doordat ze goed hun huiswerk doen, weet je zeker dat ze de basis informatie hebben opgepikt.
Ik denk dat sneep zijn methode wel werkt.
Daarnaast gebruik ik hem ook regelmatig, nouja een vorm tussen sneep en anderling (zij is ook streng), ik studeer namenlijk voor lerares op een middelbare school.
en als je wil zeggen dat sneep oneerlijk is: wat zou jij doen als je allemaal kinderen van dooddoeners in je klas hebt, en je bent spion. Dan zou ik die ook te vriend houden. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Squeaking Dobby
4e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 12, 2007 14:29 |
 |
Nou help, dan wil ik liever niet bij jou in de klas zitten.
Maar evengoed is het heel goed dat Snape streng is, al zou het het meer op de manier van Anderling moeten zijn dan op zijn manier.....
Ik vind dat je als leraar onmogelijk een leerling voor de hele klas kunt gaan staan afkraken, dat gaat mij wat te ver. Een leraar mag ook zeker geen partij trekken en dat doet Snape wel.
Maar toch heb ik ook gekozen voor dat de methode van Snape wel goed is. Op het gebied van streng zijn is hij zeker goed, maar op het gebied van objectief zijn?
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 12, 2007 14:35 |
 |
Rhona schreef: | juist door niet te hoge cijfers te geven, maakt hij een uitdagen voor mensen uit ravenklauw en mensen zoals hermelien. Zij willen graag steeds beter presteren.
Daarnaast moet je niet vergeten dat toverdranken (en VtzK) een vak is waar veel ongelukken kunnen gebeuren. Doordat sneep streng is, voorkomt hij dat leerlingen domme fouten gaan maken die drastische gevolgen hebben.
Ook door streng te zijn, weet je zeker dat leerlingen niet snel de boel op stelten gaan zetten (bij die vakken belangrijk) en dat ze netjes hun huiswerk inleveren.
Doordat ze goed hun huiswerk doen, weet je zeker dat ze de basis informatie hebben opgepikt.
Daarnaast gebruik ik hem ook regelmatig, nouja een vorm tussen sneep en anderling (zij is ook streng), ik studeer namenlijk voor lerares op een middelbare school.
en als je wil zeggen dat sneep oneerlijk is: wat zou jij doen als je allemaal kinderen van dooddoeners in je klas hebt, en je bent spion. Dan zou ik die ook te vriend houden. |
Dat werkt bij mij juist demotiverend. Doe ik zo mijn best, krijg ik nog een laag cijfer. Nou, bekijk het dan maar en je gaat dan ook met een minder prettig gevoel naar die les. Tenminste, ik wel en ik máák juist fouten als iemand streng is dus het gaat echt neit altijd op hoor dat streng zijn beter is. |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 12, 2007 14:56 |
 |
Helen schreef: | Rhona schreef: | juist door niet te hoge cijfers te geven, maakt hij een uitdagen voor mensen uit ravenklauw en mensen zoals hermelien. Zij willen graag steeds beter presteren.
Dat werkt bij mij juist demotiverend. Doe ik zo mijn best, krijg ik nog een laag cijfer. Nou, bekijk het dan maar en je gaat dan ook met een minder prettig gevoel naar die les. Tenminste, ik wel en ik máák juist fouten als iemand streng is dus het gaat echt neit altijd op hoor dat streng zijn beter is. |
het ligt er ook aan wat voor klas je voor je hebt. heb je fgymnasium of vmbo-b. daar zit een verschil in. Streng zijn op zich is niet slecht. Je moet niet over je heen laten lopen. Maar ik schrijf wel altijd op de toets dingen zoals: super, ga zo door. Dat motiveerd wel. Geloof me, ik ben best motiverend  |
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 12, 2007 15:05 |
 |
Volgens mij maakt het niet uit wat voor nivo klas je hebt. Ok, als je zeer vervelende leerlingen hebt kan ik me voorstellen dat je wat strenger bent maar anders is het toch nergens voor nodig.
Je hoeft ook niet streng te zijn als je niet over je laat lopen. Die twee hebben in mijn ogen niks met elkaar te maken.
Trouwens, een motiverende tekst onder of bovenaan een opdracht werkt bij mij niet hoor. Dan heb ik zoiets van "pff, ja vast. Dat is allemaal nep. Eerst zo streng zijn en dan opeens gaan vertellen dat ik het fantastisch doe? maak dat de kat wijs" |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 12, 2007 15:11 |
 |
Helen schreef: | Volgens mij maakt het niet uit wat voor nivo klas je hebt. Ok, als je zeer vervelende leerlingen hebt kan ik me voorstellen dat je wat strenger bent maar anders is het toch nergens voor nodig.
Je hoeft ook niet streng te zijn als je niet over je laat lopen. Die twee hebben in mijn ogen niks met elkaar te maken.
Trouwens, een motiverende tekst onder of bovenaan een opdracht werkt bij mij niet hoor. Dan heb ik zoiets van "pff, ja vast. Dat is allemaal nep. Eerst zo streng zijn en dan opeens gaan vertellen dat ik het fantastisch doe? maak dat de kat wijs" |
streng zijn wil niet zeggen dat je niet motiverend bent. Die dingen kunnen heel goed samengaan. En iedere leerling is anders, maar het niveau maakt vaak ook heel wat uit. Ik heb stage gelopen op vmbo scholen en vwo. geloof me het maakt een groot verschil.
maar weer on-topic. Sneep is streng voor goede redenen. Maar zijn motivatie (nu we het er toch over hebben) is wel slapjes. Hij motiveerd niet echt leerlingen om voor zijn vak te werken en dat met plezier te doen. Een opfriscursus leraarschap kan hij misschien wel gebruiken. |
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Jarno
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 12, 2007 22:38 |
 |
Ik denk dat er een simpel antwoord op is: Sneep geeft geen les.
Wat doen andere leraars? Ze leggen het uit en laten dan de leerlingen oefenen.
Wat doet Sneep? Hij schrijft voor de les het drankje op het bord, of zegt gewoon op welke pagina het in hun boek staat en laat hen dan het drankje maken. Hij zegt dan op het einde niets, goed ((als je een Slytherin bent ook al is je drankje verkeerd) of slecht (als je een andere leerling bent).
Legt hij uit waarom je iets moet doen? Nee. Legt hij uit wat je fout hebt gedaan? Nee. Dus: Sneep is geen leraar. Hij mag mischien goed in toverdranken zijn maar hij is geen leraar. |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 13, 2007 8:38 |
 |
Jarno schreef: | Ik denk dat er een simpel antwoord op is: Sneep geeft geen les.
Wat doen andere leraars? Ze leggen het uit en laten dan de leerlingen oefenen.
Wat doet Sneep? Hij schrijft voor de les het drankje op het bord, of zegt gewoon op welke pagina het in hun boek staat en laat hen dan het drankje maken. Hij zegt dan op het einde niets, goed ((als je een Slytherin bent ook al is je drankje verkeerd) of slecht (als je een andere leerling bent).
Legt hij uit waarom je iets moet doen? Nee. Legt hij uit wat je fout hebt gedaan? Nee. Dus: Sneep is geen leraar. Hij mag mischien goed in toverdranken zijn maar hij is geen leraar. |
weet je dat er hele schoolgemeenschappen zijn die volgens dit systeem werken. Ik liep er op een vorig jaar stage, en heb me er ook dood aan geërgerd. Maar er zijn dus mensen die precies zoals sneep werken, alleen dan dat strenge eraf halen. |
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Jarno
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 13, 2007 9:08 |
 |
Ook voor kinderen van 11jaar?
En omdat er zulke schoolgemeenschappen zijn wil dit nog niet zeggen dat het goed is. Er wordt zo veel met manieren van les geven ge-experimenteerd en meestal blijken deze experimenten fout te lopen. |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 13, 2007 9:45 |
 |
Jarno schreef: | Ook voor kinderen van 11jaar?
En omdat er zulke schoolgemeenschappen zijn wil dit nog niet zeggen dat het goed is. Er wordt zo veel met manieren van les geven ge-experimenteerd en meestal blijken deze experimenten fout te lopen. |
deze doen dit al heel lang. Dit is hun manier van les geven. Dit zijn geen experimenten meer. helaas. Ik zou mijn kind er ook niet naar school willen doen. |
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Jarno
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 13, 2007 19:56 |
 |
Mja. Voor mij zijn de beste leraars de leraars die niet enkel les geven maar ook kunnen of durven luisteren. Een leraar die begrip en respect voor zijn leerlingen toont zal dit ook terugkrijgen. |
|
|
  |
 |
tovergirl
Dreuzel

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 13, 2007 20:03 |
 |
Ik denk ook dat dat per kind best zal verschillen. Een leerling zoals Marcel Lubbermans, kan bijvoorbeeld wel wat aanmoediging gebruiken, al denk ik dat iemand als Ron Wemel, of Draco Malfidus wat meer regels en zo nodig hebben. |
|
|
  |
 |
Bernou
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 29, 2007 10:22 |
 |
Ik denk ook dat dit per leerling verschillend zal zijn. Doordat iemand streng is, kan het voor de ene leerling een push zijn om grappen uit te gaan halen en een andere leerling kan hierdoor juist serieus werken en meer in zich opnemen van het vak. De ene leerling trekt zich veel van de regels aan en de andere leerling kijkt er niet naar om en luisterd er geheel niet aan. Dat verschilt dus per leerling denk ik. |
|
|
  |
 |
|