Auteur |
Bericht |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 13, 2006 20:08 |
 |
Ik denk dat sneep zijn manier een beetje averechts werkt. Als ik les van hem zou hebben zou ik dezelfde reacties hebben als marcel en dus erg zenuwachtig zijn. Streng zijn kan best goed zijn, kijk maar naar professor anderling maar zij is rechtvaardig en dat is sneep niet. Zoals al eerder gezegd ik denk dat het verschilt per leerling in welke aanpak ze het beste presteren. |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
Princess_Morgan
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 05, 2006 16:34 |
 |
ik vind echt dat sneep niet op zijn maniet goed lesgeeft hoor want als ik les van hem zou krijgen zou ik het niet snappen en ik vind hem echt veels te streng. |
_________________ One day your prince will come,....mine just took the wrong turn, got lost and is too stubborn to ask for directions. |
|
  |
 |
mira
7e jaars

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 05, 2006 16:41 |
 |
Het is niet goed dat hij sommige wel en sommige niet voor trekt, maar dan leer je dat in het leven niet alles mee zit hè?
Maar aan de andere kant geeft hij heel goed les! Iedereen let ten minste op en als je de fout in gaat word je meteen gestraft. De leerlingen letten daarom extra op. |
_________________ The legend begins... |
|
  |
 |
Fiasco
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 02, 2007 18:42 |
 |
Persoonlijk vind ik discipline erg belangrijk en daarom vind ik het op zich goed van Sneep dat hij streng is (hoewel hij het vaak ook wel erg overdrijft). Door zo streng te zijn letten de kinderen beter op, al is het maar omdat ze geen straf willen krijgen. Opletten is opletten, of het nu uit interesse is of uit angst... |
|
|
  |
 |
astroman
3e jaars

Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 02, 2007 19:24 |
 |
Sneep geeft goede lessen omdat:
Hy leert de leerlingen wat ze moeten weten (dat zegt omber ook)
Hy heeft veel disipline in de lessen zodat de leeriingen niet anders kunnen dan luisteren en hun best doen
Hy is misschien niet helemaal een goede docent omdat hy Zwadderich voortrekt en een hekel heeft aan Griffoendor maar de lessen worden daar niet veel minder op.
in sommige gevallen (marcel/harry) is hy misschien te streng zodat ze zich niet kunnen concentreren oor de angst of woede. Maar voor de meeste leerlingen moet hy wel goed les geven, ik denk ook dat toverdranken gewoon een moeilijk vak is omdat er ook maar weinig mensen voor een puist gingen voor toverdranken. Maar dat zou ook door sneep kunnen komen al denk ik van niet. |
_________________ Rock is the best music ever!
"Love All, Serve All" |
|
  |
 |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 02, 2007 20:07 |
 |
Nee maar ik vind het eigenlijk toch slecht.
Het is niet goed als een leraar zo mensen voortrekt, en hij is barbaars hoor als leraar. Vooral bij Verweer tegen de Zwarte Kunsten.
Het is natuurlijk wel bij iedereen verschillend. |
|
|
  |
 |
karinpotter
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 02, 2007 20:13 |
 |
Het is nooit goed dat een leraar kinderen voortrekt zoals Snape. Je word dan niet echt geliefd bij de andere kinderen. En dat hij Zwadderich voortrekt dat vind ik het ergste, hij is afdelingshoofd en hoort dat dus juist niet te doen.
Toch vind ik zijn lessen best wel goed. Hij is dan wel streng en dat mag misschien wel wat minder maar als je kinderen hun gang laat gaan leren ze ook niets. Eigenlijk geeft hij ook nooit echt uitleg als ik het me nu bedenk. Dat zou hij best wel mogen doen. Je leert niet alles uit boeken (zoals hermelien denkt ) |
|
|
  |
 |
Tom-20
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In mijn favoriete fauteuil in de Ravenklauw leerlingenkamer
|
Geplaatst:
Za Mrt 03, 2007 9:30 |
 |
dat verschilt natuurlijk per leerling,,
maar toch denk ik dat het wel effect
heeft als je een strenge aanpak gebruikt...  |
_________________ Ben je nog eerstejaars, zonder afdeling en in het nauw? Kom dan bij Ravenklauw! |
|
  |
 |
Ladies Marmelade
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 03, 2007 15:15 |
 |
Slecht! Zeker!
Hij leert ze misschien wel wat ze meoten weten, die lijkt me niet de manier. Mensen worden bang voor het vak, en kunnen dan niet meer presteren! Nee, dat is niet de manier. Maar dan kan je wel beter Sneep heben dan bijvoorbeeld Kist... Daar leer je HELEMAAL niets... XD |
Oh well, |
|
  |
 |
Kat
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
196 Sikkels
Woonplaats: Dat wil ik niet zeggen, het is hier veel te mooi. ^^
|
Geplaatst:
Do Mrt 22, 2007 15:06 |
 |
Dat verschild van kind op kind.
Marcel Lubbermans bijvoorbeeld, die leert het meest als hij zo af en toe eens een complimentje krijgt. ( Dollemans) en schiet helemaal in de stress als hij wordt afgesnauwd. Tja..dan KOMT het wel eens voor dat je fouten maakt.
Maar er zijn ook leerlingen die het als een extraatje ervaren en zo beter hun best doen als de druk wat hoger ligt. |
_________________ Slytherinfor the win! |
|
  |
 |
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 25, 2007 17:54 |
 |
Kijk, iedereen heeft zíjn manier van lesgeven en elke kind/leerling/student heeft zijn eigen manier van dingen oppikken. Ik heb ook strenge leraren gehad, maar in the end komt het op de een of andere manier toch beter uit dan iemand die erg laks is in bepaalde dingen. Ik vind Snape een heel goede leraar, ook al is hij streng. Hij heeft er zijn redenen voor, hij is gewoon zo, maar hij geeft ook wel een enorm precies vak. Als je dit of dat verkeerd doe, dan mag je het meteen vergeten want je drank is helemaal naar de knoppen. Dus ik vind het wel verantwoord en zelfs goed dat Snape streng is. Misschien is hij soms wat overdreven, vooral tegenover Harry, maar toegegeven, Harry is ook niet altijd een heilig boontje. |
 |
Chaja-girl
3e jaars

Verdiend:
223 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 26, 2007 16:42 |
 |
Snape is heel intelligent, zonder twijfel. Hij kan goed vertellen en op een manier dat je het niet vergeet. (vaak dan, denk ik) Dat hij streng is doet er denk ik niet zo heel veel toe, Anderling is immers ook heel streng. Het probleem is dat snape onrechtvaardig is; de Zwadderaard doen toch alles goed in zijn ogen, als je pech hebt, en bijvoorbeeld Harry Potter heet, kun je wat Snape betreft niets goed doen.
Dus, Ik vind het niet erg goed werken. |
|
|
  |
 |
Potter-Girl
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 26, 2007 16:54 |
 |
Hmmmm, ik ken een lerares(lees: de mijne) die zo een vrouwelijke Sneep kan zijn. Bij ons is het zo dat meer dan de helft van de klas een voeldoende heeft. Dat is bij meerdere klassen. Ik denk dus dat het op Zweinstein ook zo is en anders klopt mijn theorie niet  |
_________________ 1x1=1
2x2=2
... Wat??? |
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 28, 2007 18:25 |
 |
Ik heb nooit het idee gehad dat Sneep' zijn lessen echt onbegrijpbaar waren voor de leerlingen. Zijn gemene en misschien wel strengen karaktertrekken beinvloeden zijn lesinhoud nou niet zodanig dat Harry bv. daarom het niet haalt. Het verschilt per kind hoe je zoiets opvat en hoe je er mee omgaat. Ik heb een nask leraar en die is zo flauw/streng en gemeen af en toe dat sommigen helemaal zenuwachtig voor de deur staan, andere doen juist wat extra en sommigen die negeren het gewoon. Ik denk iig niet dat er wat achter zit. Hoe hij ook is hij is en blijft een goede potionmaker [op zijn manier dan xd] |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 08, 2007 8:38 |
 |
Nou ik denk dat het per leerling zal verschillen. Sommige leerlingen reageren goed op een strenge aanpak, terwijl het bij een ander juist averechts werkt.
Als je nu bijvoorbeeld Marcel neemt, die jongen is gewoon al harstikke onzeker. Als Sneep ook nog zo streng tegen hem gaat doen wordt hij alleen maar onzekerder en kan hij helemaal niets meer goed doen.
Dus discipline is wel goed maar niet op Sneeps manier. Zeker omdat hij ook leerlingen belachelijk maakt. Als je bijvoorbeeld de Anderling-manier pakt, dat is wel goed. Ze is streng maar doet wel gewoon normaal en is rechtvaardig. Op die manier werkt streng zijn, niet bij Sneep.
Dus ik vind dat hij de leerlingen te veel kleineert om een goede leraar te zijn, en ik denk daarom dat de leerlingen door zijn aanpak echt niet zo veel oppikken. |
Laatst aangepast door Shirley op Do Apr 12, 2007 11:28; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
|