Auteur |
Bericht |
LadyD
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
3 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 28, 2006 17:37 |
 |
Ik denk dat gelovigen niet bang moeten zijn dat HP boeken hun kinderen afhouden van het geloof. Dat kan natuurlijk wel, maar ik denk dat dat aan de persoon zelf licht. Zelf vind ik die hele drukte maar onzin.. |
_________________ I love you, I loved you all along
And I forgive you for being away for far to long
So keep breathing 'cause I'm not leaving you anymore!
Believe it hold on to me and never let me go |
|
  |
 |
Lucius Malfoy-Deatheater
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 29, 2006 0:04 |
 |
Ik vind het ook nogal onzin dat mensen gaan geloven dat de HP boeken/films het geloof gaan beïnvloeden, dan kunnen ze net geloven dat als je een takje in een bos zegt en Expelliarmus roept dat er dan een rode schijn uitkomt... |
_________________ 'My lord. Had I detected any sign or
even a whisper of your whereabouts...' |
|
  |
 |
Jalf
The Musical Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 29, 2006 15:52 |
 |
http://www.exposingsatanism.org/harrypotter2.htm
Dit vind ik nog wel het meest lachwekkende wat ik ooit heb gelezen. In dit artikel word beweerd dat Voldemort eigenlijk God is, Lucius is Aartsengel Gabriel (En daarom komt zijn naam ook van Lucifer af), het dagboek zou de Bijbel zijn, Ginny is Maria, en Harry is de duivel. Sirius is en demon en als Harry zijn enkel aan Lucius laat zien dat doet hij dat uiteraard om hem te verleiden.
Heeel grappig om te lezen.  |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
  |
 |
Merel
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 29, 2006 16:13 |
 |
Jalf Lupin schreef: | http://www.exposingsatanism.org/harrypotter2.htm
Dit vind ik nog wel het meest lachwekkende wat ik ooit heb gelezen. In dit artikel word beweerd dat Voldemort eigenlijk God is, Lucius is Aartsengel Gabriel (En daarom komt zijn naam ook van Lucifer af), het dagboek zou de Bijbel zijn, Ginny is Maria, en Harry is de duivel. Sirius is en demon en als Harry zijn enkel aan Lucius laat zien dat doet hij dat uiteraard om hem te verleiden.
Heeel grappig om te lezen.  |
PFF, HAHA! Echt ik heb het nog niet gelezen maar lach me nu al dood. Wat mensen niet al verzinnen..
Lucius Malfoy (meaning of bad/wrong faith, again this is misleading!), a respectably dressed family man with the pale hair and ethereal looks of an Angel. Hier lag ik echt plat, en ben dus gestopt met lezen. (Omdat ik het zever vind, maar ook omdat mijn Engels soms een steekje laat vallen )
Mijn ouders zijn niet gelovig dus hebben er geen problemen mee dat ik (plus zussen en broer) ze lezen. Ze zijn juist blij dat we minder voor tv of pc zitten door de boeken. Iets minder blij omdat we wel eens het laten om te slapen. |
|
|
  |
 |
Zara
2e jaars

Verdiend:
88 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 29, 2006 16:22 |
 |
ikzelf ben gereformeerd opgevoed, bij mij thuis hebben ze gaan probleem met Harry Potter. Bij mij thuis hebben ze wel een probleem met de Da Vinci Code van Dan Brown. Maar niet met Harry.
Maar ik vind dat jezelf moet bepalen wat je wel of niet leest/en dat niemand je iets mag verbieden om een boek wel of niet te lezen.  |
|
|
  |
 |
LadyD
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
3 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 29, 2006 17:02 |
 |
Zara schreef: | ikzelf ben gereformeerd opgevoed, bij mij thuis hebben ze gaan probleem met Harry Potter. Bij mij thuis hebben ze wel een probleem met de Da Vinci Code van Dan Brown. Maar niet met Harry.
Maar ik vind dat jezelf moet bepalen wat je wel of niet leest/en dat niemand je iets mag verbieden om een boek wel of niet te lezen.  |
ik ben ook christelijk opgevoed en bij mij thuis maakte ze ook al zo'n heibel over de Da Vinci Code. Ik heb zoiets van dat ze het eerst zelf moeten lezen voordat ze er over oordelen. Het is namelijk echt een heel erg mooi boek! |
_________________ I love you, I loved you all along
And I forgive you for being away for far to long
So keep breathing 'cause I'm not leaving you anymore!
Believe it hold on to me and never let me go |
|
  |
 |
--ChOcOlate&CaRaMel--
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 29, 2006 19:29 |
 |
ooo ik HAAT het als mensen zeggen dat HP verkeerde dingen aan kinderen leert.
Het is juist een leuk boek voor kinderen EN volwassenen,
en er zitten ook vele levenslessen en uitspraken in waar mensen van kunnen leren.
Maar nee dat zien ze weer niet..
1 deel van mijn familie is protestant en de andere moslim.
Ze zeggen dat in arabische landen taboe is,
waarom zie ik dan me neefje met een HP shirt en lopen de HP games daar erg goed.
(sorry beetje van onderwerp afgedwaald)
Alleen me oma zei na de film dat ze snapt waarom sommige mensen niet willen dat kinderen HP lezen.
Ze zij dat het donkere films waren en een beetje eng voor kinderen,
maar ach ze heeft buien..
(ze gaat voor mij wel een griffie sjaal breiden )
en mijn opa geeft juist altijd de HP boeken, en ging zelfs in de rij staan voor een hp tas en boekenlegger. |
_________________ "no comment! I only want to say that I use hairspray" |
|
  |
 |
SarahLord
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 11, 2006 18:42 |
 |
jah ...daar heb ik ook wel eens wat over gelezen en gehoord: en ik vind het ronduit onzin...: het is een van de bestverkochte boeken ter wereld!! en ontzettend leuk...: het is gewoon fantasie (jammer...) ...zulk soort mensen zoeken achter van alles iets slechts.... |
|
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 12, 2006 6:20 |
 |
totaaal niet waar!! iedereen kiest toch zn eigen geloof?!
ik bedoel, hp heeft er niks mee te maken dat ik ben overgestapt op wicca!
mn grootouders hebben het daar niet zo op, maar respecteren het...
vooral als ik een hp boek lees, laten ze me lezen, waarom zouden ze ook? |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
Chaja-girl
3e jaars

Verdiend:
223 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 14, 2006 21:02 |
 |
Wij hebben niet echt een geloof in de familie... Naja, m'n over-groot-moeder is katholiek en m'n oma een beetje, maar verder zijn we neutraal. Mijn moeder in zelfs een beetje boeddhistisch-achtig (niet dat ze erin gelooft) want ze was een yoga lerares en heeft een tijd in een dojo (schrijf je dat zo?) gewoont. da's een boeddhistisch iets... ze gelooft helemaal in Zen en lichaams- en geest controle door middel van yoga ensow... maar aan m'n vaders kant zijn ze joods (rechtstreeks uit Israel!)... maar veel in de familie lezen Harry Potter en m'n oma vindt het onzin dat sommige gelovigen zo "duivels" over HP denken... Vind ik zelf ook! |
Laatst aangepast door Chaja-girl op Wo Okt 04, 2006 20:27; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 15, 2006 8:50 |
 |
LadyD schreef: | Zara schreef: | ikzelf ben gereformeerd opgevoed, bij mij thuis hebben ze gaan probleem met Harry Potter. Bij mij thuis hebben ze wel een probleem met de Da Vinci Code van Dan Brown. Maar niet met Harry.
ik ben ook christelijk opgevoed en bij mij thuis maakte ze ook al zo'n heibel over de Da Vinci Code. Ik heb zoiets van dat ze het eerst zelf moeten lezen voordat ze er over oordelen. Het is namelijk echt een heel erg mooi boek! |
Ik ben zelf ook christelijk (katholiek) op gevoed. Maar mijn ouders zijn niet streng gelovig ofzo. Maar over de Da Vinci Code wordt absoluut niet moelijk gedaan. Al ben ik het wel eens dat een hoop dingen uit het christendom over genomen zijn van de "heidense" religie's. Dat is ook onderzocht etc, hebben we ook bij geschiedenis zo gehad.
Maar nee, zowel over harry potter als de Da Vinci Code wordt gelukkig niet moeilijk gedaan. |
|
|
  |
 |
Feel<Free
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 15, 2006 9:13 |
 |
heej,
Ben zelf ook katholiek opgevoed maar over Harry Potter heb ik nog geen woord gehoord, nou zijn mijn ouder ook niet zo streng hoor, al zijn ze het niet eens met ( ik weet niet of jullie die film kennen) Constantine.
mijn opa en oma zeggen dat tovenarij van de duivel komt, maar oma heeft me voor sinterklaas de hele Harry Potter serie gekocht. Ze zegt dat je geen toverkracht moet gebruiken en geesten oproepen enz. maar Harry Potter is gewoon een ontschuldig figuurtje uit iemands fantasie en gaat de hele wereld af en gevaarlijk is het zeker niet. Dus ja ik vind de site maar grote onzin, je wordt toch niet aangespoort slechte dingen te doen ofzo ? er word juist altijd gezegt dat je dat soort dingen niet moet doen en dat het slecht is. Grote onzin dus laat ze die site maar weg doen er zijn teveel potter fans !!!
Greetz moi : |
_________________ Remus..You aren't allergic to anything other than silver, are you?"
[size=9]
Some people come into out lives and leave quickly,
others stay and leave footprints in our hearts |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 15, 2006 11:01 |
 |
Mijn oma is ook katholiek, mijn opa ook trouwens maar mijn oma is erg rebels (ik heb een hippe oma hoor) en ze is begonnen met lezen van de boeken puur omdat de paus heeft gezegt dat de boeken slecht zijn of duivels dat weet ik niet meer en ze vinden de boeken erg leuk dus het gaat prima samen ... althans ... voor mijn opa en oma wel |
 |
Vendelle
1e jaars

Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 16, 2006 7:12 |
 |
Mijn moeder maakte al nooit een probleem van mijn HP gelees, maar ze is na een tijdje ookzelf de boeken gaan lezen en is nu net zo verslingerd als ik! Echt, ze komt echt om de week op de proppen met nieuwe theorieen over hoe alles zal gaan lopen.  |
|
|
  |
 |
Melanie.e
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 16, 2006 12:11 |
 |
Wat kunnen mensen sommige dingen toch opblazen zeg. Mijn opa speelt zelf Harry Potter met mij op de spelcomputer. M'n ouders zitten er ook totaal niet mee dat ik het lees. Ze laten mij daar heel erg vrij in.
Tovenarij in een boek zet je niet gelijk aan de duistere kant... |
_________________ "Laat één wolk, niet de hele hemel bedekken." |
|
  |
 |
|