Auteur |
Bericht |
Jalf
The Musical Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 06, 2006 8:47 |
 |
Deeel 1 begon een beetje vol te raken, dus daarom beginnen we nu aan deel twee.
Het is hier de bedoeling dat je iets vertelt over het laatste boek dat je gelezen hebt. Het is niet de bedoeling dat je een lijst post met boeken die je goed vind, maar puur iets over het laatste boek dat je gelezen hebt. Vul daarbij dit lijkst in:
Laatst gelezen boek:
Waar gaat het over:
Wat vond je d'rvan:
Waarom heb je het gelezen:
Cijfer:
Mijn laatst gelezen boek "The Phantom of the Opera" van Gaston Leroux.
waar gaat het over?
*Jat van Wikipedia*
In Leroux' originele roman uit 1910 speelt het verhaal zich af in het Parijs van de 19e eeuw, in de Opera Garnier, een luxueus en monumentaal operagebouw opgetrokken in opdracht van Napoleon III. De medewerkers van het operagebouw beweren dat er een mysterieus spook door de gangen waart en dat dat spook verschillende 'ongelukken' veroorzaakt. Dit "Spook van de Opera" ("le fantôme de l'Opéra") chanteert de twee managers van de opera; zij moeten hem maandelijks een bedrag van 20.000 Franc doen toekomen en voor hem een privé-balkon te reserveren.
Ondertussen bereikt de jonge diva Christine Daaé, van wie wordt gedacht dat ze wordt geleid door een muzikale engel die door haar vader is gestuurd, spontaan succes op het podium wanneer zij de huidige prima donna Carlotta vervangt. Carlotta is reeds twee keer vervangen omdat zij zelf ineens leed aan een rare ziekte of anderszins spontaan op mysterieuze wijze verhinderd was. Christine wint daarop de harten van het publiek, waaronder die van haar jeugdliefde Burggraaf Raoul van Chagny.
Het Spook wordt jaloers op Raoul vanwege zijn relatie met Christine en nodigt haar uit om hem op te zoeken in zijn wereld diep in de catacomben van de opera. De jongedame stemt toe, en diep onder de grond leert ze dat haar muzikale engel in werkelijkheid een misvormd muzikaal genie is die een masker draagt om zijn afschrikwekkende gezicht te verbergen. Ze krijst door merg en been wanneer ze zijn ware gezicht te zien krijgt, waarop het Spook haar in zijn huis opsluit. Hij zegt haar alleen vrij te willen laten wanneer zij belooft uit vrije wil naar hem terug te zullen keren. Uit liefde voor haar laat hij haar uiteindelijk vrij, waarna ze inderdaad vrijwillig naar hem terugkeert.
Christine staat tussen twee vuren: enerzijds haar liefde voor de jonge knappe Raoul, en anderzijds haar fascinatie met de duistere, aangrijpende muziek van het Spook. Wanneer ze doorkrijgt dat haar muzikale engel dezelfde is als het Spook van de Opera, en verantwoordelijk is voor de ongelukken en moorden die hebben plaatsgevonden, besluiten zij en Raoul in het geheim te trouwen en ver weg te gaan van Parijs en het Spook.
Het Spook komt achter hun plan en tijdens Christines opvoering van Marguerita in Faust (de versie van Gounod) ontvoert hij haar van het podium. Beneden, diep onder het operagebouw, vindt de laatste confrontatie tussen het Spook, Christine en Raoul plaats.
Wat vind ik ervan?
Ik vond het een mooi boek, maar op sommige momenten een beetje langdradig. Ik vond het een mooie aanvulling op hetgeen wat ik al wist van het verhaal, maar het is ook een mooie extra uitleg voor de acties in de musical die ik nog niet snapte. Raoul vond ik trouwens wel een beetje een zeikerd, terwijl ik hem in de musical heel hip vond.
Ik vond de sidenotes van de schrijver soms wel een beetje vervelend. Soms kondigt hij aan dat hij het een en ander gaat uitleggen, of gebruikt hij de zin: "Zoals ik u net al uitgelegd heb." Deze aantekeningen beginnen na een tijdje een beetje vervelend te worden ^^""
Waarom heb ik het gelezen?
Ik heb het gelezen omdat ik zowel de musical als de film gezien heb. Ik wilde meer over het verhaal weten, dus daarom heb ik het gelezen.
cijfer+aanrader?
Het boek is zeker wel een aanrader, maar je moet wel van misterieuse verhalen en sidenotes houden.  |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
  |
 |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 06, 2006 9:03 |
 |
Laatst gelezen boek: Het Bernini Mysterie
Waar gaat het over: Robert Langdon wordt 's morgens vroeg opgebeld. Er is blijkbaar een eigenaardige moord gebeurd, maar Robert is niet geïnteresseerd, totdat hij een fax krijgt. Op de fax staat een foto met de vermoorde persoon. De persoon is gebrandmerkt..
En juist dáárom wil Robert de moord verder onderzoeken, want. Het brandmerk is het teken van de Illuminati. Een groep die al eeuwen is 'uitgestorven' en alleen zij zijn in het bezit van dat teken. Hierbij start de reis en het avontuur. Ik kan echt uren doorgaan over dit boek. Maargoed. Ik heb nu eigenlijk nog niets verteld waarover het werkelijk ging, maar het boek is best lang waardoor het moeilijk wordt om dingen te vertellen zonder dat ik daarop weer iets moet vertellen.. Wat er nog aan te pas komt is "Antimaterie", het verkiezen van een nieuwe paus en het belangrijkste: Vaticaan dat in gevaar is door de Antimaterie.. Verder ga ik niet te veel meer vertellen over het boek.. Just read it! (H)
Wat vond je d'rvan: Een prachtig boek! Echt, heel veen avontuur, spanning en het was prachtig geschreven! Het verhaal zit heel goed in elkaar en er is volgens mij heel wat research verricht. Het boek leest heel vlot en het is een ware pageturner.
Waarom heb je het gelezen: Ik wou een boek van Dan Brown lezen. En m'n moeder moest nog iets bestellen via zo'n boekencenter, dus heb ik dat maar gelezen. Waarom ik niet meteen de Da Vinci Code nam, terwijl die juist zo populair is? Omdat ik van m'n vader het boek nog ging krijgen, dus daar moest ik op wachten. Dus daarom heb ik het Bernini Mysterie gelezen.
Cijfer: 9.5 En dat is niet overdreven. Het is werkelijk een heel goed boek! |
  |
 |
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 06, 2006 21:21 |
 |
Laatst gelezen boek: Dolce Vita van Isault Teran (geloof ik)
Waar gaat het over: Het gaat over de zestienjarige Brazilliaanse Una. Ze leeft bij een 38 jarige platenbaas, omdat haar moeder ''niet helemaal goed'' is en haar vader overleed op haar zesde. Una is gefascineerd door mannen en de ultieme liefde, waar ze erg naar verlangt. Ze reist veel met haar verzorger naar andere landen. Ze verteld over haar jeugd, haar reizen, dromen en personen die ze ontmoet.
Wat vond je d'rvan: Ik verwacht dat er maar weinigen zijn die dit boek kunnen waarderen. Dat is absoluut niet beledigend bedoeld. Het is een heel vreemd boek. Aan het begin lijkt het ongestructureerd (alle personen die ze opnoemt...) en moet je sterk wennen aan haar manier van denken. Na zo'n twee hoofdstukken ben je eraan gewend, en vond ik het leuk worden. Una zette me erg aan het denken en liet me wegdromen door haar reizen...
Bijna op het einde slaat alles om. Ze maakt iets zeer ingrijpends mee, dat ik extreem heftig vond om te lezen.
Waarom heb je het gelezen: Ik zag het liggen bij de V&D. Ik las de eerste bladzijde en vond het enigzins herkenbaar (please don't jugde me... ).
Cijfer: 7.8 |
_________________ I LOVE HPF |
|
  |
 |
Kirssy
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 12:13 |
 |
Laatst gelezen boek::
Prima Donna van Erica Orloff
Waar gaat het over::
Ben een beetje lui, dus ga geen samenvatting schrijven. Maar hier is het verhaal op de achterkant:
Hoe ziet je leven eruit als je niet alleen restaurantbezitter bent in New York, maar ook de enige kleindochter van een van een niet-zo-rechtgeaarde maffiadon?
Dan kan het zijn dat je op je uitjes wordt vergezeld door liefdevolle familieleden die voor bodyguard spelen, tenzij je weet te ontsnappen door de achterdeur. Of dat je oom Vito je verrast met een kamer vol van-de-vrachtwagen-gevallen designschoenen. Of dat je bij elke stap die je zet geschaduwd wordt door FBI-agenten.
Voor Teddi Gallo is daten dan ook wat ingewikkeld. Als een man al zo sterk in zijn schoenen staat dat hij bij het horen van haar naam niet keihard wegrent, is er nog De Familie om rekening mee te houden - waaronder zeventien overbezorgde neven. En welke man durft er naar bed te gaan met een vrouw wier vader aan het zondagse familiediner dingen zegt als: `Als je haar pijn doet, breken we allebei je benen'?
Teddi is echter niet voor een gat te vangen. Gelukkig is ook haar nieuwe vriendje de televisiepresentator niet bang uitgevallen, en is haar Britse adellijke vriendin Lady Di altijd bereid een handje te helpen. Haar grootste probleem is nu nog haar vaste FBI-agent, die verdacht veel wegheeft van James Bond...
Wat vond je d'rvan::
Ik vond het echt een gaaf boek! Het is een leuk, lekker maf verhaal. Je moet vooral geen serieus mafia-verhaal verwachten, dan stelt het je teleur. Het is echt zo'n meidenboek, met dingen als kleding, de juiste vriend, en lol maken met vriendinnen.
Het is een beetje de Bridget-Jones's-Diary-stijl, lekker luchtig en relaxed om tussendoor te lezen.
Waarom heb je het gelezen::
Zoals ik net zei, ik zocht gewoon een leuk boek voor tussendoor. Echt een onspannend strand/tuinstoel boek. En het verhaal sprak me wel aan, voorkant idem dito.
Cijfer::
Toch echt wel een 9! |
  |
 |
*One-Take-Watson*
1e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 14:14 |
 |
Laatst gelezen boek:: Darren Shan
Waar gaat het over ::
Darren gaat met zijn vriend Steve naar de grote freakshow. Als Steve na de voorstelling nog wat wil doen wat Darren niet mag zien word Darren nieuwschierig en gaat hij kijken wat Steve gaat doen. Steve zegt tegen meneer Crepsly(Vur Horston) dat hij een vampier is. Zal Vur Horston Steve vermoorden? Wie weet.. Nou meer vertel ik niet..
Wat vond je ervan ::
Super!!!!! Die moet je echt lezen..   
Waarom heb je het gelezen::
Een vriendin van mij zei dat het een heel leuk boek was..
Cijfer ::
Eigenlijk zou ik zeggen 10 maarja dat komt zo overdreven over, dus tja word het een 9.5 |
_________________ Click here for my pc crea topic ♥
Just like me.. |
|
  |
 |
Changetje
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 10, 2006 21:31 |
 |
Titel: De Trap naar de Hemel
Schrijfster: Susanne Koster
Inhoud: Over Marika die een jongen, Martijn genaamd leert kennen. Hij is veel ouder dan haar, maar toch schijnt hij echt alles van haar te weten. Ook is hij erg gesloten en wil niks vertellen over zichzelf, en al helemaal niet over zijn verleden. Toch wordt Marika verliefd op hem.
Als Marika in de zomervakantie voor Martijns oma gaat zorgen, komt ze beetje bij beetje meer te weten over Martijns verleden en waarom hij zo gesloten is. Door zijn oma, maar ook omdat ze zelf op onderzoek gaat. Dit had ze beter niet kunnen doen, want als Martijn hier achter komt, kan ze geen kant meer uit.
Mening: Superspannend en echt heel erg mooi. Het moet even op gang komen, maar als je door de eerste 30 pagina's heen bent, wordt je gewoon helemaal meegesleurd. Het verhaal van Martijn is ook erg tragisch waardoor je medelijden met hem krijgt, maar uiteindelijk begon ik hem te haten. Terwijl je leest dat Marika nog steeds verliefd op hem is.
Wat me wel irriteerde, was het einde. Je weet nou niet of ze dood gaat of niet. Ik houd niet zo van open eindes
De titel vond ik ook erg mooi gevonden.
Waarom heb ik het gelezen: Iemand in het vorige Laatst-Gelezen-Boek-Topic vond het een heel mooi boek en het verhaal stond me wel aan, dus heb ik het maar uit de bieb gehaald ^^
Cijfer: 8.8 Erg, erg mooi boek, maar het nam zijn tijd om op gang te komen  |
_________________ there’s no way to stop what comes falling |
|
  |
 |
DragonFly
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 10, 2006 21:39 |
 |
Laatst gelezen boek: de erfenis van oom Blaaskaak
Waar gaat het over: Daneel vindt in het huis van zijn overleden oom Patrick, alias oom Blaaskaak, een oud dagboek. Daarin vindt hij aanwijzingen over een oude, verloren gewaande schat. Die zou op de kraaienberg liggen, een plek waar Patrick en zijn vrienden dikwijls spelen en waar ze nu een fietscross organiseren om geld in te zamelen voor Joris’ operatie in de Verenigde Staten. Maar niet alles loopt zoals Daneel het wel zou willen. Uiteindelijk vinden ze dan de schat in een waterput.
Wat vond je d'rvan: Best mooi, ik heb al betere verhalen gelezen. het was ook maar een dun boekje: 300 bladzijden.
Waarom heb je het gelezen: omdat ik een boek voor school moest lezen, om dat dan in een toneelstukje om te gooien. (voor examen mondeling)
Cijfer: 8 op 10, eigenlijk is het leuk verzonnen.... |
|
|
  |
 |
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 10, 2006 21:41 |
 |
Laatst gelezen boek: Harry Potter en de gevangene van Azkaban
Waar gaat het over: Voordat Harry Potter aan zijn derde jaar op Zweinstein kan beginnen, moet hij de zomervakantie doorbrengen bij zijn gemene oom en tante en vervelende neefje Dirk. Door een magisch ongelukje komt hij 's avonds laat opeens op straat te staan. Dan blijkt dat Sirius Zwarts, een beruchte volgeling van Voldemort, uit de gevangenis van Azkaban is ontsnapt. Hij is op de vlucht en heeft het wellicht op Harry gemunt. Er volgt een enerverend schooljaar met nieuwe vakken als dreuzelkunde en zorg voor Fabeldieren, spannende zwerkbalwedstrijden en griezelige voorspellingen. De school wordt bewaakt door dementors, de gevreesde bewakers van Azkaban, en Harry zal zijn lessen Verweer tegen de Zwarte Kunsten hard nodig hebben.
Wat vond je d'rvan: Geweldig, natuurlijk!
Waarom heb je het gelezen: Om dat ik een ongelooflijke Harry Potter-fan ben.
Cijfer: 9.5/10 |
|
|
  |
 |
miss_sweet
Hotemetoot

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 11, 2006 23:29 |
 |
Titel: De Davinci Code
Schrijver: Dan Brown
inhoud van het boek: Het gaat dus over een bepaalde code die 4 personen beschermen. Maar de 3 personen sterven en als ook de laatste persoon stervende is, wil hij niet dat de code met hem meesterft. Dus gaat die persoon (Jaques Saunière) in zijn laaste minuten voor zijn dood, een paar tips achterlaten (wat heel gruwelijk is). En zo gaan de 2 hoofdrolspelers Robert en Sophie op zoek naar het geheim, maar ze worden achtervolgd door de politie (omdat Langdon wordt verdacht voor de moord op Saunière) en hun vijanden (degenen die Saunière echt hebben vermoord en het geheim eerst te pakken willen hebben).
eigen mening: Dit boek is echt een aanrader. Het is een heel spannend boek, één keer je bent begonnen wil je niet meer stoppen met lezen. Ik ben begonnen met dit boek te lezen, omdat het een heel beroemd boek is (een bestseller) en omdat het werd aangeraden door mijn broer.
Dit boek is een echte pageturner.
In dit boek kom je héél interessante dingen over het Christendom te weten. Je gaat echt verbaasd zijn wat het is, maar meer vertel ik er niet over. Ik zou zeggen, ga naar de bibliotheek en leen het boek.
cijfer: Ik geef nog geen cijfer, want ik heb nog niet het volledige boek uitgelezen. |
|
  |
 |
12cho21
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
89 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 12, 2006 0:03 |
 |
Laatst gelezen boek: de zwarte hengst (de eerste er zijn er 27 )
van walter farley
Waar gaat het over:
(achterkant van het boek)
alec ramsey is op de terugweg van india naar zijn ouders in new york. zijn oom in india heeft hem geleerd, wat hij altijd had willen doen: het berijden van een paard. alec ziet de zwarte hengst voor het eerst in een kleine haven aan de rode zee. weinig kon hij toen vermoeden welk een meer dan belangrijke rol dit machtige, wilde paar in zn leven zou gaan spelen. het begrip, dat er tussen hem en black, de zwarte hengst, zal groeien, bengt hem door de grootste gevaren en wildste avonturen in amerika
(mijn stuk)
op de boot waar hij reiste (de drake) zonk, hij was de enigste die het overleefde en kwam op een ombewoont eiland terecht. later word hij gered , onder tussen heeft hij besloten dat hij deze paard wil houden, het paard heeft namelijk ook alecs leven gered. eindelijk thuis en gelukkig mag alec zn paard houden. en met zn buurman ook een grote paardenliefhebber zorgt hij dat black een racepaard word, maar dat valt heel erg tegen
Wat vond je d'rvan:
nou best leuk boek, het begin vooral is spannend. en ook zn nachtelijk tripjes zijn leuk
de boeken zijn van mn pa (boekenliefhebber)
dat betekend ook dat ze misschien 50 jaar oud zijn
mn pa zei dat ze leuk waren dus ik dacht nou laat ik ze maar lezen
Cijfer:
uhm 7,9 denk ik wel twas soms saai maar soms ook heel erg spannend |
|
|
  |
 |
Viss
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 12, 2006 10:20 |
 |
Laatst gelezen boek: Komt een vrouw bij de dokter, van Kluun
Waar gaat het over?
Stijn is getrouwd met Carmen en zijn leven verloopt prima, totdat Carmen te horen krijgt dat ze een terminale vorm van borstkanker blijkt te hebben. Dan begint de strijd tegen de kanker met alles erop en eraan, chemotherapie, ontelbare ziekenhuisbezoeken, en heel veel druk op hun huwelijk. Tijdens de ziekte van Carmen (en ook daarvoor al) probeert Stijn te vluchten van zijn thuissituatie en gaat vreemd met talloze andere vrouwen, ook wanneer Carmen er weer bovenop lijkt te komen. Uiteindelijk wordt de kanker Carmen toch de baas, en komt zij te overlijden na een lang ziekbed, waarin zij afscheid moet nemen van al haar vrienden, familie, en natuurlijk haar man en dochtertje.
Eigen mening
Een zeer aangrijpend boek, je maakt door de ogen van Stijn de ziekte van heel dichtbij mee, en is soms een heel harde werkelijkheid. Stijn weet dat zijn vrouw binnenkort doodgaat, maar toch houdt hij er diverse minaressen op na, maar hoe meer het boek vordert, hoe meer je Stijn gaat begrijpen (hoe gek dat ook mag klinken). Tranen met tuiten!
Waarom heb je het gelezen
Ik had gehoord dat het een mooi boek was.
Cijfer
8, heel mooi boek. |
|
|
  |
 |
FireBolt428
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)
|
Geplaatst:
Wo Jul 12, 2006 14:38 |
 |
het laatst UITgelezen boek dus? want momenteel ben ik bezig aan schaduwland 3: Bloedrode Maan, euhm het laatste uitgelezen boek is dan denk ik het 2 deel uit de zojuist vernoemde serie: schaduwland boek 2: de Demonenkoningin, ik vond het een heel machtig boek en het leest snel door, bijna even snel als de harry potter serie! juist zoals alle andere boeken van schaduwland! tenminste, als je van het type horror met demonen en monsters enzo houdt...
FB428 |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 13, 2006 14:27 |
 |
Ik heb net Hunters of the dusk gelezen van Darren Shan.
Nu begin ik echt nieuwschierig te worden naar het eind. (niks zeggen hoor. Ik moet er nog een stuk of 4)
De boeken worden steeds leuker. |
 |
Lord_Kiwi
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 14, 2006 9:47 |
 |
Laatst gelezen boek: Pendragon, the merchant of death van D. J. MacHale
Waar gaat het over:
het gaat over een normale jongen die bobby heet. teminste tot dat zijn oom, press, komt en bobby vraagt om hem te helpen. als bobby dat doet komt hij in een andere dimensie terecht. zijn oom word gevangen genomen en hij raakt bewusteloos. als hij wakker word is hij in de hut van osa en loor die leggen uit dat hij een traveler is (net als zij) en hij deze wereld van de ondergang moet hebben. bobby die zeker geen held is heeft geen idee hoe dit moet en wil alleen maar naar huis. maar omdat te doen zal hij toch eerst zijn oom moeten redden van de kwaade saint Dane
Wat vond je d'rvan:
ik vond het een geweldig boek! heel leuk geschreven, best spannend en met wat onverwachte wndingen.
toen ik in amerika op vakantie was leek het me leuk en heb ik het gekocht. maar hij leek me toen nog iets te moeilijk (omdat hij engels was, wat eigenlijk wel mee viel maar ja dat wist ik toen nog niet) en laatst (3 jaar later ) vond ik hem weer en leek het me leuk om hem te lezen.
Cijfer: een 8.5
het is zeker een aanrader en er zijn nog meer boeken van geschreven. |
_________________ if I got a flower, every time I think of you,
I could walk forever in my garden.
monkeys rule the galaxy!! Kiwi!!! |
|
  |
 |
celtic_me
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
133 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 17, 2006 12:35 |
 |
Laatst gelezen boek
Star wars; in de schaduw van het Rijk; Erfgenaam van het Rijk
door Timothy Zahn
Waar gaat het over
5 jaar na 'Return of the Jedi'. Luke Skywalker is de eeste van een nieuwe generatie Jedi. Leia en Han Solo zijn getrouwd.
Grootadmiraal Thrawn is de enige overlevende Dark Lord, en hij probeert opnieuw het Keizerrijk aan de macht te brengen. Op één van zijn ruimtereizen doet hij een ontdekking waarmee hij het rebellenverbond van Luke en Leia ten gronde kan werpen...
Wat vond je ervan
het is het eerste boek van een reeks van drie, en ik vind het echt wel goed. Je wilt echt wel verderlezen.Maar, om dit te kunnen volgen moet je wel eerst alle voorgaande delen gelezen hebben.
Waarom heb je 't gelezen
omdat ik gefascineerd ben door Star Wars, en dit weer een vervolg van de reeks was. Hier zijn wel geen films van, maar je kan je verbeelding de vrije loop laten. Er zit humor in, en spanning op het juiste moment.
cijfer+aanrader
9/10. het is een goed boek, als je van science-fiction en op de eerste plaats van Star Wars houdt. In zo'n geval raad ik je echt aan om het eens te lezen... |
_________________ Seasons come and change
the memories remain
tell me why you left me stranded in the rain
04-10 US5 fanmeet in Essen |
|
  |
 |
|
|