Auteur |
Bericht |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 12, 2006 15:58 |
 |
Het volgende artikel stond gisteren in de krant. Ik heb echt wel medelijden met die roofvogels, maar ik vind dat ze de schuld wat in de schoenen van HP schuiven. Ja, ze hebben misschien wel gelijk, maar volgens mij overdrijven ze...
En wat vinden jullie?
 |
|
|
  |
 |
Nirvana
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 12, 2006 16:14 |
 |
OMG ?!
Waarom gaan ze hp de schuld geven?
Dus door hp zijn die roofvogels in nesten?
Ze overdrijven zeker,in hp komen gewoon roofvogels voor maar,
AAARGH!
Slachtoffer van de harry potter gekte,sorry maar wat een onzin. |
_________________ True friends accept you, on the way you are. |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 12, 2006 16:37 |
 |
Toen de dalmatiërs in de bios kwam gingen de mensen die beesten doorfokken en dat gebeurt nu met roofvogels en dan vooral de uilen.
Het is ook een beetje logisch dat ze HP daar de schult van geven omdat het daar te zien is en ze moeten toch een schuldige kunnen aanwijzen.
Begrijp me niet verkeert, ik vind het ook niet goed wat ze doen hoor maar ik erger me meer aan die mensen die een uil gaan kopen of die gaan doorfokken. |
 |
dark_moonlight
4e jaars

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 12, 2006 20:49 |
 |
ik snap niet mensen die beesten in huis willen hebben! het zijn wilde dieren en die moet je gewoon vrij laten vliegen in de bossen waar ze horen en niet thuis in een kooitje stoppen. en het is niet de schuld van HP maar van idioote mensen die zo'n beestje hebben gezien en er direct een willen hebben zonder dat ze weten wat ze er mee moeten |
_________________ Sean Biggerstaff rocks |
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 12, 2006 21:15 |
 |
hp_eliza_ kameleon schreef: |
Hier ben ik het mee eens ik bedoel roofvogels weten toch neit wat HP is |
Het gaat niet om wat de roofvogels denken, maar om diegene die een roofdier in huis halen!
In HP worden uilen gebruikt (roofdier) en als mensen lezen en zien dat ze heel aardig kunnen zijn willen ze ook zo'n dier, en om natuurlijk bij de tijd te blijven.
Ik zelf vind het schandalig dat mensen vanwege een bekende boek of film een huisdier in huishalen, en twee jaar later weg doen omdat het niet meer "in" is: SCHANDALIG! |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home." |
|
  |
 |
-0-lin-0-
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
102 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 12, 2006 21:25 |
 |
Sirius Zwarts schreef: | hp_eliza_ kameleon schreef: |
Hier ben ik het mee eens ik bedoel roofvogels weten toch neit wat HP is |
Het gaat niet om wat de roofvogels denken, maar om diegene die een roofdier in huis halen!
In HP worden uilen gebruikt (roofdier) en als mensen lezen en zien dat ze heel aardig kunnen zijn willen ze ook zo'n dier, en om natuurlijk bij de tijd te blijven.
Ik zelf vind het schandalig dat mensen vanwege een bekende boek of film een huisdier in huishalen, en twee jaar later weg doen omdat het niet meer "in" is: SCHANDALIG! |
ow ik ben het helemaal met sirius Zwarts eens ze moeten gewoon die vogels met rust laten je hoort allerlei verschillende dingen daarove een paar maanden geleden stond er ook een heel groot bericht over zoiets in de krant dat de uilen eronder lijden van die harry potter gekte daar kan ik echt heel erg kwaad om worden dat die mensen dat doen belachelijk (die arme beesten worden helemaal slecht verzorgt is mij gezecht hoor weet niet zeker of het waar is)
ik ga zondag naar een roofvogel show is dat dan ook erg of niet daar later ze waarschijnlijk ook uilen zien is dat dan ook mishandeling  |
_________________ Ravenklauw
I Love Reptiles
Zijn echt prachtige en mooie beesten  |
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 13, 2006 7:33 |
 |
Oeh, nice bericht. Wel een beetje vaag ^^ Dus, Harry Potter krijgt de schuld omdat mensen die vogels willen hebben. TJa, dat zou best kunnen, maar waarom zo'n drukte er zullen toch wel zat van die beesten zijn? Of niet? Mm, ik snap niet helemaal waarom je zo'n uil in huis wilt, maar als het is omdat je HP-freak bent, sorry, dan moet ik ff lachen! Ik zal er nog eens overna denken en dan dit berichtje editten  |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
boekenwurm
2e jaars

Verdiend:
63 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 13, 2006 7:41 |
 |
Whaha wat een belachelijk bericht, waarom zouden mensen opeens uilen willen als ze HP hebben gezien, ze weten best dat je die dieren niet zo maar even tam kunt krijgen. Ik geloof dat diegene die dat stukje heeft geschreven wil dat het verboden word HP films te kijken ofzo Maar je hebt altijd van die mensen die denken dat ze zo wel even een uil zullen vangen en tam maken want dat kan in HP ook......... |
|
|
  |
 |
Crying_Goth
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 13, 2006 9:47 |
 |
OMG in plaats van dat ze HP de schuld geven kunnen ze beter de mensen die ze verhandelen en kopen aanpakken.
Want die mensen weten dat het illegaal is!
Die mensen sporen niet! |
|
|
  |
 |
Sabine
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...
|
Geplaatst:
Za Mei 13, 2006 9:57 |
 |
Inderdaad, het is de schuld van die mensen die roofvogels gaan verhandelen en niet van HP! Ik vind het zo ie zo dom: wie wil er nou ineens een uil als huisdier alleen omdat ze dat bij HP ook hebben? Dat vind ik echt triest, sorry dat ik het zo moet zeggen ... |
_________________ To love oneself is the beginning of a lifelong romance.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars. |
|
  |
 |
~*leslien*~
6e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 13, 2006 10:06 |
 |
ik vind het dom dat ze hp de schuld geven dat er roofvogels worden verkocht hp kan er niks aan doen dat er mensen zijn die zo beeinvloedbaar zijn dat als ze een uil in een film zien dat ze er ook een willen |
_________________ We are all born in the gutter, but some of us are looking at the stars
oscar wilde... |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 13, 2006 10:28 |
 |
Sabine schreef: | Inderdaad, het is de schuld van die mensen die roofvogels gaan verhandelen en niet van HP! Ik vind het zo ie zo dom: wie wil er nou ineens een uil als huisdier alleen omdat ze dat bij HP ook hebben? Dat vind ik echt triest, sorry dat ik het zo moet zeggen ... |
Triest, maar dat je nu met een toverstokje zou gaan zwaaien is dan weer doodnormaal?
Zo een dingen brengen mensen nu eenmaal op ideeën.
Ik kan het dus allemaal best begrijpen wat niet wil zeggen dat ik het goedkeur of dergerlijke.
En ik ben het ook eens met Helen, bij Finding nemo gingen mensen ook massaal clownvissen komen en moest er ineens ene populaie film komen over een dolle schildpad, wees maar zeker dat de verkoop van de schilpadden zal gaan stijgen
|
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Lix
7e jaars

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 13, 2006 10:44 |
 |
Oké, misschien heeft HP deze hype veroorzaakt, maar ze kunnen JKR hiervoor niet blamen! De verantwoordelijkheid ligt bij deze mensen zelf. JKR heeft zelf gezegd dat ze tégen het opsluiten van deze dieren in een kooi is. |
_________________ Could it be January 'cause it feels so cold without you here
Oh you are the sun
Yesterday and everyday seems so plain
Now you're not here, my color's gone. |
|
  |
 |
Nirvana
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 13, 2006 10:46 |
 |
Het is volgens mij ook zo dat de mensen door hp een idee krijgen om een uil of een roofvogel in huis te nemen. |
_________________ True friends accept you, on the way you are. |
|
  |
 |
honfleur
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 13, 2006 11:19 |
 |
Dit slaat echt nergens op! Ten eerste: waarom willen mensen die mooie beesten zelf hebben? Laat ze toch fijn vliegen, het zijn vrije roofvogels die je niet als huisdier kunt houden.
Ten tweede: waarom geven ze in godsnaam hp de schuld? Rowling heeft ze als een variant op postduiven verzonnen, hoe wil zij weten dat sommigen uilen dan als huisdier willen? Bovendien schilderen ze hp af als een soort achterlijke, obsessieve hype. Het zijn gewoon mooie boeken, niet iedere hp-fan wil een uil als huisdier!
Ten derde: ik ben het helemaal eens dat die vogels opgevangen worden en hoop dat ze die dierensmokkelaars (en nog erger, mensen die de eieren stelen) te pakken krijgen en flink straffen. |
_________________ Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
En als je me niet gelooft moet je maar uitstappen. |
|
  |
 |
|