Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Kinderen van Dreuzels naar Zweinstein? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 12:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zoals iedereen wel weet krijgen alle kinderen met toverkracht een brief om naar Zweinstein te gaan.
Voor tovenaarskinderen is het evident dat ze naar Zweinstein gaan als ze een brief ontvangen. Maar is dit ook wel zo voor kinderen van Dreuzels?

Zou elke dreuzelouder zijn kinderen zomaar leren magie te gebruiken?
Ik kan namelijk niet geloven dat elke ouder zijn kind zomaar wegstuurt voor een jaar naar een voor hen totaal onbekende wereld.

De Duffelingen zijn ertegen, wat zouden die bijvoorbeeld gedaan hebben moest ook Dirk een brief hebben gekregen?

En hoe zou je zelf je ouders proberen te overtuigen als zij ertegen zouden zijn dat je naar een Tovenaarsschool ging als je een brief kreeg?

Ravenklauw!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Weerwolfje
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Weerwolfje is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 14:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat ze heel erg blij voor hun zijn. Dat was de moeder van lily en petunia toch ook?

En als Dirk zon brief had gekregen. Dan was hij gelijk verscheurd.
Of ze waren gewoon heel blij maar gunden Harry het plezier gewoon niet

Ik zou gewoon gaan en mijn ouders zouden vet blij zijn

Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 19:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou...ik denk dat ze bij Dirk net zo angstig zouden zijn enzo..aangezien ze alles haten wat met iets abnormaals te maken heeft..en Dirk wil er zelf denk ik zoiezo zelf ook niet heen Laughing

Ik zou zelf m'n ouders net zolang aan hun kop zeuren tot ik mocht!! Ik denk namelijk niet dat ik zou mogen, helemaal naar een andere wereld toe enzo.. Shocked Dus...en anders zou ik stiekem gaan Twisted Evil

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...

Sabine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 19:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rowling heeft geloof ik ooit eens gezegd dat er dan een leraar naar die ouders toegaat om het allemaal uit te leggen ...

Als ik een brief kreeg zou ik wel heel graag willen, maar geen idee of mijn ouders mij zouden laten gaan ... Ik bedoel je stuurt je kind dan wel voor een jaar weg naar een onbekende stemming Confused

We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
Hanzie
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 30 Sikkels

Hanzie is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik denk ook dat er een leraar persoonlijk naar het gezin gaat. De kinderen die in een tovenaarsgezin wonen, weten dat ze waarschijnlijk die brief kunnen ontvangen.

In boek 6 komt Perkamentus toch ook persoonlijk Vilijn bezoeken? En dan heeft hij ook een voorbereidend gesprekje met Mevrouw Koord (of was het Koort?)

En ja, misschien woont Harry wel bij Dreuzels, maar die zagen het al 10 jaar aankomen, niet? Perkamentus had hen ten slotte ene brief geschreven...

==> Join Huffelpuf!
We are undercover passion on the run
Chasing love up against the sun!
Nariël Oronar
5e jaars
5e jaars

Nariël Oronar is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 19:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Moesten de ouders gewoon zo'n brief krijgen zouden ze denk ik hun kind niet laten gaan. Als een leerkracht het komt uitleggen heb je al wat meer kans. Maar nog steeds is het wat twijfelachtig, het is en blijft een onbekende bizarre wereld en niet alle ouders willen hun kinderen daaraan blootstellen. Het hangt ook af van ouder tot ouder, iedereen reageert anders op dat soort situaties.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

renny is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 19:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

maar naar marten vilijn a.k.a. voldemort, gaat perkamentus toch ook zeggen dat hij naar zwijnstijn mag enzoo... om hem een beetje te laten wennen aan het 'idee'.... ik weet trouwens niet of ze dat bij elke dreuzel zouden doen... Rolling Eyes

Hanzie
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 30 Sikkels

Hanzie is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 9:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze kunnen misschien een spreuk over de Dreuzels uitspreken om hen te dwingen Question Exclamation
Het is wel heel overdreven en extreem maar ik zou niet weten hoe anders...op 1 of andere manier moeten ze toch wel overtuigd geraken...

==> Join Huffelpuf!
We are undercover passion on the run
Chasing love up against the sun!
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 9:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja een leraar gaat erheen...In principe is dit toch hetzelfde als wat er met Harry gebeurt is..Zijn oom en tante wouden toch ook niet dat hij ging en bij hem kwan toch Hagrid langs?

Bij Voldemort kwam Dumbledore ja toch ook langs om het te zeggen, omdat de leider van het weeshuis het niet zou geloven?

Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 16:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hanzie schreef:
Ze kunnen misschien een spreuk over de Dreuzels uitspreken om hen te dwingen Question Exclamation
Het is wel heel overdreven en extreem maar ik zou niet weten hoe anders...op 1 of andere manier moeten ze toch wel overtuigd geraken...

Zoeits lijkt me te extreem.
Als ze er daarna op één of andere manier achter zouden komen, ze zouden alles met magie gaan weigeren en hun kind nooit opnieuw terugsturen.

Ravenklauw!
hp_eliza_ kameleon
4e jaars
4e jaars

hp_eliza_ kameleon is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 16:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat de meeste ouders het wel geloven of anders een brief terug sturen.

Ik zou gewoon vet blij zijn en m'n ouders zouden denken dat het een grapje was. Ik zou een brief terug sturen met de mededeeling dat me ouders me niet geloven en dan zou ik wel zien

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 31 Sikkels

Benfreakte is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2006 17:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor Dreuzels is het opzich onbekend en vinden het denk ik wel spannend.............dus laten ze hun kind erop. En als ze het na een jaar niet bevalt kan je je kind er toch afhalen? Miss denken ze wel zo.

Dreuzel
Dreuzel

Enselaar is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 09, 2006 12:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Ja een leraar gaat erheen...In principe is dit toch hetzelfde als wat er met Harry gebeurt is..Zijn oom en tante wouden toch ook niet dat hij ging en bij hem kwan toch Hagrid langs?

Bij Voldemort kwam Dumbledore ja toch ook langs om het te zeggen, omdat de leider van het weeshuis het niet zou geloven?

Ja, maar Harry moest gewoon naar Zweinstein voor zijn eigen veiligheid. En zijn tante en oom wouden niet dat hij naar Zweinstein ging, omdat ze niks te maken wilden hebben met de Magie en alles wat daarmee te maken heeft. Ze wisten trouwens ook al van het bestaan van Magie, dus eigenlijk kun je hen niet meerekenen als 'Dreuzelouders'.

Marten zat in een weeshuis. De directrice wou hem waarschijnlijk maar al te graag weg hebben. Hij was niet bepaald 'vriendelijk' en hoe minder kinderen, hoe minder werk en zorgen. En heeft Perkamentus de directrice niet eerst dronken gevoerd, of bedriegt mij geheugen mij?

Hoe dan ook. Het is dus duidelijk dat er een leerkracht meegaat naar de Dreuzelouders, om alles goed uit te leggen. Ik denk niet dat ze een spreuk gebruiken, want dat is volgens mij tegen de wet. Volgens mij gaan ze eerst dus naar de Dreuzelouders, met de brief om alles uit te leggen. Dan worden ze er al mee geconfornteerd. Als ze het niet geloven, kunnen ze het even laten rusten, en dan later terug gaan. Ook kunnen ze een demonstratie geven van magie, om hen te overtuigen. Als ze alles goed uitleggen, zullen de ouders wel meegaan.
..
Toch, zo gaat het met mijn personage's die Dreuzels zijn in RPG's ^-^ Het lijkt mij het meest logische

Jana
4e jaars
4e jaars

Jana is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 09, 2006 13:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zou elke dreuzelouder zijn kinderen zomaar leren magie te gebruiken?
Ik dacht ook dat Rowling eens gezegd heeft dat een leraar langsgaat om alles uit te leggen. En een Zweinstein-leraar kent zeker genoeg magie om zelfs de meest verstokte Dreuzels te overtuigen dat dit geen grap is. Dan is het een kwestie van overtuigen, en je hoeft niet meteen een Imperiusvloek of zoiets over iemand uit te spreken om iemand een toegeving te laten doen (in dit geval een kind naar Zweinstein laten gaan).

De Duffelingen zijn ertegen, wat zouden die bijvoorbeeld gedaan hebben moest ook Dirk een brief hebben gekregen?
Meneer Duffeling zou (als hij genoeg moed heeft) woedend contact opnemen met Zweinstein enn na de school rot te schelden, hun zeggen dat zo nooit meer zo'n vreselijke fout mogen maken, of dat het hun de kop zou kosten. Mevrouw Duffeling zou denken dat een een soort afwijking is die met de juiste behandeling (lees: vééél eten en vééél speelgoed) zou overgaan. En Dirk zelf, zou 'm knijpen.

En hoe zou je zelf je ouders proberen te overtuigen als zij ertegen zouden zijn dat je naar een Tovenaarsschool ging als je een brief kreeg?
Ik zou Zweinstein als een soort paradijs voorstellen, hun met alle argumenten, overtuigingskracht en m'n twee oudste zussen (ook HP-fans) proberen te overhalen, Zweinstein zelf als hulp inroepen,...

Greeeetz, Jana

Oude Forumnaam: Volbloed Prins Grote Zaal Hoofdmonitor
Grote Zaal Hoofdmonitor

Verdiend: 0 Sikkels

Neville is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 16, 2006 13:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook dat Dreuzelouders erg blij zullen zijn voor hun kinderen: wie wil er nou niet leren toveren? Ik zou het in ieder geval wel willen, mij zouden ze niet kunnen tegenhouden.
En over de Duffelingen...tjah, dat is een heel ander verhaal natuurlijk: wie heeft er nou zulke ouders/oom en tante? Als je je ouders daarmee wil vergelijken heb je wel heeeeeel erg erge ouders.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp