Auteur |
Bericht |
Changetje
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 10, 2006 15:34 |
 |
Harry, Ron & Hermione schreef: | Phileine zegt Sorry vind ik ook een geweldig boek! Ik heb de dvd ook in mijn kast liggen. Een van de weinige goede Nederlandse films Nuja, dit boek is geschreven door Ronald Giphart en zijn boeken werden veelvuldig gelezen door ons, 5HAVO'ers.
|
Haha, Phileine zegt Sorry heb ik ook gelezen voor mijn lijst Geweldig boek, vol sarcastische humor. Echt, ontzettend leuk boek. Jammer dat we maar een boek van dezelfde cijfer mogen lezen, anders had ik Giph ook nog wel gedaan
Ik heb ook nog ''Het Bittere Kruid'' van Marga Minco gelezen. Mooi boek, het gaat over een Joodse vrouw (eigenlijk Marga Minco) die in de WO2 alsmaar moet vluchten. Er gebeurd niet heel veel, maar het is wel heel mooi! En heel dun Hooguit 90 bladzijden.
Nu ben ik ''Sonny Boy'' aan het lezen. De schrijfster weet ik even niet meer ^^'' Ik ben nog niet zó ver, maar tot nu toe is het best aardig. |
_________________ there’s no way to stop what comes falling |
|
  |
 |
XilonaX
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 25, 2006 23:34 |
 |
vreselijk man, ik moet dit jaar 4 boeken lezen (in totaal 12 ) ik ben verzot op lezen, maar ik vind nederlandse schrijvers niks, ze produceren niks boeiends.
een echte aanrader is mariken van nieuwmeghen, superdun boekje, en er staat een vertaling bij (het is ook niet te doen in het oud nederlands), dan heb je de middeleeuwen ook weer gevuld ook de kleine johannes is echt simpel, dun, en de leraren zijn er dol op. wel jammer dat wij geen boeken mogen lezen van thea beckman en simone v/d vlugt en andere schrijvers van dit soort.
ik heb geprobeerd Philleine zegt sorry te lezen, maar wat een ongelooflijk k*tboek is dat zeg! ongeveer het slechtste dat ik ooit aan lectuur heb verorberd (ik heb het iig geprobeerd, ik haakte af na 25 pagina's). het heeft geen verhaal, geen moraal, en het boeit ook gewoon niet.
voor engels zal het niet erg moeilijk worden dit jaar, ik neem gewoon orwell's 1984, en omdat mijn leraar Narnia super vindt, mogen wij die ook lezen! harry potter mag dan weer niet, dat vindt hij 'trash'. |
_________________ ‘Sorry Ginny,’ zei Ron om de drukkende stilte te verbreken, ‘maar ik ken geen Harry Potter.’
Ginny’s hart leek te breken..'
Ketenvuur |
|
  |
 |
Daniël
Schoolkampioen

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 25, 2006 23:59 |
 |
Tot nu toe niet veel boekverslagen/leesdossiers hoeven te maken, m'n docente was vorig errug veel ziek, dus vorig jaar niet aan toe gekomen..
Dit jaar de laatste 3 Nederlandse vertalingen van HP gelezen.
Ik heb de hele reeks al in het Engels gelezen, dus als ik er een voor Engels moet maken is dat geen probleem
Is Friends in het Engels kijken tóch leerzaam geweest.
Even ontopic: Bij mijn laatste boekverslag had de halve klas HP, toen zei ze dat ze Harry Potter onder ons niveau vond! Nouja! Bozer kon je me niet krijgen. Ik zit dan wel in een 2Gymnasium-klas. Maar onder niveau vind ik wel érg overdreven... |
|
|
  |
 |
lalaa_hp
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 26, 2006 14:57 |
 |
Ik heb al mijn nederlandse boeken net uit, en heb dinsdag nederlans mondeling over de boeken. Heb er absoluut geen zin in, maar dan ben ik er ook maar vanaf..
Deze boeken heb ik gelezen:
- Frederik van Eeden- Van de koele meren des doods
- Arthur van Schendel- Het fregatschip Johanna Maria
- F. Bordewijk- blokken/knorrende beesten/bint
- WFH- nooit meer slapen
- Harry Mulisch- de aanslag
-Renate Dorrestein- Het hemelse gerecht
- Vonne van der Meer- Het limonadegevoel
- J. Bernlef- Hersenshcimmen
- Hubert Lampo- Helene Defraye
- Gerard Reve- de avonden
Dus dit heb ik allemaal gelezen, heel veel vond ik niet zo veel aan, dus ik raad je ze niet aan.. maar de boeken van renate dorrestein zijn nog wle leuk om te lezen, en die van vonne van der meer ook wel.
Vooral die van Gerard REve raad ik je af. |
_________________ ga maar eens kijken bij mijn creas.. !  |
|
  |
 |
harrypotterfreakz
7e jaars

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 04, 2006 21:24 |
 |
Ik heb onderhand ook mijn 4 boeken af, en mijn boekverslagen ingeleverd...
Harry Mulisch - De aanslag
Willem F Hermans - De donkere kamer van Damocles
Tessa de Loo - De tweeling
J. Bernlef- Hersenshcimmen
Ik vond ze geen van allen echt aan te raden... het saaist was nog het boek de donkere kamer van Damocles, omdat die veels te ingewikkeld was, met al de personen die er telkens invoor kwamen. Ben blij dat ik ze allemaal af heb ... Volgend jaar ga ik leukere boek proberen uit te zoeken.. als die er zijn  |
|
|
  |
 |
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Zo Mrt 05, 2006 0:28 |
 |
harrypotterfreakz schreef: |
Ik vond ze geen van allen echt aan te raden... het saaist was nog het boek de donkere kamer van Damocles, omdat die veels te ingewikkeld was, met al de personen die er telkens invoor kwamen. Ben blij dat ik ze allemaal af heb ... Volgend jaar ga ik leukere boek proberen uit te zoeken.. als die er zijn  |
Ik vond de donkere kamer vcan damokles juist heel interessant. De spanning werd erg goed opgebouwd en je bleef maar twijfelen over dingen. Het was zeker geen boek wat je snel even uitleest, maar naar mijn mening wel een aanrader! |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
  |
 |
Jana
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 16, 2006 20:39 |
 |
????
Zoiets moeten wij in België niet doen... Oké, je krijgt af en toe een boek te lezen voor een taal- of cultuurvak, maar dat ligt niet vast enzo. Voor een tweede middelbaar zoals ik, is dat maar 1 boek. Als je ouder bent, zijn dat er wel meer... Maar toch: best vreemd systeem!
Greetz,
Jana |
_________________ 13-22 augustus op vakantie!!! Zoek nog een vervanger voor Beauxbatons-RPG!! |
|
  |
 |
Darkness
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
41 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 16, 2006 21:09 |
 |
Heb de afgelopen 3 jaar geen boekverslagen moeten maken.
Maar op het vmbo moest ik voor elke taal die ik had tenminste een boekverslag maken. (En aangezien ik alle talen had die je kan hebben op het vmbo, was dat dus wel lastig)
Maar gelukkig mocht ik boeken lezen die ik leuk vond. Had dus Inferno op zee, gelezen van Clive Cussler. Spannend boek met een flinke dosis geschiedenis en sci-fi dus dat las wel makkelijk weg. Voor engels LOTR:FotR gelezen was wel cool van de leraar. (De coolste leraar van onze school)
En voor nederlands een baar boeken van Mullisch gelezen en ik moet zeggen dat zijn wel goede boeken alleen niet echt mijn smaak. |
_________________ *Adrenaline gotta love it*
My other broom is a car.
#OMG een lopende muur#
Non tora ta familia |
|
  |
 |
sislon
The SuperAssassin

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: Under your feet.. Yeah that's right I fell for you :)
|
Geplaatst:
Do Mrt 16, 2006 21:22 |
 |
eerst een heleboel redelijke boeken gelezen en nu beginnen we officieel aan de literatuur...
Best wel grappig aangezien ik al een hoop literatuur heb gelezen en dus veel ga mogen herlezen...
AL op mijn lijst staan:
1 Een schitterend gebrek - Arthur Japin (romantisch en mooi)
2 De Tweeling - Tessa de Loo (Heel mooi verhaal, vergiffenis en WOII)
en maak nu een begin met:
De donkere kamer van Damocles - Willem F Hermans
zij nu de film aan het kijken en proberen het boek snel te lezen
Voor me zelf heb ik ook al de oesters van Namkee gelezen, ik denk dat jongens dit boek ook wel erg leuk zouden vinden, dus voor niet echt literatuur fans die toch hun lijst moeten vullen zou ik zeker dit boek aanraden... Enige vage is zo nu en dan waar hij eigenlijk is...
Arthur Japin schrijft ook wel lekker, licht en niet al te moeilijk, leest lekker snel weg.
Engels: I Never Promised You A Rose Garden ,
Niet zo makkelijk maar wel heel leuk, verhaal van een Schizofreen meisje dat heel goed laat zien hoe dicht krankzinnigheid eigenlijk bij slimheid en ons ligt... Hoe er zelfs binnen een gekkenhuis nog mensenlijkheid is... |
_________________ "Wat?! Mooi niet dat ik tussen die mensen ga rennen door een deur die er misschien mogelijk in mijn gedachte wel kan zijn!"
"Aha dus je geeft toe dat hij er wel kan zijn!"
HPF goodbye, we will miss you. |
|
  |
 |
Tarantallegra
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
129 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 18, 2006 9:02 |
 |
Ze zijn al eerder genoemt, maar als ik de favoriete boeken moet noemen die ik voor NL heb gelezen (en dat zijn er nogal wat) dan ga ik toch ook voor De Grot van Krabbe en Phileine Zegt Sorry van Giphart. Ook heb ik Eeuwig Dag, Eeuwig Nacht van Van Dullemen ooit gelezen, dat was ook wel een van mijn favorieten - maar ik kan me voorstellen dat het langdradige van dit verhaal niet iedereen aantrekt (het is een reisverslag, dus heel beschrijvend).
Voor engels heb ik geen leesdossier, maar wel verplichte en onverplichte literatuur gelezen en een boek dat ik mensen echt met heel mijn hart aanraad te lezen is The Handmaid's Tale van Margareth Atwood. Een geweldige Utopian novel over een nieuwe maatschappij die zich heeft gevormd en volkomen opgericht is op basis van de bijbel. Deze maatschappij is opgericht omdat door toedoen van de mens nogal wat mensen onvruchtbaar zijn geworden - het is een standenmaatschappij en nou ja... Heel eng, omdat Atwood er ook wel wat dingen van onze tijd in heeft staan (danwel in extremere mate). Wist ze blijkbaar toen al
Disgrace van Coetzee leest ook lekker door, en One Flew over the Cuckoo's Nest zou ik ook eens proberen. En Three Men In A Boat van Jerome K Jerome is heel grappig... Een geweldig boek! Great Expectations van Dickens vind ik ook wel een aanrader. |
  |
 |
lady kruml
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 19, 2006 16:15 |
 |
aanrader: Phileine zegt sorry (Ronald Giphart) is erg grappig als je van sarcasme en cynisme houd en liefde en De Kroongetuige (Maarten 't Hart) een detective, absoluut niet langdradig en je wilt gewoon weten of hij het gedaan heeft
afrader: Karakter (f. Borderwijk ofzo) heel saai en langdradig niet lezen zou ik zegge ..... |
_________________ TOM MARVOLLO RIDDLE
Then he waved the wand once, and the letters of his name rearranged themselves:
I AM LORD VOLDEMORT |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 19:25 |
 |
Hier ben ik heel erg slim in geweest!!, Ik moest in me derde schooljaar 4 boeken in het engels lezen. Daar moest je dus een heel verslag over maken. Daar kreeg je ook een proefwerk over ( Mondeling ). Dus je kreeg 8 punten. En ik had net zo'n domme engelsleraar. Ik heb gewoon 4 harry Potter boeken gebruikt. En heb daar gewoon echt mijn punt Engels op gehaald van een 4 naar een 8.2 gegaan..En ik helemaal Happy..Bij Nederlands was het anders..daar kreeg je een lijst boeken en daar moest je gewoon elke keer eentje kiezen.maar daar had ik geen problemen mee. En van duist..Kreeg ik pas in het vierde. Moest ik ook 4 boeken lezen enzovoort..Die was een stuk moeilijker, Daar kreeg je geweoon een boek van de leraar... En ik snapte al die 4 boeken niet..bah! |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 03, 2006 15:53 |
 |
Mijn laatst gelezen boek voor mijn lijst was ''Wierook en tranen'', een novelle van een Vlaamse schrijver. Het gaat over een negenjarige jongen die samen met zijn buurmeisje in de Tweede Wereldoorlog probeert terug naar huis te lopen. Het telt niet veel pagina's en ik heb het in een dag uitgelezen. Toch is het best wel zwaar, maar het is wel mooi. Het einde is echt heel erg zielig. Ik vond 'm wel mooi, maar geduld is wel vereist. |
_________________ I LOVE HPF |
|
  |
 |
Rhode
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 11, 2006 13:57 |
 |
Boeken van Maarten 't Hart zijn over het algemeen wel goed, vooral de nakomer en het woeden der gehele wereld zijn goed. Van Arthur Japin vind ik de zwarte met het witte hart heel erg goed. Veel suc6 iig, voor iedereen die nog lezen moet. |
|
|
  |
 |
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Di Apr 11, 2006 16:17 |
 |
Nu staan op mijn lijst:
-Een schitterend gebrek van Arthur Japin
* mooi boek geschreven uit het oogpunt van de eerste liefde van Casanova. Vol met filosofische uitspraken over de liefde en het leven, maar niet moeilijk geschreven.
-een vlucht regenwulpen van Maarten 't Hart
* mooi boek over (het accepteren van) eenzaamheid. Maarten heeft naar mijn mening een heerlijke schrijfstijl.
- Mariken van Nieumeghen voor middeleeuwen
*tja, het taalgebruik he Het valt nog mee met mariken eigenlijk, andere boeken waren erger. Het gaat over mariken, een lief en vroom meisje, dat door een ruzie met haar tante 7 jaar met de duivel gaat leven. En natuurlijk bekeerd ze zich op het eind en door de eeuwige vergevingsgezindheid van God wordt ze vergeven. Het is erg komisch om te lezen(al raad ik een vertaling aan) en geen slechte keus als je toch een boek uit de middeleeuwen moet lezen.
-Lucifer van Joost van den Vondel voor renaissance
* Vondel heeft een heel plechtige en nogal omslachtige schrijfstijl, dit werkt nogal op de zenuwen soms. Maar ik vond het verhaal wel interessant(hoe de engel Lucifer de hemel uit gegooid wordt, omdat hij jaloers is op de mens), maar als je het verhaal al niks lijkt moet je het niet kiezen, het is namelijk een beetje saai geschreven.
daarnaast heb ik deze boeken gelezen die je ook mag gebruiken
-de donkere kamer van damokles van harry mullisch
*Vond ik een erg goed boek. Zit veel spanning in en de eeuwige twijfel die het boek oproept, geweldig.
- het verotte leven van Floortje en de moeder van David S. van yvonne keuls
*beide best makkelijke boeken om snel uit te lezen. Beetje carry Slee achtig, als je daar fan van bent een goede keus.
- stenen voor een ransuil van Maarten 't Hart
*deze vond ik nog leuker dan een vlucht regenwulpen. Gaat over een jongen uit een streng gereformeerd gezin(zelf muziek wordt daar als iets slechts gezien als het niet in de kerk is) en hij ontdekt door een kerkorgelspeler(vreemde homosexuele man, aan de ene kant pervers maar aan de andere kant gewoon een heel aardige en eenzame man) dat hij homosexueel is. Gaat niet echt over het conflict dat hij heeft met zijn ouders, dat komt er nauwelijks in voor, maar meer over hoe zijn leven verloopt. Vond het echt een geweldig boek.
-de kleine blonde dood van Boudewijn Büch
*leest lekker weg en mooi geschreven. Heden en verleden zijn mooi vervlochten tot een geheel. |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
  |
 |
|
|