Auteur |
Bericht |
Jet
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 01, 2006 21:39 |
 |
Ik zit ook al weer een aantal jaar op een toneelvereniging. En het is fantastisch ^^. Het is niet alleen leuk, maar ook goed voor je presentatievermogen (presenteren op school gaat me door de toneellessen best goed af) en ik ben er zekerder van geworden. En je leert natuurlijk goed acteren.
Natuurlijk vind ik het ook leuk om naar theatervoorstellingen te gaan. Ik wou heel graag naar een toneelvoorstelling genaamd Vendetta, De Godvader deel IV, maar de meeste plaatsen waren al bezet en de plaatsen die over waren, waren behoorlijk slecht (achter een pilaar bijvoorbeeld ).
Maar dat vond ik erg jammer. Het is namelijk een komisch stuk volgensmij en het wordt gespeeld door hele goede acteurs.
Maar helaas, helaas.
|
_________________ "I could not touch you. It was old magic, something I should have forseen.
But no matter, no matter. Things have changed,
I can touch you now." |
|
  |
 |
Merel
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 02, 2006 13:52 |
 |
Ik ben onlangs naar een toneelstuk gegaan van Eefje Donkerblauw, dat was toen ik klein was mijn lievelingsverhaal, ik ben wel samen met mijn broers en zussen gegaan.
Mijn broer zit in een toneelgroep en ik ga ook kijken naar hem, dat is een gewoonte bij ons, mijn zus in een anders groep en ik ga ook kijken naar haar.
Merel
Metje |
|
|
  |
 |
cinderella
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 02, 2006 16:56 |
 |
ik ga wel vaak naar musicals ,ik ga binnekort naar mamma mia
op de lagere school kreeg ik toneel van een juf, ik ga daar nog dikwlijs naar toe en ze heeft me uitgenoigd voor een toneelstuk waar ze zelf in me speelt... ik ben benieuwd!
ik heb ook dixie gedaan maar ik vond het nogal saai na een paar jaar en ik ben gestopt maar ik ga waarscheinlijk wel toneel doen... |
_________________ Life is like a blender, when you're in it, you're screwed. |
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 18, 2006 11:28 |
 |
Gisteren was ik naar A Midsummer's Night Dream van de theater vereniging van de uni van Newcastle. Ik was verrast door de goede show. Ze hadden namelijk maar een vrij korte tijd (voor een Shakespeare play) om te repeteren (7 weken, gedurende college periode) en toch was het een heel goede en originele voorstelling. Voor de 'bloemen' hadden ze sterretjes en wierrook, erg origineel, en voor 'het ezelhoofd' hadden ze een maffe wollige hoed met twee grote oren. Bijzonder goede show voor een studenten vereniging!
Vandaag ga ik naar Closer (Patrick Marber), dit keer niet om de show te zien, maar om he licht te doen. Wel leuk. ^^
Vraag: hier op het forum zitten veel schrijvers die FF schrijven over HP, en sommigen schrijven eigen verhalen. Wie van jullie schrijft scripts voor toneel? |
_________________ "What Mr. Todd, what Mr. Todd, what is that sound? ... It's man devouring man, my dear, and who are we to deny it in here?" |
|
  |
 |
--ChOcOlate&CaRaMel--
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 19, 2006 11:47 |
 |
ik heb wel is een musical geschreven en we hebben hem ook opgevoerd het was best goed gegaan. Zelf zit ik ook op musical maar het ging over toneel nouja ik ga er best vaak naar toe. En ik vind het erg leuk laatst ben ik nog gegaan, maar ik ben de naam ff vergeten het ging over een verloren liefde van een zomer ergens 30 jaar geleden ofzo. En toen zagen ze elkaar weer en waren ze allebei al veel ouder. Ze wisten het niet dat zij vroeger een relatie hadden, want ze werkten samen op een kantoor. Pas toen ze uit eten gingen met elkaar merkten ze het, best grappig was het... |
_________________ "no comment! I only want to say that I use hairspray" |
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 19, 2006 12:18 |
 |
--ChOcOlate&CaRaMel-- schreef: | ik heb wel is een musical geschreven en we hebben hem ook opgevoerd het was best goed gegaan. Zelf zit ik ook op musical maar het ging over toneel nouja ik ga er best vaak naar toe. En ik vind het erg leuk laatst ben ik nog gegaan, maar ik ben de naam ff vergeten het ging over een verloren liefde van een zomer ergens 30 jaar geleden ofzo. En toen zagen ze elkaar weer en waren ze allebei al veel ouder. Ze wisten het niet dat zij vroeger een relatie hadden, want ze werkten samen op een kantoor. Pas toen ze uit eten gingen met elkaar merkten ze het, best grappig was het... |
Wow dat is gaaf! Had je hem helemaal zelf geschreven of alleen de tekst of de muziek?
*denkt* was dat misschien voor de eindmusical van school? Ik heb wel eens gehoord dat scholen dat zelf doen ipv een script te 'kopen'. Lijkt me wel gaaf om zelf iets te doen (al kan ik zelf iig geen muziek schrijven). |
_________________ "What Mr. Todd, what Mr. Todd, what is that sound? ... It's man devouring man, my dear, and who are we to deny it in here?" |
|
  |
 |
maxz
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 19, 2006 21:10 |
 |
k zit in een speciale toneel klas en dan heb k 4 dagen in de week normaal les en vrijdag heb ik tekst,spel,zang en dans op een toneelschool
kasper van bohemen (k weet niet precies hoe je het schrijft) is een van mijn leraren
Ik vind het heel erg leuk om te doen en voor mij is het beter dan een dag vrij  |
_________________ ERAGON IS THE BEST en hp is ook vet |
|
  |
 |
Molly
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 21, 2006 15:54 |
 |
Ik zit zelf met veel plezier op een Toneelvereniging. De Shouwspelers. Nouja, Junior. We hebben ook nog een senioren afdeling.. Maargoed, we hebben nog maar één stuk opgevoerd: 'Geen Paniek! De Bock en Kledder op de catwalk.' Het is een soort parodie op Baantjer.. Het was heel leuk en we hebben leuke reacties gehad.. ^-^
Nu zijn we bezig met een nieuw stuk waarvan ik de naam alwéér vergeten ben.. De Grote Dag ofzo.
Dat is een toneelstuk dat bestaat uit allemaal kleine verhaaltjes die op elkaar aansluiten. Daarnaast doen we ook nog eens een Eenakte. Een Eenakte is een toneelstuk met maar één bedrijf. Het loopt dus aan één stuk door.
Maar anytoot, ik ben pas naar André van Duin's nieuwe show geweest.. Het was onwijs leuk.. Ik zou wel vaker naar shows willen (vooral Musicals! <3), maar mijn ouders doen bijna niks.. -.- Baal. |
_________________ Ladies and gentlemen, there's nothing to worry about.. But please keep your heads down..
I'm back! ...I guess. |
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 30, 2006 19:55 |
 |
Ik was eergisteren naar My Name is Rachel Corrie, een monoloog gespeeld door Megan Dodds en geregisseerd door Alan Rickman. Ik heb mijn reactie over dit toneelstuk al gegeven in het topic 'Alan Rickman' dus ik zal het hier niet nog een keer neerkwakken. ^^
Maar goed ik wil even weer nieuw leven blazen in dit topic. Mijn vraag aan jullie is:
Velen van jullie doen dus aan toneel en gaan ook graag naar een voorstelling. Ook houden jullie van lezen (HP Freakz!). Maar lezen jullie ook toneelstukken? Of is dat saaier dan het lezen van een boek?
Ik heb gisteren twee toneelstukken gekocht, i.e. in boekvorm:
Moliere's The Hypochondriac en Blithe Spirit van Noel Coward. Die laatste ben ik nog niet in begonnen maar bij die eerste ben ik halverwege.
Ik vind het leuk om toneelstukken te lezen, zo lang het maar een beetje afwisseling is met boek - toneelstuk. Over het algemeen vind ik een toneelstuk sneller lezen maar dat heeft ook zo zijn nadelen: doordat de teksten vaak kort zijn, heb ik de neiging om nog sneller te gaan lezen en dan mis je wel eens wat. Bij een boek heb ik dat niet zo. Wat ik fijn vind aan toneelstukken is dat ik sneller geneigd ben om het hele stuk nog een keer te lezen, terwijl ik dat met boeken minder heb. Met een toneelstuk kun je 'meer' doen in je hoofd, meer fantaseren, etc.
Wat jullie? |
|
  |
 |
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
527 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 05, 2006 14:56 |
 |
Ik heb eigenlijk nog nooit een toneelstuk gelezen. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen wanneer de vrije tijd weer toeslaat
Morgen en volgende week twee keer naar Toneelgroep Amsterdam.
Morgen naar de try out van 'Opening Night' en volgende week vrijdag naar 'Kruistochten'.
Opening Night is een toneelbewerking van de gelijknamige film van John Cassavetes uit 1977 en de regie voor deze productie is in handen van Ivo van Hove. Opening Night is de eerste van een serie grootschalige coproducties van Toneelgroep Amsterdam én NTGent. Opening Night gaat over een gevierde actrice die worstelt met haar leeftijd en drinkt om de wanhoop te bezweren. Ze vecht echter terug en zegeviert over haar verloren jeugd.
Kruistochten is geen geschiedenisverhaal, zoals de titel wellicht doet vermoeden. Toneelgroep Amsterdam biedt anders. Zoek het bijvoorbeeld in de figuurlijke betekenis van een kruistocht; een actie van een groep/iemand om een bepaald doel te bereiken. De hoofdpersoon probeert alle vrouwen in het stuk te veroveren met zijn charmes. De verovering en de ultieme bestemming zijn z'n doelen. |
 |
Weerwolfje
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 06, 2006 9:50 |
 |
TheKimKommer schreef: | Ineens kreeg ik een ingeving..
Een topic over films, boeken en muziek..
Dat musicals besproken worden lijkt me meer dan logisch..
Maar een toneelvoorstelling is niet altijd meteen een musical.
Maar gaan mensen daar ook wel eens heen?
Bijvoorbeeld omdat ze moeten, voor CKV? of uit eigen interesse? Of zit je bij een toneelvereniging?
Ikzelf ga graag naar toneelvoorstellingen. Tot vrijdag is het nu TamTam in Amsterdam, van de toneelgroep Amsterdam. Ik heb een kaart dat ik, mits niet uitverkocht, de voorstellingen gratis in mag. Heel fijn.
Vorige week ben in naar de nieuwe voorstelling geweest van Toneelgroep Amsterdam; A perfect wedding.
Een bijzonder stuk, waarin het niet uitmaakt wie welke rol speelt; mannen spelen vrouwen, vrouwen spelen mannen, mannen spelen mannen en vrouwen spelen vrouwen.
Het gaat over de liefde en de manier hoe deze aan bod komt is licht overgenomen van midzomersnachtdroom van Shakespeare.
Ik had ook graag naar een ander stuk willen gaan; Het Temmen van de Feeks (ook een stuk gebasseert op Shakespeare) maar deze was helaas uitverkocht. Maar misschien dat deze in September nogmaals opgevoerd gaat worden, dus die ga ik even in de gaten houden.
Vanaf Januari ga ik elke twee weken naar een toneelvoorstelling als keuzevak voor school, ook vreselijk. |
Ik zit bij een theatervereniging. Ik vind het heel erg leuk ik doe het nu 5 jaar.
?Het lijkt mij vet cool om elke 2 weken naar een toneelvoorsteling te gaan
Maar is dat gratis! |
_________________ I love Daniel Radcliffe
* Gif hem a kiss *
I am In LUV!!! |
|
  |
 |
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
527 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 07, 2006 8:53 |
 |
Nee dat is niet gratis
Maar er zijnvaak studentenkortingen en ik zit ook gewoon braaf plebs rang; het balkon Later als ik groot ben vind ik eerste rang een prima streven, voor nu; balkonview is ook prima
Gisteren dus naar opening night geweest.
Een bijzondere voorstelling, in samenwerking met toneelgroep Gent, en een bijzondere opzet. OpeningNight is een toneelstuk in een toneelstuk. Ze zijn aan het oefenen, hebbeb try outs en daarbij heeft de hoofdrolspeelster haar bedenkingen bij haar rol. Dan gebeurd er een ongeluk vlak voor haar neus met een meisje dat haar aan haar vroegere zelf deed denken.
Ze roept het meisje op in haar hoofd om zich beter te kunnen verplaatsen in de rol. Maar van een zege wordt het steeds meer een kwaad..
De openingnight komt steeds dichterbij, en de problemen stapelen zich op...
Ik zat trouwens prima! eerste balkon, eerste rij, in het midden. Niemand voor me, perfect overzicht! |
 |
Donya_07
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 07, 2006 13:55 |
 |
Ik ben naar 2 misicals geweest: Aïda en De lion king!
Ze waren echt geweldig
en Over een paar maanden ga ik zelf ook op toneel
ik verheug me er nu al op!
×× |
_________________ Dønya_07's CREATIONS!!♥
*Take a look* |
|
  |
 |
Jolo
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 09, 2006 14:36 |
 |
hej
ik ben nog nooit echt naar een toneel geweest geloof ik,,
wel gaan we nog een keer naar een musical maar weet niet welke ik vind het wel erg leuk,,bij ons in het dorp hebben we ook een toneelvereniging "it moat kinne" (alle stukken zijn dus ook in het fries ) en daar ga ik elk jaar heen,, het is amateur maar wel altijd heel erg leuk..ow jah, met de basisschool zijn we ook een keer naar een musical was het geloof ik geweest,,ook in het fries volgens mij maar dat weet ik niet cker meer,,ronja de roversdochter heette die,, die hebben ze later met de toneelgroep in ons dorp nog nagespeeld zelf zou ik het wel leuk vinden om bij een toneel club te zitten maar ik denk dat ik er te verlegen voor ben,,,jmmr maar misschien moet ik het nog eens proberen, eerder weet je het niet tog? ik heb alleen met playbackshows in ons dorp en met een musical op de basisschool op het podium gestaan haha |
|
|
  |
 |
Whompie the Willow
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 12, 2006 9:41 |
 |
Yo! Ik zit niet echt op een toneelvereniging, maar ik heb vorig jaar en het jaar daarvoor op een aantal campings in Het Oosten van het land een toneelstuk opgevoerd met kennissen. Het is door mijn vader geschreven, er zijn er ook een paar van uitgegeven. Het stuk van afgelopen zomer ding over een stel Duitse toeristen die de grasmat gingen stelen in de Kuip en daarbij stuiten op een schatkist van de zilvervloot. Daar gebeurt dan weer van alles mee.
Verder speelde ik vorig jaar in een oud grieks drama over Orestes, de zoon van Agamemnon, een griekse koning. Dat hebben we met het Lustrum van onze studentenvereniging gespeeld. Dit jaar doen we weer een stuk, namelijk het verhaal van Theseus en de Minotaurus. Het is door onszelf bewerkt, qua tekst en muziek ed, en het is vet leuk. |
|
|
  |
 |
|
|