Auteur |
Bericht |
poekie101
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 01, 2005 19:19 |
 |
hallo,
Misschien staat dit onderwerp er al op maar ik kon het niet vinden.
Klopt het dat Mevr Rowling alleen maar acteurs en actrices wil uit Groot Brittanie?
Als het zo is, zou het wel jammer zijn want er zijn een heleboel leuke mensen die niet uit groot Brittanie komen.
Wilma |
|
|
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Do Dec 01, 2005 19:54 |
 |
Jawel, het klopt wel. Voor de personages die zogezegd uit Engeland komen.
Logisch dat de acteur die Krum vertolkt Bulgarijns is
En Clémence (Fleur) is Frans.
Dit is vanwege de accenten. |
  |
 |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 01, 2005 19:55 |
 |
Ik denk niet dat dit echt een geschikt topic is. Maar, om nog maar even te antwoorden. Ik wist niet dat Kruml uit Bulgarije komt oorspronkelijk, maar JKR heeft gezegd (Althans de filmmakers en ik denk ook wel JKR) dat ze enkel acteurs willen met een Brits accent. Enja.. Viktor komt in de boeken ook niet uit Engeland. Dus, daan is dat eigenlijk niet echt erg... |
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Do Dec 01, 2005 20:26 |
 |
Dit is geen geschikt topic, omdat er niet meer over te discussiëren valt.
Het antwoord is al gegeven.
En dat is dus dat er idd enkel Britse acteur mogen meespelen (tenzij het om een buitenlands personage gaat) |
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 05, 2005 11:41 |
 |
Om antwoord op je vraag te geven Poekie:
Dat klopt. Een van de voorwaarden die JKR wilde is dat alle acteurs die Britse rollen spelen, ook Brits zouden zijn. Ik vind dat vrij normaal, want het is geen gezicht als een echt Brits karakter opeens Amerikaans spreekt.
Voorbeeld: Kevin Costner als Robin Hood? Robin Hood met een Amerikaans accent? Dat is belachelijk. Als er ook veel goede Britse acteurs zijn, dan vind ik het logisch dat ze DAAR uit kiezen.
@Mrs Charlie Wemel: De boeken zijn niet internationaal, maar BRITS. En aangezien de boeken de bron zijn rondom alles HP....
Edit: Pieke, een accent kun je aanleren, maar de meeste Britten horen het verschil nog altijd. En dat kan irritatie geven.
[Aan de mensen die zeggen dat hier niet over te discussieren valt: Natuurlijk is de wens van JKR bekend, maar we kunnen wel discussieren over wat WIJ vinden van deze maatregel] |
_________________ "What Mr. Todd, what Mr. Todd, what is that sound? ... It's man devouring man, my dear, and who are we to deny it in here?" |
|
  |
 |
Whompie the Willow
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 05, 2005 11:44 |
 |
Volgens mij zou een goede acteur best een Engels accent kunnen nadoen, dat hoort toch bij het acteren zelf. Ik vind het niet erg dat er (bijna) alleen maar Engelsen meedoen, want die kunnen vaak geweldig acteren. Maar ik vind het een beetje overdreven om geen andere nationaliteiten in de films te willen hebben. |
|
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 05, 2005 11:46 |
 |
Whompie the Willow schreef: | Volgens mij zou een goede acteur best een Engels accent kunnen nadoen, dat hoort toch bij het acteren zelf. Ik vind het niet erg dat er (bijna) alleen maar Engelsen meedoen, want die kunnen vaak geweldig acteren. Maar ik vind het een beetje overdreven om geen andere nationaliteiten in de films te willen hebben. |
Zoals ik al zei, de meeste Britse mensen zullen het verschil WEL horen. En waarom zou je mensen van anders nationaliteiten willen nemen, als je zelf al zoveel getallenteerde acteurs in je eigen land hebt? |
_________________ "What Mr. Todd, what Mr. Todd, what is that sound? ... It's man devouring man, my dear, and who are we to deny it in here?" |
|
  |
 |
Marleen*14
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 05, 2005 13:46 |
 |
OoOhoo duh dat deden ze alleen vanwege het Triwizard-Toernooi sukkeltjes...
Verder zijn alle acteurs Brits en dat kan me toch wel voorstellen... als je opeens allemaal buitenlandse acteurs neemt die de leerlingen van Zweinstein moeten spelen zou dat wel heel erg onlogisch zijn... Hogewards staat immers in Engeland.. Dus sluit deze topic maar; overigens zijn er ook mensen waarmee ik het wél eens ben  |
|
|
  |
 |
_Linda*
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 05, 2005 14:00 |
 |
J.K. Rowling wilde inderdaad Engelse acteurs en actrices, maar daar wordt mee bedoeld dat het geen Amerikanen mochten zijn, die hebben namelijk een iets ander accent dan echte Britten.
Bovendien zijn rollen waarbij de personages buitenlands zijn wel gewoon echt voor mensen uit dat land..
Verder ben ik het wel eens met SeverusSnape, er zijn genoeg leuke Engelse acteurs en actrices in Groot-Brittanie, maar om nu zo definitief van tevoren te zeggen dat er per sé geen buitelanders in mogen zitten, vind ik wel overdreven.
Nouja, is dat weer duidelijk
Groetjes van mij
P.s. Wel jammer hè?
Nu zijn wij allemaal uitgesloten voor een rolletje in Harry Potter.. |
|
|
  |
 |
Nariël Oronar
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 16, 2005 14:51 |
 |
Ik vind het maar best dat er enkel Britse acteurs gekozen worden voor Britse rollen. Dat vreselijk Amerikaans accent hoor je al vaak genoeg! En het zou gewoon niet kloppen; een echte Brit (in de film) die spreekt met een Amerikaans accent, want ook al doen ze het accent na, je hoort het toch..
Moest ik zelf proberen een rol te krijgen, en ik werd afgewezen omdat ik niet Brits ben, zou ik het natuurlijk wél erg vinden.. Gelukkig is dat niet zo  |
_________________ Rock Werchter 2007 ♥ |
|
  |
 |
Serpen_Sortia
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 26, 2006 22:06 |
 |
Nou...het klopt een beetje.....Eerst hadden de filmmakers namelijk een Amerikaanse Harry Potter uitgekozen. Maar Rowling wou per sé Britse acteurs voor Harry, Ron en Hermelien. |
_________________ Harry hoorde nog steeds ontsnapte rotjes knallen toen hij en Ron een uur later naar bed gingen en terwijl hij zich uitkleedde, zweefde er een sterretje langs de toren dat vastberaden het woord 'POEP' in de lucht schreef. |
|
  |
 |
lore
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 01, 2006 17:44 |
 |
ik heb dat esop tv gezien dat ze alleen uit engeland willen omdat die zo een accent moeten hebben
en marcel lubbermans komt in het echt uit ierland denk k
en toen hebben ze die audities daar gedaan |
|
|
  |
 |
snapes_schatteke
6e jaars

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 15, 2006 23:36 |
 |
en als je nou eens engels spreekt met een brits accent, want ik heb mijn engels geleerd van een brit.
hahahaha.
word je dan wel voor een rolletje gecast???(als je door de casting heenkomt tenminste.)
zou wel niet, en daarbij heb ik alleen maar op de planken gestaan. |
|
|
  |
 |
Rayatje
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 20, 2006 12:11 |
 |
Ik vind het wel goed dat ze op dat gebied 'streng' is. Het zou niet om aan te horen zijn om Brits & Amerikaans door elkaar te horen.
Bevoorbeeld, Charmed (= een serie) is Amerikaans en de acteurs van Harry Potter zijn Brits. Je moet de verschillen eens horen! Het zijn 2 heel uiteenlopende talen que accent vind ik.
Ik vind persoonlijk Amerikaans beter klinken dan Brits, maar in de Harry Potter films past Brits wel erg mooj. ^^
|
|
|
  |
 |
Ukkepulk
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 08, 2006 15:01 |
 |
Neuh... lijkt me niet. Michael Gambon bijvoorbeeld, speelt Dumdledore, maar komt wel uit Amerika. De schat heeft helemaal een Brits accent aangeleerd voor de rol. |
_________________ Meredith & Derek! |
|
  |
 |
|