Auteur |
Bericht |
Vuurbeker
The Rockin' Dude

Verdiend:
596 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 14:45 |
 |
In boek 5 komt de stamboom van de Zwartsen voor. Hier gingen namelijk al veer theorieën over. Bijvoorbeeld deze:
Je ziet veel verschillende bekende achternamen. "Zo is er een zekere Callidora Black die getrouwd is met Harfang Longbottom (Lubbermans)" Zegt één van de lezers, "Haar zus Charis is getrouwd met een zekere Caspar Crouch (Krenk). Maar het meest opvallende is wel dat Dorea Black getrouwd is met ene Charles Potter en dat ze slechts één zoon hebben gekregen. De kans is zeer groot dat het hier om de ouders van James draait."
Bron: www.harrypotterfreakz.com
Hier kun je al een deeltje bekijken.
-Wat denken jullie van de theorie?
-Wat denken jullie van de stamboom zelf?
Greetzz |
Laatst aangepast door Vuurbeker op Za Feb 04, 2006 10:43; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
Tigerlily
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 14:49 |
 |
Hmm, daar kun je een punt hebben. Het kan wel kloppen. We weten niks van de ouders van James. Het kan best waar zijn.
Ik kan de stamboom niet goed lezen Ben een beetje scheel, maar ik vind het goed gevonden ! |
...What I thought was never real...
...I want to let go of the pain I've felt so long... |
|
  |
 |
magic@home
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 15:56 |
 |
ja daar is over nagedacht en het zou best kunnen als ik het zo lees ik weet er eigenlijk geen ander eind aan te knopen misschien valt me later nog een conclusie in!! |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 18:06 |
 |
Heel interessant !!!
Maar het meest opvallende is wel dat Dorea Black getrouwd is met ene Charles Potter en dat ze slechts één zoon hebben gekregen. De kans is zeer groot dat het hier om de ouders van James draait.
Niet mee eens, want Sirius zei in boek 3 dat hij een tijdje bij James' ouders gewoond heeft en dat dat heel vriendelijke mensen waren.
Als James' ouders inderdaad zo vriendelijk waren ( ik denk dus dat ze vriendelijk waren ), dan zou mevr. Zwarts ( Sirius' moeder ) ze toch van het tapijt geschrooid hebben???
Dus volgens mij klopt deze theorie niet...
Nu ja, we zien wel... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
child of the other side
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
1066 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 18:29 |
 |
Ach misschien klopt het wel, die Charles Potter kan ook weer een verre achterneef hebben die Potter heet, en die kan dan weer de vader van James zijn.
Zoals ( als ik het goed onthouden heb) Sirius zei, Alle puurbloed families zijn familie van elkaar. Dus het kan best dat Sirius verweg familie van James is. En dus ook van Harry.
|
  |
 |
Jim
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 18:30 |
 |
Oeh.^^ Erg interessant. Leuk dat ze dit laat zien.
Bulstrode en Flint zijn ook namen van twee Zwadderaars. Flint was de oudere aanvoerder van het Zwerkbal team. Misschien was Bart Crouch een oom van Flint. Of niet.. want Callidora en Harfang hebben blijkbaar geen kinderen.
Dorea en Charlus Potter hebben ook geen kinderen. Of ik weet gewoon niet hoe een stamboom in elkaar zit. :/
En nu maar hopen dat ze de rest van de stamboom in de vijfde film laten zien. |
_________________ I *heart* HPF! |
|
  |
 |
Tyra
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 15:36 |
 |
Het kan kloppen dat Dorea Black en Charles Potter de ouders
van James zijn. Alleen zou Dorea Black dan geen afkeer hebben
tegen dreuzels zoals zoveel uit de familie Black?
Dan moest James ook op het tapijt gestaan hebben. En zou Sirius
ervan weten dat James ergens familie van hem is?
Nu is de logische verklaring hiervan denk ik, dat een familie-lid
van james iets verschrikkelijks heeft gedaan en van het tapijt
is afgebrand.
ps: Heeft iemand toevallig een printScreen van de stamboom
gemaakt? zoja wil je hem misschien naar me opsturen? |
|
|
  |
 |
Miss Blacks
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 15:50 |
 |
Ja, maar als harry familie is van Sirius..en alle bloedzuivere families van elkaar zijn..is Harry dan geen familie van malfidus en Voldemort?? maar dat van malfidus had ik al ergens anders gepost, alleen is dat topic nu weg.... |
|
|
  |
 |
Tyra
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 16:45 |
 |
Ik heb even boek 5 erbij gepakt ^,^
En ik ben 2 bekende namen tegen gekomen. Waarvan er 1 klopt.
stamboom(er staat over-over-overgrootvader daarmee bedoel ik de over-over-overgrootvader van Sirius)
Maar ik denk dat ook andere mensen deze bekende naam is opgevalle. |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 17:47 |
 |
Ik denk dat dorea en charles idd familie de ouders zijn van james. Ik weet alleen niet of james ooit op het tapijt gestaan heeft. Kijk Dorea gaf de familienaam niet door. De naam zwarts. Dus zouden haar eventuele kinderen niet de naam zwarts hebben, en denk ik ook niet op het tapijt horen.
Iedereen die de naam zwarts door gaf (de mannen dus) staan met kinderen er wel op, de rest staat alleen vermeld of ze een zoon of dochter hadden en hoeveel.
Kijk zelf maar naar alle andere vrouwen uit de familie zwarts. |
|
|
  |
 |
Jim
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 19:18 |
 |
Rhona schreef: | Ik denk dat dorea en charles idd familie de ouders zijn van james. Ik weet alleen niet of james ooit op het tapijt gestaan heeft. Kijk Dorea gaf de familienaam niet door. De naam zwarts. Dus zouden haar eventuele kinderen niet de naam zwarts hebben, en denk ik ook niet op het tapijt horen.
Iedereen die de naam zwarts door gaf (de mannen dus) staan met kinderen er wel op, de rest staat alleen vermeld of ze een zoon of dochter hadden en hoeveel.
Draco en zijn ouders staan er ook op toch? Of heb ik het nou verkeerd?^^'' |
_________________ I *heart* HPF! |
|
  |
 |
Camisado
Huffelpuf Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 19:46 |
 |
Het kan wel dat James en Sirius familie van elkaar zijn, maar dat zou wel ingewikkeld zijn.
Ik denk dat je alleen in die stamboom kan staan, als je werkelijk nog steeds de familie naam Zwarts draagt.
En zoals al is gezegt: Alle zuivere toverfamilies zijn familie van elkaar! |
_________________ well there's a million other girls who do it just like you.
looking as innocent as possible to get to who,
they want and what they like it's easy if you do it right.
Well I refuse, I refuse, I refuse! |
|
  |
 |
Vivica
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 20:01 |
 |
Nee, want Draco heet toch Malfidus en geen Zwarts?
Maar moeten deze Charles en Dorea de ouders van James zijn? kan het niet wat verder terug zijn?
Zoals Tyra al zei; Phineas is Sirius Over-Over-Overgrootvader, dan zal James eerder de zoon van de zoon (van de zoon) zijn van Dorea en Charles Potter.
Dat de tante van Sirius ook Elladora heet is niet zo bijzonder vind ik, ooit gehoord van vernoemen? |
_________________ Change is inevitable, and so are endings.
May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin
Ravenclaw |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 04, 2006 9:13 |
 |
Jim schreef: | Rhona schreef: | Ik denk dat dorea en charles idd familie de ouders zijn van james. Ik weet alleen niet of james ooit op het tapijt gestaan heeft. Kijk Dorea gaf de familienaam niet door. De naam zwarts. Dus zouden haar eventuele kinderen niet de naam zwarts hebben, en denk ik ook niet op het tapijt horen.
Draco en zijn ouders staan er ook op toch? Of heb ik het nou verkeerd?^^'' |
Narcissa zou er eventueel op moeten staan. zij is een afstammeling van een zwarts. Er zal ook op staan dat ze getrouwd is met lucius malfoy, maar of draco er op staat weet ik niet. het kan ook zijn dat er staat 1 zoon. Ze geeft de naam zwarts namenlijk niet door. En omdat harry de naam van de malfidussen kent, kon hij raden dat draco ook familie was.
vivica schreef: | Nee, want Draco heet toch Malfidus en geen Zwarts?
Maar moeten deze Charles en Dorea de ouders van James zijn? kan het niet wat verder terug zijn?
Zoals Tyra al zei; Phineas is Sirius Over-Over-Overgrootvader, dan zal James eerder de zoon van de zoon (van de zoon) zijn van Dorea en Charles Potter.
Dat de tante van Sirius ook Elladora heet is niet zo bijzonder vind ik, ooit gehoord van vernoemen? |
ik noem mijn oudtantes en verder ook gewoon tantes. Mijn overgrootopa's ook vaak opa. Dus waarom zou sirius haar geen tante kunnen noemen? Maar er is idd een goede mogelijkheid dat een zuster van zijn vader ook Elladora heet. Zijn vader heeft iig 1 broer (de vader van bellatrix, narcissa en andromeda), want die hebben alledrie de naam zwarts ge-erft.
Ik hoop dat we dat laatste deel, de gehele stamboom, ook een keer te zien krijgen. |
|
|
  |
 |
D@@n
5e jaars

Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 04, 2006 10:40 |
 |
Ik vind het wel een goede theorie, maar er staat boven dat het de Zwarts familie is. Maar volgens mij zijn alle volbloedtovenaarfamilies met elkaar verbonden. Draco heet Mailfidus omdat zijn vader zo heet en zijn moeder heet Narcissa Zwarts. |
|
|
  |
 |
|