Auteur |
Bericht |
Jalf
The Musical Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 21, 2005 9:52 |
 |
emmawatsonfan1988 schreef: | Super Mean Duiveltje schreef: | Darkness schreef: | kijk maar naar Marcel hij valt 20 meter en heeft alleen zijn pols gebroken
ook kunnen tovenaars veel ouder worden dan dreuzels Perkamentus is al bijna50 jaar oud en begint nu pas echt out te worden |
Wil je even mijn geheugen opfrissen, waar valt Marcel 20 m naar beneden?
EN Perkamentus is veel veel veel ouder dan 50.
Hij is al Professor als Marten Villijn op school zit en dat was zo'n 50 jaar geleden.
Ik denk niet dat Perkamentus zo machtis is dat hij al als baby mocht gaan les geven. |
Marcel valt dat eind naar beneden bij hun eerste vliegles in de Steen der Wijzen. Perkamentus is inderdaad een heel stuk ouder als 50, hij is volgens mij bijna het dubbele. |
Zeg maar gerust het driedubbele. Dumbledore is zo ongeveer 150 jaar oud.
Een ander verschil is de manier van sporten. In de Muggle-world zijn er zoveel verschillende sporten, terwijl in de Wizarding World er eigenlijk alleen maar Quidditch is. Er zullen allicht wel andere sporten zijn, maar het draait blijkbaar allemaal om Quidditch, terwijl in de Muggle-World er ook zat sporten heel erg bekend zijn. |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
  |
 |
Rudy
True Dumbledore

Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 21, 2005 11:53 |
 |
Jalf Lupin schreef: | Zeg maar gerust het driedubbele. Dumbledore is zo ongeveer 150 jaar oud.
Een ander verschil is de manier van sporten. In de Muggle-world zijn er zoveel verschillende sporten, terwijl in de Wizarding World er eigenlijk alleen maar Quidditch is. Er zullen allicht wel andere sporten zijn, maar het draait blijkbaar allemaal om Quidditch, terwijl in de Muggle-World er ook zat sporten heel erg bekend zijn. |
Ik denk niet dat er alleen maar Zwerkbal is... Stel je voor dat de zeven boeken over Harry Potter over een dreuzelschool zouden gaan, dan worden daarin ook niet alle mogelijke sporten vernoemd. Alleen de hoofdnoodzakelijke. De zwerkbalhoofdstukken zullen dan waarschijnlijk worden vervangen door Voetbal of zo. |
_________________ Severus R. Snape
We all Love HPF, don't we? |
|
  |
 |
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
527 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 21, 2005 13:53 |
 |
Rudy Perkamentus schreef: | Jalf Lupin schreef: | Zeg maar gerust het driedubbele. Dumbledore is zo ongeveer 150 jaar oud.
Ik denk niet dat er alleen maar Zwerkbal is... Stel je voor dat de zeven boeken over Harry Potter over een dreuzelschool zouden gaan, dan worden daarin ook niet alle mogelijke sporten vernoemd. Alleen de hoofdnoodzakelijke. De zwerkbalhoofdstukken zullen dan waarschijnlijk worden vervangen door Voetbal of zo. |
Nee het lijkt me idd sterk als er maar 1 sport is.. Idd net zoiets als voetbal..
Maar trouwens, schaken is ook een sport, en dat doet ron ook maar al te graag De tovervariant dat wel natuurlijk!
Ik denk dat Wizards zich ook wel bezig zullen houden met de gewone mugglesports, (aangezien er genoeg wizards uit muggle gezinnen komen) maar dat deze idd niet noemenswaardigzijn in de beperkte ruimte die Rowlin heeft om d'r vehraal in kwijt te kunnen zonder dat het een saaie optelling van wordt.. |
 |
emmawatsonlover16
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In een huisje aan zee, waar ik met Emma vanaf het balkon naar de zonsopkomst kan kijken. Droom :-)
|
Geplaatst:
Wo Jun 22, 2005 8:03 |
 |
Volgens mij zijn er veel minder tovernaars dan dreuzels en is de sfeer daarom gemoedelijker. Bijna iedereen is wel een verwante van elkaar en velen kennen elkaar al, want dar ging het tenslotte om in dit topic. |
|
|
  |
 |
Jana
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 24, 2005 19:23 |
 |
Er is alleszins verschil, dat merk je wel. Tovenaars zijn altijd veel minder bezig met onbenullige dingen. En het leven lijkt totà à à à l niet op het onze. Ik bedoel, het zijn beiden mensen van vlees en bloed, maar (grof gezegd natuurlijk), zie ik geen andere gelijkenissen meer. Het belangrijkste aspect in de toverwereld is magie. En dat is er bij ons niet. Mensen zoals Voldemort hebben nog nooit bestaan bij de dreuzels en ik geloof niet dat dat ooit zo zal zijn.
Men heeft ook een andere kijk op het leven, er zijn andere wetten. Politiek (ik bedoel dan vooral verkiezingen, eeuwig aanslepende zaken) en Kerk spelen maar een kleine rol. En je wordt ook gewoon anders opgevoed.
Het enige wat nog steeds gemeenschappelijk is en zal blijven zijn emoties, denk ik. Ook tovenaars kunnen heel bang, verdrietig, blij of verliefd zijn. Maar dat is in feite iets dat...tjah hoe zeg je dat...dat is iets wat je meedraagt heel diep in je, het vermogen om gevoelens te voelen. Het is iets oerouds, aangeboren, bijna instinctelijk, iets wat er altijd geweest is. Dus dat is logisch.
Jaja, het doet me soms echt nadenken, bepaalde topics ...
Greetz, Jana
Ohja: ik had ook op de Perkamentus al iets van rond de 150 was ofzo...Ik weet het niet zeker... |
|
|
  |
 |
Miss Delacour
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 29, 2005 14:21 |
 |
Echt niet opgemerkt hoor. Of ben ik echt zo blond? Maar ik snap het hele verschil niet hr:S Maar ik denk dat Zweinsveld meer voor de fun lìjkt omdat half Hogwarts daar in de weekeinden te vinden is. Maar Perkamentus had toch een keer een zakelijke afspraak met Zwamdrift? Sollicitatiegesprek? |
|
|
  |
 |
Groemppie
1e jaars

Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 02, 2005 16:33 |
 |
Jah er is veel verschil, het gaat er in de tovenaarswereld veel gemoediger aan toe. Er is ook veel meer sfeer. Onze wereld is vergeleken met de tovenaarswereld soms zo saai. |
|
|
  |
 |
RobinZwama
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 09, 2005 19:52 |
 |
Ja! Dat is me ook opgevallen en ik denk dat het komt doordat veel mensen vaak oude mensen als wijze mensen zien... En als je aan een tovenaar denkt denk je eerder aan zo'n oude wijze tovenaar uit die oude verhalen, dan aan iemand van de leeftijd van Dan, toch? |
_________________ Mijn Crea's!
Geslacht: Man
En TOCH fan van de Gilmore Girls! |
|
  |
 |
Martijn Griffel
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 12, 2005 11:20 |
 |
Als je tussen dreusels en tovenaars/heksen bedoelt, is dat toch:
tovenaars leven meer in groepsverband: als 1 volk: als er bijv iets gebeurd, kunnen ze steun bij elkaar verwachten, en dat is bij dreuzels dus niet zo: die zijn meer op zichzelf. Ook zijn dreuzels qua techniek gezien veel verder vooruit, maar tovenaars hebben hun magie.
De mode in de dreuzelwereld is heel belangrijk, en dat maakt bij heksen/tovenaars niet zoveel uit: zij dragen allemaal een gewaad...
MArtijn:D |
|
|
  |
 |
Scheurbekje
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 15, 2005 14:45 |
 |
Tussen tovenaars en dreuzels zie ik maar 1 groot verschil
het is mss lomp dat ik het zeg omdat jullie het ook allemaal weten maar het is echt waar
oke hier komt die : dreuzels kunnen niet toveren en tovenaars wel
logisch he |
|
|
  |
 |
Fandrel
5e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 16, 2005 2:32 |
 |
2 rassen? zet er een groep Warhammer/Warcraft High Elves neer en kijken wat er dan gebeurd.
Ik zie geen'degelijke verschillen, misschien in een andere levensomstandigheden maar voor de rest niet, ik zie ze alleen als mogelijk eten!
-muhahaha zij de Hand of Earth - |
_________________ When the Flames settle, we shall see who still stands
Nothing of my homeland remains but ash and sorrow. |
|
  |
 |
AnSofie
6e jaars

Verdiend:
177 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 16, 2005 13:55 |
 |
Er zullen verschillen zijn bij de tovenaars zoals bij de Dreuzels , er zijn bvb de serieuze zakelijke tovenaars , de levens-genieters , de louchere ...
Dat komt overal voor ze kunnen onmogelijk allemaal hetzelfde zijn |
_________________ You're a fool Harry Potter , and you will lose everything |
|
  |
 |
Hermione
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
298 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 17, 2005 17:12 |
 |
Het is inderdaad wel een leuk verschil. Ik denk dat de sfeer in Wizard-world wat interessanter, en daarom leuker is voor ons. De muggle-wereld kennen we immers al. De Wizard-World zal ook wat ouderwetser lijken door hun kleding (mantels etc.) en hun manier van "leven". Ze gebruiken geen auto enzo. Persoonlijk vind ik de Wizard-World ook wel leuker omdat daar zo' n magische sfeer in de lucht hangt. en het voelt natuurlijk aan als een grote groep. Dat is het wel zo' n beetje. |
_________________ When the rain starts to pour <3 |
|
  |
 |
lady yuna
1e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 17, 2005 18:22 |
 |
het is totaal verschillend gewoon
dreuzels en tovenaars, de ene gebruikt nog vuur, de andere elektriciteit... je kan zo blijven doorgaan
en zweinstein en de wegisweg, logisch gewoon. in de wegisweg lopen volwassen tovenaars rond, overal is magie.
in zweinstein zijn het nog maar leerlingen, ze zijn nog niet vertrouwd met magie, en ze kunnen ze ook alleen maar tijdens de lessen gebruiken. |
|
|
  |
 |
XilonaX
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 19, 2005 18:41 |
 |
wat mij het meeste is opgevallen is dat leerlingen van mijn leeftijd op zweinstein zich veeeeeeeeel volwassener gedragen dan op mijn school. op zweinstein zijn ze allemaal zo rustig, terwijl mensen van 16 en 17 uit mijn klas hyperactief door de gangen rennen en soldaatje spelen. (is trouwens wel grappig spel ) |
_________________ ‘Sorry Ginny,’ zei Ron om de drukkende stilte te verbreken, ‘maar ik ken geen Harry Potter.’
Ginny’s hart leek te breken..'
Ketenvuur |
|
  |
 |
|