Auteur |
Bericht |
Nude.ViVi
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 17, 2004 22:56 |
 |
welke liedjes vind je dat een goede hebben en waar gaan ze over??
zelf vind ik HOLD ON van Good Charlotte een goede inhoud hebben omdattie over de zelfmoorden van de jeugd in America gaan (iedere 15 min eentje) en LIFESTYLE OF THE RICH AND FAMOUS, gaat over de sterren die klagen dat ze het zo zwaar hebben en dat ze maar eens moeten ruilen met een minder bedeelde.
En These days van ALIEN ANT FARM. over de problemen in de wereld. |
|
|
  |
 |
nikita-tje
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Ergens in de Lounge van de KunstBende, samen met Louche Loesje en De Naam 'cock-tails' te drinken.
|
Geplaatst:
Di Okt 19, 2004 12:11 |
 |
ja, inhoud van de liedjes is heel belangerijk ( spijtig dat de artieseten dat zelf niet in zien (sorry niet allemaal))
over het algemeen heb ik het wel voor Good Charlotte, Evanescense en George Michael, R. Kelly, Elton John enz.
Good charlotte= ik sluit me helemaal bij 'Nude. Vivi' aan
Evanescense= Everybody's fool gaat over dat mensen hun anders zien dan ze zijn en toch kunnen ze in My Immortal liefdesverdriet orgineel beschrijven *Chapeaux*
George Michael= heeft ooit een liedje geschreven over een oom die zelfmoord pleegde omdat hij homo was in de 50's. Dat ontroerde me zo, hij beschrijft het zo gedetailleerd zonder dat hij die oom kende
R.Kelly= Ja hij is een pedofiel, maar dat terzijde vind ik zijn teksten toch mooi zijn nieuwste lied 'Thank You' gaat over hoe moeilijk het is als tiener om niets speciaal te doen om er bij te horen . zoals dronken rijden en iemand neerschieten en geschoten worden. eigenlijk zou MTV en TMF dat meer moeten uitzenden, zo'n betekenisrijke muziek.
Elton John= ik kan zo meteen geen voorbeeld geven maar hij maakt muziek met inhoud en je kan er op dansen
Je zal wel merken dat ik muziek met inhoud luister maar ook Nightwish en gewoon liedjes om op te dansen ( zonder inhoud) moet je kunnen waarderen |
|
|
  |
 |
Robin Potter
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 19, 2004 19:52 |
 |
De Inhoud van DRgostea din Tei slat werkelijk nergens op, het gaat over een of andere zwerver, die zijn vriendin tegenkomt, en dan zegt dat hij haar gaat pakken onder de Lindeboom, om het maar netjes te houden  |
|
|
  |
 |
Lup Moon
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 20, 2004 22:01 |
 |
Lol Robin Potter!
nikita-tje schreef: | George Michael= heeft ooit een liedje geschreven over een oom die zelfmoord pleegde omdat hij homo was in de 50's. Dat ontroerde me zo, hij beschrijft het zo gedetailleerd zonder dat hij die oom kende | Ja, dat is wel een mooi lied. Meer qua tekst dan de melodie, vind ik. |
|
|
  |
 |
Jim
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 21, 2004 20:38 |
 |
Liedjes zonder inhoud vind ik op dit moment K Liber - Viben.. De tekst vind ik niet echt.. Naja.. ^^' De melodie is wel ok..
De liedjes met inhoud vind ik Lange Frans/Baas B. - Zinloos en Marco B/Ali B - Wat zou je doen
Die gaan ergens over..
Ohja.. De teksten van Evanescence zijn idd ook erg goed.. |
|
|
  |
 |
Verita
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 21, 2004 21:49 |
 |
Meeste commerciele bands als Good Charlotte hebben vaak geen idee waar ze het over hebben. Ze denk vaak van: 'Oh, dit en dit is gebeurt. Laat ik er snel maar een nummer overschrijven, zo verdien ik veel geld. Geniaal ben ik toch! '
Mensen als R Kelly, die zijn opgegroeid in achterbuurten, en die denken dat hun leven zooo erg was schrijven teksten over gebeurtenissen waar ze vroeger waarschijnlijk bang voor zijn weggerend.
Nu kan ik wel voorbeelden van goede teksten gaan noemen, maar de mensen kennende hier, gaan ze die dan ook afzeiken, omdat ik dit bericht geplaatst heb. |
|
|
  |
 |
arlena
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches
|
Geplaatst:
Do Okt 21, 2004 23:03 |
 |
Zo even uit mijn hoofd ::
- Beautiful - Christina Aguilera
- Where is the Love - BEP
- The voice within - Christina Aguilera
- Marco B & Ali B - Wat zou je doen
- The World in pieces - Vertical Horizon
- Can't hold us down - Chrissy again
|
Laatst aangepast door arlena op Vr Okt 22, 2004 22:03; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Imaginary
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 21, 2004 23:26 |
 |
Okee, we hebben het hier over inhoud, dus dat houdt niet in dat ik al de hieronder vermelde artiesten ook allemaal goed vind Dit is puur lyric.
Evanescence - Bijna al de nummers hebben een goede tekst.
Lange Frans en Baas B - Zinloos. Dat is écht een goede tekst, precies hoe het is.
Linkin Park - Ze uiten hun gevoelens, en een boel van hun lyrics kun je veel van op steken.
Marco Borsato en Ali B - Wat zou je doen. Ook steengoede lyric. Bijna alle teksten van Marco zijn goed, trouwens.
R. Kelly - Hij hád bijna altijd teksten die je veel denkstof kunnen geven Tegenwoordig vind ik zijn lyrics erop achteruit gaan. Hij probeert ook met de tijd mee te gaan...
Michael Jackson - Vooral zijn oude nummers hebben een goede inhoud.
Counting Crows - Oók al goede teksten, maar niet alle lyrics zijn even nuttig...
U2 - Hetzelfde verhaal |
|
|
  |
 |
Rubeus
7e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 22, 2004 0:13 |
 |
Ik vind Stan van Eminem een hele goede tekst hebben. Het gaat over een fan die de realiteit helemaal uit het oog verliest doordat hij graag samen wil zijn met zijn idool.
En November Rain van Guns 'n Roses heeft op zich niet zo'n ijzersterke tekst, maar ik vind de boodschap wel heel erg mooi en ook wel waar.
"Nothing lasts forever, even cold november rain." |
_________________ "In Nomine Patris, Et Fili, Et Spiritus Sancti."
Verstrek nooit wachtwoorden of creditcardnummers in een bericht. |
|
  |
 |
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 22, 2004 9:34 |
 |
Als ik liedjes leuk vind, luister ik meteen naar de tekst en kan ik ze na 2 dagen al meezingen, das wel handig voor dit topic.
Ik vind vooral de liedjes van Christina Aguilera van haar laatste CD Stripped erg mooi, zowel inhoudelijk en gewoon qua melodie en zang.
- Beautiful
- The Voice Within
- I'm OK
- Fighter
En dan voor de rest:
- Where is the Love - BEP
- Tis geen hit, maar wel een mooi en waar liedje: I believe I can uit Honey
- Bijna alle liedjes die ik ken van Evanescence
Dat was het zo'n beetje denk ik, was even mijn liedjesmap ingedoken en dit kwam eruit... |
|
|
  |
 |
Mathsie
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 22, 2004 21:10 |
 |
Liedjes met inhoud?
Fighter, Can't hold us down en The voice within van Christina Aguilera
I'm a survivor van Destiny's child
Real Things en You've got a friend van Javine
Loser kid en Nerdy van Busted
I've only begun to fight en Risin' van Natalia
Everybody's fool van Evanescence
Vanbinnen van Clouseau
Heel veel liedjes van Marco Borsato
Spring en jong van Spring
Welcome to my truth van Anastacia
Laat me vrij en oh-oh van Xink
You had me van Joss Stone
Don't tell me en Complicated van Avril Lavigne
Everybody's changing van Keane
We are van Ana Johnson
Thank you van Jamelia
en waarschijnlijk nog een hele hoop... |
|
|
  |
 |
Nude.ViVi
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 22, 2004 23:04 |
 |
sorry hoor, maar de teksten van GC hebben wel degelijk inhoud! Lifestyle, Hold on, Girls and Boys, Story of my old man en nu weer met predictable!!! |
|
|
  |
 |
Ry-rahrr
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
112 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 23, 2004 9:12 |
 |
Evanescence>>>alle liedjes
BEP>>>ook alle liedjes
x-tina>>>ook alle liedjes
Marco B en Ali B>>>wat zou je doen
En de OST van A Nightmare Before Christmas>>>Jack's Lamet, Sally's song, This is Halloween, etc<bijna wel de hele cd > Mar vooral Sally's song:
I sense there's something in the wind,
That feels like tradgedy to me,
|
|
|
  |
 |
Catie
Chaotic Angel

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 23, 2004 11:20 |
 |
Zinloos van Lange Frans en Baas B
Het gaat over hoe het er in Nederland aan toe gaat, dus over dat er steeds weer mensen in elkaar worden geslagen zonder reden.
Ligt het aan onszelf,
ligt het aan het lot.
Kijken we naar boven,
richten we tot god.
Weer een stille tocht,
weer iemand kapot,
en schieten op de deur van de disco is geen sport.
Nou ik heb meer gemeen met de slachtoffers dan de daders,
dus deze is voor hun moeders en vaders,
Deze songtekst gaat dus gewoon over de harde waarheid en dat vindt ik er zeer bijzonder aan.
Christina Aguilera
Ze is al één van mijn favoriete zangeressen maar vooral door haar teksten. Bijna allemaal hebben ze wel betekenis en dan kijk in vooral naar Can't Hold us Down, Beautifull, the Voice Within, Fighter, I'm Ok. Hele mooie nummers met een echte betekenis |
|
|
  |
 |
Justintime
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 23, 2004 12:41 |
 |
De meest zinvolle liedjes vind ik:
Brahim-That's all i need to know=>Het gaat over een meisje, waarop hij verliefd is. Hij weet dat een relatie tussen hen onmogelijk is, omdat zij veel hoger staat dan hem. Maar hij wilt weten of ze iets voor hem voelt.
Christina Aguilera-Beautiful=>Iedereen is mooi, dat is een duidelijke boodschap, die sommige mensen wel eens vergeten.
Justin Timberlake-Cry me a river=> Mijn engels is niet zo goed.. Ik weet niet heel erg goed waar deze tekst over gaat, maar ik heb al eens gelezen dat het over zijn verdriet gaat..
Voor de rest kan ik er niet echt iets over zeggen.. |
like a lovers song
Laatst aangepast door Justintime op Zo Apr 03, 2005 23:35; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
|