Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 31  Volgende

Welk boek lees je momenteel?
A Game of Thrones 50%  50%  [ 6 ]
A Clash of Kings 8%  8%  [ 1 ]
A Storm of Swords 33%  33%  [ 4 ]
A Feast for Crows 0%  0%  [ 0 ]
A Dance with Dragons 8%  8%  [ 1 ]
Geen 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 20:56 

*maakt dansje met pom poms voor Jalf*

Eindelijk!! <3
Ik heb nu al zo'n zin in ons Waterstones tripje! Met tea en scones opgekruld in een zachte bank Game of Thrones lezen. :D
Jammer dat Dance with Dragons een paar dagen later uitkomt. Die moet dus weer in Nederland gehaald worden.

Ik hoor trouwens dat het vierde boek tot nu toe het minste is. Daar zitten namelijk heul veel nieuwe personages in, waardoor bepaalde recurring characters (de hoofd personages uit wiens oogpunt je in boek 1, 2 en 3 de gebeurtenissen hebt bekeken) gewoon niet voorkomen. Die komen pas weer in boek 5.

Afbeelding

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 22:50 

@Beegee: dat had ik ook gehoord, daarnaast neemt het aantal viewpoint karakters (dus karakters met hoofdstukken) ook ieder boek toe. In het vijfde boek zijn het al een stuk of 15/16, in het eerste boek waren het maar 8/9, afhankelijk of je de proloog meetelt.

Vandaag trouwens derde en vierde boek ook maar besteld. Die ga ik waarschijnlijk niet voor de 12e juli uithebben, maar nu waren ze nog met korting.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 9:09 

Ik vind het niet zo erg dat er allemaal nieuwe POV characters komen, dat frist de boel een beetje op.

Ik ben nu op pagina 53 van Clash of Kings, dr is nog niet veel bijzonders gebeurd, eigenlijk. Dus nu wil ik snel doorlezen maar dat kan nog niet @@

Ik las trouwens dat de hond die Lady speelt in de serie geadopteerd is door Sophie Turner die Sansa speelt. Hoe luuf is dat <333

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 11:07 

Op zich is dat inderdaad niet erg. Maar als je met een bepaald personage in een spannende situatie zit en daar in het volgende boek totaal niet op wordt teruggekomen is dat frustrerend. Al helemaal als in plaats van die spannende verhaallijn ineens allemaal nieuwe verhaallijnen worden geintroduceerd waar je op dat moment niets mee hebt.

Afbeelding

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 11:30 

True, maar af en toe irriteer ik me aan POV characters als ze in hun gedachten CONSTANT hetzelfde denken, en dan lijkt het me prettig om een keer andere gedachtes te volgen. xD

En ik heb eindelijk opgezocht wat craven betekend 8D ik wist dat het een onvriendelijk woord was, maar ik wist niet wat het precies betekende, en het wordt nogal veel gebruikt in de boeken xD

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 12:07 

Malou schreef:
True, maar af en toe irriteer ik me aan POV characters als ze in hun gedachten CONSTANT hetzelfde denken, en dan lijkt het me prettig om een keer andere gedachtes te volgen. xD

En ik heb eindelijk opgezocht wat craven betekend 8D ik wist dat het een onvriendelijk woord was, maar ik wist niet wat het precies betekende, en het wordt nogal veel gebruikt in de boeken xD

Ja, zeker bij
Spoiler:
Sansa
is dat irritant. Maar ik vind 15/16 karakters wel erg veel, dat is gemiddeld maar 2/3 hoofdstukken per karakter. Dan heb ik liever wat minder POV karakters met meer hoofdstukker per karakter.

Boek 1 spoilers.
Spoiler:
Sansa is zo naief, ik weet dat ze dadelijk geslagen gaat worden door Joffrey. Ik ben nu bij het stuk dat ze naar Cersei wordt gebracht, ze is zo stom dat ze niet ziet dat de koningin haar aan het voorliegen is.

Ik ben trouwens ook benieuwd naar de stokjes-scene in de volgende aflevering. En naar Arya's eerste 'moord' met Needle.

Ik wist ook niet wat craven betekende, dus dat ik heb opgezocht, net als de eunuch. Ik vind het ook grappig dat het ontbijt vaak als 'breaking the fast' wordt omschreven.

Wat voor een soort hond hebben ze voor de direwolf gebruikt? Die moet wel een beetje gehoorzaam zijn lijkt me, anders kun je hem niet goed trainen en ook niet adopteren.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 12:13 

Sansa vind ik idd in dat aspect soms ook vervelend. Ze gaat maar door over dr liedjes en helden en toestanden xD Maar Catelyn vind ik echt het aller vervelendst.

hahaha ja breaking the fast vind ik prachtig, en sharing meat and mead is ook een leuke.
Vooraan in Clash of Kings staat ook dit dankwoord van de schrijver:
'to John and Gail
for all the meat and mead we've shared.' xD

En over zoveel POV characters: Opzich moet dat niet zo heel veel uitmaken als een aantal POV characters bij elkaar in dezelfde situatie zitten. Dan krijg je gewoon dat t beschreven wordt vanuit verschillende gedachtegangen. Maar als het allemaal verschillende verhaallijnen zijn, is het wat anders... dan wordt het best lastig. Dus hopen op t eerste. @@

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 20:53 

F*CK YEAH, HPF IS BACK!!!!!

Robb was growing restless

Afbeelding

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 20:56 

Nou, mn review voor ep 8 dan maar weer, in het kort:

Spoiler:
+ Fcuk yeah Syrio
+ Fcuk yeah Barristan the Bold
+ Fcuk yeah Ghost en Grey Wind
+ Fcuk yeah Drogo

- Arya stukje was raar gefilmd en per ongeluk gedaan waar het expres moest zijn
- Jon stukje was niet zo spectaculair als in het boek

voor de rest weet ik niet meer wat er in mn vorige post stond

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 21:11 

Mijn review voor ep 8:

Spoiler:
WOAH ROBB WOAH!!!

:lol:

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 21:13 

Ep 8:
Spoiler:
Ja! Robb, die moest ik ook nog noemen
Fcuk yeah Robb!

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 21:14 

Spoiler:
hij ging echt binnen een aflevering van: goh leuke knul naar OMG OMG OMG ROBB!!!! YEAH NEW FAV CHARACTER!!!

Afbeelding

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 21:16 

Spoiler:
xD Khoop dat ze zn look in seizoen 3 aanpassen naar zn SoS look <3 Long hair FTW

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 21:18 

Spoiler:
Neeee, hij is perfect zo. Ik zou dit al vrij lang noemen. Iig geen Knight of Flowers haar. UUUUGH! Mooie Robb krullen.

Ik hoop op een goeie Brienne.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 21:19 

Spoiler:
Real men have long hair! En Robb is onderhand een real man in SoS

Brienne gaat moeilijk te casten zijn, tenzij ze het zoeken bij zo'n bodybuilder die mannenhormonen slikt xD

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 455 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 31  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: