Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 31  Volgende

Welk boek lees je momenteel?
A Game of Thrones 50%  50%  [ 6 ]
A Clash of Kings 8%  8%  [ 1 ]
A Storm of Swords 33%  33%  [ 4 ]
A Feast for Crows 0%  0%  [ 0 ]
A Dance with Dragons 8%  8%  [ 1 ]
Geen 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 12

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 22:06 

Wat Beegee zegt klopt, als je eerst de TV serie kijkt is het veel makkelijker om de verschillende personages uit elkaar te houden. Het is makkelijker omdat je de gezichten e.d. al kent, i.p.v. alleen een naam. Ik denk dat het mij anders veel meer moeite had gekost om in het boek te komen. De serie houdt het boek ook vrij goed aan, maar in de boeken komen onderlinge relaties nog beter naar voren. Het is daarom ook handiger om de serie eerst te kijken, omdat je dan de belangrijke gebeurtenissen al weet en je kunt je dan beter concentreren op de details.

Maar je moet ook idd erg oppassen dat je niet gespoiled wordt. Geldt trouwens voor beide, boek en serie.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 22:09 

Qua spoilers houd ik de gouden regel 'lees geen comments' aan :)
Vaak zie je bij comments op fanart, fanfic, fanvid of gewoon nieuws over de serie spoilers staan voor de latere boeken. Hierdoor ben ik gespoiled voor iets groots in boek 1. Nu ik geen comments meer lees ben ik spoilervrij *klopt af*

Aangezien velen hier nu lezen of gaan lezen is het niet handig om een systeem voor spoilertags op te zetten? Zo kunnen we toch over de boeken discussieren zonder elkaar per ongeluk te spoileren :)

Bijv: Spoilers A Clash of Kings tot blz 423.

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 22:53 

Yes, ben bij pagina 530; exact waar episode 8 moet beginnen. :D
Het valt me trouwens op dat de kleding van de characters steeds uitbundiger wordt beschreven dan hun uiterlijke kenmerken. xD

En wat BG en Chris zeggen over de boeken en de serie. En ik vind het ook wel leuk dat er in de serie bepaalde scenes zitten die niet in het boek zitten, en andersom zit er ook veel in t boek dat niet in de serie zit.

edit: LOL, ik heb de poll gesloopt

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:16 

Nieuwe poll!!! :D :D Mijn idee:

Favoriete plaats in Westeros?
- King's Landing
- The Wall
- Winterfell
- Pentos

Wat Malou zegt is trouwens waar, de boeken vullen de serie aan en de serie vult de boeken weer aan. Gelukkig schrijft de schrijver van de boeken mee aan de serie (volgens mij heeft hij het hele script voor episode 8 geschreven). George R.R. Martin was vroeger scriptschrijver, maar was gefrustreerd door het feit dat alles in TV kort en bondig moest zijn.
Om daar tegenin te gaan heeft hij besloten om een boek te schrijven waar letterlijk honderden personages en tientallen plaatsen in zaten: A Song of Ice and Fire. :D

Afbeelding

Oh en de trailer voor volgende weeeeeeek!!!! *screams behind a pillow*

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:21 

Iedere keer als ik een nieuwe poll probeer te maken krijg ik ineens 10 (dubbele) opties erbij van de oude poll xD Dus hij is í¨cht gesloopt :D

Ik heb nu de chapters van Arya, Sansa en Jon gelezen die na pagina 529 komen.
Spoiler:
Ommmmmg, het wordt steeds spannender :D Arya die m peert, Sansa die dom doet en recht in de handen van de Lannisters speelt, die lijken aan de noorder zijde van the Wall. :O

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:28 

Spoiler:
OMG OMG OMG OMG je bent bijna bij DE scene van Jon. *makes clappy hands* You're in for something AWESOME!!

Dit zijn de beste momenten van boek 1 i.m.o. :D

Afbeelding

DYING OF LOL

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:38 

rofl, Carl trollin' his way to Westeros

Eerst nog een chapter van Bran en daarna Daenerys, voor Jon weer verder gaat @@ Nahja, ik heb nog niet gecheckt wat er na Daenerys komt.

over ep 8:
Spoiler:
Ik ben benieuwd naar dat stukje met Syrio en zn stokske tegen al die guards *_* Hopelijk hebben ze een epische vechtscene ingestudeerd.

Dr moet iemand met modknopjes even de poll deleten
Kheb mn post geflagged zodat iemand het leest xD

Laatst bijgewerkt door Malou op ma mei 30, 2011 10:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:45 

Spoiler:
Oh die scene was ik alweer helemaal vergeten. Poor Syrio :(

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:51 

ROFL, ik klik op 1 optie in de poll en gelijk heb ik 5 stemmen gepleegd [/offtopic maar dying of lol]

Afbeelding

Aargh ik wil verder lezen, maar ik moet zo naar school.

Ik ben benieuwd of ze de intro gaan aanpassen in seizoen 2 [/random]

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 11:00 

Ik wil ook verder lezen, maar ik moet zo naar mijn werk toe :( Bluuuuuh!!! Net nu het weer spannend wordt.

Die icon PWNT!

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 11:04 

Ik heb wat fuckups gevonden trouwens toen ik net episode 7 in HD aan het kijken was:

Afbeelding
Wig fuckup.

Afbeelding
EDDRRD. Nice spelling, Ned

Preview episode 8:

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 10:19 

DIE PROMO!!! *screams into a pillow*

Sh*t is about to go down!!
Ik kan gewoon niet geloven dat we nog maar drie afleveringen krijgen. :( Ik wil MEER!! Meer Littlefiner, Arya, Sam en Jaime plz!
Ik ben trouwens erg benieuwd of je kan merken dat George R.R. Martin deze aflevering heeft geschreven.

Vanmiddag een lange treinreis voor de boeg, A Clash of Kings ahoy!!! :D
Ik hoor veel mensen over een 'shocking' einde van dit boeken dus ik hou mijn hart vast.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 10:24 

Verwachting voor ep 8/boekspoilers:
Spoiler:
Ik ben trouwens benieuwd of Drogo deze episode al dood gaat. Ze hebben namelijk Dany's scenes in vergelijking met de boeken steeds vervroegd. De reden daarvoor denk ik is omdat Ned in episode 9 dood gaat (of iig, dat wordt steeds geroepen, zelf nog niet gecheckt want ik ben daar nog niet in het boek), en t zou naar zijn als er 2 belangrijke characters in dezelfde episode dood gaan. En ze hebben het ook zo verschoven dat Viserys in episode 6 dood gaat en Robert in episode 7.

Trouwens hier een test voor in welke House je hoort:

http://www.gotoquiz.com/in_which_game_o ... u_belong_1

Bij mij kwam er dit uit:
1. Lannister
2. Targaryen
3. Baratheon
4. Arryn
5. Stark

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 10:34 

Spoiler:
Ik denk dat ze in ep 8 genoeg hebben aan alle gebeurtenissen in King's Landing en met de White Walkers bij de Wall. Als je daar dan ook nog de dood van Drogo bij zou doen dan heb je wel heul veel in 1 episode. Dat is mijn verwachting. Ik denk dat Ned's dood de cliffhanger wordt en dat Drogo dan in de volgende ep doodgaat.

Er gingen ook nog geruchten dat iemand dood zou gaan in season 1 die in de boeken pas in boek 3 dood zou gaan. Ik ben er nog niet achter wie, en wil het eigenlijk ook niet weten, maar ben eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig wie het zal zijn en in welke aflevering dat zal zijn.

Oh God ik ben zo voorspelbaar in deze quizzes:

Citaat:
In which Game of Thrones house do you belong?
Your Result: You belong in HOUSE STARK - Winter is Coming

House Stark is the most influential and notable power in the North. From their stronghold at Winterfell, the Starks guard the old ways against the dishonourable and fractious houses of the Seven Kingdoms. Their devotion to honour and the old gods wins them few friends in the court of King's Landing and beyond, but this very same dedication to tradition commands respect from the lords of the North. Those Northmen who bend the knee to Eddard Stark have been hard won with respect, devotion, and justice. His sons show signs that they too will be well-respected and beloved leaders in the North upon ascending to the lordship of this enduring and storied house.
You belong in HOUSE LANNISTER - Hear Me Roar

You belong in HOUSE TARGARYEN - Fire and Blood

You belong in HOUSE ARRYN - As High as Honor

You belong in HOUSE BARATHEON - Ours is the Fury

Then again, ik ben een Noorderling pur sang. Het is dus niet zo vreemd dat ik Stark bloed in me heb.

Afbeelding

Play with her ass

Afbeelding

GHOST!!!! *cuddles*

Laatst bijgewerkt door BeeGee Kenobi op di mei 31, 2011 10:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 10:40 

Zolang je maar niet constant 'Winter is coming' gaat roepen @@

Spoiler:
Maar als iemand uit boek 3 nu al dood zou gaan, dan zou het toch wel een onbelangrijk personage moeten zijn? Anders wordt het hele plot verpest van de komende 2 seizoenen.

en lolz @ Littlefinger, ik vind het echt prachtig hoe ie dat zegt tussen zn levensverhaal door

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 455 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 31  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: