Lana
Queen of Babylon
|
|
Geplaatst: zo mei 01, 2011 12:23

Helena kijkt Donovan geschokt aan wanneer deze instructies aan haar geeft. Ze kijkt ook snel en kort naar Mairi. Laten zakken? Laten zakken?! Is hij helemaal gestoord?! Ze begint haar hoofd heftig te schudden.
"Nee, dat gaat niet! No way dat ik dat doe, dat gaat niet!" roept ze hen toe, terwijl ze onbewust zelfs nog een stukje van hen wegschuift. Ze blijft haar hoofd schudden. Nee, met de hamsterkracht in haar armen, dit kan ze echt niet doen. Compleet achterlijk idee. Nee.
Een luid onheilspellend gekraak. Weer een stuk dak dat het langzaam begeeft. Helena slaakt een korte gil en schuifelt weer naar de andere kant toe. De vlammen slaan momenteel met volle kracht door een helft van het dak uit. Angstig kijkt ze terug naar Mairi en Donovan. Had ze veel andere keuzes? Helena blijft als bevroren kijken naar het tweetal, alsof ze zo extra bedenktijd heeft over wat ze gaat doen.
"Ik kan niet veel anders doen, ik kan niet veel anders doen..." mompelt ze luidop tegen haarzelf. Ze haalt snel adem terwijl ze langzaam de rand van het dak loslaat en haar natte wangen droog veegt.
"OK... Ik ga het doen...!" roept ze naar Donovan en Mairi, om hen te verwittigen, maar grotendeels om zichzelf ook wat meer moed in te praten. Ze schuifelt zo veel als ze kan terug naar vanwaar ze komt. Nog even... Ze haalt diep adem... "Ik kom eraan...!" Helena laat zich een stukje naar beneden zakken, zodat ze meer in de dakgoot terecht komt. Langzaam laat ze één been over de rand zakken. "Niet naar beneden kijken, Helena, niet naar beneden kijken..." Haar ander been volgt langzaam maar zeker. En nu? Laten zakken? Dat gaat niet. Helena trekt haar benen terug, probeert zich zo goed en zo kwaad als het gaat om te draaien zodat ze op haar knieí«n op het dak zit. Ze grijpt zich vast aan een dakpan die redelijk vast lijkt te zitten, en laat opnieuw een been naar achteren zakken. Nu haar andere been... Ze laat zich een stukje naar beneden glijden. Vervloek de jurk die ze nu aan heeft, maar het kan haar nu geen hol uitmaken.
Wanneer ze zo goed als helemaal op de regenpijp steunt/hangt, kraakt deze weer luid en begint van de muur te lossen, verzwakt omdat het een stuk mist waar Mairi was gevallen. Helena slaakt opnieuw een luide gil en trekt zich – waarschijnlijk het domste dat ze vandaag al heeft gedaan, en dat wil wat zeggen – terug het dak op. Weg van de regenpijp. Terug bij nul. Ze staat recht en loopt een paar meter er vandaan. En als ze nog niet in paniek was, is ze dat nu wel.
"Nee, nee, nee, nee, nee! Ik kan dit niet doen!" Hysterie alom. Waar bijven die hete brandweermannen?!
OOC:: Ik kon dat laatste niet laten xD De volgende post is ze eraf, I swear xO