1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken? Een lachende heks, die goed is in haar eigen ding, met een vriendje en een hoop trouwe vrienden om haar heen. En natuurlijk ook haar familie.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?Vergevingsgezind: Ik kan nooit lang boos blijven. Ik vergeef enorm snel en maak daardoor ook niet snel ruzie met mijn vrienden.
Trouw: Als er iemand iets in vertrouwen aan me verteld, hou ik dat ook voor mezelf. Ik kan erg goed luisteren en mensen weten ook dat ze bij mij terecht kunnen met van alles en nog wat. Of het nu hulp of een luisterend oor is, ik sta altijd klaar.
Doorzettingsvermogen: Ik laat me door niet veel meer stoppen tegenwoordig. Dit is lang anders geweest, maar nu heb ik meer zelfvertrouwen en ben ik dan ook gelukkiger. Ik heb ontdekt dat ik doorzettingsvermogen heb door in minder dan een jaar mijn zelfbeeld van categorie depressie naar categorie gelukkig kunnen brengen en ben daar behoorlijk trots op. De doorzetting die je daarvoor nogig hebt is enorm en ik denk dat er alleen maar mensen zijn die dat kunnen beamen.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?Snel afgeleid: Ik heb dyslexie en kan me daarom niet lang op een ding consenteren...
Flapuit: Soms zeg ik in aanwezigheid van volwassenen (leraren...) dingen die je beter op een andere manier zou moeten aanbrengen of beter gewoon niet zou zeggen.
soms is de zelfdiscipline ver zoek: Het gaat dan vooral om dingen die ik absoluut niet graag doe. Ik ken mezelf nu wel al goed genoeg om te weten dat ik beter niet uitstel, maar soms gebeurd het toch nog...
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?Heler. Ik ben in het echte leven ook van zin verpleegkunde te kiezen. Al zou ik tijdens mijn vakanties wel het avontuur nog steeds opzoeken. Mijn leven draait rond avontuur (vrijheid) en het helpen van mensen.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?De onzichtbaarheidsmantel, zonder twijfelen. Mensen uit de dood terughalen, wil ik niet. Voor iedereen komt de tijd om heen te geen. De zegevlier moet ik ook niet hebben. Ik ben niet echt zo voor macht. Geef mij maar een leven waarin je rustig oud kan worden en dan de dood omhelzen als een oude vriend.
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?Hmm moeilijk. Ik zou kiezen voor fabeldieren, heelkunde, verweer tegen de zwarte kunsten; bezweringen of transfiguratie. Fabeldieren, omdat dat buiten is en met dieren. Heelkunde, omdat ik dat interessant vind. VTZK omdat dat uiterst handig is in de harde toverwereld. Bezweringen omdat je die altijd zou kunnen gebruiken. Transfiguratie omdat ik dat best cool vind. Zelf zou ik ook graag willen kunnen transformeren. (een hond, wolf of arend)
Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor fabeldieren ga gaan.
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?Zwadderig niet. Ik ben totaal geen competitiebeest.
Griffoendor misschien, aangezien ik mezelf er nog wel in terug vind (moed, trouw...)
Ravenklauw niet, ik denk dat ik misschien wel slim genoeg zou kunnen zijn, maar dan heb ik nog steeds die consentoratiestoornis...
Huffelpuff zou ik ook nog wel kiezen. Sommige zeggen dat daar de mensen in terecht komen die niet goed genoeg zijn voor de andere drie, maar ik zie dat anders. Het is een plek voor mensen met mooie persoonlijke eigenschappen. Iedereen is ergens goed in en Huffelpuffers zijn goed in hun eigen ding, net als mensen uit Griffoendor, Zwadderich en Ravenklauw.
Wanneer ik de sorteerhoed opzet, zal ik echter nooit zeggen 'niet zwadderich' of iets in die aard. Ik kan elke keuze aanvaarden. Ik blijf toch steeds mezelf.