Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Volgende

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 13:08 

Nog een stem voor Daisyville!

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 15:45 

Ik stem op Your going to Hogwarts, en als hij dan toch komt, meld ik me daarna aan daarbij.

Wat ik ook wel geinig vind, is dat ik wat betreft leeftijd er precies in pas als 1e jaars

Eppur si muove

En toch beweegt (Galileo Galilei)

Profiel  

The Dark Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 18:39 

En daarmee heeft You're Going to Hogwarts genoeg stemmen, dus die mag van start gaan.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 19:34 

Coint me in for Daisyville

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 23:55 

Ik wil graag de verlossende stem voor Daisyville geven, wat betekent dat jullie mogen openen!

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 0:12 

Naam/namen: xMissMe
Link naar jouw/jullie RPG-Paspoort: hier

Naam RPG: Wrath of the Gods

Ik wil deze RPG in het Nederlands/Engels doen: ?

Waar gaat je RPG over?:
Charles de Gualle-airport, Parijs, tijdstip: 4:32 's nachts – vol schrik en ongeloof kijken de passagiers die zojuist hun vlucht naar New York hebben gemist in hun vertrekhal naar het vliegtuig waar zij in hadden moeten zitten – dat vlak na opstijgen, getroffen door een harde donderklap aan de duistere hemel, neerstort op de landingsbaan en in brand vliegt. Allemaal zoeken ze even dekking als door de immense klap de ramen van de vertrekhal breken. Alle passagiers die hun vlucht gemist hebben waren verhinderd door toevallige – misschien wel abnormale – omstandigheden. Ze kunnen zich gelukkig prijzen.

Of ook niet. stof- en asdeeltjes schieten van alle kanten naar een centraal punt in de vertrekhal en plots staat daar een oude man. Hij claimt de "boodschapper van de goden" te zijn. Hij brengt de passagiers op de hoogte van hun situatie: tussen de goden – de Olympiërs – is een strijd losgebarsten. Dat verklaart huidige natuurlijke verschijnselen: het stormachtige weer dat Groot-Brittannië nadert; de Etna die rommelt; een aardbeving bij Turkije. Nu hebben de goden interesse in de passagiers getoond en hen uitverkoren. Zij moeten de ruzies tussen de goden gaan oplossen. Iedere prominente godheid legt zijn vertrouwen in één van de passagiers en zij moeten afreizen naar Olympus om die godheid te vertegenwoordigen in het oplossen van het conflict; en zo een nog grotere ramp voorkomen...

De vreemde – verdachte – man, "de boodschapper van de goden", deelt dit aan hen mede, en geeft hen de keuze om te kiezen wat ze gaan doen. Alhoewel hij hen waarschuwt dat ze niet in kunnen gaan tegen de wil van de goden. Uiteindelijk gaan de passagiers naar Olympus toe, en gaandeweg komen ze allerlei mythische obstakels tegen. Komen ze in Olympus? En wat dan? Wie is die rare oude man? Wat willen de goden? Waarom hebben ze ruzie? Kortom, genoeg te beleven…

Iedere RPG’er speelt een passagier. Hoe bepaalt wordt welke godheid welk personage gaat steunen (tijdens de reis naar Olympus zal de godheid die een personage steunt steeds meer met dat personage betrokken raken – of niet, en godheden gaan zich bemoeien met andere personages) kan nog gezamenlijk overlegt worden: dit kan willekeurig worden bepaalt of niet, anoniem blijven of niet.

Waarom denk je dat deze RPG een toegevoegde waarde heeft voor het forum?: Er is nog geen RPG met een mythologische inslag, dus het leek me wel wat om te kijken of voor zoiets animo is. Het feit dat personages kiezen om te doen wat goden willen of niet willen geeft daarnaast een heel belangrijke inslag aan de keuzes die personages maken – die bepalen nu immers in grote mate of de goden de personages mogen of niet en wat de consequenties daarvan zijn. Het lijkt mij leuk om iedereen per pb een godheid toe te wijzen, en per pb de RPG’ers te informeren over wat hun godheid van hun personage verlangt; de RPG’er kan dan zien wat het personage beslist en de consequenties volgen voor hem. Zo wordt de RPG een beetje een machtsspelletje.

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 0:31 

Ik stem alvast voor Wrath of the Gods. Klinkt interessamt!

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 0:32 

Ik stem op ook Wrath of the Gods. Klinkt inderdaad interessant, trok mij gelijk aan.

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 0:37 

Yup, ik stem ook op Wrath of the Gods. Klinkt awesome!

were mine.

Profiel  

The Dark Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 1:22 

Nog een stem voor Wrath of the Gods!

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 8:46 

Ik stem ook op Wrath of the Gods. Superinteressant verhaal!

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 10:26 

Super cool! Een stem voor Wrath of the Gods!

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 13:04 

Ik stem er ook op (:. Ik weet nog niet of ik tijd ga hebben om mee te doen, maar ben altijd al dol geweest op Griekse mythes! Het hele concept klinkt ook heel leuk.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 13:26 

Wrath of the Gods mag geopend worden!

Profiel  

5e jaars

BerichtGeplaatst: di maart 13, 2012 16:47 

Naam: Apollo/Nico (Ik zou graag een mede-RPG leider willen, aangezien mijn ervaring op dat gebied niet bijster hoog is).

Link naar jouw/jullie RPG-Paspoort: Hier!

Naam RPG: the Island

Ik wil deze RPG in het Nederlands/Engels doen: NL.

Waar gaat je RPG over?:
Het verhaal begint op het vliegveld in Londen. Niets vermoedende reizigers van over de hele wereld nemen de vliegtuig naar de Verenigde Staten. De stemming is positief en het lijkt een reis te worden zonder problemen. Dan slaat er hevige turbulentie in en kijkt iedereen geschrokken op. Niets aan de hand roept de piloot om. Dat lijkt ook waar te zijn, tot ze een enorme knal horen. De vliegtuig stort neer op een mysterieus maar tropisch eiland. Wat de passagiers niet weten, is dat er op dit eiland geen weg terug is naar de bewoonde wereld. Als je eenmaal op een vlot op zee zit, word je beschoten door pijlen. Niemand heeft een idee waar ze vandaan komen, maar ze weten wel dat ze gauw terug aan land moeten.

Op het Eiland leven verschillende soorten dieren. Deze zijn hier door onbekende redenen beland. Maar dat is niet het enige. Er leeft een stam, een eeuwenoude stam. De naam van de stam is onuitspreekbaar voor buitenstaanders en de taal van de stam is onnavolgbaar. Enkele passagiers worden ontvoerd en dan begint het echte avontuur pas. Hoe overleef je op het Eiland? Hoe zijn de dieren op het Eiland terecht gekomen? Wie beschiet ons met pijlen? Waarom vindt niemand ons? Wie is deze volkstam? Waar gaan de mensen heen die ontvoerd worden? Wie ontvoeren de medepassagiers? Wat doen ze met hen? En dan de laatste maar meest belangrijke vraag, hoe in vredesnaam komen we weer terug in de bewoonde wereld?

Ieder RPG’r speelt een passagier van het vliegtuig. Naast de RPG’rs overleven er nog enkele (niet gespeelde personages dus), deze zullen als eerst ontvoerd worden.

Waarom denk je dat deze RPG een toegevoegde waarde heeft voor het forum?: Ik vind dat deze RPG verschilt met de RPG’s die nu draaien en zeker een toegevoegde waarde heeft. Deze RPG brengt spanning, actie, avontuur, romantiek en meer met zich mee. Nogmaals zou ik wel graag een mede-RPG leider willen hebben.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 289 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: