Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 18:56 

Afbeelding

Het verhaal:

Het jaar is 1991. We schrijven 1 september, zo rond de klok van 11:00 uur. De Zweinstein Express staat op het punt te vertrekken vanaf perron 9 ¾ op King’s Cross. Aan boord zijn alle aspirant eerstejaars. Hun eerste schooldag is een feit. De trein brengt hen naar Zweinsveld. Al daar stapt men over in bootjes, waarbij men begeleidt wordt door Hagrid, de opzichter van Zweinstein. Het eerste wat hen te wachten staat is de sorteerceremonie. De sorteerhoed zal vertellen in welke afdeling je terecht komt. Griffoendor, Ravenklauw, Huffelpuf of Zwadderich. Jouw eigen voorkeur zal worden meegenomen in de overweging. Op het moment dat je gesorteerd bent begint het schooljaar pas echt. Alle eerstejaars vakken komen aan bod. Te weten: vliegles, Kruidenkunde, Bezweringen, Toverdranken, Verweer tegen de Zwarte Kunsten, Transfiguratie, Geschiedenis en Astronomie. Er is gekozen om de RPG in 1991 te laten beginnen, zodat het synchroon loopt qua gebeurtenissen aan het eerste boek. Zodoende vormen de toegelaten RPG-ers een extra groep leerlingen naast de bestaande personages uit het boek.

Sollicitatielijstje:

RPG-Paspoort:
Ik wil meedoen aan YGTH omdat:

Naam Personage:
Leeftijd:
Geslacht:
Volboed/halfbloed/dreuzel:
Afdeling: (naar voorkeur. Mocht je al ingedeeld zijn hier op ’t forum, neem dan je afdeling over)
Uiterlijk:
Karakter:
Geschiedenis:
Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG:
Overig:

Griffoendor
- Tammy Moore / V / MissMyrna

Ravenklauw

Huffelpuf

Zwadderich

Met grote dank aan de bedenker en maker van deze opmaak en de plaatjes:

Harry, Ron & Hermione !!

Smarter than you Think.

Go Go Gryffindor!

Laatst bijgewerkt door MissMyrna op di jul 24, 2012 12:40, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 19:16 

Oew laat ik zelf het goede voorbeeld geven ^^

RPG-Paspoort:
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: school-rpg's zijn superleuk en natuurlijk heb ik er stiekem vaak van gedroomd hoe het zou zijn op HW.

Naam Personage: Tammy Moore
Leeftijd: 11
Geslacht: vrouw
Volboed/halfbloed/dreuzel: dreuzelouders
Afdeling: (naar voorkeur. Griffoendor
Uiterlijk: Tammy heeft stijl, zwart haar en bruine ogen. Ze heeft een licht gebruinde huid. Verder heeft ze, wat ze haat, een beugel, en heeft ze een normaal postuur. En ze is ook niet echt groot. Op het schattige af. Tammy draagt het liefst een spijkerbroek met een lief bloesje of shirtje met een grappig printje.
Karakter: Tammy is een lief poppetje. Ze is aardig en beheerst maar is zeker niet op haar mondje gevallen. Als je haar kwaad maakt slaat ze haar klauwen uit. Tammy vind vriendschap belangrijk. Ze heeft graag veel vriendinnen en lol maken doet ze liever dan studeren.
Tammy houdt van dieren en heeft erg veel zin in het vak fabeldieren. Thuis doet ze aan paardrijden en dat zal ze erg gaan missen.
Geschiedenis: Tammy woont op een boerderij met haar ouders en kleiner zusje. Haar ouders houden paarden en zijn welgesteld. Het was wel even schrikken toen ze de brief kreeg maar uiteindelijk werd Tammy erg enthousiast en heeft ze erg erg veel zin in.
Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Tammy brengt liefheid in de RPG.
Overig: Tammy neemt een uil mee naar school. Ze werd helemaal wild toen ze uilenwinkel zag op DA.

Smarter than you Think.

Go Go Gryffindor!

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 19:48 

Naam: Ropandinaa
RPG-passport: de laatste

Personage
Naam: Thea Prasing
Geslacht: Meisje
Volboed/halfbloed/dreuzel: Dreuzelmoeder en tovervader.
Afdeling: Griffoendor
Uiterlijk: Thea heeft ijzerblauwe ogen, amandelvormig. Ze heeft lang donkerblond haar. Ze heeft een beetje een kleine neus met grote neusgaten, in vergelijking met haar moeder. Ze heeft een normale mond. Ze is zo'n 1 meter 60, en haar schoenen haalt ze bij de scheepswerf, want ze heeft erg grote voeten.
Persoonlijkheid: Thea is altijd bereid om iemand te helpen en ziet altijd het goede van iemand in. Ze heeft 0.00% zelfvertrouwen, want van alles wat ze doet wordt tegen haar gezegd dat ze het niet goed doet, en dan wordt er gezegd wat ze verkeerd doet, Beauxbatons zou haar zelfvertrouwen erg kunnen opkrikken. Ze heeft een heuse taalknobbel, maar haar wiskundeknobbel is ver te zoeken, ergens op haar hoofd heeft ze een deukje waar dat ding had moeten zitten. Als ze eenmaal word aangespoord te praten, krijgt ze langzamerhand steeds meer zelfvertrouwen, totdat iemand haar afkraakt, want dan kan ze weer helemaal opnieuw beginnen. Thea is erg aardig, lief en grappig. Ze is goed in Toverdranken en Gedaanteverwisselingen, ze is eigenlijk overal wel goed in, behalve Voorspellend Rekenen. Toen ze nog niet wist dat ze heks was, omdat haar ouders haar daarmee wilden verrassen, was ze ook al goed in leren, afgezien van wiskunde.

Geschiedenis: Ze is vroeger veel gepest en vindt zichzelf dan ook niet veel waard. Ze is opgegroeid in een Dreuzelbuurt want haar vader wilde haar verrassen. Ze is altijd gekleineerd en genegeerd, hoewel iedereen haar aardig vondt wegens haar zachtaardige karakter.
Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Een behulpzaam meisje is altijd toch wel handig?

Overig: Ze heeft niet veel geld, maar is gelukkig met de paar vriendinnen die ze heeft, waarmee ze vaak tijd doorbrengt buiten school. Ze houdt ook van lezen en puzzelen.

Ik heb de personage beetje aangepast, want de foto die ik had was niet echt van een 11jarige....

Eppur si muove

En toch beweegt (Galileo Galilei)

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 1:29 

RPG-Paspoort: Klik
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: ik weer met RPG'en wil beginnen en mij het leuk lijkt om onder andere weer mee te spelen in de RPG waar ik op hpf1 ook in heb gespeeld. =)

Naam Personage: Kim Rhine
Geslacht: Meisje
Volboed/halfbloed/dreuzel: Halfbloed, moeder is een dreuzel en vader is een tovenaar.
Afdeling: Griffoendor
Uiterlijk: Kim is een meisje met bruin, lang haar. Normaal postuur, zo'n 1.75 lang. Ze draagt graag jurkjes, dus als ze een keertje haar kostuum niet aan hoeft heeft ze een jurkje aan met hakken eronder. Verder heeft ze groene ogen en vindt ze het leuk om vaak wat uit te proberen met make-up. Dit doet ze altijd wel op de dreuzelmanier, want als ze het erop probeert te toveren gaat het vaak verkeerd, zodat het op plekken komt te zitten waar het niet hoort.
Karakter: Kim is een vrolijk meisje die ervan houdt om onder de mensen te zijn, maar af en toe heeft ze een moment waarop ze graag op zichzelf is en gaat ze in haar eentje naar buiten, geniet ze van de natuur en zo af en toe neemt ze ook een boek mee. Ze houdt ervan om elke dag toch wel een paar pagina's te lezen van de romans die ze van haar moeder heeft gekregen. Verder houdt ze ervan als jaar spullen een georganiseerd zooitje is. Ze houdt er juist niet van als het allemaal netjes en opgeruimd is. Af en toe wil ze het wel opruimen als het te erg wordt, maar dan is het al snel niet meer heel erg netjes. Kim is verder een persoon die met veel mensen op kan schieten, behalve met de mensen waarvan ze erachter komt dat die negatief over haar spreken achter haar rug om. Ze vindt het minder erg als je het gewoon tegen haarzelf zegt; Ze waardeert hun eerlijkheid.
Geschiedenis: Kim is enig kind van een dreuzelmoeder een vader die een klein hotelletje heeft vlakbij de zee. De ouders vonden altijd al leuk om te hebben waar niet alleen tovenaars kunnen komen, maar ook dreuzels. Hierdoor onderhouden ze contacten bij de mensen waar Kims moeder vandaan komt, dreuzels, en waar Kims vader vandaan komt, tovenaars. Kim vond het altijd gezellig om met de kinderen te spelen van de gasten, terwijl pappa en mamma hard werkten. Af en toe hielp ze ook haar ouders in het hotel met kleine klusjes. Zo kreeg ze af en toe een zakcentje om zelf te sparen voor als ze een keer iets leuks of lekkers zag. Kim is dus als een redelijk zelfstandig meisje opgegroeid, maar ook als een sociaal meisje, doordat er altijd zoveel mensen om haar heen waren.

Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Het is een lekker vrolijk type, wat betekend dat ze erg actief bezig kan zijn. (En dus ook, als de ander niet al te weinig posten, dat ik actief kan zijn in de RPG)
Overig: Klik

Profiel  

6e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 12:42 

RPG-Paspoort: klik
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: het mij een hele leuke RPG lijkt om in mee te doen en ik hou van school RPG’s en ik wil het weer gaan doen, dus leek dit mij een leuke inkomer om het weer te doen

Naam Personage: Eliza Burrow
Geslacht: vrouwelijk
Volboed/halfbloed/dreuzel: halfbloed
Afdeling: Op het forum zit ik in Hufflepuff maar je hebt mensen nodig die uit Slytherin komen, dus daar zal ik mijn solli dan ook wel op baseren, dus vind het niet erg om daar in te komen (:
Uiterlijk: Eliza is klein van stuk en is dat ook altijd haar jonge leven geweest. Ze heeft blond haar en blauwe ogen. Ze heeft een bleke huid, want in de zon zijn is gewoon not-done voor haar. Eliza let altijd goed op haar uiterlijk en zorgt ervoor dat het er allemaal netjes uit ziet en natuurlijk wel allemaal volgens de laatste mode. Ook heeft ze meestal hakken aan, zodat ze toch meer op dezelfde lengte is als haar leeftijdsgenoten en ook al komt ze er een aardig eind mee in de buurt, toch is ze nog kleiner als gemiddeld met haar hakken aan.
Karakter: Eliza die wil er graag bij horen en zal dus ook snel met de groep mee lopen. Alhoewel ze een meeloper kan zijn staat Eliza wel stevig in haar schoenen en als ze vindt dat iets echt te ver gaat, dan zal ze dat zeggen ook. Dus tenzij de andere met hele goede argumenten zullen komen, zal Eliza niet snel over haar eigen grenzen heen gaan. Daarbij gaat ze in gedachten altijd eerst. Als ze betrapt wordt op iets dat ze gedaan heeft, zal ze ook niet twijfelen om de schuld op iemand anders te schuiven. Iets wat haar meestal wel lukt, maar niet altijd.
Eliza zal ook niet snel dingen over haar zelf vertellen en als ze dat al doet, is het 9 van de 10 keer niet eens waar. Gewoon omdat ze slecht is in het vertrouwen van mensen en stel je voor dat je je zwak opstelt! Wel houdt Eliza er rekening mee dat ze leugens over zichzelf vertelt die niet zo makkelijk te achterhalen zijn. Dus snel zal je haar niet betrappen op een leugen. Verder is Eliza echt een meisjes-meisje en kan ze echt uren over mode praten en roddelen over andere mensen. De meeste roddels worden dan ook door Eliza de wereld in geholpen. So be aware.
Geschiedenis: Eliza woont bij haar moeder, omdat haar ouders uit elkaar zijn en omdat haar moeder de dreuzel is aan halfbloed familie heeft ze Eliza zoveel mogelijk proberen te pushen naar een andere school te gaan. Eentje waarin ze een echte baan zou kunnen krijgen. Eliza die altijd dacht dat haar moeder het eens was met haar keuze dat ze op haar 11e naar Zweinstein te gaan, heeft zich nog nooit zo bedrogen gevoeld en zich voorgenomen nooit meer haar moeder te vertrouwen. Haar vader is overleden toen ze 9 was dus naar hem kon ze niet toe met haar onenigheid met haar moeder. Gelukkig wel naar haar oma, waar ze nu dus woont in plaats van bij jaar moeder. Haar oma doet alsof haar moeder niet bestaat, waardoor Eliza zonder problemen kan doen alsof ze volbloed is.
Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Eliza is echt het soort dat andere in de problemen brengt, zodat ze zelf eruit blijft. Hierdoor zal ze dus veel vijanden kunnen creëren. En voor veel drama kunnen zorgen.
Overig: Ik wil gewoon mijn oude personage weer erin hebben (a)

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: