Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 51  Volgende

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 15:01 

Afbeelding

‘Wat lief dat jullie de kerstboom willen versieren!’ Met een goedkeurend knikje kijkt ze naar Rose en Daisy. ‘Normaal doen de dienstmeisjes dat, maar dit is natuurlijk veel leuker, ja.’ Vandaag was een veel te mooie dag om jaloers te zijn. Ze neemt een slok van haar chocomel en knikt vrolijk als Noah over het kerstbal begint. ‘Trouwens, gaan jullie het wel redden dan om er op tijd goed uit te zien voor het kerstbal?’ ze kijkt naar Rose, ‘Als jullie ook nog de boom moeten versieren.. En je hebt natuurlijk wel wat make-up en tijd nodig, niet..?’ Met een gemeen grijnsje, wacht ze even de reactie van hen af.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 15:46 

Afbeelding
    Rose Pocock

Alsof Sam hun gedachten kon lezen, staat ze opeens voor hun neus met warme chocolademelk. Achterdochtig kijkt ze haar dan ook aan, vooral bij haar woorden. Okay, als Sam zo 'aardig' ging doen, werd ze alleen maar erger. Ze zet dan ook maar al te graag meteen een stap opzij van Noah wanneer Sam zich er tussen voegt.
Vervolgens heeft Noah het over het versieren van de kerstboom en een kerstbal op die avond. Ze gingen het nog druk krijgen! Sam's aanwezigheid die even de gezelligheid leek te verpesten, vergeet ze dan ook snel maar weer al te graag. Ze had zin om samen met haar zusje lekker de boom te versieren en het gewoon gezellig te hebben!

Oh, maar dan hebben we daar Sam met haar opmerkingen. De opmerking van de dienstmeisjes probeert ze dan ook te negeren, maar ze kan het niet laten om toch nog iets te zeggen. "Wij hebben niet zoals jij uren nodig om er goed uit te zien, Sam. Sommigen krijgen de schoonheid gewoon van nature mee." glimlacht ze zoetjes. En nee, dan doelt ze niet op Sam.

"Dais, kom, dan gaan wij lekker gezellig de kerstboom versieren, zo mooi als ze nog nooit gezien hebben hier op het kasteel!" glimlacht ze naar haar zusje, waarbij ze met haar arm bij haar inhaakt. "Dan zien we jullie later wel." glimlacht ze nog naar Noah en Sam.

"Die Samantha heeft echt issues zeg. Die opmerking over de dienstmeisjes.." Met een ongelovig lachje schudt ze haar hoofd. "Typisch Sam. Ze weet niet beter dan dat."

"Oh, even iets bij mam ophalen." komt er dan in haar op op het moment dat ze voorbij de kamer van hun moeder lopen. Ze klopt even op de deur maar er schijnt niemand te zijn. Dan loopt ze ook maar gewoon naar binnen, dat vond haar moeder niet erg.
"M'n kettinkje die ik van pap had was kapot gegaan, die had ze voor mij weer gemaakt.. Waar zou ze hem neergelegd hebben?" Op haar gemakje kijkt ze de kamer even rond en opent vervolgens wat laatjes. Het was vergeleken met hun eigen huis heel onpersoonlijk. Alsof er net zo goed een totaal onbekende vrouw in deze kamer bleef overnachten. Allemaal kleren en spulletjes die hier uit het kasteel kwamen, niks van hunzelf.
Rose opent en sluit een lade van een kastje, waarna haar oog valt op de ketting die gewoon op de kast ligt. "Ah, gevonden." glimlacht ze.

Ho, wacht,- was dat net nou een foto in die la? Ze opent de lade weer en pakt de foto eruit.

"Daisy?" verlaat het aarzelend haar mond. Ze kijkt echter niet op van de foto in haar hand. Een foto met daarop Chase, haar moeder, en een klein meisje. Zijzelf.

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah kan het niet laten om eventjes een gilletje te slaken wanneer Chase haar meteen in een beweging optilt en vervolgens even later in een berg sneeuw laat vallen. Dat. Was. IJs. Koud!
"Chase!" brengt ze dan ook als eerste uit wanneer ze in aanraking komt met de sneeuw. Ze kan er echter al gauw om lachen. "Ja, het is nogal koud." grinnikt ze dan ook wanneer hij zegt dat ze misschien beter wat anders aan had kunnen trekken.

Ze kijkt achterom wanneer hij het heeft over een warm water bron. Oh, dat zag er wel heel aangenaam uit op het moment, vooral nu ze hier stond te bibberen van de kou. Ze kijkt toe hoe hij zich uit begint te kleden, maar wanneer ze beseft dat hij besloten heeft dat hij nog niet genoeg uit heeft gedaan, kijkt ze snel even weg. Ze had immers Adam, en haar dochters. Dan ging ze dus niet naar Chase staan kijken. En ook niet samen met hem hier een paar baantjes trekken.

Dan gaan echter zijn eerdere woorden door hem heen. Oh shoot. "Ik ben een volwassen vrouw, met verantwoordelijkheden, maar dat betekent niet dat ik saai ben." zegt ze dan ook.
Ze aarzelt eventjes maar trekt dan toch haar jas en laarzen uit wanneer hij bij de vijf is. Hij gaat echter niet zo ver als Chase, en doet buiten haar jas en laarzen dan ook niks anders meer uit. Dat deed ze gewoon niet. Nu niet meer. Niet bij Chase. Het duurt dan ook niet lang meer of ze springt ook het water in.
"See?" brengt ze uit wanneer ze weer boven water komt en een paar plukken haar uit haar gezicht veegt.

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 16:09 

Afbeelding
Chase Alessia

Bij het horen van een plons draait Chase zich met een tevreden grijns weer om. Met een dromerige grijns kijkt hij toe hoe ze haar haren uit haar gezicht veegt. “Ik weet dat je bepaalde verplichtingen hebt. Een uurtje geen verantwoordelijkheid moet ook kunnen toch?” Hij kijkt haar even lang aan en spettert dat wat water haar kant op om het moment te verstoren. “Oh! Je hebt je nachthemd nog aan” ontdekt hij dan met een lach “maar vooruit” Het is al heel wat dat ze erbij springt toch. Hij knijpt zijn ogen even dicht en laat zich voor enkele seconden onder water zakken. Om vlak bij haar weer op te duiken. “Ik weet dat ik gezworen heb je met rust te laten en dat ik eigenlijk enkele dagen erna alweer niet mijn belofte ben nagekomen.” Nu weer niet, dan had hij ook niet zo met haar in het water gesprongen. Hij glimlacht even flauwtjes en bijt op zijn lip “Ik hou nog steeds van je” verlaat het zachtjes zijn mond “zelfs met al je verantwoordelijkheden en verplichtingen.” Onderzoekend kijkt hij haar aan terwijl de gemeende glimlach op zijn gezicht geen moment afzwakt.

Afbeelding
Noah Taylor

Noah rolt even met zijn ogen en slaakt een vermoeide zucht als Samantha weer begint met haar dubbelzinnige opmerkingen. Voordat hij Rose haar opmerking hoort draait hij zich dan ook al om “Ik kom straks wel even kijken dan.” Hij neemt nog een slok van zijn chocomel en loopt dan iets van hun weg. Zolang hij ze niet kon horen hoefde hij zich er ook niet in te mengen. Hij zwaait nog even naar Rose en daisy als Samantha deze dus toch met succes heeft weggejaagd. “Is er ooit een tijd geweest dat je wel lief en onschuldig was.” Merkt hij op nu de zusjes de gang hebben verlaten. Hij warmt zijn handen wat aan de mok en werpt nog even een blik op de danszaal die voorbereid wordt voor vanavond. “jij beet vast als baby al mensen in hun vingers” grinnikt hij plagend.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 18:59 

Afbeelding
Daisy Pocock

Yay, de boom is omgekapt en ze kunnen weer naar binnen. Daisy heeft de blik van haar zusje echter niet gemist en wat ze bedoelt heeft Daisy ook al wel gemerkt. Vooral in het gedrag van Rose rondom Noah. En Daisy is er enkel maar blij om dat ze nu beter met elkaar overweg komen. Het is misschien triest, maar het gedeelde verdriet om Thomas lijkt hen dichter bij elkaar gebracht te hebben.

'Hmm, ja met slagroom,' stemt ze dan meteen in als ze weer naar het kasteel lopen. Het is niet al te warm buiten, met de sneeuw enzo. En tja, echt warm had ze zich niet aangekleed. Het was nogal een race geweest. Samantha brengt hen een heerlijke warme kop en Daisy glimlacht dankbaar naar haar. Er is jammer genoeg wel geen slagroom bij, maar ach, Samantha bedoelt het goed. Tenminste tot ze haar mond opentrekt. De ene giftige opmerking volgt de andere op. Hallo? Wat denkt dat mens wel niet? De dankbare blik van net is al snel vervangen door toegeknepen ogen. Echt, als ze met haar blik kon doden, had Daisy het nu gedaan.

Gelukkig dient Rose haar al snel van repliek. Leve de scherpe tong van haar zus. 'Ja, met wat tijd en toewijding kan make-up echt nog wel wonderen voor je doen, Sam,' voegt ze er nog aan toe. 'Je moet ons heus niet helpen met de kerstboom, zorg maar dat je genoeg tijd overhoudt om je op te tutten.' Ze geeft Samantha een bemoedigend schouderklopje als ze samen met Rose voorbij wandelt. 'Als wij de kerstboom doen, hebben de dienstmeisjes wat meer tijd om jou te helpen,' voegt ze er nog met een zoet glimlachje aan toe.

Ze kijkt haar zuster even met een ongelovige blik aan als ze weg lopen. 'Dat was echt niet te geloven...' verzucht ze. Waar haalt ze het lef vandaan? Bij de kamer van hun moeder volgt ze Rose naar binnen. Het is een exacte kopie van de kamer waar zij en Rose in verblijven. De gastverblijven zullen een standaard inrichting hebben.

'Hmm, wat?' vraagt ze als Rose haar wenkt. Ze loopt naar haar toe kijkt over haar schouder mee naar het fotokader in Rose' handen. 'HĂ©, dat zijn mam en Chase,' merkt ze al snel op. En een klein meisje. 'Wie is dat meisje? Ben jij dat?' Haar vinger gaat even over het gezicht van het meisje. Het moet Rose wel zijn, ze herkent haar van oude foto's. 'En pap dan?' Dat is vreemd. Het is echt een familiekiekje. Alleen staat Chase er op in plaats van hun vader. Willen ze wel weten wat voor gekke dingen hun moeder in haar jonge jaren gedaan heeft? 'Misschien heeft pap de foto wel getrokken...'

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 20:40 

Afbeelding
    Rose Pocock

"Ja.." verlaat het haar mond wanneer Daisy vraagt of zij dat is. Ze kijkt op naar haar zusje wanneer ze precies de vraag stelt die in haar hoofd om ging. En pap dan? "Ik weet het niet.." mompelt ze dan ook, waarna ze haar blik op de foto richt.
Ze bestudeert alles even goed. Alsof dat als ze heel erg veel moeite zou doen om het zich te herinneren, er meer duidelijk zou worden. De kleine Rose zit bij Chase op schoot, die weer in een omhelzing is met Leah, Leah die het handje van haar kleintje vast houdt. Er moest toch iets zijn? Haar aandacht blijft even hangen in het popje dat de kleine Rose op haar schoot vastgeklampt heeft met haar andere handje. Vaag lijkt het toch een herkenningspunt voor haar te zijn. Alsof ze langzamaan gezichten lijkt te herkennen uit een ver verleden, een man die samen met haar en haar poppen gespeeld had.. Zou dat Chase geweest zijn?
Ze denkt nog even goed na, had ze laatst ook al niet zo'n raar gevoel gehad toen ze met Chase aan het dansen was? En toen Chase en haar moeder samen terug kwamen en zij boos was geworden?

Verward kijkt ze haar zusje aan. "Ik snap er niks van." brengt ze dan ook uit, met een zenuwachtig lachje. "Wie is die Chase?" Ze bijt eventjes op haar lip.
"Nee.. Ik denk dat je gelijk hebt.. Ze waren allemaal vrienden toch? Ik denk inderdaad dat pap die foto heeft genomen, dat kan haast niet anders." knikt ze dan ook vastberaden, onder andere om zichzelf ervan te overtuigen.

Ze aarzelt even om de foto terug te leggen, maar besluit hem vervolgens op te vouwen en in haar jaszak te stoppen. Haar kettinkje doet ze snel om, waarna ze een glimlachje opbrengt. "Zullen we ons maar omkleden en die boom gaan versieren?"
Misschien dat ze het gewoon moesten vragen aan hun moeder. Of aan Chase. Zucht. "Was pap hier maar." komt er vervolgens alsnog fluisterend uit.

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah warmt lekker in het heerlijke water op terwijl ze Chase goed in de gaten houdt. Ze wordt dan ook alleen maar zenuwachtiger van hem wanneer hij verdwijnt en even later vlak bij haar weer boven water komt. Elk woord dat z'n mond verlaat, neemt ze zo goed mogelijk in zich op. Ze kan haar blik niet van hem afwenden. Wat zouden de volgende paar woorden zijn die zijn mond zouden verlaten?
Ze moet zichzelf er even aan herinneren dat ze adem moet blijven halen wanneer hij zegt dat hij nog steeds van haar houdt. Elke beweging, het knipperen van z'n ogen, het bewegen van zijn lippen die de woorden vormen, het glimlachje dat geen enkel moment afzwakt.. ze neemt alles in zich op.

Leah hield van Adam. Zowat twintig jaar lang heeft ze samen met hem haar leven opgebouwd. Het was niks anders meer geweest als zij en Adam, en hun twee dochters. De woorden van Chase doen haar dan ook pijn. Er vormt zich een brok in haar keel. Nee, niet omdat ze niets meer voor hem voelt en voor hem alles onbeantwoord is. In tegenstelling, ze is hem nooit vergeten. Diep binnenin, achter de grote liefde voor Adam en haar dochters, heel diep binnenin, daar brandt nog een vlammetje voor Chase. Dat is waarom zijn woorden zo'n pijn doen, en dat weet ze. Ze kan hem niks meer beloven, ze kan hem niks meer geven, alles.. alles is al van hun afgenomen. Ze zijn geen Leah&Chase meer, nee, ze zijn Leah en Chase. Geen 'wij' meer, maar een 'jij en ik'.
Ze konden op z'n tijd alles geprobeert hebben, en zo gelukkig dat ze waren toen ze het eindelijk voor elkaar hadden gekregen om samen een leven op te bouwen, maar dat was toen. In het verleden. Lang geleden. Ze konden niemand meer overhoop brengen. Hoe erg het het ook waard was, Leah kan niet ontkennen dat haar leven nu, Adam, maar vooral: haar dochters, dat was op het moment zoveel meer waard. Zo veel meer waard dan dat vlammetje.

"Jij hebt altijd van me gehouden." verlaat het zachtjes met een zwak glimlachje haar mond. Voorzichtig legt ze haar hand op zijn wang. "En ik ben jou nooit vergeten." voegt ze er stilletjes aan toe. Voorzichtig trekt ze haar terug.
"Maar dat is alles.. Jij en ik Chase.." ze probeert moedig een gemeend glimlachje op te brengen, wat nogal mislukt eigenlijk. "Wij zijn hopeloos, zie ons nou." Er gaat een lachje vanaf, een ongelovig lachje, waarna ze zich weer bewust wordt van zijn aanwezigheid vlak bij haar. Snel spettert ze wat water naar hem toe, een poging om de geladen spanning weg te spetteren in dit geval, een poging tot wat luchtigers.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 23:05 

Afbeelding
Daisy Pocock

Daisy fronst haar wenkbrauwen bij wat Rose allemaal zegt. De foto klopt niet, daar heeft ze gelijk in. Maar wie is Chase, dat was toch wel obvious? 'Chase is de prins op het witte paard uit mams verhalen, Rose,' zegt Daisy schouderophalend. 'Het is toch overduidelijk dat ze ooit wat gehad heeft met hem?' Ze wil nog eens de foto beter bekijken, maar Rose vouwt hem al op en steekt hem weg. 'Wat de foto betekent, wil ik misschien liever niet weten...' Ze zucht diep. Waar was de tijd dat het allemaal gewoon mooie verhalen waren?

'In de verhalen waren ze vrienden,' zegt ze dan twijfelend, 'maar...' het beeld van de foto blijft voor haar ogen plakken, 'als pap en Chase allebei van mam hielden...' Dat was zoals zij en Sophia in het begin -ze vindt Sophia aardig, maar toch kon ze het soms niet laten een jaloerse blik te werpen op haar als ze Noahs aandacht opeiste. En dat was dan gewoon een crush. Als het echt om "houden van" gaat... Best friends kan je dan toch moeilijk blijven.

Rose schudt haar wakker als ze over kerstboom begint. 'Ja, goed plan,' zegt ze zachtjes. Haar hoofd staat er nu niet echt naar, maar thuis was het altijd een soort ritueel, dus dat zou sowieso wel leuk worden om het samen met haar zus te doen. 'Misschien kan mam mee komen doen,' zegt ze dan, niet omdat ze denkt dat hun moeder plots erbij zal komen, maar gewoon omdat hun moeder bij het plaatje van kerstboom versieren hoort. Net als hun vader. Wat Rose zegt.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 23:18 

Afbeelding
Chase Alessia

Chase zijn glimlach verbreed nog iets als ze haar hand op zijn wang legt. Haar volgende woorden doen zijn mondhoeken echter al flink zakken. Ze zei niet dat ze ook van hem hield, alleen dat ze hem nooit vergeten was. Het weg trekken van haar hand sterkt deze zin dan ook alleen maar aan. Een stuk serieuzer dan zojuist blijft hij haar aankijken, het voelt alsof ze hem voor de zoveelste keer de deur wijst. “Dat is alles?” herhaalt hij ongelovig maar spreekt hij daarmee direct zijn eigen gedachten uit. Ze was hem nooit vergeten, was hij een herinnering. Hij was ook het heden, Daisy was het levende bewijs daarvan. Als ze wat water zijn kant op begint te spetteren knijpt hij zijn ogen dicht en wendt hij zijn hoofd af. Hij spettert niet terug, het is een wonder dat hij niet vergeet te watertrappelen en dus boven water blijft.

“We zijn niet hopeloos”
fluistert hij zacht en ontkennend. Hij schudt even zijn hoofd “Je bent nu hier, dat is niet voor niets. Misschien is dit een laatste kans voor ons. We zijn niet hopeloos!” Ontkenning begint nu plaats te maken voor verdriet en ongeloof “Waarom zeg je niet dat je ook van mij houdt, hebt gehouden op z’n minst. Je doet het weer, je praat over me in verleden tijd, alsof ik dood ben. Dit kun je niet nog eens doen, je hebt destijds voor mij gekozen. Voor mij en Rose!” Zijn laatste woorden weerkaatsen tegen de bomen van het woud waarna er een ijzige stilte klinkt.

Misschien is het gewoon stom of koppigheid, maar met een aantal armslagen is hij bij haar, heel dichtbij. “We zijn niet hopeloos” fluistert hij ademloos voor hij zijn lippen op de hare drukt.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 23:49 

Afbeelding

Zo, die opmerking kwam blijkbaar goed aan bij de zusjes. Als hetgeen wat Samantha had gezegd nu Ă©cht onzin was geweest, dan hadden ze zichzelf toch ook niet zo hoeven overtuigen door te ontkennen wat ze juist zei? Ze grinnikt even wanneer de zusjes inzien dat ze beter weg kunnen gaan en zwaait ze nog vrolijk na. ‘Tot straks! .. Oh en val niet toevallig van de ladder af..’

Ze haakt haar arm in die van Noah en kijkt hem onschuldig aan bij zijn woorden. ‘Hmm.. een tijd is er vast niet geweest..’ begint ze lachend, ‘Maar ik heb soms mijn periodes
 Toch? Daarbij ben ik wel lief, en soms inderdaad onschuldig, het gaat gewoon niet zo vaak samen. Dat kan ik van jou overigens ook wel zo stellen.’ Ze prikt hem even plagend in zijn zij.

‘Ik moet trouwens wel zo weg- en nee, niet omdat ik uren nodig heb om mij voor te bereiden voor het kerstbal, want ik heb mijn jurk al uitgezocht en een bijpassende stropdas ligt al op je kamer-’ met een glimlachje zoekt ze zijn blik, ‘maar ik moet mijn cadeautje voor jou nog even ergens gaan halen.’ Vrolijk gaat ze verder, ‘Het wordt echt het bĂ©ste cadeau dat je ooit hebt gekregen.. En ik verwacht dan ook niet dat je net zo’n goed cadeau voor mij zult hebben,’ Ze laat haar hand even plagerig door zijn haren gaan, ‘Je hebt toch wel al iets, he?’ Ze kent Noah al langer dan vandaag, dus ze heeft wel geleerd hem eraan te herinneren.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 0:30 

Afbeelding
Noah Taylor

Noah grinnikt even en schudt zijn hoofd, deels afkeurend en deels goedkeurend. “Dat kun je niet met elkaar vergelijken. Alleen vrouwen kunnen elkaar zo beledigen.” Oke, hij had zelf ook menig persoon beledigd, maar de laatste tijd ging het hem best goed af. Als je buiten beschouwing laat dat hij Dominic nog had geslagen. “Ik gedraag me prima de laatste tijd” glimlacht hij “En ik weet dat er straks wandelgangen verhalen komen over Dominic, maar ik had het recht om hem te slaan. Hij stond naakt in Jarrod zijn kamer en nam me niet serieus terwijl ik dat juist wel had. Iets met Thomas.” Verklaart hij zichzelf “Om een lang verhaal kort te maken, heb ik hem geslagen. Ik hoop dat het flink blauw wordt.” Dat is voor haar meteen de waarschuwing om nu eindelijk eens weg te blijven bij die kerel.

“Bijpassende stropdas?” snuift hij, maar dan wordt het veel interessanter. Hij legt zijn handen even op haar heupen en kijkt haar nieuwsgierig aan “Dan mag je inderdaad wel opschieten” hij laat zijn vingers even over haar kortset glijden terwijl diverse mogelijkheden door zijn gedachten gaan. Wat wel vreemd is dat ze ervan overtuigd lijkt te zijn dat hij het niet kan overtreffen. Noah kon alles regelen, zelfs nu nog. Dan was het wel iets heel speciaals. “Natuurlijk heb ik al iets” glimlacht hij, hij had nog niets. “Je zult het prachtig vinden.” Hij heeft nog niet eens een idee wat hij haar zal geven. Hij drukt een verleidelijke kus net naast haar mond en stapt dan al snel achterwaarts. Hij heeft toch ineens haast. “Tot vanavond dan!” roept hij haar nog toe voor hij een gang in snelt. Cadeautjes! Wat was er op dit tijdstip nog te regelen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 4:50 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose bijt op haar lip terwijl Daisy's woorden nog even in haar hoofd een paar keer herhaald worden. Misschien was het inderdaad maar beter dat ze niet zouden weten wat die foto betekende. Misschien ja. Het blijft aan haar knagen.

"Misschien wel ja.." antwoordt ze niet al te opgewekt wanneer Daisy zegt dat hun moeder misschien mee kan komen doen. Geen idee alleen waar ze was, het laatst hadden ze haar met Chase bij de ingang gezien. Met Chase. Het knagende gevoel wordt er met die gedachte alleen maar erger op.
Als ze een klein kind geweest was, had ze tenminste nog kunnen stampvoeten en zeuren dat ze haar papa wou. Alleen is ze dat niet meer. Zelfs haar kleine zusje niet meer. Als hun vader er weer zou zijn, dan zou alles opgelost worden. Dan waren ze weer met het hele gezin bij elkaar, onmogelijk uit elkaar te halen, het gelukkige gezinnetje. Als.
Een vervolg op haar woorden 'misschien wel ja' is er dan ook niet. Het idee dat mam misschien mee zou kunnen doen, blijft dan ook een beetje in de lucht hangen.

Ondertussen hebben ze de kamer van hun moeder al achterwege gelaten en gaan ze eerst langs hun eigen kamer. Daar doet Rose haar jas en laarzen uit om vervolgens wat fatsoenlijks voor dit weer en het versieren van een kerstboom aan. Gewoon een lekker warme trui. Haar blik blijft even op de jas hangen. Zo blijft ze eventjes staan, waarna ze er naartoe loopt, de foto uit de zak haalt en deze vlug in een lade stopt, onder wat linnengoed.
Wanneer ook Daisy klaar is met zich klaarmaken, vraagt Rose aan een dienstmeisje waar de kerstboom staat die versierd moet worden en loopt dan samen met Daisy naar de zaal toe.

Rose pakt alvast twee kerstballen uit de doos. "Misschien moeten we een leuk cadeautje voor Sam bedenken, wat denk jij?" probeert ze weer een beetje een luchtig sfeertje terug te brengen, zoals pap en mam dat altijd deden. "Ik denk dat ze dat zeer op prijs zal stellen."

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Er knapt iets in haar wanneer Chase zijn hoofd afwendt en niets terug doet. Ze is bang voor wat er komen gaat. Bang voor alles dat hij wel eens op zou kunnen gaan schudden. Ze wil dan ook een hopeloze poging doen om te zeggen dat hij er niet verder over door moet gaan, maar dan klinken zijn zachte fluisterende woorden al.
Ze sluit even haar ogen terwijl ze elk woord op zich laat inwerken. De ontkenning, het verdriet.. Elk woord voelt als een steek aan. Ze schudt dan ook ontkennend haar hoofd. Nee, dit was geen laatste kans voor hun. Ze hadden al hun kansen gehad, en nu was het over. Ze opent haar ogen en blijft hem vervolgens strak aankijken. Hij had door dat ze niet gezegd had dat ze van hem hield. Dat kon ze gewoon niet doen, ze kon niet nogmaals alles overhoop halen, ze kon niet weer in dat lege zwarte gat vallen. Zijn woorden die weerkaatsen tegen de bomen van het woud zijn nog het pijnlijkste. Wanneer er dan ook een stilte valt kan ze niks anders doen dan hem gebroken aankijken.

Wat er vervolgens gebeurt gaat heel snel. Na nog een laatste herhaling van zijn woorden, voelt ze opeens de warmte van zijn lippen op die van haar. Haar adem blijft even stokken in haar keel terwijl er flitsen van momenten van haar en Chase voor haar ogen schieten bij het voelen en proeven van zijn lippen. Ze voelt hoe de rand van de heet water bron zachtjes tegen haar rug aan prikt wanneer ze wat naar achteren drijven. Ze verroert zich echter niet. Ze doet eigenlijk.. niks. Met haar ogen gesloten probeert ze te vergeten. Alles te vergeten.
Voorzichtig, heel voorzichtig, geeft ze even lichtjes met hem mee. Maar het is maar van korte duur, een fractie van een seconde misschien zelfs. Ze schudt dan ook haar hoofd en duwt hem zachtjes, met haar handen op zijn borst, van haar weg, terwijl ze zichzelf ook terug trekt. Ze kan hem niet eens meer aankijken. "Je kan dit niet doen, Chase.." verlaat het fluisterend haar mond, terwijl haar lippen nog nabranden van zijn aanraking. "Ik heb destijds inderdaad mijn keuze gemaakt. Voor jou. Wij hadden samen ons leven opgebouwd. Maar toen was je er niet meer. Nu zijn we hier, twintig jaar later, en ik heb een leven voor mijn dochters opgebouwd. Ik kan niet nogmaals opnieuw beginnen met het opbouwen van iets nieuws." verklaart ze zachtjes. Ze bijt even op haar lip. "Je kan dit niet doen.." herhaalt ze, waarna ze naar hem opkijkt met een gebroken, hartverscheurende, waterige blik.

Dat kleine vlammetje, dat diep binnenin zat? Dat probeert zich nu jammerend tot een groter vuur te vormen sinds zijn plotse aanraking van net. Iets waar ze om zou smeken om het niet toe te laten. Zolang hij haar geen toestemming gaf om het te doven, kan zij er niks anders aan doen dan ervoor zorgen dat er geen zuurstof bij komt zodat het opwakkert. Hij moest het laten rusten. Hij moest het laten gaan. Dan pas zou ze het daadwerkelijk kunnen doven.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 13:35 

Afbeelding
Chase Alessia

Hun kus, of eigenlijk meer zijn kus, voelt niet zoals het ooit voelde. Leah lijkt verlamd te zijn en verroert zich niet. Heel even lijkt het erop dat ze toch zijn kus zal beantwoorden, maar het moment is zo kort dat hij zich afvraagt of hij zich dat niet gewoon ingebeeld had. Zoals ergens wel verwacht duwt ze hem weg en blijft zijn kus onbeantwoord. Hoewel ze hem sinds zijn terug komst had gezegd dat het nooit meer iets zou worden had hij dat nooit volledig geaccepteerd. Zij was verder gegaan met haar leven, ze had Adam en de kinderen. Voor hem was gevoelsmatig de tijd blijven stil staan. Dit moment hier voelt echter als de laatste en daarmee definitieve afwijzing. Het was voorbij. Zij had alles, hij had niks. Het was als een vakantieliefde die eindigde na de zomer en waarvan de liefde was gedoofd bij het wederzien. Alleen betekende het zoveel meer dan een vakantieliefde, maar de dagen waren weken geworden en de weken maanden, nu waren ze al enkele jaren verder. Bij het zien van haar blik glijdt alle hoop voor eens en altijd van hem af. Alsof ze dood was en daardoor onbereikbaar, alleen stond ze hier vlakbij. Ademloos blijft hij haar aan kijken “Oke..” verlaat het fluisterend en verward zijn mond. Wat viel er verder op te zeggen, er was niks wat haar nog van gedachten zou doen veranderen. Ze was zijn grote liefde, liefde zoals dat stond beschreven in boeken en films. En hij was haar kwijt geraakt. Niet wetend wat hij nu moet zeggen of doen wend hij zijn blik af en zwemt hij wat naar de oever. Zwijgend trekt hij zijn broek weer aan, zijn jas en zijn schoenen. De ijzige kou dringt niet eens echt tot hem door. Voordat hij terug loopt naar het kasteel draait hij zich nog een laatste maal om en opent hij zijn mond om iets te zeggen. “Na kerstavond, vertel je het hun.” Liet ze eerst maar onbezorgd genieten van het kerstgala.

Met een stevige pas loopt hij door de sneeuw terug naar het kasteel. Somber kijkt hij op naar het enorme gebouw voor hem. Naar alle rijkdom, alle mensen in het kasteel. En toch voelt het ontzettend leeg, want rijkdom en personeel was nu het enige dat hij bezat. Verdriet maakt bij binnenkomst dan ook plaats voor irritatie als hij luidruchtig de deuren open gooit en zijn personeel bijna ondersteboven loopt. Dat de zusjes de kerstboom versieren ontgaat hem volledig, net zoals de vreemde blikken die hij krijgt vanwege zijn natte haar. Op zijn kamer ligt op het bed een prachtige hand gemaakte jurk met de kerstkleuren rood en groen. Met een ruk trekt hij het van het bed en gooit hij het naast zich op de grond om vervolgens iets droogs aan te trekken. Uit een laadje komt een sleutel tevoorschijn waarmee hij de tussendoor naar Leah haar kamer mee op slot draait. Een porseleinen theeservies krijgt een gooi tegen de muur waarna hij zich vermoeid tegen de deur laat aanzakken. Zijn ogen zijn rood en nat en zijn vingers trillen iets als hij de op de grond gegooide jurk wat naar zich toe trekt. Met deze stevig tussen zijn vingers geklemd blijft hij verslagen zitten. Charlie was er niet meer, Megan niet, zijn broer niet, zelfs Sammie was dood en Stella was ver weg en rouwde nog altijd om haar man en kind.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 16:36 

Afbeelding
Daisy Pocock

Daisy zucht diep. Wat een zwarte stemming op kerstdag. Daarnet waren ze nog in de sneeuw aan het spelen en nu... Gelukkig zorgt Rose al snel voor een luchtigere sfeer. Dat hadden ze thuis wel geleerd, hoe dat moest. En damn, Rose weet haar verstand van de modus heimwee, naar modus evil mastermind te brengen.

Een duivels grijnsje verschijnt op haar gezicht. 'Oh, ik wil op dit moment zo graag wat zwarte magie bezitten,' zegt ze tegen Rose. 'Een vergiftigd geschenk zou wel op z'n plaats zijn.' Intussen ziet ze dat de kerstboom al naar binnen gebracht is en dat bovendien de dienstmeisjes al het versiermateriaal al naar beneden gebracht hebben. Afwezig doet ze een doosje open en pakt er een kerstbal uit.

Eerst merkt ze niet hoe prachtig de kerstversiering is, omdat ze nog steeds met haar hoofd bij Sam en een welverdiende payback zit. En wanneer ze dan net iets wil zeggen over het prachtstuk in haar handen -dat waarschijnlijk meer kost dan al hun kerstversiering thuis samen- stormt Chase binnen. Duidelijk in een rothumeur. 'Wat heeft hij voor?' vraagt ze fronsend aan Rose, terwijl ze de kerstbal onderaan de kerstboom hangt.

En dan schiet er iets haar te binnen. 'Hé, Rose, eerder, in het bos, wat wilde je me toen zeggen over Noah?' Ze pakt een volgende identieke kerstbal uit hetzelfde doosje en loopt eenmaal om de boom, zodat ze ongeveer weet wat de omtrek ervan is. Ze zitten nu toch in hun sprookjesland, dan kunnen ze de kerstboom ook perfect symmetrisch versieren. 'Oké, het is ongeveer vier stappen tussen elke identieke kerstbal,' mompelt ze tegen zichzelf, waarna ze de vier stappen zet en de tweede kerstbal ophangt. Sowieso dat ze binnen de 10 volgende op te hangen kerstballen haar plan tot perfectie al heeft opgegeven en hier en daar gewoon random wat versiering gaat hangen. Maar ach, het is het gedacht dat telt, zeker?

Afbeelding
Adam Pocock

Adam zit verveeld voor zich uit te staren naar de televisie, waar een random koortje kerstliedjes staat te zingen voor het goede doel. Hij tikt verveeld met zijn vingers op de zetelleuning. Hier zit hij dan, met kerst zonder zijn gezin. En het is al wel wat langer dan vandaag dat hij hier alleen zit, maar op kerstmis is het gewoon zo veel erger dan op de andere dagen.

De rest van de familie heeft hem al een vrolijke kerst gewenst, maar dat zal wel niet uitkomen. Eerst de twee kinderen en dan Leah. Hij heeft wel een flauw vermoeden waar ze zijn. Het kan bijna niet anders dan dat ze in Alusia zitten, aan de andere kant van de muur, want anders had hij nu al wel wat van hen moeten horen. Maar toch lijkt het haast onmogelijk. Sammie zou het toch niet laten gebeuren dat de geschiedenis zich ging herhalen?

Het gezang van de kinderen op televisie begint hem te irriteren. En het is nochtans het beste wat er vandaag te zien is. Tenzij hij graag zou willen kijken naar de kerstceremonie. Met een zucht staat hij recht om het scherm uit te zetten. Het is kerst en hij verveelt zich werkelijk dood. Met een leeg gevoel haalt hij de fles wijn boven die hij was gaan kopen toen hij nog dacht dat ze misschien wel terug zouden zijn tegen de feestdagen. Het was al eens eerder voorgevallen, dus Adam hoopte dat ze in Alusia nu al wel goed wisten hoe mensen terug te sturen over de muur.

Blijkbaar niet. Want ze zijn nog altijd niet terug. Hij wil zichzelf net een glas wijn uitschenken, als het tot hem doordringt hoe zielig het is om alleen te drinken. Het is zelfs compleet fout. Hij zet zijn glas dan ook al snel terug en bergt ze fles weer op. Voor wanneer ze terugkomen, zegt hij tegen zichzelf. Hij loopt wat rond in de woonkamer terwijl zijn vingers over het meubilair glijden. Wanneer zijn oog valt op de laatste familiefoto, getrokken een goed jaar terug, blijft hij stilstaan.

Met het fotokader in zijn hand, verschijnt er een glimlach op zijn gezicht. Ze waren zo groot geworden. Rose en Daisy zijn echt prachtdochters. Dat Daisy niet zijn eigen dochter is, dat doet er al lang niet meer toe. Ze is toch altijd zijn meisje geweest, net zoals Rose ook altijd een beetje Chase' dochter zal blijven in Chase' ogen, heeft hij beseft na verloop van tijd. Hij zet het kader met de foto waar zijn dochters en zijn vrouw hem omhelzen weer terug op de kast en hij voelt zich meteen al wat beter. Zij zouden hem vast ook missen op dit moment.

Hij zucht even en pakt dan de ring van Leah dat naast de foto ligt vast. Het is nog een van de weinige echte fysieke bewijzen van hun tijd in Alusia. Het is de ring van het huwelijk van Leah en Chase. Hoewel dat voor hem een bijzonder pijnlijke periode is geweest, heeft hij het haar nooit kwalijk genomen dat ze geen afstand wilde doen van de ring. Tot voor kort zat die veilig opgeborgen op zolder -samen met alle andere zaken uit die oude tijden-, maar toen zowel de kinderen als Leah verdwenen, heeft Adam hem weer opgerakeld.

Het irriteert hem wel, dat Chase nu weer bij Leah is. Net zoals Chase het waarschijnlijk ook niet al te geweldig vond dat Leah al die jaren bij hem was. Het is nog anders wanneer hij ook in de buurt is. Want wat er nu gebeurt, daar heeft hij totaal geen vat op. En hij wéét, hij weet dat ze nooit over Chase is geraakt. En dat is oké, maar dat betekent niet dat hij bereid is Leah gewoon in diens armen te werpen.

En het is op dat moment dat Adam beslist van niet thuis te blijven zitten. Met de ring nog in zijn hand geklemd, trekt hij de voordeur van hun huis achter zich dicht en gaat hij op weg naar de muur. Er moet een manier zijn om aan de andere kant te geraken. Desnoods boort hij zich wel een weg erdoor. Of hij klimt erover.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 17:38 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose knikt met een lachje wanneer Daisy al meteen mee gaat in de mood anti-Sam. "Hm, ja.. Dat is wel het minste wat we voor al haar gastvrijheid en liefdadigheid kunnen doen." reageert ze. "Zo'n spinnewiel waar ze vervolgens eeuwig door zal slapen, dat lijkt me toch echt hemels voor haar."

Rose kijkt net als haar zusje om wanneer Chase binnen komt stormen zonder ook maar iets te zeggen of hun op te merken. Hij is dan ook snel alweer verdwenen. Met een nogal dubbel gevoel over hem, schudt ze onwetend haar hoofd. "Geen idee.."
"Hm?" Ze kijkt op wanneer Daisy haar weer aanspreekt. Oh, over Noah. Ze stopt even een pluk haar achter haar oor terwijl ze de kerstbal voorzichtig ophangt. "Oh, over dat hij zo erg verandert is." zegt ze. Er vormt zich een glimlachje om haar lippen. Het was net als vanouds. Ze was gewoon lekker met haar zusje de kerstboom aan het versieren, terwijl ze het tussendoor gewoon over van alles konden praten met elkaar. Ze kijkt haar zusje dan ook zijdelings met een glimlachje aan, waarna ze nog een kerstbal ophangt. "Hij was zo anders in het begin, weet je nog dat ik je haast smeekte om bij hem uit de buurt te blijven?" ze schudt even met een lachje haar hoofd terwijl ze een gouden sterretje uit het doosje haalt. "Hij was meer like.. Van dat Sam-gebied. Ik mocht hem totaal niet, dat weet je." Ja, dat kon ze zich nog wel goed herinneren. Dat ze liever had dat hij bij haar zusje uit de buurt bleef. "Hij is verandert.. Misschien dat dat komt door het verlies van Thomas." Thomas.. Hm. Ze plukt wat aan een takje. "Ik denk dat hij langzamaan een soort masker laat vallen waar hij zich altijd achter vescholen heeft. Net als toen met het verlies van Percival. Hij houdt er niet van om emoties toe te laten." Ze haalt even kort haar schouders op en kijkt haar zusje dan met een glimlachje aan terwijl ze haar nog een kerstbal aanreikt. "He's okay." knikt ze.

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah bijt op haar lip wanneer Chase na een fluisterend 'oke' naar de oever zwemt om zich vervolgens zonder nog een woord te zeggen aankleed. Even lijkt het alsof hij weg loopt, maar aan de krakende sneeuw onder zijn voeten is te horen dat hij stil is blijven staan. Ze kijkt echter niet naar hem om maar blijft strak voor zich uitkijken. Hij hoeft de tranen op haar gezicht niet te zien. Hij hoeft niet te zien hoeveel pijn het haar doet en hoe graag ze het ook zou willen. Nee, hij moest het vergeten, hij moest niet denken dat het nog ooit goed zou komen, want dat zou het niet. Ze wil hem geen valse hoop geven. Zijn woorden galmen nog een paar keer na in haar hoofd en dan is hij weg. Weg.
Het vlammetje. Het dooft niet. Het dooft niet zoals ze had gewild dat het had gedaan. In plaats daarvan is er een hartverscheurende pijn, alsof hij haar hart van z'n plaats had gerukt en met zich mee de ijzige kou in had genomen. Ze slaat verslagen haar hand voor haar mond terwijl haar schouders beginnen te schokken van het huilen. Met haar andere hand klampt ze zich vast aan de oever. Ze snakt naar adem.
Dit was het dan. Dit was hun einde. Er was nu definitief een punt achter gezet. Het was over. Het sprookje, hun sprookje, was tot z'n einde gekomen. Na al die jaren had ze haar grote liefde, de man waarmee ze alles voor ogen had gehaald, geen enkel sprankje hoop meer kunnen geven. Ze had hem nu voorgoed van zichzelf afgesloten. En ze weet dat hij niet meer terug zou komen. Nu niet meer. Het was over en nou zou zij hem ook moeten afsluiten in haar leven.

Geen idee hebbende van hoe lang ze nog in het water gestaan heeft, klimt ze eruit en doet ze haar jas en laarzen aan. Verwoedt heeft ze uiteindelijk haar tranen weggeveegt en heeft ze de rest verbeten. Ze haalt even diep adem alvorens ze langzaamaan terug naar het kasteel loopt, rechtstreeks naar haar kamer.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 19:54 

Afbeelding

Hij heeft nog niets. Lachend kijkt ze hem na als hij zich het kasteel inhaast. Op een rustig tempo loopt Samantha naar de stallen en zadelt daar twee paarden op. Een voor haar en een voor Flynn. Al weet Flynn nog van niets.
Vrolijk gaat ze dan ook op zoek naar Flynn, die ze trouwens de hele dag nog niet gezien heeft. Dan maar beginnen met zijn kamer. Twee keer klopt ze op de deur en wacht of er open wordt gedaan.
‘Flynn? Ik heb je hulp nodig..’ Ze probeert het zo vriendelijk mogelijk te brengen, al zou Flynn na zijn vertoning van gisteren eigenlijk moeten springen om een ritje met Sam door het bos te mogen maken.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 19:59 

Afbeelding

Flynn ligt languit op zijn bed terwijl hij in een willekeurig boek aan het lezen is om zich bezig te houden, aangezien hij geen flauw idee heeft wat er allemaal buiten zijn kamer aan het spelen is.
Hij onderdrukt een geeuw terwijl hij een bladzijde omdraait om te kunnen verder lezen, als ie wordt gestoord door een klop op zijn deur.
Flynn richt zijn blik naar de deur en meent Sams stem gedempt te herkennen.

Hij trekt een wenkbrauw op, pleurt zijn boek opzij, en wandelt naar de deur toe om die daarna open te trekken.
'Mijn hulp?' Hij kijkt haar meteen argwanend aan.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 754 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 51  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: