Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2011 22:13 

Afbeelding

Beth is net bezig met uitgebreid nadenken over wat ze zal nemen voor ontbijt, er is nogal veel keus, wanneer ze merkt dat er iemand naast haar komt zitten. Ze kijkt hem even met een schuin hoofd aan wanneer hij tegen haar begint te praten. Hij kwam haar bekend voor, maar ze wist niet meer zo goed of dat vanuit de trein was of vanuit het sorteren. Hij had best in dezelfd coupé kunnen zitten, die was zo vol geweest dat er misschien mensen verstopt hadden gezeten tussen de rest van de andere aanwezigen. Beth haalt even haar schouders op en pakt dan met haar vingers een stuk toast van een schaal en gooit, ja gooit, die op haar bord.

Vanuit haar ooghoek ziet Beth Joanna aankomen, maar die is alweer weg voordat ze wat heeft kunnen zeggen. Wat beteuterd kijkt ze haar na, waarop ze ziet dat Lauren terug zwaait. Dan kijkt ze weer naar de rug van Joanna. Was ze boos dat Beth alleen naar beneden was gegaan? Sip staart Beth naar haar bord, ze had gewoon niet geweten wat voor ochtendmens Joanna was! Dan zucht ze even en kijkt weer naar wat er allemaal aan eten op de tafel staat. Beth pakt wat jam en smeert het op haar toast. Dan kijkt ze weer, wat vrolijker, opzij naar Callen, van wie ze nog steeds niet heel goed weet wie hij ook al weer is. In haar geheugen graaft ze naar zijn naam. Was het niet iets van bellen of roepen? Oh! Ja. Ze wist het weer.

"Hoi Callen!" zegt ze opgewekt, waarbij ze de naam wel heel duidelijk uitspreekt, alsof ze wel duidelijk wil maken dat ze het echt nog wel wist. "Ja, het bed ligt prima! En zoooo mooi is de leerlingenkamer, he?" zegt ze, terwijl ze even naar hem grijnst. Dan ziet ze Dumbledore aan de lerarentafel zitten en ze buigt zich wat naar Callen. "Wist jij dat het schoolhoofd ook de machinist van de hogwarts express is?" Okay, voor een geheimpje heeft ze het al wel heel vaak doorverteld, maar ze vond het dan ook zo'n fascinerend verhaal!

Nadat Beth eindelijk de tijd heeft gevonden om een hap van haar toast te nemen kijkt ze weer naar de lerarentafel. "Wat voor vak hebben we eigenlijk als eerste?" vraagt ze, eigenlijk vrij snel na het geheimpje, omdat ze nog steeds niet weet wat haar rooster is en haar tas vrij zwaar is van de mogelijk benodigde boeken. Verwachtingsvol kijkt Beth naar Callen, terwijl ze eindelijk haar mond houdt om Callen de tijd te geven te reageren op haar vragen en opmerkingen.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di dec 06, 2011 22:39 

Afbeelding

Alvorens Gary output kan leveren op de input van Denis, wordt het tweetal door Eliza geroepen om mee te gaan naar buiten. Denis kijkt Gary even vluchtig aan en keert zich dan naar Eliza. Alsof hij er zelf nooit aan had gedacht, haalt Denis nonchalant zijn schouders op en stemt in met Eliza's plan. ,,Waarom niet?''

Zonder acht te slaan op wat Gary wilde en deed stapte Denis op de meiden af. ,,Waar willen jullie heen?'' vraagt hij - niet al te enthousiast. Denis wilde simpelweg zo snel mogelijk de Grote Zaal uit; het gezicht van Tom, Emily en Cleo aan de hufflepuf tafel wekte jaloezie bij hem op, en het gepraat van de rest van de groep eerstejaars die hij in de trein had ontmoet begon hem te ergeren. Tijd om maar weer eens op te stappen dus.

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

6e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2011 14:17 

Afbeelding

Eliza is blij dat Denis en Gary ook meegaan. Met meerdere personen is toch veel leuker als met z'n tweeën en ze heeft gister besloten dat ze het misschien best wel goed met Denis en Gary zou kunnen gaan vinden. Als Denis dan aan haar vraagt waar ze heen gaan, kijkt Eliza ondeugend.

Samenzweerderig leunt ze naar Denis toe. "We gaan naar het verboden bos," fluistert ze in zijn oor, nog steeds op de uitkijk dat niemand ze aan het afluisteren is of het toevallig zal horen. "Jullie zijn niet bang toch?" vraagt ze nu aan de twee jongens.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2011 18:36 

Afbeelding

Voor Gary ook maar kan antwoorden hoort hij Eliza vragen of ze niet mee gaan naar buiten. Gary kijkt even naar Denis en volgt hem dan naar Eliza. Gary ziet Eliza's ondeugende ogen voor ze zich voorover buigt en zegt dat ze naar het verloren bos gaan. Gary slikt even , hij wil net antwoorden dat dat op de eerste dag misschien niet echt een goed idee was. Maar voor hij ook maar iets kan uitbrengen fluistert Eliza of ze niet bang waren. Daar had je het al, nu kon Gary natuurlijk niet meer zeggen dat hij het eigenlijk geen goed idee vond. Wat nu gedaan? Eigenlijk is hij wel een beetje geërgerd dat ze die vraag stelde. Om een toch zijn twijfels overboord te kunnen gooien antwoord hij op nonchalante maar luide toon Bang, neen , maar het is wel onze eerste school dag.... Pas dan beseft hij dat hij veel te luid had gesproken. Vlug kijkt hij om zich heen, phoew, niemand heeft lijkt door te hebben waar ze het over hebben. Vlug fluistert hij nog , voor ze nog meer aandacht trekken: Maar even een kijkje gaan nemen aan de rand kan toch zeker niet verboden zijn, dan kunnen we nog altijd zien als we daar zijn.

"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2011 20:24 

Afbeelding - Hufflepuff

Wanneer Cleo Tom begroet, reageert hij vlug met: "Ook goedemorgen!" met een neutrale grimas. Tom heeft zojuist zijn kommetje muesli leeggegeten en slaat het glas water achterover. Dan heb ik in elk geval een bodempje voor vanmiddag.. denkt ie in zichzelf. Hij pakt zijn rooster erbij en ziet dat Kruidenkunde om 09:00 uur op het programma staat. Wat hij nog herinnerde van de leerlingenkamer schijnen Hufflepuffers een eer hoog te houden voor wat betreft dat vak. Tom hoopte vurig dat hij de docent van Kruidenkunde niet zou teleurstellen. Hij kon zich goed indenken dat die docent namelijk nogal de lat hoog zou leggen voor met name leerlingen uit Hufflepuff.

Hij wierp een blik op zijn horloge om te zien of het al bijna negen uur was. Het was 08:40 uur, dus pas over twintig minuten werd Tom bij de kassen verwacht. Ook zoiets.. dat de kassen ergens op het buitenterrein zou gevestigd zijn leek Tom logisch. Maar dan nog.. als het kasteel al zo groot is, dan moet het bijbehorende terrein dat ook zijn nietwaar? En dus besloot Tom tot een verkenningstocht. Ontbeten had hij nu toch al. Hij wende zich tot Emily en Cleo en gooide het in de groep. "We hebben straks Kruidenkunde. En dat zal vast in de kassen zijn, ergens buiten op het terrein. Nu we toch nog even de tijd hebben, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een wandelingetje buiten te maken. Willen jullie meegaan of blijf jullie liever hier?"

Callen MacDuff: - Ravenclaw

Terwijl Callen stilletjes aan zijn ontbijt zit merkt hij hoe Beth naar hem kijkt. Als Callen merkt dat ze hem begroet, draait hij bij/richting haar kant. "Oh absoluut. Het zal prettig vertoeven worden daar voor de komende jaren!" beaamt hij in reactie op Beth haar mening over de leerlingenkamer. Als hij merkt hoe ze dan op samenzweerderige toon mededeelt dat het schoolhoofd ook de machinist van de trein is kijkt Callen haar eerst ongelovig aan. Echt met zo'n blik van: 'waar is de camera van Banana Split?' Als hij dan tot de conclusie komt dat zoiets dergelijks niet zal bestaan in de magische wereld, laat ie snel ontvallen: "Nee, dat is nieuw voor mij." Kort daarna vervolgt Callen.. "We hebben pas om kwart voor elf les omdat Bezweringen dan begint. Ik ben heel benieuwd wat we zoal te leren krijgen dit jaar!"

"Ik ga straks even terug naar de leerlingenkamer om mij voor te bereiden." hiermee probeert Callen te verhullen dat hij met een rugtas rondloopt die tjokvol zit terwijl dat bij nader inzien vandaag niet nodig zal zijn. Zodoende vond hij het dan ook een goede aangelegenheid om het zwaargewicht in zijn tas terug te brengen tot acceptabel niveau. "En ik wil de bibliotheek ook nog met een bezoekje vereren voordat Bezweringen begint. Wat jij?" en daarmee speelt ie de bal terug naar Beth.

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 13:26 

Afbeelding

Denis toont eerst geen blijk van emotie als Eliza hem ondeugend aankijkt als reactie op zijn vraag waar de meiden precies heen wilden; waarschijnlijk hadden ze iets spannends bedacht - of wilden ze ergens heen waar ze niet mochten zijn. Toen Eliza het in zijn oor fluisterde verschijnt er even een niets betekenende blos op Denis wangen; gelukkig ging het over het verboden bos, dus kon Denis' blos snel verdwijnen.

Aanvankelijk houdt Denis zich stil, neemt het plan in overweging en luistert hij naar wat Gary heeft te zeggen, die hem naar de meiden had gevolgd. Wat betreft het punt dat het hun eerste schooldag was, had Gary nogal gelijk, al had hij iets te hard gesproken. Gelukkig temperde hij het volume vervolgens, zodat het gesprek niet gehoord zou worden door ongewenste oren.

Wat als ze bij het verboden bos betrapt werden? Meteen straf in de eerste week - alhoewel Denis de straf niet zo uitmaakte, het ging hem meer om de lol die ze eventueel zouden beleven; de prijs voor die lol liet hem voornamelijk koud. Uiteraard wist hij niet wat de straf zou zijn, maar een avondje nablijven of iets dergelijks kon voor een keertje wel, niet?

Als Gary is uitgesproken haalt Denis z'n schouders op. ,,Het maakt mij niet zo uit, zo lang we deze zaal maar uit zijn.'' Het was er lawaaierig en de andere afdelingen begonnen hem te irriteren. Denis draaide even zijn ogen richting de tafel van Hufflepuf, die het dichtst bij hen was, en in een poging geestig te zijn mompelt hij: ,,Als je één Hufflepuffer gezien hebt, heb je ze allemaal wel gezien...''

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Laatst bijgewerkt door xMissme op do dec 08, 2011 22:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 16:29 

Afbeelding

Terwijl Callen reageert op Beth's opmerkingen en vragen duwt Beth drie toasts naar binnen en gooit ze er nog een glas melk achteraan. Haar vingers veegt ze af aan haar gewaad en wanneer ze de laatste hap van haar toast heeft doorgeslikt grijnst Beth naar de jongen naast haar. Normaal gezien zou Beth niet schromen om met volle mond te praten, maar in het gezelschap van een derde mogelijke vriendschap besluit ze toch maar eerst haar mond leeg te eten. "Oh, kwart voor elf pas!" reageert ze. Dan had ze nog genoeg tijd om het kasteel eens nader te onderzoeken!

Net wanneer ze dat voor wilt stellen zegt Callen dat hij de bibliotheek met een bezoekje wil vereren. Opgewekt knikt Beth en ze springt al overeind. Wanneer ze door die wilde beweging met haar knie tegen de tafel aan stoot gaat Beth weer zitten. Pijnlijk wrijft ze over haar knie en dan staat ze opnieuw op, maar deze keer wat rustiger. "Oke, ik ga mee!" zegt ze. "Maar even wachten hoor... Ik ben zo terug!" Met die woorden loopt Beth richting Lauren en Joanna, want ze wilde hen niet het idee geven dat ze niks met hun te maken wilde hebben!

Bij de twee meisjes aangekomen kijkt Beth even naar de andere Gryffindors, maar dan buigt ze wat voorover, zodat haar hoofd tussen die van Joanna en Lauren komt te hangen. Haar handen legt ze op hun schouders. "Hoi! Hoe is het tussen de leeuwen?" tettert ze luid in hun oren, waarop ze haar hoofd wat naar Lauren draait. Dan draait ze haar hoofd even naar Joanna. "Ik ga met Call naar de bibliotheek, ik ga kijken of mijn vader nog ergens vermeld staat." Dat laatste zegt ze beduidend zachter, zodat alleen Lauren en Joanna het kunnen horen en ze knijpt haar ogen een beetje samen. Dan gaat ze wat aarzelender verder. "Misschien, als jullie niets te doen hebben, willen jullie ook naar de bibliotheek? Of heb jij al les, Laury?" Nu pas dringt het tot haar door dat Lauren misschien wel een heel ander rooster heeft.

Beth gaat weer recht staan en kijkt naar de meisjes. "Nou, ik ga vast!" zegt ze dan vastberaden en ze knijpt Joanna even in haar schouder en haalt haar andere hand door het beeldig gekapte haar van Lauren. Dan laat ze hen los en huppelt ze terug naar Callen.

"Kom!" zegt ze vrolijk tegen hem en ze tilt haar veel te zware boekentas op en hangt die over haar schouder. Dan draait ze zich naar Thomas, die ook bij hen aan tafel was komen zitten. "Ga jij ook mee naar de bib, Thom?" vraagt ze vrolijk. "Ik ben wel benieuwd hoeveel boeken er wel niet zijn! Vast hele stoere!"

Laatst bijgewerkt door Reflex op vr dec 09, 2011 22:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 19:51 

Afbeelding
Gryffindor

Lauren luistert geboeid naar al hetgene dat Alex over dé Harry Potter te vertellen heeft. Maar als hij de naam 'Voldemort' uitspreekt, krimpt ze een beetje in elkaar. "En... Je kan die naam beter niet luidop zeggen", waarschuwt ze de anderen. "Hij is de meest gehate tovenaar ooit en het ligt nog steeds gevoelig bij de meeste mensen."

Lauren knikt als Alex opmerkt dat het tijd is voor hun allereerste les. Ze schept nog een hapje yoghurt naar binnen en pakt haar tas. Ze schrift op als ze plots een bos blond haar achter zich ziet. "Oh hoi, Beth! Ik was van plan om jou en de andere nog een bezoekje te brengen".

Met enige trots steekt Lauren haar kin in de lucht als Beth naar hun verwijst met de naam 'leeuwen'. Want een leeuw is vergeleken met een das, een raaf en een slang toch sowieso wel het meest noemenswaardige beest. "Het bevalt me hier heel goed. Hoe is het in Ravenclaw? Hebben jullie ook hemelbedden?"

Lauren schudt spijtig haar hoofd als Beth hun uitnodigt om ook naar de bibliotheek te gaan. Hoewel Lauren niet meteen het type is dat na haar ontbijt meteen in de bib duikt, kan ze onmogelijk gaan spijbelen. Het woord 'vader' wekt Laurens interesse wel helemaal op. Vader? Waarom heeft Beth in die lange 14 uur dat ze Lauren kent nog niet hele familiegeschiedenis uit de doeken gedaan? Als Beth er vandoor gaat wappert Lauren met haar wijsvinger naar Joanna. "Hou me op de hoogte, ik zie je wel tijdens de lunch!"

Lauren zwiert haar tas om haar schouder en kijkt Alex en Tammy aan. "Zullen we? Weten jullie waar de les doorgaat?"

Profiel  

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 21:15 

Afbeelding

Emily lacht wanneer Tom zegt wel een heel paard op te kunnen. "Dat lukt je nooit, gek," antwoordt ze hoofdschuddend, waarna ze een paar boterhammen pakt en ze volgooit met hagelslag. In no-time werkt ze ze naar binnen. Ze weet niet waar die honger vandaan kwam, normaal hoefde ze 's ochtends nooit zoveel te eten. Met volle mond werpt ze een glimlach naar Cleo als ze bij hen aanschuift. Ze schuift haar billen een klein stukje op, zodat ze er naast past en eet dan rustig haar mond leeg. Dan pas groet ze haar. "Goeiemorgen," mompelt ze met een lachje en ze kijkt even rond.

Wanneer Tom plots overeind komt kijkt Emily naar hem op. Ze slikt haar laatste hap brood door en kijkt dan naar het rooster dat ze zojuist hebben gekregen. Kruidenkunde, leest ze. Bij de vraag van Tom kijkt ze even naar Cleo. "Wat denk jij?" vraagt ze. Stiekem durft ze niet zo goed naar buiten. Stel je voor hoe groot het daar wel niet kan zijn. Straks verdwalen ze voordat de lessen überhaupt begonnen zijn. Ze zucht even diep en staat dan ook op. "Goed, maar niet te lang. Ik wil niet te laat in de les zijn." Haar veel te zware tas legt ze weer over haar schouder en dan voegt ze zich bij Tom.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 21:51 

Afbeelding

Tammy kijkt Lauren aan als Beth wegloopt op weg naar de bieb.

'Zullen we vanmiddag ook even naar de bieb gaan? Ik wil wel even kijken wat voor boeken je daar kan lenen. Enne, ik wil een boek lenen met het hele verhaal over Harry Potter en Vo... ik bedoel, die slechte tovenaar die zijn ouders heeft vermoord. Ik bedoel...' - en ze fluistert de rest zodat Alex het niet hoort - 'een slechte tovenaar is één ding, maar twee trollen?' en ze rolt met haar ogen.

Dan kijkt ze op haar briefje waar Kruidekunde gehouden wordt.

'Hier staat dat we in Kas 1 moeten zijn. Ik neem aan dat de kassen buiten zijn, dus laten we maar naar buiten gaan. Kassen zijn groot dus we zullen ze vanzelf wel zien...'

Tammy hijst haar schooltas op haar schouder en loopt vooruit.

Bij de hal aangekomen komen ze een groepje Zwadderaars tegen waarmee ze ook in de trein hebben gezeten.
Tammy is benieuwd of wat gehoord heeft over Zwadderich ook van toepassing gaat zijn op de kinderen die in de trein zo aardig hadden geleken.

Afbeelding

Sarah trekt haar wenkbrauwen op als ze de dingen de Dennis zegt allemaal hoort.
Ze vind hem op het eerste gezicht maar een beetje vreemd.
Hij toont zo weinig emotie. Maar blijkbaar klingt het verboden bos wel goed in zijn oren want daar krijgt hij een blos van op zijn wangen. Wat hem overigens een stuk beter staat want hij is nogal bleekjes.
Sarah staat op, strijkt haar rokje glad, hijst haar tas op haar schouders en glimlacht.

'Zullen we?' vraagt ze aan de anderen.

Smarter than you Think.

Go Go Gryffindor!

Profiel  

6e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2011 8:56 

Afbeelding

Eliza is het helemaal met Denis eens dat de zaal veel te luidruchtig is. Teveel dreuzels als je het haar vraagt. Hierbij vergeet ze maar even dat ze zelf half dreuzel is. Ze draait zich om naar buiten te lopen en loopt zonder echt te kijken waar ze loopt naar de uitgang toe van de grote zaal. Tot ze tegen iemand opbotst. (iemand die zich geroepen voelt? :P ) Boos kijkt Eliza op.

"In Merlijns baard! Kun je niet kijken waar je loopt?" roept Eliza boos uit. Ze kijkt nar haar gewaad met walging. "Kijk nou wat je gedaan hebt! Nu moet ik deze verbranden want nu zitten er bacteriën op!" Een beetje drama is altijd goed.

Abrupt draait Eliza zich om en hoopt daarbij dat haar haren meezwiepen en iemands gezicht raakt. "Sommige dingen moeten echt manieren leren," zegt Eliza dan nog met walging voor ze echt wegloopt.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 15:14 

Afbeelding - Hufflepuff

"Zullen we dan maar?" zegt Tom in de richting van Cleo en Emily. En daarmee voegt hij de daad bij het woord en loopt richting de hal. Dit, in de hoop dat de anderen hem zouden volgen naar buiten toe. De eerste, echte schooldag en dan beginnen in de kassen. Tom had nu niet bepaalt groene vingers, dus of dit vak wat voor hem zou zijn.. denk 't niet Job! Maar spoedig, na de eerste week, zou het Tom wel bekend zijn welke vakken tot zijn favorieten zouden gaan behoren. Eenmaal in de hal, sloeg hij rechtsaf, hij vervolgde zijn weg richting de oude, zware deur waardoor ze gisteren nog naar binnen waren gekomen. Hij hield de deur open voor Cleo en Emily en wachtte op hen.

"Echt lang zal ik hem niet open kunnen houden in mijn eentje. Dus komen jullie nog of wat?" riep hij de meiden toe. Het gewicht van de deur begon al parten te spelen op zijn armen. Want Tom was klein van stuk voor een elfjarige, zodoende kon ie niet al te lang de deur blijven ophouden.

Callen Mac Duff - Ravenclaw

Callen merkt hoe Beth hem aanspreekt haar te volgen, waarna ze even later eenzelfde doet bij Thomas. Hij hield wijselijk zijn mond en wachtte af tot Thomas zich bij hen aansloot. Na even liepen ze dan eindelijk de Grote Zaal uit. Callen sloeg linksaf en begon de riante, grote trap op te lopen. Het vooruitzicht van de bibliotheek deed zijn tred versnellen. Alsof alle eerstejaars a.d.h.v. hun afdeling zich al stereotypisch zouden gaan gedragen, best curieus is dat. Terwijl aan de trappen maar geen eind leek te komen, waarbij ze her en der ook nog eens op een zwevend stuk trap terecht kwamen, passeerde Tom de ene, na de andere verdieping. "Wat zullen we doen, meteen naar de bieb? Eigenlijk wil ik wat ruimte in mijn tas maken voor al die boeiende en interessante boeken die we straks ongetwijfeld zullen tegen komen. Dus als jullie het niet erg vinden loop ik snel door richting de leerlingenkamer..." En zonder te wachten op een respons, het was louter een mededeling, versnelde Callen zijn tred tot snelwandelen.

Toen ie eindelijk de Ravenclaw toren had bereikt was Callen als gevolg daarvan wel even uitgeteld en bekaf. De arend stelde zijn raadsel ("Waar gaan verdwenen objecten heen?") en Callen pijnigde zijn hersenen. Hij antwoordde: "Zij gaan op in het niets, m.a.w. in volledigheid" en daarmee kon Callen zijn weg vervolgen. Hij spurtte de trap op richting de jongensslaapzaal en hield halt bij zijn eigen hemelbed. Callen wierp zijn tas over zijn schouder en die kwam met een zware plof terecht op het bed. Hij opende de tas en haalde alle boeken eruit die niet relevant waren (en behield alle boeken voor Toverdranken, Bezweringen en Gedaanteverwisselingen). De overige boeken deponeerde hij in zijn eigen hutkoffer. De tas ging weer dicht, hij wierp hem over zijn schouder en zo was Callen terug op weg naar de bibliotheek. Zo snel als zijn eigen benen hem konden vervoeren, begon hij aan de afdaling vanuit de toren naar de verdieping waar de bieb zich bevond. Al met al had het 7-8 minuten in beslag genomen, 7 minuut 43 seconden om (pietje) precies te zijn. "Daar ben ik weer, laten we gaan!" liet hij zich ontvallen tegenover Beth en Thomas.

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Laatst bijgewerkt door Harry, Ron & Hermione op do dec 15, 2011 15:32, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 23:18 

Afbeelding

Thomas is verbaasd, maar opgelucht als Beth hem vraagt of hij mee gaat naar de bibliotheek. Enthousiast knikt hij. De gedachte aan een enorme bibliotheek, geeft hem het gevoel alsof er vlinders in zijn buik beginnen te fladderen. De bibliotheek van de school was gigantisch, als hij zijn ouders moest geloven. En die zouden daarover niet liegen.

Blij hobbelt hij achter de andere twee aan. Wanneer Callen dan snel wegloopt, na zijn mededeling dat hij ruimte in zijn tas gaat maken, glimlacht hij een beetje awkward naar Beth. "Ik heb daar zelf geen last van. Mijn vader heeft een tas voor mij gekocht die oneindige ruimte heeft, dus ik kan er zoveel in kwijt als ik wil. Daarbij ben ik niet echt van plan om boeken uit de bibliotheek te halen. Het schijnt dat je daar heel relaxt kunt lezen en het is vast slecht voor de boeken om er teveel mee rond te gaan slepen. Ik heb gehoord dat ze heel oud zijn." Hij kan zijn enthousiasme niet erg goed verbergen, en hij bloost na zijn lange woordenstroom. "Sorry.." Mompelt hij snel.

Hij is blij als Callen weer in zicht komt. "Ja, gaan.." Reageert hij wat verlegen, waarna hij zijn blik snel op de vloer richt.

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 16:26 

Afbeelding

Wanneer Thomas en Callen mee gaan lacht Beth opgetogen, ze was wel heel goed in nieuwe vriendschappen ontwikkelen, dat bleek maar! Het was wel een beetje haar angst geweest de afgelopen vakantie, dat er helemaal niemand was die haar aardig zou vinden. Op de muggleschool had ze maar weinig vriendjes gehad, eigenlijk geen. Iedereen vond haar zo raar, maar haar moeder had er op gestaan dat ze er zou blijven, die vond dat Beth goed moest weten hoe het muggle leven er uit zag, zodat ze haar eigen wereld beter zou waarderen. Haar vader had zoals altijd weinig inspraak gehad en Beth had gewild dat ze met hem mee had gekund, wat had ze veel van zijn reizen kunnen leren.

Zo in gedachte heeft Beth niet meteen in de gaten dat Callen weg stormt. Verbaasd kijkt ze hem na, dan grijnst ze naar Thomas terwijl ze een grappend "die is gek" gebaar maakt. Om de tijd te doden totdat Callen terug komt bestudeert Beth geïnteresseerd een schilderij aan de wand, terwijl ze naar Thomas luistert. "Wow, zo'n tas lijkt mij ook wel wat!" zegt ze, terwijl ze hem even aan kijkt, dan richt ze zich weer op het schilderij. Ze laat haar ogen over het schilderij gaan, waarop een oude man en vrouw in een schommelstoel zitten te slapen. Ze brengt haar hand naar het schilderij en duwt haar vinger tegen het doek. Vanuit het schilderij klinkt een grommend geluid en Beth grinnikt, terwijl ze met haar vinger tegen één van de schommelstoeltjes drukt. De oude man opent zijn ogen en kijkt haar geïrriteerd aan, waarop hij op staat en het schilderij uit loopt. Beth grinnikt opnieuw en draait zich dan weer naar Thomas.

"Ze hebben er vast hele gave boeken, over draken en zo. En centaurs, die lijken me ook zó interessant!" Het moge duidelijk zijn dat Beth geïnteresseerd is in fabeldieren. "Mijn vader zegt altijd maar, draken, ze zijn zo mak als een lammetje, als je maar weet hoe je ze moet behandelen!" Beth knikt overtuigd en kijkt Thomas aan, benieuwd wat hij van draken denkt. Dan komt Callen er al weer aan en Beth glimlacht naar hem. "Ja, let's go!" zegt ze en in een vrolijke huppelpas gaat Beth de jongens voor naar waar ze denkt dat de bibliotheek is. Wanneer ze op een hoek aan komt blijft ze echter abrupt stil staan, want ze zou niet weten welke kant ze op moet. Vragend kijkt ze naar Thomas en Callen, voordat ze een ouderejaars aanschiet om het hun te vragen.

Gelukkig zijn de aangeschoten xD studenten twee uiterst behulpzame Ravenclaws die wel moeten lachen om het enthousiasme van de eerstejaars en uiteindelijk vervolgt Beth haar route naar de bibliotheek, terwijl ze de twee jongens in de gaten houdt. Ze zegt echter niets, want in haar hoofd zit ze al in de meest interessante boeken die er in de bibliotheek aanwezig zijn.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 16:13 

Afbeelding

'Nou ik denk dat we moeten gaan, alvast van te voren een beetje verkennen is altijd goed want dan weet je bepaalde plekjes al en dan verdwaal je minder snel' zegt Cleo glimlachend tegen Emily. Ze eet haar croissant verder op en neemt vervolgens een slok van haar sinaasappelsap, hmmm dit is een lekkere sinaasappelsap. Terwijl ze nog een slok neemt, let ze er niet op dat Tom aankondigt om te gaan. Pas wanneer hij hun nogmaals roept en bij de deur staat en deze met nogal moeite openhoud kijkt Cleo op.

'Oeps..Sorry Tom' roept ze verontschuldigend terug, Emily bij de hand pakt en haar meesleurt naar Tom toe 'nou we kunnen gaan...Ben je er ook klaar voor' vraagt ze het laatste aan Emily en haar aankijkt.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: