Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende

Welk boek lees je momenteel?
A Game of Thrones 50%  50%  [ 6 ]
A Clash of Kings 8%  8%  [ 1 ]
A Storm of Swords 33%  33%  [ 4 ]
A Feast for Crows 0%  0%  [ 0 ]
A Dance with Dragons 8%  8%  [ 1 ]
Geen 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 18:45 

Er is weer iemand gecast, en deze keer is het een character die ze speciaal voor de show bedacht hebben.

Afbeelding

Karl Davies gaat een character genaamd Alton Lannister spelen.
Hier is het nieuwsbericht (spoilers aCoK):
Spoiler:
A tiny bit of casting news, British actor Karl Davies has reportedly been cast to play a character named Alton Lannister. He has been seen on set and his CV confirms it (see what happens when you wait to release casting news, HBO?). Davies has appeared on the small screen in the UK in roles in the British soap Emmerdale and more recently in the comedy/drama series Kingdom. This looks to be his first role in a US production.

In the books, there is no Alton Lannister. So it is unclear who Davies may be playing in the show. Reports from the set indicate he may be filling the role of Cleos Frey from the books. Cleos has a Frey father but his mother is a Lannister, so maybe they reversed his parents to give him that last name. In the books, Cleos fights for Jaime Lannister and gets captured by Robb Stark along with Jaime in the Battle of the Whispering Wood. His big role in the story however doesn’t come about until the third book, A Storm of Swords. Assuming Davies is playing the Cleos character, this lends further credence to my theory of them moving up a certain storyline from book three into the second season.

bron

Edit: Een casting rumor is bevestigd:

Spoiler:
Afbeelding
Gemma Whelan gaat Asha Greyjoy spelen. En Asha's naam wordt verandert naar Yara, omdat het anders te veel op Osha lijkt.
Nieuwsbericht: http://insidetv.ew.com/2011/08/02/game- ... yjoy-asha/

Nog een edit: en nog een casting bekend gemaakt:

Spoiler:
Afbeelding

Nonso Anozie gaat de Qartheen Xaro Xhoan Daxos spelen.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 20:57 

Over de nieuwe castings:

Spoiler:
Van mij hadden ze de naam Asha gewoon kunnen houden. Ze lijken ook niet echt op elkaar dus zo verwarrend is het niet. Ze komt redelijk overeen hoe ik me Asha had voorgesteld.

Heeft Xaro in de boeken ook een donkere huidskleur. Dat kan ik mij tenminste niet herinneren. Of wordt daar niets over gezegd?

aCOK spoilers:
Spoiler:
Ben benieuwd wat ze met die Alton Lannister gaan doen, een beetje vreemd als ze hem Cleos Frey laten spelen. Dan kunnen ze beter iemand voor Cleos Frey casten. xD

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 21:14 

Over één van de Castings;

Spoiler:
Ik vind het raar dat ze Asha's naam veranderen, aangezien Theon op een gegeven moment iets zegt als dat Osha hem aan z'n zus doet denken en dat zelfs hun namen op elkaar lijken. Qua klank lijken ze inderdaad wel heel erg op elkaar (Mist je het met een non-Amerikaans accent uitspreekt, that is) en lezend heb je daar geen last van, maar horend wel. Ik snap de naamsverandering wel, maar juist omdat Theon een opmerking over de gelijkenis van de namen maakt, zouden ze het eigenlijk zo moeten laten.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 17:26 

Over de casting;
Spoiler:
ik vind het ook stom dat ze die naam verandert hebben. Yara lijkt op Arya. Dan hadden ze het beter Asha kunnen laten. Osha doet er toch niet echt toe, en Asha wel.

En Xaro heeft idd een lichtere huid, maar blijkbaar was deze man perfect voor de rol op zn huid na, dus ik heb er dan niet echt iets tegen. 't is toch niet zo'n belangrijk figuur.

Edit: Iemand in Noord-Ierland heeft per ongeluk foto's van de set van GoT seizoen 2 gemaakt, omdat ze het interessante objecten vond om te fotograferen, zonder door te hebben wat het eigenlijk was;

Spoilers CoK:
Spoiler:
Afbeelding
Houten beelden van the Seven, hoogstwaarschijnlijk degene die in Davos' eerste chapter verbrand worden door Melisandre.

Nog een edit: Weer een casting bekend gemaakt:
Spoiler:
Afbeelding
Tom Wlaschiha voor Jaqen H'ghar

Nieuwsbericht: http://thronesblog.com/?p=1633

Afbeelding

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 18:42 

Wat betreft de laatste casting:

Spoiler:
Oooeeeeeh hij is mooi! Ik ben nog niet zo ver in CoK dat ik al veel van Jaqen heb gehoord (maar wat ik heb gehoord vind ik tot nu toe tof) maar ik ga het niet erg vinden om hem op mijn scherm te zien :')

En ik ben inmiddels in CoK aan het lezen en ik las net een stukje waarbij ik hardop moest lachen dus dat wilde ik even delen XD Spoilers voor CoK blz. 265.

Spoiler:
Context: Bronn licht Tyrion in dit stukje in over de mensen die hem willen spreken als Hand of the King.

"No taste for stuffed goose?" Bronn grinned evilly.
"Perhaps you should eat the goose and marry the maid. Or better still, send Shagga."
"Shagga's more like to eat the maid and marry the goose," observed Bronn.

Echt, ik lach letterlijk dubbel van het lachen toen ik dat las XD Ik vind Bronn echt geweldig <3

Btw ik ben nu bij blz. 279 van CoK (:

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 20:43 

Ik had hier gepost toen het forum weer een dag online was en erna er weer uit lag en alle posts van die ene donderdag weg waren [A] En daarna was ik lui en heb ik nooit gepost XD

Ondertussen ben ik net begonnen met Storm of Swords (mijn stem is al verwerkt in de poll XD) Over het algemeen vind ik gewoon dat de serie heel erg fijn is. Het leest heerlijk weg en ik vind de gehele wereld heel erg mooi beschreven. Je merkt gewoon dat er een prachtige geschiedenis aan alles hangt en dat kom je ook te weten door de manier van schrijven. Dat vind ik geweldig. Het feit dat je alles door andere personages ziet gebeuren geeft je de kans om alle kanten van het verhaal te leren kennen. Het is anders dan weer een boek met maar 1 hoofdpersonage. Daarnaast zijn alle personages geweldig uitgedacht.

Mijn favoriete personages zijn; Arya, Daenerys, Bran, Jon, Robb en sinds CoK ook Tyrion.
Mijn minst-favoriete personages zijn; Cersei, Jaime (eigenlijk alle Lannisters XD)
En de rest vind ik ook wel fijn of minder belangrijk. Sansa staat ook wel redelijk hoog, maar nog niet bij de favoriete personages XD Catelyn bijvoorbeeld staat weer lager etc.

GoT
Spoiler:
Ik moest hier vooral in de boeken komen, maar alles ging erg snel. Ik vond het boek erg fijn om te lezen en kwam snel in het verhaal. Geijk stonden Daenerys en Arya bovenaan mijn lijst van fav's. Goffrey stond gelijk onderaan :') Ik vond de dood van Ned best wel zielig, ik haatte goffrey voor dat. Vooral omdat Arya en Sansa het zagen. Ik vond Khal Drogo overigens geweldig en Dae al helemaal. Samen waren ze zo schattig. En dat Drogo dood ging vond ik zo zielig voor Dae. Maar het was een prachtig boek. Echt gewoon heerlijk om te lezen.

CoK
Spoiler:
Ik heb overigens de 'korte' versie van 706 pagina's. Dus ik weet niet of hier verschil in zit. Ik vond dit boek nog beter dan GoT! Het leest echt heerlijk! Ik vond het naar het einde steeds spannender worden en ik wilde steeds meer lezen. Ik heb hierdoor bijna mijn bus gemist. Wat ik een prachtige scene vond was dat Winterfell werd overgenomen. Ik zat echt van 'NOOOO!'. Bran is zo'n geweldig personage en Summer vind ik een prachtige direwolf. En toen Theon hun hoofden op een spike had gezet moest ik bijna janken en dat terwijl ik wist dat ze niet dood waren. Ik vond 't ook wel fijn dat aan het einde van dat hoofdstuk de waarheid al naar boven kwam, maar het was wel wat snel.
De scenes met Jon en Ghost vond ik ook geweldig. Ik vind The Wall wel erg interessant om te weten en Jon is leuk [A] Ik wil meer lezen van Robb en zijn gevechten x.x
En Arya was geweldig om te lezen. Sansa werd naar het einde toe ook spannend. En voor Tyrion heb ik door dit boek wel meer respect gekregen.

Qua de verfilming van GoT ben ik bij ep 8 gebleven :') Ik heb er gewoon geen tijd voor dus ik stel het constant uit. Ik vind de mensen die de personages spelen fijn. Ze spelen overtuigend en ik vind Robb&Jon gewoon knap ^^''

Dan heb ik nu een vraag voor diegene die CoK al uit hebben. En voor diegene die de langere versie hebben. dus als je CoK nog niet uit hebt. NIET LEZEN! XD
Spoiler:
Ik eindig met een hoofdstuk van Bran in de versie van 706 pagina's. Het hoofdstuk waarin je te weten komt dat ze in de crypts zitten van The Starks en beslissen waar ze heen gaan. Is dit ook het einde in de langere versie?

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 20:47 

Over de laatste casting:
Spoiler:
Niet slecht inderdaad, kan wel een goede Jaquen worden. Hij heeft een goed gezich voor Jaquen ben benieuwd hoe hij eruit ziet met wit en rood haar.

Ik heb DwD ook eindelijk:
http://i54.tinypic.com/143ddo9.png

Hij weegt iets van 1,5 kilo xD En is een stuk groter dan de andere boeken uit de serie, waarvan ik een mass-market paperback heb.

En in mijn boekenkast ter vergelijking (hij staat ongeveer in het midden).
http://i55.tinypic.com/2rzzxuf.png

Sorry voor de crappy kwaliteit, maar ik kon de foto's van mijn mobiel niet uploaden, omdat mijn laptop geen BlueTooth heeft.

Nu snel doorlezen, nog maar 1.95 boek te gaan voordat ik er aan kan beginnen. :')

@Catie: Geen idee, er bestaat volgens mij maar één versie van CoK, mijn einde is in mijn CoK is iig hetzelfde als die jij beschrijft. xD Volgens mij is het enige verschil tussen versie lettertype, bladzijdegrootte e.d. Dat kan dus een verschil in het aantal pagina's geven.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 21:00 

Chris,
Het was vooral doordat Malou iets zei over de groeten doen aan iets/iemand en ik ben diegene/dat niet tegen gekomen :') dus nu wete ik niet wat 't verschil is XD Mij lijkt 't ook dat er geen verschil is.

Je boekenkast ziet er vet uit. Mag ik vragen welke er boeken links van de serie staat? En welke in 't vakje eronder, de kaften komen me bekend voor (:

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 21:13 

Catie schreef:
Chris,
Het was vooral doordat Malou iets zei over de groeten doen aan iets/iemand en ik ben diegene/dat niet tegen gekomen :') dus nu wete ik niet wat 't verschil is XD Mij lijkt 't ook dat er geen verschil is.

Je boekenkast ziet er vet uit. Mag ik vragen welke er boeken links van de serie staat? En welke in 't vakje eronder, de kaften komen me bekend voor (:

Aan wie de groeten doen? Een personage uit de serie? Nu ben ik ook nieuwsgierig.

Bedankt, ben er zelf ook blij mee, ik was eerst bang dat hij veel te groot was (1.85x1.85), maar uiteindelijk viel dat wel mee.

Links van de serie staat van boven naar onder:
* Harry Potter (die ken je waarschijnlijk wel. xD)
* Wheel of Time boeken
* Boeken van Robin Hobb
En onder de serie staan niet veel bekende boeken, maar deze zou je misschien kunnen kennen:
- Jonathan Strange & Mr. Norrell van Suzanna Clarke
- Geschiedenis maken van Stephen Fry
- De Waarheid van Terry Pratchett
- De rest is thrillers, dus niet heel interessant om op te noemen. xD

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 21:58 

Ah, dan herkende de kaften van Robin Hobb. Nooit gelezen though, maar bekende zijkanten.

Van Malou moest ik de groeten doen aan ene;
Spoiler:
Ramsay ofzo XD

Maar die kwam ik dus niet tegen aan 't eidne van CoK. Dus nu vraag ik me af hoe dat zit :')

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 22:12 

Catie schreef:
Ah, dan herkende de kaften van Robin Hobb. Nooit gelezen though, maar bekende zijkanten.

Van Malou moest ik de groeten doen aan ene;
Spoiler:
Ramsay ofzo XD

Maar die kwam ik dus niet tegen aan 't einde van CoK. Dus nu vraag ik me af hoe dat zit :')

Ah, ja, daar had ik eerst ook overheen gelezen. Maar het zit dus zo:

Spoilers again over heel COK:
Spoiler:
Ramsey Snow (of BOlton), is de bastaardzoon van Rose Bolton. Hij wordt meerdere keren genoemd. Hij deed zich grotendeels van het boek als Reek voor, het hulpje van Theon.

Stukje van Tower of the hand over Ramsay (zonder spoilers van boeken na COK):

Bastard son of Lord Roose Bolton.

Ramsay seized Lady Donella Hornwood or her way back to Hornwood from the harvest feast at Winterfell as the first step in a plan to take her lands. (ACOK 29) Once back at the Dreadfort, he married her, forced her to sign a document naming him as heir to the Hornwood lands, and left her in a dungeon to starve. (ACOK 36) Ser Rodrik Cassel rode forth to sort the situation out and cornered Ramsay with his servant, Reek. Knowing he was trapped, Ramsay switched clothes with his servant and impersonated him and was taken back to Winterfell as a prisoner. (ACOK 36) When Theon Greyjoy took the castle, Ramsay, still impersonating Reek, asked to be released and entered Theon's service. (ACOK 47) When Bran and Rickon Stark escaped Theon's custody and could not be found, Ramsay came up with a plan to kill two local millers boys, flay their faces, and dress them in the princes' clothes inorder to make the people of Winterfell believe they had been caught and killed. (ACOK 51, ACOK 57) When Theon's sister, Asha refused to give Theon more men to reinforce the castle, Ramsay volunteered to leave the castle with a bag of silver and recruit men to aid Theon's cause, which Theon gave him permission to do. (ACOK 57) He returned to the Dreadfort to gather a small army and then pretended to join his strength to Ser Rodrik outside Winterfell before killing Rodrik, scattering his army, and sacking Winterfell. (ACOK 67)

Maar dit was bij mij de eerste keer ook niet duidelijk. xD

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 18:08 

Vrij grote spoilers CoK blz. 502 (wel de 1009 pagina-editie lol)

Spoiler:
Nooooooooooooooooooooooooooooo NIET RENLY ;______; Wat geméén. Als het inderdaad Stannis was, zoals Catelyn vermoedt, dan haat ik hem nog meer dan ik al deed. Ik vond Renly juist zo leuk ;_____; Als er dan toch een clash tussen alle kings ging komen hoopte ik dat hij zou winnen, want Joffrey en Stannis zijn allebei stom (hoewel Joffrey wel INFINITELY WORSE is dan Stannis). En Robb moet gewoon lekker King in the North zijn en Renly moest King in the South zijn en iedereen moest vriendjes met elkaar zijn en blij en gelukkig ;_____; Oké, niet dat dat ooit zou gebeuren maar ik had Renly liever niet dood gezien ):

Meh ;_;

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 19:48 

Even over het paginaverschil. De Britse versie heeft veel kleinere lettertjes dan de Amerikaanse versie. Daardoor hebben de Britse boeken minder pagina's dan de Amerikaanse. Ook is bij de Britse versie Storm of Swords in tweeën gedeeld.

Even een vergelijking van het lettertype PAS OP! ER IS TEKST VAN GoT EN CoK LEESBAAR. Geen spoilers, maar als je echt niets wilt weten, moet je niet klikken.

Edit; Onder is dus de UK versie van CoK, boven de US versie van GoT.

Misschien is het ook wel handig om bij de boeken reviews te zetten of je dus de UK of US versie leest.

Inmiddels heb ik CoK uit;

Spoiler:
Ik wist van te voren al dat Bran zou overleven, maar het was toch even slikken dat Theon hem en Rickon zogenaamd vermoord zou hebben. Ik ben heel erg benieuwd welke kant Bran's verhaal nu op zal gaan nu hij op de vlucht is.

Arya is nog steeds mijn favoriete PoV Character. Ze kickt gewoon ass en haar verhaallijn is het spannendst. Alle actie met Jaqen (Serieus, zij moeten met z'n tweeën een spin off krijgen waarin ze samen awesome zijn en avonturen beleven en mensen vermoorden) maar ook de dingen die ze zelf onderneemt (bijvoorbeeld het muntje op de grond gooien om die wachter te misleiden of Jaqen z'n eigen naam opgeven, sneaky little thing) Dus ja, veel Arya hoofdstukken in de toekomst zou awesome zijn. @@

Wat me ook opvalt is hoe weinig Daenerys' verhaallijn te maken heeft met de rest. Ze wordt volgens mij niet eens genoemd door de andere personages, wat in GoT nog wel zo was. Ik vond haar verhaallijn in dit deel ook niet zo bijster boeiend.

Als laatste viel het me op dat alle heftige dingen in GoT only the beginning zijn. XD Serieus, GoT is maar een inleidend verhaaltje vergelijken met CoK. XD

Laatst bijgewerkt door Jalf op zo aug 07, 2011 21:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 21:39 

Lol, filmpje over het eerste seizoen in fictieve game of thrones rpg:
(vanwege taalgebruik maar onder spoilers gezet)
Spoiler:
http://www.collegehumor.com/video/6579356/game-of-thrones-rpg

En dat van Ned en Littlefinger slaat de spijker op de kop.

@Jalf over COK:
Spoiler:
Dat had ik ook, ik kon me moelijk mijn aandacht vasthouden bij het verhaal van Daenerys. Ook omdat er steeds nieuwe karakters in voorkomen die niet vaak genoemd worden. Bij Jon heb ik dit ook wel een beetje, maar een stuk minder. Dany trekt ook steeds verder, blijft niet op één plaats, maar voor de rest gebeurt er bij haar weinig. Ik vond trouwens het gedeelte dat ze in het gebouw/tempel inging wel heel interessant.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 22:08 

@Chris; Dat filmpje echt geweldig, Malou liet hem me van de week al zien. "Honestly, he's only 10.", "You have no idea who I am..." en "Tyrion evolved into AUDIENCE FAVOURITE CHARACTER!" zijn mijn favorieten XD

En nu ik dit zie wil ik een GoT-spel voor op mijn DS. Of nog beter, voor op de Wii. Zelf met een zwaard zwaaien XD

Nog 2 filmpjes;

Dit meisje heeft tekst geschreven op de melodie van het GoT intro. Ik vind dit echt heel erg mooi <333

En nog een filmpje over de special effects en scene building in de serie <33333 So pretty <333 Het filmpje bevat spoilers voor de serie, maar als je de serie nog niet helemaal gezien hebt, sorry, maar:
Afbeelding

En als afsluiting nog wat Schattig <3333

Afbeelding

Edit; Oh hahaha... ik zie dat Chris op de vorige pagina dat Special effect filmpje had gepost XD

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 455 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: