Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 30, 2011 20:42 

DEPARNIEUX

Je toekomstdroom link ik onmiddellijk aan Slytherin. Je hebt duidelijk ambities op carrièrevlak en je hebt het voornamelijk over jezelf, terwijl veel mensen het ook over andere mensen hebben (gezinsleven en dergelijke). Het lijkt me wel echt iets voor Slytherin om zo’n gedrevenheid te hebben en ik beschouw dat zeker als een kwaliteit. Desalniettemin ben je erg behulpzaam en leergierig, dit zou ik al eerder koppelen aan Hufflepuff en Ravenclaw. Zowel de keuze van de DH en je baan in de tovenaarswereld leiden me terug naar Slytherin. Ik denk dat je hier erg goed in zou passen, want je lijk veel ambitie te hebben en denk dat je ook erg gedreven bent om je plannen tot een goed einde te brengen (:

HRH

Je hebt inderdaad kwaliteiten die in verschillende afdelingen thuishoren: je lijkt een groot rechtvaardigheidsgevoel te hebben wat ook in je carrièreperspectieven lijken te passen. Dit doet me denken aan Gryffindor. Desondaks zie ik vooral trekjes van Ravenclaw en Hufflepuff terug in je vragenlijst. Je zou dus een ideale Ravenpuff zijn ;), maar aangezien maar één afdeling mogelijk is, zou ik je eerder in Ravenclaw sorteren: eigenwijs, fantasievol (denk maar aan Luna), improvisatievermogen, betweterigheid… Ook het feit dat je zo nieuwsgierig lijkt en zo op zoek bent naar de juiste afdeling is misschien ook wel iets dat bij Ravenclaw past; een soort van exploratiedrang (:

ROPANDINAA

Ik heb mijn mening vooral gebaseerd op je kwaliteiten: vriendelijkheid, behulpzaamheid, zorgzaam… Allemaal kwaliteiten die een goede hufflepuffer nodig heeft!

KNOWING

Je lijkt me een ambities persoon dat interesse heeft met macht, op basis hiervan zou ik je in Slytherin sorteren. Daarnaast ben je een erg sociaal persoon dat niet goed tegen kritiek kan, kwaliteiten die ook bij Gryffindor horen. Ik kan niet echt een keuze maken tussen deze twee afdelingen (:

LOVEGOOD

Bij dit vragenlijstje moet ik meteen aan Ravenclaw denken: zowel je kwaliteiten als je beroepskeuze doen me hier aan denken (als leraar moet je je namelijk voortdurend verdiepen in je leerstof en leergierigheid en interesse zijn wel een must voor een Ravenclawer). Bovendien is deze afdeling ook jouw eerste keuze.

ROBIN

Ik twijfel tussen Ravenclaw en Slytherin:
Je geeft zelf aan dat je intelligent bent en je argument om geen Reliek van de Dood te kiezen is ook wijs en je lijkt daardoor ook wel een rechtvaardigheidsgevoel te hebben. Maar je geeft zelf aan niet echt dapper te zijn, dus Gryffindor valt al af. Daarnaast ben je geïnteresseerd in de zwarte kunsten en je bent ambitieus: kwaliteiten die in Slytherin thuishoren!


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 30, 2011 20:43 

Deparnieux
Ik denk dat jij het beste in Zwadderich past. Natuurlijk je hebt wat trekjes van Ravenklauw: je bent leergierig, je houdt van boeken en je wil een boek schrijven. Toch zie ik meer van Zwadderich terug. Je bent ambitieus, je houdt van macht, je wordt snel geprikkeld als anderen het beter doen dan jij. Bovendien valt het me op dat je niet per sé een boek wil schrijven, maar een bestseller. Ook daarin wil je dus succes hebben en dat is typisch Zwadderich.

HR&H
Ik vind jou heel duidelijk een Huffelpuf. Je bent vredelievend, meelevend en behulpzaam. Je houdt niet van agressief en houdt t graag gezellig. Bovendien vind ik Rechten ook typisch iets voor een Huffelpuf: je komt op voor mensen en je houdt ervan als alles eerlijk is.

Ropandinaa
Lief, behulpzaam en zorgzaam vind ik echt iets voor een Huff, net als dat je van Fabeldieren houdt. Maar je bent ook eigenwijs, wat typisch Griffoendor is. Ik denk dat je het best ik Huffelpuf past, maar als jij denkt dat je in Griffoendor hoort moet je je hart volgen!

Knowing
Griffoendor. Je bent impulsief (Je kiest voor de Zegevlier omdat je het niet kunt laten) en je houdt van Verweer tegen de Zwarte Kunsten. Je bent prikkelbaar, optimistisch en sociaal, ook typisch Griffoendor!

Lovegood
Jij bent een mengelmoesje. Ambitieus is Zwadderich, leergierig en leerkracht willen worden past bij Raaf. De Huffs zijn trouw en Griffoendor is koppig. Ik zou lekker gaan waar je je thuisvoelt, en dat is blijkbaar in Ravenklauw!

Robin
Jij bent ook een mengelmoes, maar ik zie toch het meest van Zwadderich. Ik lees namelijk dat je ambitieus bent, vastberaden, en dat je van macht houdt.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 30, 2011 22:11 

Deparnieux
Hmm. Je hebt ambitie, leergierig en behulpzaam. Dat zou aangeven dat je het goed zal doen in Slytherin, Ravenclaw en Hufflepuff. Maar ik zie meer in jouw vragenlijstje. Je bent niet vies van macht, en zoals je hebt aangegeven heb je grote toekomstplannen. Ook ben je erg leergierig, en Geschiedenis van Toverkunst kies je alleen maar als je een nerd bent (wees niet bang, someday we will rule the world!). Je past dus wat mij betreft zowel in Slytherin als in Ravenclaw. Ik denk zelf iets meer aan Slytherin, maar omdat je zelf aangeeft je meer thuis te voelen in Ravenclaw, raadt ik je ook aan bij deze afdeling aan te melden!

HRH
Jouw vragenlijst schreeuwt gewoon Hufflepuff! Je bent een harde werker en je geeft veel om de mensen die dicht bij je staan. Het feit dat je iets met rechten wil doen, betekend dat je eerlijk bent en mensen op het juiste pad wil helpen.

Ropandinaa
Je goede karaktereigenschappen wijzen me op Hufflepuff, net als je antwoord op de eerste vraag. Je bent erg bezig met je omgeving, inclusief de dierenwereld. Je minst goede eigenschappen geven me weer wat Gryffindor vibes. Ik denk dat je het in beide afdelingen goed zal doen, maar als jij je beter voelt in Gryffindor, ga ik voor deze afdeling!

Knowing
Oh, ik vind het lastig om jouw in te delen. Ik denk dat je het goed zal doen in Gryffindor, aangezien je wel zin hebt in een uitdaging. Een eigen bedrijf starten is namelijk niet makkelijk en ook vind je het leuk om in de DADA les te zitten. Ook zie ik je wel in Ravenclaw passen, maar ik deel je in in Gryffindor

Lovegood
Je bent trouw, ambitieus, leergierig en koppig. Oftewel, je kan in elke afdeling je plek wel vinden! Maar als ik verder lees in je vragenlijst, zie ik steeds meer Ravenclaw dingen. Je wilt lesgeven in een moeilijk vak, je vind de 'moeilijke vakken' interessant en natuurlijk wil je zelf ook naar deze afdeling. De keuze is dan niet moeilijk, Ravenclaw it is!

Robin
Naar mijn mening pas jij het beste in Slytherin. Je hebt plenty ambition, je zoekt naar macht en je bent vastberadend. Je zou het denk ik ook goed doen in Gryffindor, maar omdat je hebt aangegeven bij je drie minst goede karaktereigenschappen dat je niet dapper bent, gaat mijn voorkeur uit naar Slytherin.

m

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 16:01 

DEPARNIEUX

Je hebt zowel eigenschappen van Ravenklauw als van Zwadderich. Maar ik denk dat het belangrijkste is dat je jezelf thuis voelt in de afdeling waarin je wordt ingegeeld. Daarom kies ik toch voor Ravenklauw, ook omdat je favoriete vak verweer tegen zwarte kunsten is. Maar met je ambitie om een hoge politieke positie te bekleden zou je ook goed in Zwadderich passen.

HARRY, RON AND HERMIONE
Ik vind je echt als een Huffelpuffer overkomen. Je bent creatief/fantasievol en een dromer, wat echt Ravenklauwse eigenschappen zijn. Maar je wilt graag iets doen voor de maatschapppij, gezien je studie en het beroep dat je wilt uitoefenen, daarom zou ik je indelen bij Huffelpuff.

ROPANDINAA
Je wilt zelf graag in Gryff, maar ik zou je indelen bij Huffelpuff. Je bent behulpzaam, gezorgzaam, wat typische eigenschappen van een Huffelpuffer zijn. Ook je favoriete vak wijst hierop. Dus tenzij je niet in deze afdeling wilt, zou ik voor Huffelpuff kiezen.

KNOWING
Je bent optimistisch en je ambitie is een huisje boompje beestje leven (niet negatief bedoeld). Daarom denk ik dat jij ook in Huffelpuff thuis zult gaan voelen.
Maar het tweede gedeelte wijst erop dat je toch wel ambitieus bent, je wil namelijk de zegevlier en je eigen kroeg openen. In totaal denk ik dat ik je in zou delen bij Slytherin, al is het close.

LOVEGOOD
Ambitieus, leergierig en creatief, liefhebber van bezweringen en gedaantverwisselingen je bent een typische Ravenklauwer vind ik. Daarom zonder twijfel: Ravenklauw!

Robin
Ik dacht eerst aan Gryffindor, maar zoals Pottergirl al zegt geef je aan dat je niet dapper bent. Je zegt wel dat je ambitie hebt om beroemd te worden, hetzij als Prime Minister of als wetenschapper. Daarnaast ben je vastberaden, ik vind beide eigenschappen passen bij Slytherin.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 16:26 

UITSLAGEN

Deparnieux: Ravenklauw (71%)
Harry, Ron and Hermione: Huffelpuf (83%)
Ropandinaa: Huffelpuf (71%)
KNOWING: Zwadderich (57%) (Griffoendor: 43%)
Lovegood: Ravenklauw (100%)
Robin: Zwadderich (86%)


 Profiel  

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 16:44 

Iedereen wederom bedankt voor het Sorteren, jullie Sikkels komen eraan. Hier zijn de nieuwe lijstjes!

Voor alle mensen die advies hebben gekregen of gaan krijgen: vergeet niet dat jullie uiteindelijk zelf je afdeling moeten en kunnen kiezen.

Fenix
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Mezelf als een vrij, warm en wijs persoon, omringd door de mensen waar ik van houd.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
Ik ben leergierig en nieuwsgierig. Ik houd van uitdaging en van nieuwe stof, ik lees veel, ik denk veel na. Ik kies (veel) meer vakken op school dan de norm is, gewoon omdat ik die vakken absoluut niet wil missen. Ik heb een brede interesse.
Ik ben ook trouw aan m’n familie en echte vrienden. Die mensen betekenen heel erg veel voor me en daarom heb ik veel voor ze over. Ze hebben m’n onvoorwaardelijke steun.
Ik ben fanatiek. Of dat een goede of slechte karaktereigenschap is valt natuurlijk te betwisten, maar goed. Voor nu zet ik ‘t bij het positieve rijtje. Als ik ergens in geïnteresseerd ben, als ik iets leuk vind, dan ga ik er helemaal voor. Ik ben bereid er veel voor te doen (en te laten). Ik steek er veel energie in.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
Ik kan slecht tegen kritiek. Wanneer mensen me feedback geven (positief dan wel negatief), voel ik me al snel aangevallen.
Daarnaast ben ik ongeduldig. Wanneer ik samenwerk met anderen ben ik vaak één stap verder in het denkproces. Het irriteert me dan dat ik moet wachten tot ze zover zijn als ik.
Ik probeer vaak vrijwel elke vorm van een ruzie / conflict te vermijden (al sta ik wel open voor discussies). Het probleem is dat ik een heftige discussie al snel zie als een ‘echte’ ruzie.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Een baan als lerares lijkt me wel wat. Je bent bezig met jonge, enthousiaste, energieke mensen en je kunt ze kennis en inzicht bijbrengen; en dan niet alleen vakgerelateerd, maar ook over zichzelf en de wereld om hen heen.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
Ik zou gaan voor de onzichtbaarheidsmantel. Het lijkt me heerlijk om je af en toe van iedereen af te kunnen sluiten; soms kan ik niet goed met gevoelens (van mezelf én van anderen) omgaan. Daarnaast denk ik niet dat het goed voor de wereld is wanneer er iemand is die kan beslissen over leven (zegevlier) en dood (steen) van anderen.
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Moeilijk. De meeste lessen zou ik heel graag willen volgen, maar als ik moet kiezen ga ik voor bezweringen en toverdranken.
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Ik dacht aanvankelijk vooral aan Ravenklauw (leergierig, nieuwsgierig, toekomstperspectief), maar als ik m’n antwoorden zo overlees zie ik ook wat Griffoendor (fanatiek, loyaal). Ik twijfel dus een beetje… zegt u het maar :)


Kim
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Ik zou mezelf zien, wonend in een groot en afgelegen kasteel. Ik zou óf een koninklijk huis verslaggeefster zijn of een lerares in Geschiedenis. Ik zou in ieder geval veel geld hebben, en alles kunnen kopen wat ik maar wil. Daarnaast zou ik zelf de touwtjes in handen hebben en beslissen wat er in het land gebeurd.

2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
Ambitie, mijn grootste eigenschap, daar ben ik van overtuigd. Ik wil áltijd en óveral hoger op in komen, ongeacht hoe zwaar de tocht ernaar toe zal zijn.

Serieusheid, dit zal voor sommige dingen ook negatief zijn. Ik ben namelijk áltijd serieus, soms heb ik er zelfs moeite mee om dat los te laten.

Betrouwbaarheid, dit is na ambitie mijn grootste eigenschap. Wie of wat er ook tegen me vertelt word, ik bewaar alles als een gesloten graf. Ik geef vrijwel nooit oplossingen, maar zodra mensen iets kwijt kunnen wat geheim is, kunnen ze dat bij mij kwijt, ik zal nooit maar dan ook echt nooit er iets van openbaar maken.

3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
Sadisme, ik haat dit van mezelf en aan de andere kant hou ik er wel van. Soms kan het me een enorme kick geven om iemand pijn te zien leiden of iemand zelf pijn te doen.

Arrogantie, een negatieve eigenschap maar toch heb ik er geen moeite mee. Arrogantie kan je in veel zinnen gebruiken en bij word het gebruikt als nederigheid. Ik voel mezelf vaak veel te goed voor ander gezelschap, zo simpel is dat. Ik kijk vaak neer op andere mensen, en discrimineer ze dan ook zo nu en dan.

Perfectionistisch, een eigenschap waar ik echt knettergek van word. Ik let namelijk echt overal op, op de kleinste dingen. Je kan het een dwangneurose noemen maar voor mij moet alles perfect zijn en precies op een bepaalde manier gebeuren.

4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Pfff. Dat vind ik een hele moeilijke vraag. Ik zou gaan voor medewerker Odius & Oorlof, Kreukniet & de Krimp of Braakbals Uilenboetiek. De eerste twee omdat ze zeer goede materialen te koop hebben, schijnt het. De laatste omdat ik van uilen houd.

5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
de Steen van Wederkeer

6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Geschiedenis van de Toverkunst & Waarzeggerij. Ik kan echt niet kiezen tussen die twee.

7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Ik laat dat aan jullie over, dan verwacht ik ook dat er de beste keuze uit komt? Maar ik vind zelf dat ik het beste bij Zwadderich of Ravenklauw zou passen, de andere afdelingen trekken me ook echt voor geen meter.


Amelie
Lees verder...
Hallo! Ik ben nieuw en wil graag advies in welke afdeling ik zou willen zitten.
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Mijn beste vriendin die terug bij mij is. Ze is naar Israël verhuist en ik mis haar onbeschrijflijk veel. Ik zou zo graag willen dat ze terug naar België komt.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
1. Ik ben best dapper, en ik durf dingen te doen die andere raar of gek vinden.
2. Ik ben erg fel tegen discriminatie en racisme. Dat moet je niet bij mij proberen, want dan heb je een probleem.
3. Ik ben altijd aardig tegen iedereen, ook tegen vreemde mensen die ik niet ken, behalve als mensen het niet verdienen.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
1. Ik kan niet goed tegen mijn verlies. Bijvoorbeeld bij gezelschapsspelletjes.
2. Ik trek me heel snel dingen aan. Als er iemand is die ik niet kan helpen, bv. als er erge dingen gebeuren met mensen en ze komen op de straat te staan ofzo, en ik kan er niet bij helpen, dan kan ik daar tijden mee zitten.
3. Ik verveel me snel. Ik wil gewoon veel kunnen doen, en niet saai op de bank hangen.
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Redacteur bij de Ochtendprofeet. Ik schrijf graag en ik zou eerlijke en waargebeurde artikelen willen schrijven voor het blad!
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
De onzichtbaarheidsmantel. De steen der wederkeer vind ik te eng, en de zegevlier heeft teveel macht voor één persoon. De onzichtbaarheidsmantel lijkt me ideaal om 's nachts door Zweinstein te sluipen en nieuwe dingen te ontdekken.
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Bezweringen lijkt me echt leuk, een les waarbij je niet stil hoeft te zijn/zitten, maar gewoon op los kunt oefenen en je steeds nieuwe en handige spreuken leert.
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Griffoendor, omwille van alle dappere mensen die die afdeling heeft voortgebracht.


Janice1993
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Mijn hele familie en daarbij ook mijn vader, zonder alle ruzies en problemen die plaatsvinden.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
Ik ben creatief, prettig gestoord en mezelf. Ik vind het belangrijk om mezelf te zijn, zo kom je in mijn visie het best naar voren. Je moet nooit iemand ander zijn als je met magie werkt.
3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
Ik ben erg philosopisch, een beetje lui/laks en ben snel op mijn tenen getrapt. Dit zijn gewoon een aantal eigenschappen die in de familie zitten. Vooral van mijn broer heb ik deze dingen geërft
4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Ik zou heel graag met Draken willen werken. Eerst een drakenstudie doen enz.
5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
The Elderwand
6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Transformagie
7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Zwadderich


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 17:44 

Harry, Ron & Hermione schreef:
ROPANDINAA

Een eigen gezin, gelukkig en wel is wat jij zou zien. Lastig.. zoiets vind ik niet bepaald afdelinggebonden. Als ik toch iets moet noemen zou ik het eerder bij Griffoendor/Zwadderich plaatsen (waarom? Nuja, James/Lily, Narcissa/Lucius, Ron/Hermione, Harry/Ginny etc etc, voornamelijk ships uit die twee afdelingen) Lief, behulpzaam en zorgzaam. Dat zijn stuk voor stuk eigenschappen die bij uitstek passen bij Huffelpuf. Eigenwijs, snel boos en irritant. Tja, persoonlijk vind ik dat eigenwijsheid niet perse iets slechts is. En irritant als in betweterigheid? Als ik dan toch het ergens bij moet plaatsen zou ik zeggen: Ravenklauw/Zwadderich.

Als je een baan zou moeten uitkiezen zou je gaan voor de opvolger van Olivander. Dat is naar mijn mening een afdelingsneutraal beroep :P Dus ik zeg: elke afdeling krijgt een punt. De onzichtbaarheidsmantel past bij zowel Griffoendor (onder 't mom van: I solemnly swear that I'm up to no good), als ook Ravenklauw (want je kunt in de verboden afdeling komen van de bibliotheek) als ook Zwadderich (want kattekwaad kun je ermee uit halen). Verzorging van fabeldieren is nu niet iets waar een Zwadderaar warm voor zou lopen getuige de boeken. Elke andere afdeling kan daarentegen er mee in verband worden gebracht. Als we dan alles optellen komen we uit op... Griffoendor: 4, Ravenklauw: 4, Huffelpuf: 3, Zwadderich: 4. Als ik rekening hou met je persoonlijke voorkeur zeg ik dan uiteindelijk: Griffoendor. Al past Ravenklauw en zelfs Zwadderich ook prima!


Even antwoordje op de vraag: Irritant als in betweterigheid? Het antwoord daarop is: Ja


XXX Ropandinaa

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 18:27 

Neville schreef:
Voor alle mensen die advies hebben gekregen of gaan krijgen: vergeet niet dat jullie uiteindelijk zelf je afdeling moeten en kunnen kiezen.


Dat weet ik. Maar ik ga mij pas echt aanmelden bij een afdeling zodra er via Pottermore uit komt rollen welke afdeling nu het beste bij mij past. Grote kans dat Pottermore het gegeven advies zal bevestigen. Denk namelijk dat het bij mij idd Hufflepuff zal worden, al zal het niet veel met Ravenclaw schelen. Enfin, de nieuwe adviezen!

Fenix:

Wat jij ziet in de spiegel vind ik bij zowel Ravenklauw als Griffoendor passen. Leergierig/nieuwsgierig hoort bij uitstek thuis bij Ravenklauw. Trouw aan familie/vrienden zie je bij uitstek terug bij Griffoendor. En fanatiek als in: doorzettingsvermogen neigt dan weer naar Ravenklauw. Ongeduldig zijn en niet tegen kritiek kunnen. Tja.. enerzijds kun je beide zo bij Ravenklauw plaatsen. Ongeduldig omdat je fanatiek bent en graag dingen wilt afmaken als je ergens mee begonnen bent. Niet tegen kritiek kunnen omdat je niet snel van iemand iets wil aannemen en dus eigenwijs je eigen koers vaart.

Tegelijkertijd kun je het ook onder Griffoendor scharen. En dan denk ik meteen aan de Marauders, waarbij met name Sirius/James ook niet het geduld konden opbrengen maar meteen iets wilden doen en dat dus ook deden. Dito voor niet tegen kritiek kunnen, voor je gevoel weet jezelf het beste wat je wil en hoe je dat moet doen. Als anderen dan iets anders zeggen. Het conflict mijden daarentegen niet echt te typeren als iets afdelingsspecifiek. Gryff's/Slytherins zullen niet snel een conflict mijden, maar juist er vol tegen in gaan. Ravenklauwers vast ook, zij het na een gedegen voorbereiding zodat ze weten hoe ze het conflict moeten aangaan ;) Maar Huffelpuffers? Daar hoor je weinig over. Dus om het dan maar meteen tot Huffelpuf-achtig te bombarderen vind ik ook weer zo veroordelend jegens Huffelpuf.

Docente als beroep kiezen is iets nobels. Dat zie ik niet snel een Gryff/Slytherin doen. Het vereist veel kennis (dus Ravenklauw is van toepassing) en je bent niet te min om jouw vergaarde kennis te delen met anderen (vind ik bij Huffelpuf passen) De onzichtbaarheidsmantel past bij zowel Griffoendor (onder 't mom van: I solemnly swear that I'm up to no good), als ook Ravenklauw (want je kunt in de verboden afdeling komen van de bibliotheek) als ook Zwadderich (want kattekwaad kun je ermee uit halen) Bezweringen en Toverdranken zijn beide vakken die ik associeer met Ravenklauw. Hou ik vervolgens rekening met jouw voorkeur dan kom ik uit bij Ravenklauw 8 pnt, Griffoendor: 6pnt, Huffelpuf/Zwadderich: 1pnt.

Kim:

Wat jij zou zien in de spiegel getuigt van ambitieus ingesteld zijn en bovendien dromerig. Maar ook machtsbelust. Ravenklauw en Zwadderich zijn van toepassing vind ik. Ambitieus, serieus en betrouwbaar. Tweemaal Ravenklauw, eenmaal Griffoendor/Huffelpuf/Zwadderich. Ambitieus past het beste bij Ravenklauw maar ook Zwadderich. Serieus is bij uitstek iets Ravenklauwsachtig. En betrouwbaar, dat vind ik toch echt meer thuis horen bij Griffoendor en Huffelpuf. Saddistisch, arrogant en perfectionistisch. Driemaal Zwadderich, eenmaal Ravenklauw. Alledrie passen perfect bij Zwadderich. Perfectionistisch echter is ook iets wat thuis hoort bij Ravenklauw.

Jouw lievelingsbaan zal zijn bij Odius en Oorlof. Dat is een zaak met snuistere voorwerpen. Bovendien zijn het gewiekste, sluwe inkopers/verkopers. Dus dat is nu iets typisch Zwadderichs. Kreukniet en Krimp + Uilenboetiek, beide zijn generiek. Dus niet echt afdelingsspecifiek. Zonder verdere uitleg heb je gekozen voor de Steen der Wederkeer. Op zichzelf, vind ik net zoals bij de mantel, dat de steen niet specifiek bij een afdeling past. Dus zal ik elke afdeling een punt geven. Geschiedenis en Waarzeggerij. Tja.. waarbij DADA/VtdzK nog Griffoendor/Zwadderich is, Transfiguratie Ravenklauw, Kruidenkunde Huffelpuf enzo kan ik van Geschiedenis enkel Ravenklauw maken. Waarom? Omdat je wel heel leergierig/nieuwsgierig moet zijn wil je professor Kist kunnen weerstaan en niet in slaap vallen tijdens de les ;) Eigenlijk met Waarzeggerij net zo.

Jouw eigen voorkeur gaat uit naar Zwadderich of Ravenklauw. Als ik de punten op tel kom ik bij.. Zwadderich/Ravenklauw beide 7 pnt, Huffelpuf/Griffoendor: 1 pnt. Je zou noch in Zwadderich noch in Ravenklauw misstaan. Ligt er maar net aan hoe goed of slecht je jouw karaktereigenschappen inzet ;)

Amelie:

Wat jij zou zien in de spiegel past naar mijn idee bij zowel Griffoendor als Huffelpuf. Het getuigt namelijk van veel over hebben voor je vrienden (Griffoendor) maar ook vriendschappelijk ingesteld te zijn (Huffelpuf). Dapper ingesteld, fel gekant tegen discriminatie en aardig naar iedereen. De eerste twee vind ik met name door Hermione goed passen bij Griffoendor. Waarom? Nuja, Dapper spreekt voor zich en fel gekant tegen discriminatie was Hermione ook voor met name de Huiselven. Aardig naar iedereen toe vind ik een Huffelpuf trekje. Die willen ook graag menigeen te vriend houden. En daar is niets mis mee!

Niet tegen je verlies kunnen. Dat is zowel een Griffoendor (denk aan de Marauders) als ook Zwadderich trekje. (die willen koste wat kost hun doel bereiken, lees: bij gezelschapsspelletjes winnen) Snel dingen jezelf aanttrekken ookal is het van iemand anders. Dat duidt weer op het feit dat jij jezelf dus gemakkelijk kunt verplaatsen in iemand / kunt inleven. Dat vind ik een Ravenklauw en Huffelpuf eigenschap. En in mindere mate, tot niet passen bij Griffoendor of Zwadderich. Je snel vervelen als in: je kunt niet stil zitten en wilt graag actief zijn. Dat vind ik een Ravenklauw en Griffoendor trekje. Ravenklauw omdat die altijd leergierig zijn en daarom niet stil kunnen zitten. Griffoendor omdat zij gewoon graag actief zijn, de strijd aangaan etc etc.

Jouw lievelingsbaan is redacteur bij de Ochtendprofeet. Om ervoor te zorgen dat dit ochtendblad eens waargebeurde en eerlijke artikelen zal plaatsen. Dat is een nobel streven en daarmee valt Zwadderich af. Ik zeg dan toch: puur Ravenklauw. Want je wilt de waarheid boven tafel hebben en er niet om heen draaien. Zoals ik al eerder bij anderen zei, vind ik de ontzichtbaarheidsmantel bij eigenlijke elke afdeling wel passen. Ligt maar net eraan hoe je hem wilt inzetten ;) In jouw motivatie lees ik echter twee dingen: kattekwaad uithalen > neigt naar Griffoendor kant. En leergierig zijn dus de mogelijkheden benutten waar je zonder mantel niet achter zou komen > neigt naar Ravenklauw. Jouw favoriete les is Bezweringen. Een vak waarin je altijd actief bezig bent en nuttige dingen leert. Dat heeft deels het rebelse van Griffoendor in zich, maar ook het leergierige van Ravenklauw. Daarnaast geef je aan dat jouw voorkeur uitgaat naar Griffoendor.

Tel ik alles bij elkaar op dan kom ik uit op... Griffoendor: 7pnt, Ravenklauw: 6pnt, Huffelpuf: 1pnt, Zwadderich: 1pnt. Griffoendor is wat er uit komt, zij het nipt.

Janice1993:

Jij zou jouw eigen familie zien in de spiegel. (net zoals ik) Aangezien dit in de boeken enkel terug komt bij Harry en naar verluid Albus Perkamentus dit ook zag vind ik het dus thuis horen bij Griffoendor. Jij bent creatief, prettig gestoord en jezelf. Laat dat nu voor mij meteen het belletje laten rinkelen van "Luna!" En tja, Luna is Ravenklauw dus drie punten voor Ravenklauw ;) Je bent echter ook filosofisch ingesteld (vanwaar is dit slecht vind je?), laks ingesteld en snel op je teentjes getrapt. Filosofisch associeer ik met Ravenklauw. Laks ingesteld en snel op je teentjes getrapt met zowel Griffoendor als Zwadderich.

Jouw lievelingsbaan zal het werken met draken zijn. Dan schuw je het avontuur dus niet bepaald ;) Daarnaast zijn draken ook mysterieuze beesten die veelal afgeschilderd worden als kwaadaaardig. Dus dit vind ik neigen naar zowel Griffoendor (avontuurlijk/moedig dat je zoiets doet) als Zwadderich (ambitieus dat je zoiets wilt doen + de belangstelling ervoor) Jouw keuze voor the Elder wand is niet nader gemotiveerd. Dan kan ik slechts gissen naar jouw drijfveren om voor de elder wand te gaan. Als ik dan toch iets moet kiezen zal het Zwadderich zijn. Simpelweg omdat de elder wand je machtig maakt, macht iets is wat enkel de ambitieus ingestelden eventueel willen najagen. En om de elderwand daadwerkelijk in bezit te krijgen moet je een tikkeltje arrogant ingesteld staan. Stuk voor stuk Zwadderich. Jouw favoriete vak is Transformagie. Bedoel je dan Transfiguratie of bedoel je de hogere kunsten van 't fenomeen animagus/faunaat?

Hoe het ook zij: voor zoiets moet je toch wel de nodige kennis hebben wat neigt naar Ravenklauw. Daarnaast kun je het ook naar eigen voordeel toepassen wat weer typisch Zwadderich is. Tegelijkertijd echter waren alle Marauders Griffoendor, Anderling/McGonnagall is Griffoendor dus ook Griffoendor is van toepassing. Doel je echter op het vak Transfiguratie dan kun je beide daar als nog aan linken. Als ik jouw voorkeur meeneem in de beoordeling dan kom ik uit op.. Griffoendor: 3pnt, Ravenklauw: 5pnt, Zwadderich: 5pnt. Bij gelijke stand echter zal jouw persoonlijke voorkeur de doorslag geven naar Zwadderich. De rest van jouw lijstje echter toont ook aan dat Ravenklauw een goede tweede is.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 19:58 

FENIX

Ik vind je vooral bij Ravenklauw passen. Je bent leergierig, nieuwsgierig, je bent ook heel actief bezig met kennis vergaren. Ook het vermijden van ruzie lijkt me hier wel bij passen. Akkoord, er zit een beetje Griffoendor in je antwoorden, maar RAVENKLAUW lijkt me toch echt jouw afdeling.

KIM

Bij jou komt Zwadderich echt heel erg naar voren. Ik zie wel een Ravenklauw in jou ook, maar ik denk dat ik niet hoef uit te leggen waarom ik denk dat ZWADDERICH toch echt wel jouw afdeling is - ambitie, arrogantie, sadisme... de lijst is lang.

AMELIE

Alles in jouw antwoorden wijst op GRIFFOENDOR. Ik kan geen andere afdeling bedenken. Dapper, rechtvaardigheidsgevoel, actief, slecht tegen je verlies kunnen, etc.

JANICE1993

Je komt me voor als een mix van Ravenklauw en Griffoendor. Het verbaasde me eigenlijk dat je zelf aangaf de voorkeur te geven aan Zwadderich, omdat je zo niet overkomt. Het creatieve, het filosofische wijzen daar toch op. Maar ik ben ervan overtuigd dat eigen keuze het belangrijkste is, dus als ik jou was zou ik gewoon voor ZWADDERICH gaan.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 20:51 

Harry, Ron & Hermione schreef:
Amelie:

Wat jij zou zien in de spiegel past naar mijn idee bij zowel Griffoendor als Huffelpuf. Het getuigt namelijk van veel over hebben voor je vrienden (Griffoendor) maar ook vriendschappelijk ingesteld te zijn (Huffelpuf). Dapper ingesteld, fel gekant tegen discriminatie en aardig naar iedereen. De eerste twee vind ik met name door Hermione goed passen bij Griffoendor. Waarom? Nuja, Dapper spreekt voor zich en fel gekant tegen discriminatie was Hermione ook voor met name de Huiselven. Aardig naar iedereen toe vind ik een Huffelpuf trekje. Die willen ook graag menigeen te vriend houden. En daar is niets mis mee!

Niet tegen je verlies kunnen. Dat is zowel een Griffoendor (denk aan de Marauders) als ook Zwadderich trekje. (die willen koste wat kost hun doel bereiken, lees: bij gezelschapsspelletjes winnen) Snel dingen jezelf aanttrekken ookal is het van iemand anders. Dat duidt weer op het feit dat jij jezelf dus gemakkelijk kunt verplaatsen in iemand / kunt inleven. Dat vind ik een Ravenklauw en Huffelpuf eigenschap. En in mindere mate, tot niet passen bij Griffoendor of Zwadderich. Je snel vervelen als in: je kunt niet stil zitten en wilt graag actief zijn. Dat vind ik een Ravenklauw en Griffoendor trekje. Ravenklauw omdat die altijd leergierig zijn en daarom niet stil kunnen zitten. Griffoendor omdat zij gewoon graag actief zijn, de strijd aangaan etc etc.

Jouw lievelingsbaan is redacteur bij de Ochtendprofeet. Om ervoor te zorgen dat dit ochtendblad eens waargebeurde en eerlijke artikelen zal plaatsen. Dat is een nobel streven en daarmee valt Zwadderich af. Ik zeg dan toch: puur Ravenklauw. Want je wilt de waarheid boven tafel hebben en er niet om heen draaien. Zoals ik al eerder bij anderen zei, vind ik de ontzichtbaarheidsmantel bij eigenlijke elke afdeling wel passen. Ligt maar net eraan hoe je hem wilt inzetten ;) In jouw motivatie lees ik echter twee dingen: kattekwaad uithalen > neigt naar Griffoendor kant. En leergierig zijn dus de mogelijkheden benutten waar je zonder mantel niet achter zou komen > neigt naar Ravenklauw. Jouw favoriete les is Bezweringen. Een vak waarin je altijd actief bezig bent en nuttige dingen leert. Dat heeft deels het rebelse van Griffoendor in zich, maar ook het leergierige van Ravenklauw. Daarnaast geef je aan dat jouw voorkeur uitgaat naar Griffoendor.

Tel ik alles bij elkaar op dan kom ik uit op... Griffoendor: 7pnt, Ravenklauw: 6pnt, Huffelpuf: 1pnt, Zwadderich: 1pnt. Griffoendor is wat er uit komt, zij het nipt.

Wow, wat een rapport. Dat vind ik wel echt cool. En je kunt het zo goed! Dankje!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 21:39 

Amelie schreef:
Harry, Ron & Hermione schreef:
Neville schreef:
Voor alle mensen die advies hebben gekregen of gaan krijgen: vergeet niet dat jullie uiteindelijk zelf je afdeling moeten en kunnen kiezen.


Dat weet ik. Maar ik ga mij pas echt aanmelden bij een afdeling zodra er via Pottermore uit komt rollen welke afdeling nu het beste bij mij past. Grote kans dat Pottermore het gegeven advies zal bevestigen. Denk namelijk dat het bij mij idd Hufflepuff zal worden, al zal het niet veel met Ravenclaw schelen. Enfin, de nieuwe adviezen!

Amelie:

Tel ik alles bij elkaar op dan kom ik uit op... Griffoendor: 7pnt, Ravenklauw: 6pnt, Huffelpuf: 1pnt, Zwadderich: 1pnt. Griffoendor is wat er uit komt, zij het nipt.

Wow, wat een rapport. Dat vind ik wel echt cool. En je kunt het zo goed! Dankje!



Och, :oops: , ik neem gewoon alles uit het lijstje mee in het beredeneren welke afdeling het beste past. Bedoel ik kan wel in twee/drie zinnen kort formuleren waarom afdeling x het beste past maar daar is ook weinig aan. En daarnaast: je vult zo'n lijstje toch niet voor niets in? ;) Dus dan ga ik het ingevulde lijstje ook bij langs ook! :!:

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 09, 2011 22:11 

Fenix
Jij bent wat mij betreft een schoolvoorbeeld van een Raafje: je bent fanatiek wat kennis betreft, je wil graag zo veel mogelijk weten en hebt geen moeite met neuzen in boeken. Bovendien wil je later graag wijs worden. Ravenklauw dus!

Kim
Ik weet zeker dat jij in Zwadderich hoort! Je hebt ambitie en dat is toch echt de belangrijkste eigenschap van een Slyth. Bovendien lijkt het je echt om het aanzien te gaan. Je hebt ook nog eens een klein evil randje, dus dat past er ook wel bij.

Amelie
Ik twijfel tussen Griffoendor en Huffelpuf. Griffoendor omdat je zegt dapper te zijn en omdat je blijkbaar van actie houdt (je verveelt je snel). Huffelpuf omdat je zo veel waarde hecht aan je vriendin, het feit dat je vindt dat iedereen gelijk is, dat je aardig bent tegen iedereen en dat je een eerlijke journalist zou willen zijn. Ik zou toch kiezen voor Huffelpuf, maar als je meer van Griffoendor houdt moet je dat doen!

Janice1993
Ik twijfel tussen Huffelpuf en Griffoendor. Je wil met draken werken en je bent ook niet bang voor de Elder Wand, dus dat is allebei behoorlijk dapper. Ook ht feit dat je laks en licht ontvlambaar bent, vind ik bij Gryff passen. Huff past bij je omdat je waarde hecht aan je familie, omdat je creatief bent en omdat je het zo belangrijk vindt dat mensen hunzelf zijn. Ik zou gaan voor Griffoendor!


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 21:27 

FENIKS
Ik lees dat je leergierig en nieuwsgierig bent, veel leest en dat je school belangrijk vind. Dat zegt allemaal Ravenclaw voor mij. Ik denk dat je daar dan ook op je plek bent.

KIM
Ambitie is absoluut een antwoord naar mijn hart en helemaal Slytherin. Je hebt heel veel Slytherin-eigenschappen en ik denk dat je daar dan ook thuishoort. Ik zie ook wel wat Ravenclaw, dus dat zou ook een prima keuze zijn.

Amelie
Ja, ik zie in jou ook een echte Gryffindor. Je noemt eigenlijk alles op waarvan ik vind dat het echte Gryff-eigeschappen zijn. Je zegt dapper te zijn, een hekel te hebben aan racisme, slecht tegen je verlies te kunnen. En je hebt volgens mij ook geen rust in je gat, je wil altijd bezig zijn en dingen doen. Je geeft veel om je naasten en dat is ook wel een typisch Huffel-eigenschap. Dus dat zou ook een prima keuze zijn.

Janice1993

Ik vind je eigenlijk wel een Ravenclaw. Je bent creatief en prettig gestoord. Dat doet me wel heel erg denken aan een bepaalde beroemde Ravenclaw ;) Ook het filosofische vind ik echt iets Ravenclaws. Al vind ik je eigenlijk wel een mengelmoesje van alle afdelingen. Zo vind ik Slytherin ook wel erg aanwezig in je antwoorden. En je geeft aan dat je graag in Slyth wil en het is uiteindelijk jouw keuze. Dussss Slytherin =D

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 20:28 

Bedankt voor al jullie adviezen! Jullie Sikkels zijn allemaal overgemaakt. De volgende vier personen hebben adviezen ontvangen, doe er mee wat je wilt!

  • Fenix: Ravenklauw (100%)
  • Kim: Zwadderich (87.5%)
  • Amelie: Griffoendor (75%)
  • Janice1993: Zwadderich (75%)

En de volgende personen willen adviezen:

LILEIKA
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Dat ik eindelijk eens ergens heel goed in ben. Ik ben een goede student die goede punten haalt maar ik blink nergens in uit. Alles kan ik een beetje. Zo zou ik graag willen tekenen, of kleren maken of muziek maken of echt goed zwerkbal spelen. Maar ik ben helemaal niet zo praktisch aangelegd. Veel weten is leuk maar ik wil ook echt eens iets kunnen, iets waarvoor iedereen naar me opkijkt en dat beter is dan het gemiddelde.
2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom? Loyaal, ik laat mijn vrienden niet snel in de steek en sta ook altijd achter hen. Ik zou voor hen door het vuur gaan.
Veel fantasie. Ik heb een hele rijke verbeelding en zie dat echt als een pluspunt. In mijn hoofd kan alles en het is heerlijk om te ontsnappen in je eigen verhalen. Het zorgt er ook voor dat ik een aparte kijk op de wereld heb die ik voor geen geld ter wereld wil inwisselen.
Humoristisch. Ik zorg altijd voor de grappige noot. Het leven is zoveel leuker als je lacht. Mij zal je bijvoorbeeld nooit met een ochtendhumeur betrappen. Ik lach met alles en weet zelfs de meest serieuze situatie om te buigen met een vrolijke noot.

3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
Koppig. Ik kan best wel koppig zijn. Als ik gelijk heb dan heb ik ook gelijk en ga ik door tot het einde. Soms zou ik beter wat meer water bij de wijn doen.

Verstrooid. Dit is dan de keerzijde van een rijke verbeelding. Ik ben heel vergeetachtig en snel met mijn gedachten ergens anders.

Onhandig. Ik laat enorm veel zaken vallen (inclusief mezelf), loop overal tegen, struikel,... Best wel lastig soms!


4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Dezelfde baan als die waarvoor ik in de dreuzelwereld studeer. Ik zou leerkracht/professor worden! Ik ben slim maar niet handig maar kan wel goed vertellen en uitleggen. Les geven aan Zweinstein is mijn grote droom.

5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?

De ontzichtbaarheidsmantel Soms wil ik ontzichtbaar zijn en even verdwijnen. Ik kan enorm genieten van even alleen te zijn maar sommigen begrijpen dat niet en laten je nooit met rust. Onder de mantel kan je even alleen zijn en niemand die je ziet.

6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?

Dat is een moeilijke. Ik ben niet echt een held (dus geen VTZK) en ook niet praktisch aangelegd (dus geen Kruidenkunde) dus ik ga voor Bezweringen.

7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Ravenklauw!


badeendjex5
Lees verder...
1. Wat zou je zien als in de Spiegel van Neregeb zou kijken?
Ik denk dat ik mezelf zou zien met een gezin, kindjes enzo.
Of mezelf die een kamer aan het inrichten is als binnenhuisarchitect.

2. Wat zijn je drie beste karaktereigenschappen en waarom?
A) Ik heb heel wat humor, en ik vind dat het leven maar saai zou zijn moest er niet gelachen kunnen worden.
B) Vergevingsgezind, ik zal snel mensen nieuwe kansen geven. Als ze iets misdoen bij mij, dan zal ik een tweede en derde kanse geven, maar als het natuurlijk echt te erg is, dan kan ik ook geen honderdste kans meer geven.
C) Ik ben creatief, misschien nogal erg om van jezelf te zeggen, maar ik vind dat nu eenmaal. Ik teken heel graag, en mijn droom is om binnenhuiarchitect te worden, dus daarvoor moet je al wat creatiever zijn.

3. Wat zijn je drie slechtste minst goede karaktereigenschappen en waarom?
A) Ik ben betweterig, je kan mij soms wel is vergelijken met Hermelien, altijd dingen beter moeten weten, maar meestal heeft Hermelien wel gelijk, en ik niet altijd.
B) Rommelig, ik kan nogal moeilijk orde enzo bewaren, op school in mijn kastje merk ik dat, en thuis in mijn kasten.
Hoera voor mijn mama. :P
C) Onhandig, maar dan niet zomaar onhandig, maar ehct heel onhandig en lomp. Daarin lijken ik en mijn zus op elkaar, zet ons bij elkaar en bij wijze van spreke brand gewoon het huis af.

4. Als je een baan in de Tovenaarswereld zou moeten zoeken, wat zou je kiezen?
Ik zou zeer graag als professor in Zweinstein werken, in transfiguratie of DADA lijkt me wel leuk.

5. Welke 'Reliek van de Dood' zou jij kiezen?
De zegevlier zou ik zoiezo niet kiezen, dat zou me te machtig machtig maken. De steen zou ik wel willen gebruiken, maar dat is gewoon niet eerlijk tegenover de overledene. Dus ik zou gaan voor de onzichtbaarheidsmantel, die is altijd handig.

6. Wat is jouw favoriete les op Zweinstein?
Transfiguratie, het is echt leuk om zelf van simpele voorwerpen helemaal andere dingen te maken.

7. Welke afdeling zou je zelf kiezen?
Zelf zou ik gaan voor Ravenklauw, omdat ik van mezelf vind dat ik niet in Griffoendor of Zwadderich pas, en bij Ravenklauw heb ik gewoon het beste gevoel.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 13:57 

LILEIKA
Jij bent voor mij echt een mix tussen Ravenklauw en Huffelpuf. Van beide Afdelingen vind ik karaktertrekken of eigenschappen terug. Je bent een loyaal, vrolijk iemand die ook hard werkt - wat op Huffelpuf wijst. Maar toch vind ik Ravenklauw een heel klein beetje overheersen - de (wens naar) creativiteit, intelligentie, dagdromen, graag alleen zijn... Bovendien geef je zelf ook aan dat je graag naar Ravenklauw wilt, dus ik zou je daar indelen!

BADEENDJEX5
Weer een mix van Huffelpuf en Ravenklauw. Je geeft zelf aan dat je je bij Ravenklauw thuisvoelt, maar ik zou toch zeker Huffelpuf sterk overwegen!

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 250 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende


Keer terug naar Zweinstein
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme