Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 22:37 

Het verhaal:

Afbeelding

Het jaar is 1991. We schrijven 1 september, zo rond de klok van 11:00 uur. De Zweinstein Express staat op het punt te vertrekken vanaf perron 9 Ÿ op King’s Cross. Aan boord zijn alle aspirant eerstejaars. Hun eerste schooldag is een feit. De trein brengt hen naar Zweinsveld. Al daar stapt men over in bootjes, waarbij men begeleidt wordt door Hagrid, de opzichter van Zweinstein. Het eerste wat hen te wachten staat is de sorteerceremonie. De sorteerhoed zal vertellen in welke afdeling je terecht komt. Griffoendor, Ravenklauw, Huffelpuf of Zwadderich. Jouw eigen voorkeur zal worden meegenomen in de overweging. Op het moment dat je gesorteerd bent begint het schooljaar pas echt. Alle eerstejaars vakken komen aan bod. Te weten: vliegles, Kruidenkunde, Bezweringen, Toverdranken, Verweer tegen de Zwarte Kunsten, Transfiguratie, Geschiedenis en Astronomie. Er is gekozen om de RPG in 1991 te laten beginnen, zodat het synchroon loopt aan het eerste boek. Zodoende vormen de toegelaten RPG-ers een extra groep leerlingen naast de bestaande personages uit het boek.

De bestaande personages uit het boek staan niet open voor sollicitatie. Dit is namelijk de hele insteek van deze RPG, om jouw eigen personage zijn/haar eerste jaar te laten beleven aan Zweinstein. Derhalve zal elke sollicitatie waarin getracht wordt om een bestaand personage aan te melden niet meegenomen worden in de uiteindelijke beslissing wie gekozen word.

Sollicitatielijstje:

Code:
[b]RPG-Paspoort:[/b]
[b]Ik wil meedoen aan YGTH omdat:[/b]

[b]Naam Personage:[/b]
[b]Leeftijd:[/b]
[b]Geslacht:[/b]
[b]Volboed/halfbloed/dreuzel:[/b]
[b]Afdeling:[/b] (naar [i][u]voorkeur[/u][/i]. Mocht je al ingedeeld zijn hier op ’t forum, neem dan je afdeling over)
[b]Uiterlijk:[/b]
[b]Karakter:[/b]
[b]Geschiedenis:[/b]
[b]Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG:[/b]
[b]Overig:[/b]

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Laatst bijgewerkt door Harry, Ron & Hermione op zo nov 13, 2011 14:06, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 23:45 

RPG-Paspoort: klik
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: Dit me echt een geweldige RPG lijkt. Mijn eigen personage naar Hogwarts brengen is gewoon alsof je zelf ook naar Hogwarts mag. Mijn grootste droom <3.

Naam Personage: Emily White
Leeftijd: 11
Geslacht: Vrouwelijk
Volboed/halfbloed/dreuzel: Muggleborn
Afdeling: Huffelpuf
Uiterlijk: Emily is een klein meisje voor haar leeftijd. Haar lange blonde haren draagt ze vaak in één of twee staarten op haar hoofd. Ze heeft grijze ogen en is een klein beetje mollig. Ze draagt heel graag haar gewaad, maar als ze een uitje heeft draagt ze haar spijkerbroek met een leuk shirtje of een trui en haar gympen. Ze heeft een litteken op haar arm van het ongeluk.
Karakter: Emily is een goede vriendin. Ze zal opkomen voor haar vrienden als het nodig is en is een goede luisteraar. Ze is erg trouw en zal ze niet verlaten zonder een goede reden. Daarnaast werkt ze hard, wil ze graag beter worden in de toverkunst en is ze erg gedreven in het maken van huiswerk en het opletten in de lessen. Als ze anderen wil helpen met wat dan ook, heeft ze erg veel geduld. Een echte Huffelpuffer. Ze is vooral niet stoer en zal nooit (of zo min mogelijk) regels overtreden. Ook draait ze soms wel eens door in het schoolwerk. Ze wil niet afgeleid worden tijdens lessen of het maken van huiswerk, want dan wordt ze bot en chagrijnig. Ze wil het liefst goede cijfers halen en wil niet dat iemand haar hierbij in de weg staat. Als er even geen schoolwerk is, gaat ze graag mee met uitjes. Ze is wel erg naĂŻef en kan mensen die ze nog niet heel goed kent, niet goed inschatten. Ze vertrouwt anderen dan ook veel te snel en ziet niet in dat mensen ook door en door slecht kunnen zijn. Ook kan je haar nog veel wijs maken over de toverwereld en de magie. Ze zal je geloven, omdat ze vindt dat iedereen toch niet liegt tegen haar. Ze moet nog heel wat leren wat mensen en magie betreft.
Geschiedenis: Emily is opgegroeid als enig kind in London. Haar ouders zijn beide dreuzels en ze heeft nooit vermoed dat ze een heks kon zijn. Toen Emily acht was kregen zij en haar vader een auto-ongeluk, waar Emily voor het eerst iets ‘raars’ verrichtte. Haar vader was door een epilepsieaanval knock-out gegaan achter het stuur en met haar gedachten week ze de auto uit, zodat ze in de berm belandden, en niet tegen een andere auto. Haar vader kwam er heelhuids vanaf, al hield Emily er een litteken op haar arm van over. Emily heeft zich nooit verbaasd over dit voorval en was dus net als haar ouders erg geschrokken toen ze de brief van Zweinstein kreeg.
Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Emily zal ervoor zorgen dat er ook nog gestudeerd wordt in de RPG (:
Overig: De sorteerhoed twijfelde tussen Ravenklauw en Huffelpuf.

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Bernou op zo aug 21, 2011 10:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 16:08 

RPG-Paspoort: http://harrypotterforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=15055&start=75
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: Ik ooit een verhaal heb proberen te schrijven, maar hier ben ik al mee gestopt na 5 hoofdstukken. :l En ik hoop dat ik dit in RPG vorm wel volhoud.

Naam Personage:Robin Van den Broeck

Leeftijd: 11. 6/10/1998 (Hij word dus 12, je mag maar pas op Zweinstein als je ouder bent als 11, vandaar is hij waarschijnlijk ietsje ouder als de rest. :p)

Geslacht: Mannelijk

Volboed/halfbloed/dreuzel: Dreuzel

Afdeling:
Ik zit in Zwadderich hier op het forum, maar een modderbloedje ( @@ ) zal niet in Zwadderich kunnen zeker? Pak maar Ravenklauw!

Uiterlijk: Een foto zegt alles.
http://perlbal.hi-pi.com/blog-images/47735/gd/1214461932/Mijn-Neefje-Is-Een-Nerd.jpgNee, dit ben ik niet IRL. Ook niet mijn neefje

Karakter:Robin is een slim voor zijn leeftijd. Hij wil alles weten, wat hem soms er voor zorgt dat hij in de problemen geraakt. Neem nu toen hij 10 was, wou hij weten wat er gebeurt als je de 101 belt en zegt dat je sterft... Nou, dat wil hij niet meer meemaken. :roll: Zijn ouders waren in lichter laaie, hij kreeg een maand droog brood en zijn GSM werd afgepakt. Nieuwsgierigheid hoort dus ook al bij hem.
Al snel blijkt dat hij op Zweinstein goed is in alle vakken, een voorbeeldige leerling is. <-- Ben ik niet perfect?
Robin is wel niet erg dapper en maakt niet snel vrienden. Ook word hij soms uitgelachen door zijn dom uiterlijk. Zou hij hier iets aan kunnen doen. Ook word hij erg gehecht aan duistere magie, zou iemand hem kunnen helpen?

Inspiratie is op, de rest zien we wel tijden de RPG zelf.

Geschiedenis: Gewoon, niks speciaal wat niet in karakter staat vermeld.

Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Robin zal er voor zorgen dat er nog eens wat modderbloedjes (xD) op Zweinstein zitten.

Overig:

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 16:58 

RPG-Paspoort: klik
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: het een leuke RPG was op HPF1. Tijd om het hier op HPF2 terug te brengen!

Naam Personage: Tom Stanfield
Geslacht: M
Volboed/halfbloed/dreuzel: halfbloed
Afdeling: Hufflepuff
Uiterlijk: Tom is van doorsnee lengte voor zijn leeftijd. Hij is een echte krullenbol met zijn blonde haar. Hij heeft grijs-groene ogen en is iets gezet. Tom oogt niet modieus omdat kleding hem weinig doet. Zodra het tijd is om voor de eerste keer richting Zweinstein te gaan is Tom maar wat blij dat hij zijn schooluniform mag dragen. Dat is dan ook het eerste wat Tom kocht toen hij samen met zijn moeder inkopen ging doen bij de Wegisweg.
Karakter: Tom trekt zijn eigen plan. Hierdoor kan het regelmatig gebeuren dat anderen hem koppig noemen omdat ie geen rekening houd met wat anderen hem vertellen. Hoe goed bedoeld ook, als Tom eenmaal iets heeft uitgestippeld dan moet het volgens plan verlopen. Ookal kan het nog zo anders uitpakken dan eerst voorgesteld.

Hij is wel een allemansvriend, staat open naar eenieder toe. Dat wil echter niet zeggen dat Tom veel vrienden heeft. Want echt extravert is hij niet. Hij neigt eerder zich af te zonderen en kan als gevolg daarvan prima in zijn eentje de tijd doden. Hoewel Tom dus niet snel groepjes mensen zal opzoeken staat hij altijd klaar om mensen te helpen. Ze hoeven het alleen slechts te vragen, want zichzelf opdringen dat doet Tom niet. Als mensen hun verhaal kwijt moeten dan is hij het luisterend oor.

Geschiedenis: Tom komt uit een liefdevolle familie. Zijn moeder is een volbloed heks, zijn vader is een dreuzel. Al vrij vroeg werd Tom bijgebracht wat het is om een tovenaar te zijn. En hoe het dan zit met andere kinderen van andere komaf. Zodoende heeft Tom dan ook lang geduld moeten opbrengen tot hij eindelijk zijn eerste brief van Zweinstein ontving. Hij heeft een zus die twee jaar ouder is en zij plaagt hem met het feit dat zij allang en breed op Zweinstein zit en hij niet.
Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Tom zal proberen om de sfeer in de groep goed te houden.
Overig: Ondanks dat Tom graag in Ravenklauw terecht zou willen komen kwam de sorteerhoed met Hufflepuff. Diep van binnen had Tom hier allang rekening meegehouden. Dus erg verbaasd hierover is hij niet.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 22:30 

RPG-Paspoort: Nyan!
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: Het al een uitdaging is om een zorgeloze, naĂŻeve 11 jarige te spelen en omdat ik hou van school RPG's, omdat je alle kanten op kunt.

Naam Personage: Thomas Brown
Volboed/halfbloed/dreuzel: Volbloed
Afdeling: Ravenclaw
Uiterlijk: Thomas ziet er ondanks zijn leeftijd, zeker niet uit als 11. Hij is klein en heeft een schattig baby-face hoofd, waarbij je de neiging krijgt om in zijn wangen te knijpen. Onder zijn lichtblonde haar, stralen twee grote, lichtblauwe ogen. Hij heeft een lichtgebruind, redelijk mager lichaam. Mensen schatten hem vaak rond de 9 jaar oud, iets wat Thomas zelf absoluut niet grappig vindt. Zijn kleding valt dan ook meestal veel te groot, maar hij weigert kleinere maten te kopen, omdat hij ervan overtuigd is dat hij snel zal groeien.
Karakter: Thomas is gek op leren. Het liefst zou hij alle informatie ter wereld bezitten. Hij bemoeit zich overal mee, omdat hij bang is dat hij achter loopt in de informatie. Goede cijfers zijn zeer belangrijk voor hem, iets wat soms nogal ten koste van zijn sociale leven gaat. Toch is hij niet het standaard nerd figuur. Hij is gewoon nieuwsgierig en leergierig. Hij wil niet uitblinken, het is meer voor zijn eigen geruststelling. Zijn intelligentie is iets boven gemiddeld, waardoor hij ook in Ravenclaw terecht gekomen is. Het stelt hem gerust als hij precies weet hoe alles in elkaar zit. Verder is hij een beetje verlegen. De spraakwaterval komt alleen naar buiten als hem iets gevraagd wordt, maar een gesprek beginnen vindt hij heel moeilijk. Hij hoopt dus heel erg dat mensen in hem geĂŻnteresseerd zullen zijn.
Geschiedenis: Thomas komt dus uit een volbloed tovenaarsfamilie, ergens in het zuiden van Engeland. Zijn vader runt een boekwinkel ergens in de Wegisweg, wat grotendeels de reden is dat Thomas op een gegeven moment bijna 24 uur per dag met zijn neus in de boeken zat. Al vanaf dat hij zichzelf heeft leren lezen, loopt hij boeken rond te slepen, waar hij ook heen gaat. Hij heeft daarom wel een goede emotionele basis opgebouwd, waardoor hij zich gemakkelijker kan inleven in andere mensen. Dit vooral omdat hij gewend is om verhalen vanuit de ogen van iemand anders te lezen. Toch kan hij slecht met zijn eigen emoties omgaan - hij weet niet hoe hij zich moet uiten. Veel vrienden heeft hij nooit gehad, omdat hij zich altijd een beetje afsloot met zijn boeken. Thomas was dan ook heel blij toen hij in Ravenclaw werd ingedeeld. Het bewees zijn intelligentie en hij hoopt dat er in zijn jaar leerlingen zitten die een beetje op zijn niveau zitten in gedachten en gedrag.
Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Schattig, klein, knuffelbaar en te nieuwsgierig dan goed voor hem is. Ik hoop dat iedereen van Thomas gaat houden, want dat doe ik nu al <3 En verder is een slimme Ravenclaw toch redelijk handig?
Overig: -

Afbeelding

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 23:00 

RPG-Paspoort: Alstublieft.
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: Het lijkt me leuk om weer eens in een Hogwarts RPG te spelen (: Je kunt er veel kanten mee op omdat het bekende grond is maar er is nog steeds genoeg te ontdekken.

Naam Personage: Sarah Watson
Geslacht: V
Volboed/halfbloed/dreuzel: Halfbloed
Afdeling: Slytherin

Uiterlijk:
Sarah heeft lang lichtbruin haar dat in krullen tot ver beneden haar schouders valt. Haar donkerbruine ogen zijn omlijst met lange wimpers en ze heeft een gezicht vol sproeten. Haar relatief hoge voorhoofd geeft haar een nobel uiterlijk. Ze is nogal lang voor haar leeftijd, waardoor ze er ouder uitziet dan ze is.

Karakter:
Sarah verveelt zich ontzettend snel. Ze is snel, behendig en nogal ondeugend. Ze kan zich manipulatief en overheersend opstellen binnen een groep en heeft een enorme bewijsdrang over zich. Haar droge, sarcastische gevoel voor humor heeft haar al vaak in de problemen gebracht, maar meestal weet ze zich er wel uit te praten. Ze wil de indruk wekken dat ze niemand nodig heeft, maar ze weet zelf diep van binnen wel beter. No way dat ze dat ooit aan iemand gaat toegeven, natuurlijk.

Geschiedenis:
Sarah heeft geen broertjes of zusjes en is opgevoed door haar vader. Ze komt uit een rijke familie en heeft het dus altijd goed voor elkaar gehad - sterker nog, haar vader heeft haar enorm verwend. Sarah heeft daar altijd flink misbruik van weten te maken.

Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: We hadden nog geen atypische badass chick geloof ik.
Overig: Sarah heeft een aanleg voor Toverdranken en is enorm fan van de Holyhead Harpies.

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Pottergirl op do aug 11, 2011 9:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 9:05 

RPG-Paspoort: Hier te vinden.
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: Het net is alsof je op deze manier zelf ook naar Hogwarts gaat. En welk HP fan wilt dat nou niet? ^^

Naam Personage: Beth Fin
Volboed/halfbloed/dreuzel: Halfbloed, moeder is volbloed heks, vader is muggleborn.

Uiterlijk: Beth heeft stroblond haar dat tot haar schouders komt. Er zit een kleine slag in haar haar, maar omdat ze het altijd in een staartje of knot draagt zie je dat eigenlijk niet. Beth heeft grote grijs blauwe ogen, waarmee ze mensen vaak nogal aan staart. Ze heeft voor haar leeftijd een normale lengte en ze heeft een normaal postuur. Buiten Hogwarts draagt ze vaak jurken in de meest opvallende kleuren, de kanariegele is wel haar favoriet.

Karakter: Beth is een dromer. Ze krijgt niet altijd goed mee wat er om haar heen gebeurt. Ze is wel intelligent, maar dat is niet altijd helemaal duidelijk voor de buitenwereld. Ze is vriendelijk en behulpzaam, maar heeft niet altijd goed in de gaten wanneer ze dat wel en niet moet gebruiken. Daardoor kan ze wel eens opdringerig over komen, terwijl het eigenlijk allemaal goed bedoeld is. Beth zegt over het algemeen gewoon wat ze denkt, ook als dat vreemd over kan komen. Het is een lief meisje, waar verder geen kwaad in zit.

Geschiedenis: Beth woont voornamelijk samen met haar moeder, omdat haar vader het grootste deel van het jaar op drakenjacht is. Hij is er van overtuigd dat hij in de binnenlanden van Afrika een heleboel onbekende soorten gaat vinden. Haar moeder werkt op het ministerie op de afdeling magische wetshandhaving. Beth heeft geen broers/zussen.

Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Er is nog geen dromerig excentriek Luna-ish personage. Beth zou tegelijkertijd voor wrijving en voor een lach (al dan niet om haar) kunnen zorgen met haar medeleerlingen.
Overig: Beth heeft een enorme zwart zilveren kat genaamd Giggle.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 18:21 

Als Robin het goed vind om in Zwadderich verder te gaan hebben we enkel nog geen personages die in Griffoendor zitten. Alle andere afdelingen hebben er nu al twee. Dus de volgende twee sollicitaties met Griffoendor erin zijn sowieso door!

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 18:28 

RPG-Paspoort: Klik
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: Een scholenrpg is altijd leuk en zijn altijd succesvol, dat heeft deze RPG in het verleden al bewezen. Deze RPG lijkt ook zo nostalgisch; ik krijg er een PS-vibe van :')

Naam Personage: Lauren Koblensky

Afdeling: Aangezien HRH de expert bij uitstek is qua sorteren, mag je me altijd hierbij helpen. Ik weet echt niet waar deze persoon het beste bij hoort :D

Uiterlijk: Lauren is een klein en tenger meisje. Ze heeft een bleek hartvormig gezicht en donkere ogen. Lauren probeert altijd piekfijn voor de dag te komen heeft nogal een voorliefde voor roze, pasteltinten en algemene schattigheid. Ze heeft erg donker haar tot aan haar schouders dat ze meestal voorziet van een haarband of iets dergelijks.

Karakter: Lauren is een erg aanwezig persoon. Ze wil opgemerkt zijn, geliefd zijn, aan populariteit winnen, alles van iedereen weten
 Ze is erg nieuwsgierig en is altijd op de hoogte van de allerlaatste nieuwigheden en roddels. Dat eerste vooral omdat ze niet wil achterblijven en ook wel perfectionistisch van aard is. Het idee dat er een nieuwe druk voor een schoolboek is en ze nog opgescheept is met dat van een jaar geleden, zou ze bijvoorbeeld vreselijk vinden. Lauren is ietwat verwend, maar dat uit zich niet in haar gedrag naar anderen. Haar gedrag is eerder nuffig, maar ze is in het algemeen wel lief, tenzij er mensen zijn die met haar willen concurreren. Lauren is namelijk behoorlijk competitief ingesteld.
Lauren is slim, maar niet altijd even aandachtig en snel afgeleid. Ze vindt het erg leuk om te schrijven en ze droomt ervan om een beroemde journaliste te worden, maar ze vindt de schoolkrant van Hogwarts wel een mooi begin (en als dat niet bestaat, zal ze wel iets dergelijks oprichten. Zo is ze wel weer).

Geschiedenis: Lauren komt uit een welgesteld gezin dat in een dure wijk in Londen woont. Haar vader heeft een belangrijke functie in een bedrijf dat bezemstelen vervaardigd en haar moeder is freelance fotografe. Lauren heeft ook nog een oudere zus dat vorig jaar succesvol haar schoolloopbaan heeft afgrond en daar knelt het schoentje. Lauren probeert namelijk haar zus op alle gebied te evenaren en dat zal zich ook uiten op Hogwarts: ze is erg ambitieus en wil in alles even goed en geliefd zijn, ook al is dat niet altijd mogelijk.

Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Het lijkt me wel eens leuk om een drukker persoon te spelen en Lauren is ook wel een type dat met iedereen in interactie wil treden (:.

Overig: Lauren heeft een sneeuwwitte raskat die niet echt weet of ze haar nieuwe huis wel zo aangenaam vindt. Daarnaast gebruikt ze inkt in allerlei snoepkleurtjes tot groot jolijt van haar toekomstige professoren.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 19:45 

RPG-Paspoort: Hierzo
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: Hij me vooral heel nostalgisch lijkt en ik eigenlijk wel eens zin heb in een school-RPG.

Naam Personage: Noah Kinney
Volboed/halfbloed/dreuzel: Mudblood

Uiterlijk: Noah heeft een bepaald charisma waar hij zich niet van bewust is. Hij heeft donkerbruine haren, donkerbruine ogen en semi-dikke lippen. Zijn wangen hebben een bepaald chibi-gehalte en een natuurlijke blos, als elfjarig-kind zijnde. Hij is een normaal gebouwd mannetje dat nog volledig moet opgroeien tot een man met hoge jukbeenderen en brede schouders. Voorlopig is hij niet groot; hij loopt wat achter op zijn lengte. Hij heeft kuiltjes in zijn wangen als hij lacht, zijn kleren zijn vaak net een maat te groot en passen vooral ook niet bij elkaar - ook al doet hij nog zo zijn best.

Karakter: Noah is het onzekere type. Ondanks zijn uiterlijk dat hij mee heeft, is zijn karakter best vaak het tegenovergestelde. Hij is redelijk introvert en zal pas praten als daar vraag naar is (socially awkward penguin, much). Noah is echter een leergierig type, maar leert vooral uit verhalen. Hij houdt van alle soorten verhalen en kent velen dan ook op zijn duimpje. Het is voor hem een manier om te 'ontsnappen aan deze werkelijkheid', om 'zijn fantasie een vrije loop te laten gaan' (ook al beseft hij dat zelf niet) en ze zijn voor hem de basis waar hij vooral moed en levenslessen uit put. Hiermee samengaande is Noah vaak ook een beetje zweverig en kan hij soms vreemde kronkels hebben. Ondanks dit alles kent Noah een zekere zin om zich te bewijzen - mede gestamd door zijn familiegeschiedenis en het feit dat hij een Mudbloodje is. Hij weet veel. Hij is slim. Hij heeft skills. Ze moeten alleen nog wel naar buiten komen - daar schuilt het probleem.

Geschiedenis: Noah is een Mudbloodje - zijn ouders zijn huidspecialisten. Noah heeft nog een kleiner broertje, waardoor zijn ouders erg benieuwd zijn of ze nog een tweede brief zullen krijgen. Ondanks het feit dat het voor hen een hele shock was (waar ze nu gelukkig wel over zijn - door een bepaalde reden), zijn ze nu vooral enthousiast en hopen op het beste voor Noah.

Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Ik zie Noah als een mengelmoes tussen Luna en Neville. Hij kan evengoed een Gryffindor zijn - maar dat beseft hij nog niet. En ik vind hem nu voorlopig wel het best bij Ravenclaw passen (ook al is de vraag naar Gryffindor blijkbaar het grootst). Plus, deze RPG heeft ook wel een Mudbloodje nodig vind ik.

Overig: Noah brengt een kat mee naar Hogwarts. Die heet Boq, het is een rosse kater met een eigen wil. Verder is Noah verslaafd aan speculoos.

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 21:14 

RPG-Paspoort: Klik!
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: ik nooit mijn brief voor Hogwarts gekregen heb
 Nee. Jawel dat ook, maar het lijkt me hip om me wat proberen te plaatsen in de denkwereld van een 11-jarige :')

Naam Personage: Joanna Martin
Geslacht: Vrouw
Volboed/halfbloed/dreuzel: Mudblood
Afdeling: Wel, ik zit in Ravenclaw, dus
 ^^

Uiterlijk: Joanna is nogal standaard. Standaard lengte, standaard breedte. Gewoon, standaard. Haar rode haren komen tot schouderlengte en hebben een mooie net-van-de-kapster-komende krul die toch volledig aangeboren is. Toch draagt ze het liever sluik – wat haar veel moeite kostte omdat ze Muggleborn is – omdat elk meisje het nu eenmaal anders wilt dan ze het heeft. Haar ogen zijn hazel (bruin met groen errond dus). Haar eigenlijk toch niet zo bleke huid is gezegend met sproetjes op haar neus en wangen. Ze heeft in vrije tijd meestal opvallende kleuren en kledij aan, soms in een poging om volwassener te lijken, maar dat ontkracht ze dan weer meteen door haar haar in een kinderachtig kapsel te dragen of een niet matchend kledingsstuk uit haar jongere jaren erop te dragen.

Karakter: Joanna is slim, zowel in alledaagse situaties als schoolsgewijs, maar ze moet voor dat laatste ook veel moeite doen. Ze verstopt hoeveel ze eigenlijk in werkelijkheid studeert. Vroeger werd ze daarmee gepest, en nu ze op Hogwarts zit, wil ze het statuut van “nerd” volledig van zich af schudden. Ze houdt zich graag in haar eentje bezig met creatieve dingen.
Maar zoals elk meisje dat in de puberteit terecht komt nood heeft aan aandacht, heeft Joanna dat ook. Haar onbewuste drang om populair en serieus genomen te worden wint het dan van haar gezond verstand. Joanna heeft daarom sinds kort een sterke drang om volwassener voor de dag te komen dan van haar verwacht wordt, zowel in gedraging als in voorkomen. Maar zoals elk jong meisje heeft ze wel een zwak moment waarin haar kinderachtigheid stevig de bovenhand neemt. Ze heeft iets betweterigs over zich hangen en ze zal dat onbewust waarschijnlijk anderen laten voelen, tot ergernis toe. Ook deinst ze niet terug voor wat avontuur of rebellie, tot op zekere hoogte. En ze is nieuwsgierig als de pest. Wat creativiteit huist er ook in haar en ze houdt van tekenen, verven en knutselen. Haar schoolmateriaal zal waarschijnlijk binnen de kortste keren vol staan met leuke dingetjes als de les niet boeit.

Geschiedenis: Joanna is geboren uit twee Muggles. Haar moeder is over de jaren een drukbezette zakenvrouw geworden. Haar vader is veel op weg met de vrachtwagen en dus weinig thuis. Joanna heeft dus haar plan redelijk leren trekken en dat ze nu naar Hogwarts gaat voor een heel jaar, vindt ze dan ook niet erg. Buiten een beetje onbewuste en onverklaarbare magie hier en daar en wat pesterijen omwille van studeren is er niets belangrijks gebeurd in haar leven.
Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Een elfjarige die te veel hooi op haar vork neemt “just to fit in” en daar vroeg of laat misschien wel faliekant in faalt? Ik zie haar als iemand die onbewust nogal wannabe en met momenten nogal copycat is en dingen overneemt van anderen die “cool” zijn. Eigenlijk is ze niet echt zichzelf sinds ze zich wil “bewijzen”.

Overig: Haar interesse gaat vooral uit naar Potions, Charms, en in mindere mate naar Transfigurations. Omdat daar toch een bepaalde mate van creativiteit bij komt kijken.
Joanna vindt haar naam leuk, maar toch vindt ze de afkorting "Jo" hipper.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 0:34 

En door zijn...

*tromgeroffel*...

Griffoendor
- Lauren Koblensky / V / Violet Baudelaire aka Lacrimosa :)

Ravenklauw
- Thomas Brown / M / Alice
- Beth Fin / V / Reflex
- Noah Kinney / M / Charlie
- Joanna Martin / V / Snow White Queen aka Lana :)

Huffelpuf
- Emily White / V / Bernou
- Tom Stanfield / M / HRH

Zwadderich
- Robin van den Broeck / M / Robin
- Sarah Watson / V / Pottergirl

GEZOCHT:

2x Griffoendor
1x Huffelpuf
1x Zwadderich

Zodra er per afdeling iig twee en liever drie personages zijn gaat de RPG van start!

GEZOCHT met spoed:

1x Griffoendor

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 21:38 

RPG-Paspoort:
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: school-rpg's zijn superleuk en natuurlijk heb ik er stiekem vaak van gedroomd hoe het zou zijn op HW.

Naam Personage: Tammy Moore
Geslacht: vrouw
Volboed/halfbloed/dreuzel: dreuzelouders
Afdeling: (naar voorkeur. Griffoendor
Uiterlijk: Tammy heeft stijl, zwart haar en bruine ogen. Ze heeft een licht gebruinde huid. Verder heeft ze, wat ze haat, een beugel, en heeft ze een normaal postuur. En ze is ook niet echt groot. Op het schattige af. Tammy draagt het liefst een spijkerbroek met een lief bloesje of shirtje met een grappig printje.
Karakter: Tammy is een lief poppetje. Ze is aardig en beheerst maar is zeker niet op haar mondje gevallen. Als je haar kwaad maakt slaat ze haar klauwen uit. Tammy vind vriendschap belangrijk. Ze heeft graag veel vriendinnen en lol maken doet ze liever dan studeren.
Tammy houdt van dieren en heeft erg veel zin in het vak fabeldieren. Thuis doet ze aan paardrijden en dat zal ze erg gaan missen.
Geschiedenis: Tammy woont op een boerderij met haar ouders en kleiner zusje. Haar ouders houden paarden en zijn welgesteld. Het was wel even schrikken toen ze de brief kreeg maar uiteindelijk werd Tammy erg enthousiast en heeft ze erg erg veel zin in.
Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Tammy brengt liefheid in de RPG.
Overig: Tammy neemt een uil mee naar school. Ze werd helemaal wild toen ze uilenwinkel zag op DA.

Smarter than you Think.

Go Go Gryffindor!

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 21:22 

RPG-Paspoort: hier.
Ik wil meedoen aan YGTH omdat: Ik lange tijd niet meer heb ge’RPG’t en hoop dat ik het met deze RPG weer een beetje kan oppakken. Bovendien heb ik waar ik gespeeld heb vaak echt oudere personages gespeeld, en het is, zoals vaak gemeld, wel een uitdaging om een elfjarig personage te gaan spelen.

Naam Personage: Denis Greene
Geslacht: Man
Afdeling: naar voorkeur: Zwadderich

Uiterlijk: Denis’ lengte is maar ietsje boven het gemiddelde voor een jongen van zijn leeftijd, al doet zijn iele, magere postuur hem een stuk langer lijken; Denis heeft armen en benen als soepstengels. Het haar van Denis is bruin en sluik, maar niet gekamd of naar omgekeken; zijn alledaagse kledingkeuze is ook bepaald niet onwillekeurig – zolang het maar niet opvallend raar is. Over het algemeen voldoet een gebreide trui van Denis’ moeder. Denis heeft een smal maar langwerpig gezicht; hij heeft hoge jukbeenderen, een smal mondje en groene ogen.

Karakter: Denis wil graag overkomen als een vriendelijke jongen, maar dat is hij niet: alle positieve emoties die hij toont zijn gekunsteld en geforceerd. Denis is niet verlegen maar ook absoluut niet spontaan. Hij kan ongegeneerd spreken met anderen, maar doet dit over het algemeen niet omdat hij het onzinnig, stom of saai vindt; alleen wie voor hem interessant of fascinerend is krijgt een kans om met hem in een oprecht gesprek te komen. Bovendien kan hij zich slecht inleven in anderen. En dat kan je aan hem zien, ondanks zijn geforceerde glimlach.
Denis is een vooral onverschillige, ongemotiveerde, haast sombere jongen. In gezelschap kan hij ontzettend stil – maar ook ongeïnteresseerd – zijn, maar toch soms ongemerkt allerlei gemene streken uithalen. En niet voor zijn eigen plezier of voor dat van anderen – gewoon, omdat het kan. Denis kan een sluwe, gemene, verborgen pestkop zijn – en daarin is hij zeker niet het standaardtype pestkop. Hij is het type pestkop dat anderen plaagt en pest omdat hij vindt dat ze stom en onnodig zijn, en niet omdat hij zelf bang is of omdat hij leuk wil zijn, maar vooral vanwege zijn o zo apathische aard.

Geschiedenis: Denis is opgegroeid in een niet bepaald royale omgeving. Hij woonde als enig kind bij zijn ouders in een Zijn vader is werkloos en zijn moeder werkt als assisterend heler bij het St. Holisto. Denis moest vaak thuis klusjes doen, die hij dan zonder tegenstribbelen maar ook zonder enthousiasme aannam. Denis had weinig vriendjes; meestal omdat hij een intimiderende indruk wekte.
Door naar Hogwarts te gaan hoopt Denis dat hij wat meer met leeftijdsgenoten in contact kan komen en echt 'lol' te gaan hebben. Al zal zijn toetrede tot Zwadderich hem daar waarschijnlijk niet echt bij gaan helpen.

Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Als ik de solli’s tot nu toe bekijk dan zie ik er nog niet echt een personage als Denis tussenzitten – een personage met de potentie om anderen het leven flink zuur te maken, maar tevens een personage dat zich kan proberen te binden met anderen.
Overig:

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 23:43 

Update...

*tromgeroffel*... zo ziet het lijstje er nu uit:

Griffoendor
- Lauren Koblensky / V / Violet Baudelaire aka Lacrimosa :)
- Tammy Moore / V / MissMyrna

Ravenklauw
- Thomas Brown / M / Alice
- Beth Fin / V / Reflex
- Noah Kinney / M / Charlie
- Joanna Martin / V / Snow White Queen aka Lana :)

Huffelpuf
- Emily White / V / Bernou
- Tom Stanfield / M / HRH

Zwadderich
- Robin van den Broeck / M / Robin
- Sarah Watson / V / Pottergirl
- Denis Greene / M / xMissme

GEZOCHT:

1x (2x) Griffoendor
1x (2x) Huffelpuf
(1x) Zwadderich

Zodra er per afdeling iig twee en liever drie personages zijn gaat de RPG van start! Liever zie ik echter vier personages per afdeling. Dus drie is het vereiste minimum :!:

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: