|
Geplaatst: za aug 13, 2011 21:22
RPG-Paspoort: hier. Ik wil meedoen aan YGTH omdat: Ik lange tijd niet meer heb geâRPGât en hoop dat ik het met deze RPG weer een beetje kan oppakken. Bovendien heb ik waar ik gespeeld heb vaak echt oudere personages gespeeld, en het is, zoals vaak gemeld, wel een uitdaging om een elfjarig personage te gaan spelen.
Naam Personage: Denis Greene Leeftijd: 11 Geslacht: Man Volboed/halfbloed/dreuzel: Volbloed Afdeling: naar voorkeur: Zwadderich
Uiterlijk: Denisâ lengte is maar ietsje boven het gemiddelde voor een jongen van zijn leeftijd, al doet zijn iele, magere postuur hem een stuk langer lijken; Denis heeft armen en benen als soepstengels. Het haar van Denis is bruin en sluik, maar niet gekamd of naar omgekeken; zijn alledaagse kledingkeuze is ook bepaald niet onwillekeurig â zolang het maar niet opvallend raar is. Over het algemeen voldoet een gebreide trui van Denisâ moeder. Denis heeft een smal maar langwerpig gezicht; hij heeft hoge jukbeenderen, een smal mondje en groene ogen.
Karakter: Denis wil graag overkomen als een vriendelijke jongen, maar dat is hij niet: alle positieve emoties die hij toont zijn gekunsteld en geforceerd. Denis is niet verlegen maar ook absoluut niet spontaan. Hij kan ongegeneerd spreken met anderen, maar doet dit over het algemeen niet omdat hij het onzinnig, stom of saai vindt; alleen wie voor hem interessant of fascinerend is krijgt een kans om met hem in een oprecht gesprek te komen. Bovendien kan hij zich slecht inleven in anderen. En dat kan je aan hem zien, ondanks zijn geforceerde glimlach. Denis is een vooral onverschillige, ongemotiveerde, haast sombere jongen. In gezelschap kan hij ontzettend stil â maar ook ongeĂŻnteresseerd â zijn, maar toch soms ongemerkt allerlei gemene streken uithalen. En niet voor zijn eigen plezier of voor dat van anderen â gewoon, omdat het kan. Denis kan een sluwe, gemene, verborgen pestkop zijn â en daarin is hij zeker niet het standaardtype pestkop. Hij is het type pestkop dat anderen plaagt en pest omdat hij vindt dat ze stom en onnodig zijn, en niet omdat hij zelf bang is of omdat hij leuk wil zijn, maar vooral vanwege zijn o zo apathische aard.
Geschiedenis: Denis is opgegroeid in een niet bepaald royale omgeving. Hij woonde als enig kind bij zijn ouders in een Zijn vader is werkloos en zijn moeder werkt als assisterend heler bij het St. Holisto. Denis moest vaak thuis klusjes doen, die hij dan zonder tegenstribbelen maar ook zonder enthousiasme aannam. Denis had weinig vriendjes; meestal omdat hij een intimiderende indruk wekte. Door naar Hogwarts te gaan hoopt Denis dat hij wat meer met leeftijdsgenoten in contact kan komen en echt 'lol' te gaan hebben. Al zal zijn toetrede tot Zwadderich hem daar waarschijnlijk niet echt bij gaan helpen.
Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Als ik de solliâs tot nu toe bekijk dan zie ik er nog niet echt een personage als Denis tussenzitten â een personage met de potentie om anderen het leven flink zuur te maken, maar tevens een personage dat zich kan proberen te binden met anderen. Overig:
,,The novelist is an ever-wakeful creator, carefully monitoring those characters who might foil his design, run away with his themes, step out of their own atmosphere, and make their way in the void between the stars.ââ
|
|