Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende

Welk boek lees je momenteel?
A Game of Thrones 50%  50%  [ 6 ]
A Clash of Kings 8%  8%  [ 1 ]
A Storm of Swords 33%  33%  [ 4 ]
A Feast for Crows 0%  0%  [ 0 ]
A Dance with Dragons 8%  8%  [ 1 ]
Geen 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 17:35 

Afbeelding

Game of Thrones is een Amerikaanse fantasy televisieserie die vanaf 17 april 2011 uitgezonden wordt op de televisiezender HBO. De serie speelt zich af in een fantasiewereld die overeenkomsten heeft met de middeleeuwen en werd gebaseerd op de boekenreeks Een lied van IJs en Vuur van schrijver George R.R. Martin.
Bron: Wikipedia

Aangezien er steeds meer mensen op het forum deze serie volgen, leek het me wel tijd voor een topic om te discussieren. @@

Mensen die de boeken hebben gelezen graag boek-related dingen onder spoilertags zetten en erbij zetten dat het om de boeken gaat. Reviews van de laatste aflevering ook graag onder spoilertags.

Sporks:

*Wat vind je van deze serie?
*Heb je de boeken gelezen of ben je dat nog van plan?
*Theoriën? Verwachtingen? Meningen?
*Favoriete characters?

Polls:

Favoriete plaats in Westeros?
[3] Winterfell
[3] King's Landing
[0] The Wall
[0] Pentos
[0] The Eyrie

Favoriete Stark?
[0] Eddard
[0] Catelyn
[1] Robb
[0] Sansa
[6] Arya
[0] Bran
[0] Rickon
[0] (Jon Snow)

Favoriete Direwolf?
Ik weet de cijfers niet meer, maar Ghost wint @@

Favoriete Lannister?
[0] Tywin
[1] Jaime
[0] Cersei
[1] Joffrey
[0] Kevan
[0] Lancel
[7] Tyrion

Laatst bijgewerkt door Malou op za jul 23, 2011 14:44, in totaal 23 keer bewerkt.

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 17:57 

Ik ben gaan kijken omdat Mou het me aanraadde en I love it. Ik heb de boeken nooit gelezen. Sterker nog, 3 dagen geleden wist ik niet eens dat het bestond.

Ik vind de serie heel leuk, omdat er interessante personages in voorkomen en er een beetje tempo inzit. Oké, er zijn nog maar 5 episodes, maar er is al een hoop gebeurd en het blijft spannend en boeiend. De serie is gevuld met bloedvergieten en naaktheid, maar het stoort me niet, want het plot is goed. Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Morgen nieuwe ep.

Ik heb trouwens op Targaryen gestemd, want ik vind Viserys en Daenerys hip en interessant en Harry Lloyd is luv <3. Ook ben ik gek op Snow, want hij is zo lief.

Ik wil dat het morgen is!

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 18:59 

Leuke serie, ik had de boeken al een paar jaar op het verlanglijstje staan, maar het was er nooit van gekomen om het te gaan lezen. De serie is vanaf het begin aan spannend, met daarnaast veel concentratie op karakters en de ontwikkeling van karakters. Ondanks de vele karakters heb ik ik na een paar afleveringen al een goed gevoel over onderlinge relaties en wie wat van wat is.

Mijn favoriete karakter tot nu toe is Tyrion Lannister, de dwerg/imp. Daarnaast vind ik "Littlefinger" (zijn echte naam ben ik vergeten, het is de oude vriend van Catelyn Stark/Tully) interessant, ben benieuwd welke rol hij gaat spelen. In de poll heb ik gestemd op de Starks, als familie vind ik ze het interessantst. Ik heb niks met de overige Lannisters (en ik heb niks met incest. xD). Ik vind Viserys ook maar irritant.

Ik heb de eerste twee boeken ook maar gelijk besteld, omdat ik die al heel lang wilde lezen. Daar loop ik nog achter bij het kijken, ik zit nu nog in aflevering 1 in de boeken.

Ben benieuwd naar morgen. Spoilers vorige aflevering:
Spoiler:
Ik ben vooral benieuwd of Ned nu echt stopt als hand van de koning of dat hij weer terug komt.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 19:54 

Ik zag er steeds dingen op internet over voor de serie begon, en toen ben ik uit nieuwsgierigheid episode 1 gaan kijken toen ie uit kwam. Ik had in het begin heel erg moeite met wie nou wie is en wat doet, maar nu heb ik de afleveringen tot nu toe allemaal 2x gekeken en kan ik het wel goed volgen.

Het probleem is wel dat ik nu constant spoilers op internet tegen kom van mensen die de boeken hebben gelezen, dus ik heb nu de eerste 4 boeken besteld (de rest is nog nie uit @@).

Mijn favo personage is Viserys, want ik vind m echt hilarisch xD Ik houd van bitchy dramaqueens <3 En Harry Lloyd is freaking pretty.
Boekspoilers:
Spoiler:
Helaas gaat Visje binnekort wel dood heb ik gelezen, en volgens mij gebeurd dat in de aflevering van morgen xD Dus tot zo ver mijn favo character, en dan ga ik nu een nieuwe zoeken xD

Verder vind ik wel meer characters awesome: Jaime (sooo arrogant en zo prince Charming uit Shrek xD), Tyrion (epische opmerkingen), Arya (geweldige acties xD), Daenerys (prettay, en ik vind de ontwikkelingen in haar verhaal awesome), Loras (so sparkly) en Littlefinger (vertrouw m voor geen cent, dat maakt m zo interessant xD).

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 20:45 

Ik ben zo stom geweest om achterin boek 2 te kijken :'), met daarin de lijst met personages.
Spoiler:
Dus ik weet ook ongeveer wie dood gaat

Een erg handig overzicht (zonder spoilers) van de personages en de families is trouwens dit:
http://cdn.screenrant.com/wp-content/up ... -101-f.jpg

Over de vorige aflevering:
Spoiler:
Varys (die kale) lijkt me ook interessant, maar ik ga denk ik de vorige aflevering vanavond nog een keer bekijken. Die discussie met Littlefinger kon ik niet echt goed volgen. Araya had hem dacht ik ook gezien/gehoord in de kelders van het kasteel.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 22:15 

Ik ben van het weekend begonnen met kijken, omdat BeeGee al maanden terug zat te vertellen dat ik het echt moest gaan zien en Malou d'r het in de Slyth-spamtopic over had.

Ik vind het zo awesome @@ Er zitten zoveel geweldige personages in en iedereen heeft wel iets met elkaar te maken. De verhaallijnen zijn interessant en elke ep eindigt (tot nu toe dan) heel spannend.

Ik moet ook toegeven dat ik in het begin heel veel moeite had met wie nou wie was (En een aantal mannelijke personages lijken wel heel erg op elkaar XD), maar nu valt het immiddels wel mee.

Ik wil de boeken nog gaan lezen (Nadat ik eerst nog even VC uit heb) want ik heb geen zin om gespoiled te worden.

Ik vind het moeilijk een favoriet personage aan te wijzen. Arya, Daenerys, Jaime, Loras, Tyrion en Viserys vind ik allemaal heel awesome (En Malou geeft min of meer de redenen waarom XD) en Bran vind ik heel schattig XD Wie ik iig niet kan uitstaan is Joffrey. Wat een k*tkind is dat @@ En Cersei vind ik ook een bitch (Als is ze wel heel pretty)

Ik kijk uit naar morgen, naar de nieuwe ep <3

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 11:06 

oh, snap!

Episode 6:
Spoiler:
NOOOOOOOOOO Visje D: Ik wist dat het deze ep zou gebeuren omdat ik al gespoiled was hoe hij dood zou gaan en omdat de naam van deze ep 'a golden crown' was.
Zo zielig D:
Maar dronken Visje was wel schattig xD

Omg, Cersei xD 't is echt een bitch, maar deze ep vond ik dr echt hilarisch. 'I should wear the armour and you the gown' xD

Dany was super die-hard met dat paardenhart xD Dany/Drogo is stiekem heel erg schattig.
En met dat drakenei :O

Robb was luuf <3

Tyrion was hilarisch xD Toen ie al zn zonden ging opnoemen, rofl

En Joffrey: I KNEW IT. Ik wí­st dat het niet Robert's zoon was xD Hij heeft zo'n stom incesthoofd, dat móet haast wel het kind van Cersei en Jaime zijn xD

en ik vond 'Your.... Hand' heel grappig xD
overigens Ned die weer Hand is; yay
Ned vind ik ook leuk, maar hij trapt overal zo blindelings in xD

R.I.P. Visje ,_,

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 14:11 

YAY GAME OF THRONES!!!

Ik ben ergens in Februari begonnen met het lezen van de boeken, en ze zijn zo briljant! Ik ben zelf niet een groot liefhebber van Fantasy Literatuur maar deze epos kan mij zeker bekoren.

Ik ben ook erg tevreden met de manier waarop de boeken zijn vertaald naar TV. Als je denkt dat de TV serie al veel namen heeft, begin dan maar niet aan de boeken, want volgens mij zijn 75% van de characters uit de TV serie gelaten XD.
Ik ben trouwens ook best blij dat er veel extra scenes in zitten die niet in het boek voorkomen. Omdat de schrijver meegeschreven heeft aan het script weet je dat de scenes met zijn toestemming erin gekomen zijn. Veel van die scenes (zoals de relatie tussen Lord Renly en the Knight of Flowers) komen niet in het boek voor. In het boek wordt er alleen lichtelijk naar gehint. Het is dus leuk om de scenes nu ook daadwerkelijk te zien te krijgen.

Mijn favoriete personages zijn Arya (Oooh haar verhaallijn wordt zometeen ZO gaaf), Lord Baelish (Littlefinger) en Jon Snow (ook zijn verhaallijn gaat zometeen echt los komen).

Qua acteurs heb ik een soft spot voor Rob en Littlefinger <3
Ik ben nu ep 6 aan het downloaden. \o/

EDIT: this thread needs gifs!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 15:55 

Episode 7 is hier te vinden:
http://i7mushroom.tv/stream/

Ep 7:
Spoiler:
HOLY FUCKING CLIFFHANGER. 'I did warn you not to trust me.' Ja, Néd, dat komt er nou van @@
Littlefinger wordt steeds awesomer xD Dat hele gedoe in zn hoerenhuis ook echt xD 'Do you have any idea how ridiculous you sound?'

En Dany/Drogo <3 Yay voor Dany die de troon wil xD En yay voor Drogo die daar uiteindelijk mee in stemt.

Papa Lannister die dat hert aan het villen was was ook best ironisch xD Even later is Robert dood, hmmm xD

En stom poephoofd-Joffrey die koning is @@
Why, Ned, WHY! Waarom keurde ie Renly's plan af ._.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 18:11 

Spoilers ep 6:
Spoiler:
Weer een hele goede aflevering, vooral het einde was goed.
"You shall have a golden crown... That men shall tremble to behold."
Ik vond Viserys maar irritant, maar hij kwam wel mooi tot zijn einde.

Daenerys vind ik steeds leuker worden, nu ze niet meer afhankelijk is van haar broertje.

Tyrion was weer briljant, met zijn zondenlijstje. Hij is ook heel goed gecast.

Het enige jammere vond ik het koppel Jeoffrey en Sansa. Ik had verwacht/gehoop dat ze niks zouden krijgen. Maar als Jeoffrey iets op zijn ouders lijkt gaat er nog wel wat gebeuren.

Ik twijfel nog of ik de 7e aflevering ook ga kijken, ik heb hem al gedownload, maar ik heb ook geen zin om 2 weken te wachten.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 19:32 

BeeGee Kenobi schreef:
this thread needs gifs!

Yes!

Afbeelding

Ep 6 gifs:

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 21:33 

Malou schreef:
BeeGee Kenobi schreef:
this thread needs gifs!

Yes!

Afbeelding

Stating the obvious maarre... Cutest. Thing. Ever.

Over ep 6;

Spoiler:
Aaaw, Viserys D: Ik zat echt te hopen dat ie niet dood zou gaan, maar helaas :( Heel jammer, want ik vond hem hilarisch. Helemaal toen ie dronken was XD

Daenerys vond ik weer awesome, haar verhaallijn wordt steeds beter. Dat stukje met dat hart D: Ik zou echt naar worden. En ik vind het awesome dat zij dus blijkbaar The Dragon is.

Het stukje met Robb en Bran vond ik trouwens ook heel gaaf. Heel schattig dat Bran nu aan het paardrijden is. And oh hi Natalia Tena @@

Tyrion was geweldig, met z'n Jackass en Honeycomb in het bordeel XD

En dat Joffery niet de zoon van King Robbert is, verbaasd me eigenlijk niet XD Zoals Malou al zei, hij heeft echt zo'n incesthoofd XD

En ik moest lachen om Sansa. "Wait, I just realized I don't care." Dat was heel bitchy XD

Helaas kan ik ep 7 pas donderdag kijken (op z'n vroegst) :(

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 21:34 

Spoilers ep 6

Spoiler:
Aw Viserys <3 Maar ik had het wel een beetje zien aankomen. Jammer dat ie al zo snel dood gaat, maar het was wel een mooie scene.
Deanerys vind ik heel hip. Toen ze dat hart ging eten. Juk xD Ik ben heel benieuwd hoe de realtie Kahl Drogo/Deanerys verdergaat.

En jaaahaaa xD Joffrey is dus inderdaad niet van King Robert xD Dat was te verwachten.

Ik vind Sansa trouwens helemaal niet zo leuk, maar dat gesprek met dat ene vrouwtje vond ik wel erg grappig xD

En de crimes van Tyrion waren awesome xD Tyrion behoort nu echt tot mijn favorieten, want hij heeft gewoon humor en hij is ook nog eens interessant. :D

Enenen Robb was leuk <3 Samen met Bran.

Maar geen Snow =(

Ik denk dat ik vanavond ook nog wel episode 7 ga kijken, want ik ben vet nieuwsgierig en ik ga het niet uithouden om een week te wachten.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 21:53 

OMG!! ROB, WITH PUPPIES! I'M DYING OF SQUEE OVER HERE!!

Ik ga ep 6 morgen kijken. Ben vanavond uit eten geweest en kom net thuis. Ik wil niet al te laat gaan slapen dus, dan maar morgen. Aangezien ik dan ook net een verstandskies heb laten trekken ben ik dan wel toe aan iets wat me blij maakt.

Ep 7 kijk ik volgende week. Ik ga geen twee weken wachten.

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 21:59 

BeeGee Kenobi schreef:
Ep 7 kijk ik volgende week. Ik ga geen twee weken wachten.

ik ga in die tijd hopelijk de boeken binnen krijgen en daar een begin in maken (R)

kzag trouwens dat seizoen 1 maar 10 afleveringen heeft en daarna wordt het een eeuwigheid aan wachten op seizoen 2 ._.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 455 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: