Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 6:26 

Ik kan boek en film gaan vergelijken maar dat heeft weinig zin meer.
De boeken zijn weinig bijzonders, hoewel heel goed geschreven en op zo'n manier dat je het blijft lezen en je aandacht vast houdt. Zo heb ik ze gekocht en in een ruk uitgelezen.
De films missen te veel maar geeft er een gezicht aan, en laten andere dingen beter zien. Jammer genoeg in deel 3 iemand anders gekozen voor de roodharige vijand, en dat was teleurstellend en minder goed. Op het beste moment juist van het boek.
En dan zo'n slap aftreksel van een klein boekje erbij bedenken voor de vijand, en het voegt nauwelijks iets toe.

Hoewel ik zeg dat het boek beter is klopt dat enigzins, want al dat gezeur en eindeloos opnieuw dingen denken en zeggen, knap ik op af.
In de film zit dat niet dus dat maakt de film anders, helaas mis ik wel bepaalde dingen dan.

Meyer mag creatief zijn heeft iedereen recht op, maar wat zei doet kan ik niet goedkeuren, aangezien t om een genre/mytisch ding gaat waar ik van hou en opgegroeid mee ben!
En er zit zoveel fouten dingen in alleen al van de vampiers en weerwolven, als je ze zo kunt noemen. Dat het gewoon anders heet en het eigenlijk iets anders is.

Ik ben het dan ook anders gaan bekijken.
Ik ben geen hater of hou er van, voor mij is het gewoon een film of boek.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 9:46 

Ik denk sowieso dat iedereen de fout maakt om Jacob een "weerwolf" te noemen. Hij is gewoon een wolf. Geen weerwolf. Weerwolven bestaan wel in de Twilight wereld, maar Jacob en zijn pack zijn dat niet. Het zijn gewoon native Americans die kunnen veranderen in wolven.

@2daemon In Eclipse zit een andere Victoria omdat het niet anders kon. Het is niet dat ze bewust voor een andere actrice gekozen hebben. De actrice (Rachelle Lefevre) van de eerste twee films was aan het filmen voor een andere film terwijl Eclipse gefilmd werd. Ze kon dus niet twee films tegelijk filmen. Daarom was David Slade (regisseur Eclipse) gedwongen om een andere actrice te nemen.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 9:54 

Eva schreef:
@2daemon In Eclipse zit een andere Victoria omdat het niet anders kon. Het is niet dat ze bewust voor een andere actrice gekozen hebben. De actrice (Rachelle Lefevre) van de eerste twee films was aan het filmen voor een andere film terwijl Eclipse gefilmd werd. Ze kon dus niet twee films tegelijk filmen. Daarom was David Slade (regisseur Eclipse) gedwongen om een andere actrice te nemen.

Ja klopt dat wist ik.
Maar de spanning en mystiek en gevaarlijkheid, van Rachelle deed het hem juist! en had ze in het 3e deel gezeten was het gevecht vele malen beter geweest, en had de film op kunnen beuren, aangezien t meeste praten en vluchten was.
De andere actrice was te zachtaardig in dr gezicht, en had de uitstraling niet.
Maar ben wel fan van hun beide als actrice.
Als ze desnoods ook dat kleine bijvoegsel boek gaan filmen, dan hoop ik echt dat Rachelle erin zit anders wordt het niks.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 10:31 

2daemon schreef:
Eva schreef:
@2daemon In Eclipse zit een andere Victoria omdat het niet anders kon. Het is niet dat ze bewust voor een andere actrice gekozen hebben. De actrice (Rachelle Lefevre) van de eerste twee films was aan het filmen voor een andere film terwijl Eclipse gefilmd werd. Ze kon dus niet twee films tegelijk filmen. Daarom was David Slade (regisseur Eclipse) gedwongen om een andere actrice te nemen.

Ja klopt dat wist ik.
Maar de spanning en mystiek en gevaarlijkheid, van Rachelle deed het hem juist! en had ze in het 3e deel gezeten was het gevecht vele malen beter geweest, en had de film op kunnen beuren, aangezien t meeste praten en vluchten was.
De andere actrice was te zachtaardig in dr gezicht, en had de uitstraling niet.
Maar ben wel fan van hun beide als actrice.
Als ze desnoods ook dat kleine bijvoegsel boek gaan filmen, dan hoop ik echt dat Rachelle erin zit anders wordt het niks.

Ik neem aan dat ze The Short Second Life of Bree Tanner niet gaan verfilmen aangezien er al hele delen van dat boek in Eclipse zitten. En opzich is het boek denk ik niet dik genoeg om een hele film van te maken. Het lijkt mij dus zelf sterk dat ze dat gaan doen. En ook al zouden ze dat doen dan zou het oneerlijk zijn tegenover Bryce om dan Rachelle te nemen. Ik vind zelf Rachelle juist een "te lief" gezicht hebben in vergelijking met Bryce. Maar volgens mij ben ik daar de enige in. xD Ik vind ze allebei wel goed doen. Al heeft Rachelle meer de "gun factor" aangezien zij ook fan is van de serie.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 6:41 

Favo personages.

-Edward & jacob kan niet kiezen tussen ze, ze hebben allebei iets totaal irritants over zich. En hoewel ze mytische wezens zijn de ene ook nog eens veel ouder, zijn ze gewoon tieners maar laten ze hun hormonen het gewoon overnemen. (al is dat op bepaalde momenten erg grappig/komisch). En denken ze er totaal niet bij na om zich volwassen te gedragen, al zijn ze tegen het eind van boek 3 toch bijhoorlijk gegroeid en over dingen heen.
Maar drijven gewoon hun zin door niet denkend aan de gevoelens van bella, de een hoeft niks te doen onweerstaanbaar, de ander te opdringerig. maar neig misschien meer naar jacob?
Meer erover bij hoe ik de koppels vind.

-Bella swan
Hoewel in de film niet zoveel voorstelt, is ze in de boeken meer intressanter omdat je weet wat ze denkt. Al is het wel irritant om telkens hetzelfde te lezen hoe ze edward/jacob vind, en het tig maal herhaalt. Maar juist in het boek kan ik me veel meer inleven bij haar, ook al is er veel hetzelfde. En ze is juist zo tof omdat ze bijna geen moment bang is en die mytische wezen te gek vind, en wat ze allemaal uithaalt.

-Alice Cullen
Hoewel ik me in het boek haar net iets anders voorstel (en leuker vind) dan in de film, is ze zeker een van me favorieten. Hoewel ze de toekomst kan zien is het niet altijd goed, ze is klein, echt een meisje, lief, aardig en grappig. Moet ik veel om haar lachen ook vanwege dat toekomst kijken, en haar reacties (ook daarom) en alles wat ze wil ook krijgt.

Carlise en esme cullen uiteraard.
Esme omdat ze gewoon moederlijk overkomt, en aardig is. Carlise vanwege de moeilijke weg die hij moest afleggen, en de daden die hij heeft gedaan. Zorgzaam en en aardig.

-Emmet cullen een beetje.
Een broer voor Bella. Vanwege zijn reacties en dingen die ie zegt, en net lijkt op een jong hond die lekker wil spelen/vechten. (In het boek vind ik m leuker, en hij ziet er in de film totaal anders uit dan wat ik lees.)


Favo koppels.

Ik heb zeg niks over bella's ''vrienden koppels'' omdat het niet zo intressant is, en er weinig over gezegd wordt.
Maar van wat er beschreven wordt over ze, klopt het wel aardig hoe de koppels zijn.

-Edward, Jacob & Bella kan niet kiezen tussen ze. hoewel ze mytische wezens zijn en de ene ook nog eens veel ouder is, zijn ze gewoon tieners maar laten ze hun hormonen het gewoon overnemen. (al is dat op bepaalde momenten erg grappig/komisch). Maar drijven gewoon hun zin door niet denkend aan de gevoelens van bella.

-Edward is al heel oud en zoveel wijzer dat hij moet beter weten, op zich doet ie dat ook wel. Maar hij denkt er niet zo goed over na. Hij wel wat goeie eigenschappen maar is te beschermend, en kan niet goed met z'n gevoelens overweg ook al denkt ie van wel. en nog wel wat meer.
Zover ik gelezen heb heeft ie het al die tijd dat ie ''leeft/dood'' is het nog nooit gedaan? hij is onweerstaanbaar/schoonheid etc.. Zelfs bella dringt zich op hem aan en doet ie nog niks, dat is echt raar hij is een tienerjongen (kun je zeggen omgekeerde wereld?) en hij hoeft niet eens zoveel te doen.
-Jacob heeft hetzelfde als edward met die gedachten, alleen heeft hij die roedel dus je hebt geen prive. En ik denk niet dat bella dat leuk vind. Jacob is sterk & gevaarlijk, maar wel aardig en zorgzaam maar wel heel opdringerig.
Echt heel stom is dat beide dood willen als bella niet meer leeft?, dus als bella vampier wordt wil jacob dood maar als haar ook wat gebeurt, dan wil edward ook dood dat schiet niet op.
Het is gewoon een soap! Wat wil je eeuwig leven met veel problemen, of een kort normaal leven met problemen dan weet je het wel. Op zich denk ik aan jacob maar ik weet het niet.

-Carlise & Esme
Het speekt voor zich ze zijn ''moeder en vader'' en een heel leuk koppel, ze passen zeker bij elkaar ze zijn Aardig, zorgzaam.

-Alice & Jasper
Ze passen wel elkaar en het was voorbestemd zoals alice zag in de toekomstbeeld, ze zullen elkaar goed op. Alice is lief en echt een meisje, jasper is zorgvuldig en beschermend.

-Emmet & rosalie
Ik weet het niet echt, maar van wat ik gelezen heb vullen ze elkaar goed aan. En ze hebben elkaar nodig.

Edward & Alice
Op zich ook wel een leuk stel ze vullen elkaar goed aan, de een gedachten lezen en de ander de toekomst zien. Dan kunnen ze alles aan, en krijg je leuke momenten hun reacties en commentaar zijn vaak om te lachen. (en hun schaaksepl is leuk.)

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 19:28 

Een paar jaar geleden hoorde ik voor het eerst van Twilight en toen ben ik de boeken tijdens een lange vakantie gaan lezen (de Engelse versie). Nou, ik vond het wel leuk om te lezen en ben dus de andere ook gaan lezen. Ik vind het nou niet echt spectaculair, maar wel leuk.

Een jaar later kwam de film uit, en ik vond het helemaal geweldig dat Paramore een themesong ervoor had gezongen, maar dat is off topic haha.

Helaas vond ik de film wel behoorlijk tegen vallen en heb ik daarom de rest niet eens gezien, waarschijnlijk kijk ik ze ooit een keertje wanneer ik zin heb.

Ook ben ik trouwens juist blij dat Gaspard Ulliel niet de rol van Edward ging spelen. Ik heb namelijk een totaal ander beeld van Edward. En Gaspard is alleen van mij :twisted: .

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 12:43 

Ik ben echt helemaal gek van The Twilight Saga en vind de films zo leuk. Bijna net zo leuk als Harry Potter. Alleen vind ik Bella, de hoofdpersoon, wel heel typisch. Als ik haar was had ik al lang voor Jacob gekozen, en daarin ben ik niet de enige. :roll:

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:03 

Ik hou wel van het verhaal. Ik ben deze morgen begonnen met eclips te lezen. Ik ben niet echt een fan. Ik lees ze gewoon graag. Het is een leuk, luchtig verhaal. De films vind ik ook mooi.
Alleen vind ik ze dikke vette fakers met hun laatste twee films: 'er zit te veel info in het boek, we moeten dus 2 films maken van het boek'. Waar heb ik dat nog gehoord?
Ik vind ook heel het gedoe rond de boeken en films zo overdreven opgeblazen. Tot voor kort kende niemand Twilight en plots is het alsof het al eeuwen bestaat. Maar misschien kun je dat ook van Harry Potter denken, ik weet het niet?

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:10 

Ik denk niet dat ze hadden verwacht dat Twilight zo'n groot succes zou worden.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:16 

Kim schreef:
Ik denk niet dat ze hadden verwacht dat Twilight zo'n groot succes zou worden.

Dat zou wel kunnen. Ik mag het misschien ook niet zo veel vergelijken met Harry Potter. Twilight kan zowiezo niet tippen aan Harry Potter =p

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:22 

Leintje schreef:
Alleen vind ik ze dikke vette fakers met hun laatste twee films: 'er zit te veel info in het boek, we moeten dus 2 films maken van het boek'. Waar heb ik dat nog gehoord?

Misschien helpt het als ik zeg dat Breaking Dawn evenveel pagina's heeft als HP OotP. Ik vond het eerst ook overdreven. En het lijkt mij ook dat de voornaamste reden is dat ze het voor het geld doen, maar tegenwoordig gaat alles om Hollywood/entertainment business om geld dus het is niet alleen Twilight. Maar mensen schijnen ook gewoon te vergeten dat Breaking Dawn dubbel zo dik is als de andere Twilight boeken en er gebeurd gewoon veel. Daarbij is Harry Potter nou echt niet de enige serie waar een boek/verhaal in twee (of meer) films opgesplitst zijn. xD

Leintje schreef:
Ik vind ook heel het gedoe rond de boeken en films zo overdreven opgeblazen. Tot voor kort kende niemand Twilight en plots is het alsof het al eeuwen bestaat. Maar misschien kun je dat ook van Harry Potter denken, ik weet het niet?

De Twilight fandom is ook niet zo heel oud. Er zijn inderdaad weinig mensen die fan zijn vanaf het begin (Oktober 2005). Al zijn er wel veel mensen die fan zijn voordat de films uitkwamen. In principe is het laatste boek nog maar in augustus 2008 uitgekomen en de films zijn bezig. Het is dus logisch dat de hype nu speelt en niet in 2005/2006.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:32 

Eva schreef:
Leintje schreef:
Alleen vind ik ze dikke vette fakers met hun laatste twee films: 'er zit te veel info in het boek, we moeten dus 2 films maken van het boek'. Waar heb ik dat nog gehoord?

Misschien helpt het als ik zeg dat Breaking Dawn evenveel pagina's heeft als HP OotP. Ik vond het eerst ook overdreven. En het lijkt mij ook dat de voornaamste reden is dat ze het voor het geld doen, maar tegenwoordig gaat alles om Hollywood/entertainment business om geld dus het is niet alleen Twilight. Maar mensen schijnen ook gewoon te vergeten dat Breaking Dawn dubbel zo dik is als de andere Twilight boeken en er gebeurd gewoon veel. Daarbij is Harry Potter nou echt niet de enige serie waar een boek/verhaal in twee (of meer) films opgesplitst zijn. xD

Leintje schreef:
Ik vind ook heel het gedoe rond de boeken en films zo overdreven opgeblazen. Tot voor kort kende niemand Twilight en plots is het alsof het al eeuwen bestaat. Maar misschien kun je dat ook van Harry Potter denken, ik weet het niet?

De Twilight fandom is ook niet zo heel oud. Er zijn inderdaad weinig mensen die fan zijn vanaf het begin (Oktober 2005). Al zijn er wel veel mensen die fan zijn voordat de films uitkwamen. In principe is het laatste boek nog maar in augustus 2008 uitgekomen en de films zijn bezig. Het is dus logisch dat de hype nu speelt en niet in 2005/2006.


Je hebt waarschijnlijk wel gelijk (over beide dingen). Ik kan best geloven dat Breaking Dawn veel info bevat. Want tot eclips is er eigenlijk nog maar weinig gebeurt in vergelijking met tot wat nog moet komen. Mijn mening komt misschien doordat het zo kort op HP valt. En bij HP heeft het waarschijnlijk ook vooral om geld gedraaid.

Ik versta dat de hype is gekomen wanneer dat de films zijn uitgekomen. Telkens als ik in de winkel sta om een tijdschrift te kopen zie ik overal Twilight. Ik blijf er bij dat ik het iets te opgeblazen vind. Mijn mening komt misschien ook wel uit het feit dat de films allemaal zo kort op elkaar komen. Bij Harry Potter heeft het 10 jaar geduurd. 

Ik heb het al gezegd ik mag Twilight niet te veel vergelijken met Harry Potter. Ik vind het een leuk verhaal, aan daar moet ik maar aan denken :D

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:40 

Leintje schreef:
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk (over beide dingen). Ik kan best geloven dat Breaking Dawn veel info bevat. Want tot eclips is er eigenlijk nog maar weinig gebeurt in vergelijking met tot wat nog moet komen. Mijn mening komt misschien doordat het zo kort op HP valt. En bij HP heeft het waarschijnlijk ook vooral om geld gedraaid.

Ik versta dat de hype is gekomen wanneer dat de films zijn uitgekomen. Telkens als ik in de winkel sta om een tijdschrift te kopen zie ik overal Twilight. Ik blijf er bij dat ik het iets te opgeblazen vind. Mijn mening komt misschien ook wel uit het feit dat de films allemaal zo kort op elkaar komen. Bij Harry Potter heeft het 10 jaar geduurd. 

Ik heb het al gezegd ik mag Twilight niet te veel vergelijken met Harry Potter. Ik vind het een leuk verhaal, aan daar moet ik maar aan denken :D

Maar de eerste Twilight film kwam uit in 2008. De laatste film komt uit in 2012. Het zijn 5 films, dus elk jaar komt er een film uit. Zo raar is dat toch niet? Twilight zijn 4 boeken met 5 films die in de periode van 2005 t/m 2012 valt. Harry Potter zijn 7 boeken en 8 films in de periode van 1997/2011. Natuurlijk duurt Harry Potter langer. Er was ook een tijd dat er elk jaar een Harry Potter boek uitkwam. En daarna kwam er een tijd dat er elk jaar/anderhalf jaar een Harry Potter film uitkwam. Dit gaat weer puur om het geld aangezien het nu een hype is en ze zo meer geld in het laatje krijgen, maar het is opzich niet raar. Ook niet als je naar andere fandoms krijgt.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:45 

Eva schreef:
Leintje schreef:
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk (over beide dingen). Ik kan best geloven dat Breaking Dawn veel info bevat. Want tot eclips is er eigenlijk nog maar weinig gebeurt in vergelijking met tot wat nog moet komen. Mijn mening komt misschien doordat het zo kort op HP valt. En bij HP heeft het waarschijnlijk ook vooral om geld gedraaid.

Ik versta dat de hype is gekomen wanneer dat de films zijn uitgekomen. Telkens als ik in de winkel sta om een tijdschrift te kopen zie ik overal Twilight. Ik blijf er bij dat ik het iets te opgeblazen vind. Mijn mening komt misschien ook wel uit het feit dat de films allemaal zo kort op elkaar komen. Bij Harry Potter heeft het 10 jaar geduurd. 

Ik heb het al gezegd ik mag Twilight niet te veel vergelijken met Harry Potter. Ik vind het een leuk verhaal, aan daar moet ik maar aan denken :D

Maar de eerste Twilight film kwam uit in 2008. De laatste film komt uit in 2012. Het zijn 5 films, dus elk jaar komt er een film uit. Zo raar is dat toch niet? Twilight zijn 4 boeken met 5 films die in de periode van 2005 t/m 2012 valt. Harry Potter zijn 7 boeken en 8 films in de periode van 1997/2011. Natuurlijk duurt Harry Potter langer. Er was ook een tijd dat er elk jaar een Harry Potter boek uitkwam. En daarna kwam er een tijd dat er elk jaar/anderhalf jaar een Harry Potter film uitkwam. Dit gaat weer puur om het geld aangezien het nu een hype is en ze zo meer geld in het laatje krijgen, maar het is opzich niet raar. Ook niet als je naar andere fandoms krijgt.

Voor mij lijkt het allemaal kort op elkaar te vallen. Daarom dat ik het raar vind.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 14:45 

Van alles van wat ik tot nu toe gezien heb, vind ik New Moon het leukste.
Gewoonweg door de strijd tussen Jacob en Edward.

Mijn favoriete personages zijn overigens Carlisle, puur vanwege zijn knapheid en omdat hij altijd zo kalm, beheerst en rustig is. Hij denkt echt na over de dingen.

En Rosalie. Zij beseft zich het meest dat een vampieren leven niet een normale keus is die je maakt. Ik vind haar standvastigheid erg indrukwekkend.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme